mboost-dp1

Har du et smartwatch eller overvejer du at anskaffe dig et?


Gå til bund
Gravatar #1 - moulder666
27. maj 2014 09:11
Endte med at stemme "måske" - selvom det er sådan lidt tvivlsomt, da jeg endnu ikke har set nogle hvor konceptet HELT tiltalte mig.

Et smartwatch hvor man er afhængig af, at man på samme tid skal have sin smartphone på sig er jeg IKKE interesseret i.

Et smartwatch, der (til dels selvfølgelig) kunne erstatte min smartphone til basale ting kunne til gengæld godt være interessant - sms, mails, opkald, kalender f.eks.

Kombinér det med lidt funktioner som f.eks. gps og motions-apps, så begynder det at lyde af noget!
Gravatar #2 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
27. maj 2014 09:59
Jeg er ikke yderligere interesseret i et smartwatch - kan ikke helt se konceptet i det?

Måske er det fordi at jeg er håbløs gammeldags, jeg ved det ikke. Men jeg er en sucker for et godt gammeldags mekanisk (eller semimekanisk) urværk!

Ja, jeg kan se hvem der skrev en SMS, men det er jo old Newz? Sony Ericsson lavede nogle for mange en del år siden, da kunne jeg se det smarte i det, men nu?

Nej, lad de unge og hipsters få den glæde - jeg nøjes med et "rigtigt" ur, og en telefon ved siden af :)

- edit -

Det er dog skræmmende at se at hele 20% ikke går med ur o_O
Gravatar #3 - mrtb
27. maj 2014 10:17
Jeg mangler svaret "Ja, men går aldrig med ur"!
Gravatar #4 - lizzard
27. maj 2014 19:21
Der mangler et svar der siger "Ja - Når de engang får lavet nogle ordenlige batterier så jeg ikke skal lade det op en gang om ugen, et ur skal holde 2 år på et batteri" - Men det er måske lidt for langt :-D
Gravatar #5 - OxxY
27. maj 2014 19:45
lizzard (4) skrev:
Der mangler et svar der siger "Ja - Når de engang får lavet nogle ordenlige batterier så jeg ikke skal lade det op en gang om ugen, et ur skal holde 2 år på et batteri" - Men det er måske lidt for langt :-D


De skal vel bare lave en fancy lille urstand til natbordet sådan uret kan stå fint og pynte natten over og blive ladt op?
Gravatar #6 - gramps
27. maj 2014 19:55
Jeg synes Moto 360 ser meget interessant ud, men jeg vil gerne se/læse om hvad det faktisk kan før jeg finder pengene op af pungen. Og så skal det også være tilgængeligt...
Gravatar #7 - Saftemand
28. maj 2014 07:16
Personligt synes jeg at der er mere "format" i at gå med et mekanisk ur.

Der er lidt for meget 80'erne om igen med smartwatches, hvor digital-ure dengang var et hit.

Hvor mange i dag går med digitale ure, kontra mekaniske? Nok en meget, meget, lille procentdel.
Gravatar #8 - Kian
28. maj 2014 07:27
Jeg svarede 'blankt' da jeg havde et Pebble for en fire måneder siden. Jeg tabte det dog i en vild dans på GBar i Aarhus og fandt det aldrig igen. Jeg var muuuuligvis for fuld. Jeg husker dog også at ham jeg dansede med måtte ofre sin vielsesring som også fik sig en gevaldig flyvetur under dansen. Men så stod vi jo sådan set også kvit: jeg mistede mit Pebble. Han mistede sin vielsesring. Da jeg så spurgte ham om vi ikke lige skulle ned på gulvet og lede sagde han bare 'det gør ikke så meget'. Nåh-okay.
Det var en god aften.

Måske jeg kunne ha fundet Pebblen igen hvis det havde været et UltraSmart Watch med GPS i, men jeg betragtede det ikke som det store tab.

Men Pebble er lidt noget fis. Remmen var dårlig, der var ikke nogen watchfaces jeg egentlig kunne personificere mig med (hvilket for mig netop er kendetegnet ved et smartwatch: opsæt det så det passer dig), samt selvfølgelig den bløde mellemlanding mellem hvad enn app var og så hvad jeg havde af forventninger til en app.

Pebble er tydeligvis et 1.-generationssmartwatch.

Men jeg glæder mig til Agent fra kickstarter.com bliver sendt ud - jeg glæder mig til at rode med Microsoft Microframework.
Gravatar #9 - Magten
28. maj 2014 08:19
Jeg hoppede på Kreyos for pæææænt lang tid siden, men bad for et par uger siden om at få mine penge tilbage da de igen igen igen igen igen igen igen udskød leveringen med endnu en lam forklaring, så det nu var over et halvt år forsinket.

Nu venter jeg på der kommer noget rigtig lækkert.. Før kommer jeg ikke til at købe et.
Gravatar #10 - RQvsom
28. maj 2014 16:50
Er blevet ret interesseret i dette mærkes mekaniske smartwatch: https://kairoswatches.com/
Gravatar #11 - kinaholm
29. maj 2014 07:08
Jeg tror, at når Moto 360 udkommer, så skal jeg have det. Det ligner et rigtigt ur og ser ud til at kunne lades induktivt.
Jeg går ikke med ur i dag, men tror at det med integrationen med Google Now osv. bliver pænt smart.
Gravatar #12 - dinx
30. maj 2014 10:02
Ejer et Pebble Steel smartwatch, og jeg er glad for det.

Købte det mest fordi jeg gerne vil have nogle informationer frem som jeg normalt ville trække mobilen frem for at se, og ganske enkelt fordi jeg synes jeg var begyndt at bruge den for meget....

