mboost-dp1

Din yndlingskonsol gennem tiderne?


Gå til bund
Gravatar #1 - David Munch
15. aug. 2013 11:47
N64. Ingen dikkedarer som i moderne konsoller, fantastisk grafik (For den tid), og den bedste kontroller.
Gravatar #2 - holmen
15. aug. 2013 13:24
PS1

Hvor er amiga CD32?
Gravatar #3 - Ingentag
15. aug. 2013 19:38
Må satme være mange youngsters der stemmer :)
Har brugt mange timer på min Sega Master System! pew
Gravatar #4 - Ronson ⅍
15. aug. 2013 20:02
1. SNES
2. NES
3. SMSII
4. Xbox
5. Dreamcast
6. PS1
7. N64
Gravatar #5 - andreasg
15. aug. 2013 20:53
PS3? XBOX360?

Get off my lawn kids!

Min barndom bestod af NES, SNES, N64... Så gammel kan jeg da heller ikke være!
Gravatar #6 - Sanzor
15. aug. 2013 20:58
NES blev mit valg, da det var den første og sidste.
PC powah!
Gravatar #7 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
16. aug. 2013 05:58
Hvor er Sega Saturn på den liste?..
Gravatar #8 - Magten
16. aug. 2013 06:12
PS2 er nok den jeg har brugt klart mest tid ved. Har så heller ikke haft en konsol siden.
Gravatar #9 - Nåkja
16. aug. 2013 07:14
PS3 er den, jeg har brugt mest. Men jeg kunne bedre lide den controller, der fulgte med min XBox 360 end Sonys controllere. Jeg vil nok være mere tilbøjelig til at købe en XBox One end en PS4.
Gravatar #10 - lost-viking
16. aug. 2013 08:29
Jeg stemte NES.. Jeg har spillet rigtig mange spil på nes gennem tiden.. men det var tæt valg mellem N64, Playstation 1 og NES.. Men det er svært at slå 3 super mario spil og alle de andre seje spil der var :)
Gravatar #11 - holmen
16. aug. 2013 08:48
Gravatar #12 - Jonas_
16. aug. 2013 10:24
Må Blive Sega Master - Nes'en må lade førstepladsen da controlleren gav nogle ret betydelige sår ved roden af tommelfingeren pga. det mildest talt firkantede udtryk.

Kan i huske hvor svært det var at spille mario med fingre der lige havde været i sneboldkamp?? total nice tid, den kunne jeg godt genopleve...
Gravatar #13 - Scorpion
16. aug. 2013 13:57
Siden jeg i min barndom kun opholdte mig på det mobile konsol område, ville min stemme gå til Gameboy, da det ikke er en mulighed lander min stemme hos Wii, da jeg alt i alt synes jeg har haft sjovere oplevelser med den fremfor PS3. Mange af mine spil er dog portet fra N64, så hvis det udelukkende var spillene som talte ville jeg have stemt på den. :-)
Gravatar #14 - OxxY
16. aug. 2013 14:05
Amiga 500! (hvis den da tæller som konsol)
Gravatar #15 - Ronson ⅍
16. aug. 2013 16:07
Det gør den så ikke
Gravatar #16 - Clauzii
16. aug. 2013 16:20
Heller ikke 64eren, selvom det var/er min favorit.

Så PS3 it is.
Gravatar #17 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
16. aug. 2013 19:48
#14 #15 #16

Hvad definerer en konsol? Min C64 var jo tilsluttet TV via RCA stik ...

Men nåja, afstemning! Har ikke prøvet NES (har aldrig ejet en konsol. Første PC var en Armstrad, derefter C64 og så en K6-2)

Anyway, SNES - har spillet ufattelig meget Street Fighter på en kammerats konsol!
Gravatar #18 - OxxY
16. aug. 2013 22:16
Ronson (15) skrev:
Det gør den så ikke


Tror aldrig helt jeg har forstået hvorfor, man tilsluttede den et TV, man havde et joystik, og når man smed en disk i startede den automatisk spillet.

Men hvis amigaen ikke tæller må det blive xbox360, dejlig maskine med masser af muligheder for en gammel casual gamer som mig :p
Gravatar #19 - Ronson ⅍
16. aug. 2013 23:26
Der er vel næppe nogen officiel definition af konsol og computer (som i personal computer), men hvis man kan bruge den som en arbejdscomputer og der følger mus og/eller tastatur med så vil de fleste ikke betegne det som en konsol.

De fleste mener i øvrigt "spillekonsol" når de siger "konsol".
Gravatar #20 - ko
17. aug. 2013 04:54
OxxY (18) skrev:
og når man smed en disk i startede den automatisk spillet.


