mboost-dp1

Hvad foretrækker du ved mobiltelefoner?


Gå til bund
Gravatar #1 - qed
22. jun. 2012 08:35
Hvad foretrækker du ved newz.dk-afstemninger?
- En så tynd afstemning som muligt?
Gravatar #2 - Vic
22. jun. 2012 08:36
Tænker tilbage på min gamle Nokia 2110 med det store batteri. Godt nok var det en mursten i lommen, men den holdt trods alt bedre batterilevetid ift. min nuværende SGS2.

Indrømmet, jeg bruger også min telefon mere nutildags pga. de udvidede muligheder smartphones tilbyder. Savner dog mere batterilevetid stadigvæk.
Gravatar #3 - lorric
22. jun. 2012 08:38
Ekstra forslag til stemmemuligheder:
- Lav pris
- Gode specs
- God lyd
- Cool udseende


Gravatar #4 - henmyg
22. jun. 2012 08:49
Nu gik afstemningen på:
tykkelse vs batterilevetid.
Og det er jo ikke sådan at svare på:
- Der er jo ikke nogen der vil have en 30 cm tyk telefon for.

Det havde nok været bedre at spørge hvor tyk må din max telefon være?
Hvor kort batterilevetid skal din telefon min have?
Evt. hvor meget må din telefon bliver tykkere for at få x antal timer længer batterilevetid.
Gravatar #5 - Vic
22. jun. 2012 08:55
#4

Jeg er så en af de få, der ikke har noget imod en klods på bagsiden af min fon, og ej heller en massiv klods, bare jeg ved, at jeg kan klemme lidt mere batteritid ud af den. Jeg ser stadig min SGS2 lidt ala min gamle Nokia 2110 med stort batteri. Eneste forskel er, at SGS2 er det tyndere. Kunne godt bruge et større batteri, også selvom det vil blive en klods. Kunne jeg leve med det dengang, kan jeg det nok højst sandsynligt også nu. ;)
Gravatar #6 - Adagio
22. jun. 2012 09:08
Har selv en Desire S og her vil jeg ikke have noget imod at den bliver dobbelt så tyk, hvis batteriet minimum kan holde dobbelt så længe
Gravatar #7 - moulder666
22. jun. 2012 09:17
Personligt har jeg så efterhånden vænnet mig til det med, at den skal lades dagligt. Jeg ville da godt nok sagtens kunne leve med, at den var lidt tykkere (Experia Arc S) men der er også grænser for hvor tyk den må være...2-3 mm. ekstra for dobbelt batteritid eksempelvis ville være ok, men derudover, så ville det begynde at være for meget for mig.
Gravatar #8 - ykok
22. jun. 2012 09:19
Forsøger producenterne ikke at få en mobil telefon til at vare 2-3 år? Så man derefter bliver nødt til at udskifte mobil eller batteri.
Gravatar #9 - JensHvassJakobsen
22. jun. 2012 10:05
put et dobbelt batteri i galaxy s2, så er den på størrelse med en iphone og lever dobbelt så lang tid...
Gravatar #10 - Louis
22. jun. 2012 10:54
Jeg fortrækker en funtionel tastatur med fuldt tastatur.

Det er altså gud, at have ctrl og piletaster og kunne skrive lange beskeder hurtigt.

Derfor bliver jeg irriteret, når HTC melder ud, at de ikke gider lancere en tastatur-mobil fordi de satser på tynde mobiler.
Gravatar #11 - tentakkelmonster
22. jun. 2012 16:20
#1: Hey, der var da hele TO ting at vælge i mellem! :D
Gravatar #12 - Mukke
22. jun. 2012 16:32
Næste uges afstemning:

Hvor mange svarmuligheder bør en newz.dk afstemning have?
1 - 100%
Stemmer i alt: 512

On topic:

Synes det er et ganske relevant spørgsmål og jeg er helt enig i resultatet. Jeg tror desværre det er svært for producenterne at sælge på en længere batteritid, fordi batteritiden er så variabel i forhold til forbruget. Alle vil jo gerne sige deres telefon har lang batteritid, men hvordan kan man "bevise" det i en sådan grad at folk køber telefonen pga. det?