Nu man man nemmere sortere i de ting der kommer, eks. sms, mails, kalender aftaler, ect.
Gravatar #13 - nwinther
2. jun. 2014 16:01
Jeg går med lommeur.
Gravatar #14 - Wassini
5. jun. 2014 16:11
Jeg har et Pebble og jeg bruger det til at fjernbetjene mit telefon, når jeg går tur med hundene og hører podcast.
Styrer musikafspilleren.
Modtager SMS på den
Kan svarer på indkommende kald med en foruddefineret SMS

...og mange andre ting jeg har sat den op til, så jeg kan betjene min telefon uden at tage den op af lommen, eller tage handskerne af (om vinteren)

Jeg skal også have et nyt, når det er kommet lidt længere.

Jeg bruger ikke mit smartwatch så meget som ur - lige som jeg ikke benytter min smartphone særligt meget som telefon.
Gravatar #15 - Thalion
7. jun. 2014 07:07
Jeg bruger ikke ur, men lige nu bruger jeg mit smartband jeg fik med min Sony xperia Z2, den er ganske god.
Gravatar #16 - binderup
10. jun. 2014 13:15
jeg regner med at skifte mit løbeur ud med et Garmin Fenix 2, som kan kommunikere med min iPhone.

Jeg modtager af og til telefon opkald på mine træningspas, og jeg ser frem til hurtigt at kunne vurdere om det er et nødvendigt opkald eller et jeg kan vente med til senere.

Dernæst kan jeg bruge det sammen med Garmins app til at lave live opdateringer, så familien kan tracke mig nemmere under ruten.
Gravatar #17 - 1000tusind
12. jun. 2014 11:46
PHP-Ekspert Thoroughbreed (2) skrev:
Det er dog skræmmende at se at hele 20% ikke går med ur o_O


Det er over 20 år siden jeg sidst havde armbåndsur på, og jeg har ikke savnet det én eneste gang. Selvom jeg godt kan se det lækre i et godt stykke urværk, så er det ikke noget jeg har behov for at slæbe rundt med på armen.


De ekstra funktioner i et smartwatch er heller ikke rigtig noget som tiltaler mig.
Gravatar #18 - Hængerøven
12. jun. 2014 15:07
1000tusind (17) skrev:
Det er over 20 år siden jeg sidst havde armbåndsur på


Jeg må nu siger at jeg ikke kan undvære mit ur.

Når jeg er på arbejde skal jeg tit og ofte bruge tiden, og det er ikke tilladt at have mobil telefon fremme i arbejdstiden.

Jeg synes også det tager for lang tid at se tiden på sin telefon.
Gravatar #19 - CBM
18. jun. 2014 11:18
Jeg mangler muligheden

'Ja, Men konceptet interesserer mig generelt ikke' :-) :-)

eller

'Ja, men det skal kunne skifte farve' :-) :-)

generelt bør der var et par tusind ekstra muligheder for at tage højde for alle individuelle ønsker ;-)

j/k
Gravatar #20 - Schranke
20. jun. 2014 19:36
Jeg syndes konceptet er meget intrasant, men jeg holder ud for at se hvad der kommer
Gravatar #21 - RuneSøndergaard
25. jun. 2014 13:27
Trykket overvejet.

Det nyeste koncept (Som i øvrigt lidt var det jeg ventede på) med at selve glasset er en skærm som kan slå fra og til, hvor når det er slået fra / inaktivt så kan man ikke se andet end et normalt ur inden under, virker tiltalende.

Går med ur til hverdag og det kunne da være interessant at prøve et smartwatch af.

Dog var selve designet på de ure som kommer med det i løbet af i år ikke lige mig, så det bliver nok til at vente lidt endnu og stadig overveje det.
Gravatar #22 - Borgbjerg
26. jun. 2014 12:44
Jeg gik med på AGENT Smartwatch kickstarter'en, og har et halvt år efter at produktionen skulle være gået igang, kun fået undskyldninger fra producenten. Men det virker spændende, og jeg glæder mig til at se uret, når jeg engang får det :).
Jeg har dog ingen forventninger... Men sjovt at følge!
Gravatar #23 - Monkey
29. jun. 2014 09:14
Syntes de er platte og se på.
Min mobil er fint nok til mig. :)

Gravatar #24 - nyttigbras
8. jul. 2014 18:00
Holder mig til det traditionelle mekaniske ur - Det er stilrent og svigter aldrig.

Gravatar #25 - 12V
9. jul. 2014 12:52
Jeg er lidt lun på en smartwatch. Især Moto 360!

Meeen, jeg gider ikke at gå med ur, den tætte kontakt til huden irriterer mig. En plet med svedige klistrede hår :-/

P.t. ser googles modeller ud til at være et nærmest udelukkende Google Now ur, og det virker jo stadig ikke godt i dk. Ekstrem begrænset, med mindre man skifter hele ens mobil om til at være engelsk.

Jeg ville heller ikke orke at tage uret af hver nat for at lade det op, de nuværende modeller ser ud til at klare 1-2 dage max.

Tror bare jeg fisker mobilen frem af lommen et par år endnu.
Gravatar #26 - LennyBoy
10. jul. 2014 16:04
Tæller et semi-smartwatch? Har ret G-Shock med bluetooth (få notifikationer når telefonen ringer, styre musik etc).

Det har dog ikke en stor og fancy skærm, men til gengæld skal man ikke oplade den i hele tiden. Og så virker den med iPhone.

Dog er den begyndt at drille lidt og miste forbindelsen lidt for ofte.
Gravatar #27 - Ronson ⅍
12. jul. 2014 13:10
Prøv at citere #23s indlæg. Hold fast et skidt forsøg...

Matt Hallager Okkerholm-Madsen må være den største klaphat på newz.

Se også her.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login