Hvad vil du kalde en moderne pc, hvor man sætter harddisken/dvden/usbnøglen/etc til automatisk at starte et spil ved boot?
Gravatar #21 - OxxY
17. aug. 2013 07:55
ko (20) skrev:
OxxY (18) skrev:
og når man smed en disk i startede den automatisk spillet.


Hvad vil du kalde en moderne pc, hvor man sætter harddisken/dvden/usbnøglen/etc til automatisk at starte et spil ved boot?


Det er stadig noget du skal gøre aktivt, OG du skal installere spillet! Installation vil jeg mene automatisk diskvalificerer at blive klacificeret som konsol.

Mus+Keyboard kan jeg forstå som argument, og det faktum at der var massere af programmer der ikke var spil til Amigaen.
Gravatar #22 - ko
17. aug. 2013 08:32
OxxY (21) skrev:
Det er stadig noget du skal gøre aktivt, OG du skal installere spillet! Installation vil jeg mene automatisk diskvalificerer at blive klacificeret som konsol.

Mus+Keyboard kan jeg forstå som argument, og det faktum at der var massere af programmer der ikke var spil til Amigaen.


Det kommer jo helt an på, hvordan spillet udvikles. Man kan sagtens udvikle et spil, som ikke kræver Windows installeret.

Dit fjernsynsargument... en moderne pc kan også tilsluttes et fjernsyn. Min Amiga havde en rigtig monitor tilsluttet.
Gravatar #23 - -xero--
17. aug. 2013 12:25
PS2 med GTA 3, det var sgu tider :)
Gravatar #24 - Clauzii
17. aug. 2013 13:25
PHP-Ekspert Thoroughbreed (17) skrev:
#14 #15 #16

Hvad definerer en konsol? Min C64 var jo tilsluttet TV via RCA stik ...

Men nåja, afstemning! Har ikke prøvet NES (har aldrig ejet en konsol. Første PC var en Armstrad, derefter C64 og så en K6-2)

Anyway, SNES - har spillet ufattelig meget Street Fighter på en kammerats konsol!


Personligt synes jeg ikke, at noget med et tastatur kan kaldes en konsol. Slet ikke hvis man kan sidde og programmerer med fuld adgang til lyd/gpu osv.
Gravatar #25 - Clauzii
17. aug. 2013 13:29
ko (22) skrev:
Det kommer jo helt an på, hvordan spillet udvikles. Man kan sagtens udvikle et spil, som ikke kræver Windows installeret.


Det kunne være en interressant, men dyr, udvikling.
Gravatar #26 - Chewy
17. aug. 2013 15:13
@ #21
OG du skal installere spillet! Installation vil jeg mene automatisk diskvalificerer at blive klacificeret som konsol


Så en PS3 er ikke en konsol?
Gravatar #27 - kasperd
17. aug. 2013 15:47
holmen (2) skrev:
Hvor er amiga CD32?
Den nåede vist aldrig tilstrækkelig stor udbredelse til at blive husket af ret mange i dag. Så vidt jeg husker var hardwaren næsten identisk med Amiga 1200 (selvom kabinettet var meget anderledes).

De forskelle jeg har kendskab til på de maskiner er for det første at 1200 havde tastatur og floppydrev mens CD32 havde en anden slags input (kan ikke huske om det var joystick eller anden controller) og CD drev.

PHP-Ekspert Thoroughbreed (17) skrev:
Hvad definerer en konsol?
På stort set samtlige punkter hvor der er forskel på en computer og en konsol kan der laves en maskine som ligger et sted mellem de to, så det er svært at trække en grænse. På hardwaresiden er den mest åbenlyse forskel at computerne normalt er udstyret med et tastatur, hvilket konsollerne ikke er.

Derudover har computere mulighed for at brugeren kan lagre sine data. Det er ikke alle konsoller, der har det. Hvilket type medie der bruges har dog varieret gennem tiderne, f.eks. har man brugt bånd, floppydisks, harddisk, SSD.

Men softwaren man lægger derpå kan også gøre en forskel. På et tidspunkt blev der lavet computingclusters ved at installere passende software på playstations og forbinde dem alle gennem en switch.

En konsol er lavet til kun at dække en enkelt eller få specifikke anvendelser blandt det langt større udvalg af anvendelser en general purpose computer har.