Så er det trods alt nemmere at sælge den må at den er x mm tynd. Det er ret let at måle og efterprøve, og også helt enkelt at tage 2 telefoner i hånden nede i butikken og så vurdere hvilken er tyndest.
Gravatar #13 - Hængerøven
22. jun. 2012 17:32
Må give Mukke ret.

Tykkelse på telefonen er en håndgribelig ting, og derfor meget lettere at forholde sig til.

Tror de fleste lader sig spise af med at telefonen kan holde strøm "et par dage"
Gravatar #14 - Anakardian
22. jun. 2012 17:46
Må indrømme at tykkelse og batteritid egentlig ikke betyder det store.
Til gengæld skal den bare virke, hver gang.
Der skal ikke være små pauser eller andet nå jeg giver telefonen besked på at gære noget simpelt.
Gravatar #15 - Thalion
22. jun. 2012 20:12
Hellere lidt tykkere og så mere batterilevetid.

Jeg ville ikke have noget imod at min galaxy nexus var ligeså tyk som den er i enden hele vejen. hvis batteriet så kunne have været dobbelt størrelse.

Problemet er at telefontykkelse og generelt tykkelse(størrelse) på elektronik er blevet et konkurrence parameter. Se bærbar, fjernsyn, tablets, PS3 slim eller xbox 360 elite.

Jeg tror at der bliver spurgt lidt forkert i nogle brugerundersøgelser, da jeg tror de fleste vil svare ja, hvis spørgsmålet lød: Vil det være attraktivt for dig hvis "indsæt ting" blev mindre/tyndere. Mens det mere interessante nok ville være en hvad er det mest vigtigste for dig: Lille størrelse, lang batteri levetid, ydeevne, design og holdbarhed. Så tror jeg måske at størrelsen ville falde lidt i baggrunden.
Gravatar #16 - fe950
23. jun. 2012 16:02
Hvad foretrækker du ved mobiltelefoner?

Foretrækker en tynd en hvis det er en mobil telefon.
Foretrækker længere batteritid hvis det er en af de smare.
Gravatar #17 - Andens999
23. jun. 2012 20:32
Hvad foretrækker du ved mobiltelefoner?

At den virker... nuff said
Gravatar #18 - Viggo
24. jun. 2012 15:21
En kombination af begge :)
Gravatar #19 - Izaaq
24. jun. 2012 19:31
Forslag til alternativ afstemning:

Hvis du kunne ændre én parameter ved din nuværende smarthphone, skulle det så være:
1) Øget batterilevetid
2) Tyndere chassis
3) Mindre vægt
4) Hurtigere browse/web/interface
5) Hurtigere grafik
6)..... etc

;)
Gravatar #21 - RMJ
25. jun. 2012 16:17
En 2 cm tyk tlf ville være fed nok fordi så kan de bruge hele den ekstra cm til batteri
Gravatar #22 - xink64
26. jun. 2012 07:27
Jeg syntes helt sikkert en tyndere telefon er vigtigere, hvorfor jeg også er så glad for form faktor på min SGS2.

Jeg lider absolut ikke af batteriproblemer, da jeg som altid bare sætter den til laderen ved natbordet.

Jeg bruger aldrig mere en 60 % af batteriet, selvom den bliver flittigt brugt.
Gravatar #23 - gris
26. jun. 2012 13:51
Der mangler nu en valgmulighed ala "At de er lavet af Apple". Så er alle andre kriterier jo sådan set underordnet.

Ved eftertanke indser man at det er en valgmulighed der stort set altid mangler.
Gravatar #24 - TezlaByte
27. jun. 2012 10:51
Emil (20) skrev:
http://www.gson.org/gorba/gorbanpaluu3.jpg

Ayyyy! Så'en telefon har jeg haft! En hund havde dog haft fat i den, så fik så'en rød blinkedims som antenne. Fåk den var sej!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login