mboost-dp1

Foretrukkent server side scripting sprog/framework?


Gå til bund
Gravatar #51 - E.T.
28. jun. 2013 12:58
#42 - Jeg undrer mig lidt over hvad du valgte som alternativ til polling og websockets?

PHP har desuden socket support, men ja, det er ikke en køn implementering.
Gravatar #52 - Simm
3. jul. 2013 08:12
Jeg startede selv med PHP for mange mange år siden, men sidder i dag mest med C# (Mono/Microsoft .NET) /Java.

Jeg kan undre mig over, at PHP stadig ikke bliver taget seriøst af nogle folk herinde. Det bliver brugt på adskillige millioner websites verden over, af firmaer, organisationer og almindelig mennesker som dig og mig.

PHP er da en værre omgang miskmask rent funktions- og syntaksmæssigt, men det ændrer ikke ved at det er skidesjovt at programmere i, netop fordi det er så løssluppent og at sige man ikke er professionel fordi man har valgt PHP som sit favoritsprog er da en tand for snobbet. En person som er ansat i et firma til at programmere logikken bag et site i PHP må vel betegnes værende professionel.

Det er slutproduktet der tæller... Alt andet er ligegyldigt, når først produktet er skubbet ud af døren...
Gravatar #53 - nielsbuus
3. jul. 2013 18:38
#52, det er ikke snobberi. PHP har som sprog helt enkelt en tydeligt lavere kvalitet, et mere upådeligt standardbibliotek og nogle mere snævre udfoldelsesmuligheder end alternativerne.

De millioner af sites du snakker er, for langt hovedparten, små standardsites med fast indhold eller færdigsnittede CMS systemer som Wordpress eller Joomla.

Der findes også millioner af handymænd verden over der kan snitte praktiske ting i krydsfinér og fixe hverdagens problemer med gaffatape og WD40. Og for dem er det sikkert også skidesjovt, men du skal nok ikke regne med at det er hovedingrediensen i særligt meget kommercielt anlægsarbejde.

Så skal vi ikke kalde en spade for en spade, i stedet for at lade som om det er en gravko?
Gravatar #54 - Montago.NET
10. jul. 2013 12:03
#53

you hurt his feelings ...
Gravatar #55 - rulzart
12. jul. 2013 11:43
Helt klart Django-Python

Jeg arbejder med det professionelt - både i mit eget selskab/hjemmeside (minABF.dk) og i mit job som webudvikler.

Har tidligere arbejdet med Delphi, JAVA/JSP og en smule med PHP, og må sige, at Python bare er et lækkert programmeringssprog. Det er så simpelt og elegant, og Django gør det kun nemmere.
Gravatar #56 - arne_v
18. jul. 2013 14:46
MadiZone (53) skrev:
PHP har som sprog helt enkelt en tydeligt lavere kvalitet, et mere upådeligt standardbibliotek og nogle mere snævre udfoldelsesmuligheder end alternativerne.


Jeg vil være forsigtig med at definere:

bazaar udviklings model => lavere kvalitet

Der er mange successfulde open source projekter som bruger den model.

Og alternativet har også sine problemer. Det mest cathedral agtige web framework er vel nok JSF. Og JSF er skam god på mange måder. Men det er sjældent at udviklerne er helt vilde med det. Design by committee kan gøre selv meget simpel funktionalitet utroligt kompleks.

MadiZone (53) skrev:
De millioner af sites du snakker er, for langt hovedparten, små standardsites med fast indhold eller færdigsnittede CMS systemer som Wordpress eller Joomla.


Der er også mange rigtigt store web sites som bruger PHP og ikke falder i den kategori.

MadiZone (53) skrev:
Der findes også millioner af handymænd verden over der kan snitte praktiske ting i krydsfinér og fixe hverdagens problemer med gaffatape og WD40. Og for dem er det sikkert også skidesjovt, men du skal nok ikke regne med at det er hovedingrediensen i særligt meget kommercielt anlægsarbejde.


Status på dice.com er:

ASP.NET - 4959 jobs
PHP - 3499 jobs
JSP - 2851 jobs (men 5959 J2EE jobs)
Django - 355 jobs
RoR - 216 jobs

Der er jobs i PHP !
Gravatar #57 - nielsbuus
18. jul. 2013 19:14
#56, der er også mange at deles med dem om. Jeg vil våge den påstand at ASP.NET, Django eller RoR får dig længere frem i køen end PHP.
Gravatar #58 - arne_v
19. jul. 2013 14:45
#57

Ikke enig.

Min forventning vil være.

antal ASP.NET folk med kendskab til OOP og MVC / antal ASP.NET jobs > antal PHP folk med kendskab til OOP og MVC / antal PHP jobs

At:

antal ASP.NET folk uanset niveau / antal ASP.NET jobs < antal PHP folk uanset niveau / antal PHP jobs

er forhåbentligt (!) ikke så relevant.
Gravatar #59 - bodhiBit
22. jul. 2013 12:14
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login