OxxY (18) skrev:
man tilsluttede den et TV
A500 har en DB23 monitor udgang, men for at tilslutte til et TV krævedes en adapter. Det var ikke muligt at få et lige så godt billede ud af en A500 ved brug af et TV som det var med en egentlig monitor.
Gravatar #28 - Clauzii
17. aug. 2013 16:51
#27
Heh, SCART på en 64er er nææsten superskarpt :P
Gravatar #29 - guds skovl
18. aug. 2013 04:48
Jeg fik min fætters Atari 2600 jr. da jeg ikke var ret gammel, så hvis Amiga ikke tæller med så må det blive den :D
Gravatar #30 - RaGa_MuFFiN
18. aug. 2013 11:00
NES for mit vedkommende. Jeg har alle konsoller fra C64 og op til PS3 endnu. Og en satans bunke spil til dem. Jeg benytter faktisk konsollerne rimelig ofte endnu, og gameplayet på NES'en er intet mindre end fantastisk. Super Mario 3, Zelda, Turtles, Duck Tales, Darkwing Duck, Maniac Mansion - jamen der er så ekstremt mange fede titler til den konsol!

:-)
Gravatar #31 - ko
18. aug. 2013 21:49
RaGa_MuFFiN (30) skrev:
Jeg har alle konsoller fra C64 ...


Begynder du nu også?
Gravatar #32 - lost-viking
19. aug. 2013 09:18
PHP-Ekspert Thoroughbreed (17) skrev:
#14 #15 #16

Hvad definerer en konsol? Min C64 var jo tilsluttet TV via RCA stik ...


En C64 var jo en computer egentlig. Da man både kunne programmere på den og bruge skrive programmer og meget andet de skulle bare loades. Det samme gælder på Amiga 500. Der var både skrive programmer og tegne programmer og ja mange forskellige programmer. En konsol bliver jo stort set kun brugt til at spille på. Tror ikke kan man få skriveprogrammer eller lign til PS3 eller Xbox.
Gravatar #33 - Ronson ⅍
19. aug. 2013 09:26
Man kunne installere linux på begge (mere eller mindre officielt), men jeg mener stadig de skal betegnes som spillekonsoller.
Gravatar #34 - kasperd
19. aug. 2013 10:27
Ronson (33) skrev:
Man kunne installere linux på begge (mere eller mindre officielt), men jeg mener stadig de skal betegnes som spillekonsoller.
Hvilke to referer du til? Man kunne installere Linux på både xbox og en af playstation modellerne, men de to vil man nok alligevel betegne som konsoller, da det var det de primært var designet efter. Og de var vel ikke som standard udstyret med et tastatur.
Gravatar #35 - Ronson ⅍
19. aug. 2013 11:14
Øhm. Var det ikke det jeg skrev?

Og jeg refererer til "Xbox" og "PS3". Muligheden for Linux blev vist fjernet fra PS3, men min Xbox har da stadig GentooX installeret.
Gravatar #36 - kasperd
19. aug. 2013 11:38
Ronson (35) skrev:
Og jeg refererer til "Xbox" og "PS3". Muligheden for Linux blev vist fjernet fra PS3, men min Xbox har da stadig GentooX installeret.
Du nævnte ikke hvilket indlæg du svarede på, og #32 nævnte C64, Amiga 500, PS3 og Xbox.

Men hvis det du referede til var sætningen:
lost-viking (32) skrev:
Tror ikke kan man få skriveprogrammer eller lign til PS3 eller Xbox.
så har du vist ret i at man uofficielt kan køre Linux på begge.
Gravatar #37 - Clauzii
19. aug. 2013 11:42
De første modeller PS3 indeholdt officielt muligheden for at køre Linux.
Gravatar #38 - goffer
19. aug. 2013 13:21
Helt klart SNES, NES var den første, men var først da jeg fik 16bit ind på værelset at det stak helt af!
Gravatar #39 - Rockstar
19. aug. 2013 18:29
Sega Master System 2!
Jeg har altid holdt mere af Sonic end Mario :)
Dagen i dag ejer jeg samtlige Sega konsoller og det har altid undret mig at PS vandt over Dreamcast. Den havde noget seriøs potentiale den konsol, men den manglede desværre nogle flere gode spil.
Sonic Adventures, Shenmue og Skies of Arcadia var ikke nok...
Gravatar #40 - Balios
20. aug. 2013 13:14
Jeg er fra landet, så gaming var en by i Rusland. Jeg fik dog alligevel spillet en del N64.

Overall må det være PS3. Ved siden af min PC er det den konsol jeg har brugt mest tid foran, og det er jo for genialt at bruge den til mediecenter.
Gravatar #41 - Dr_Mo
22. aug. 2013 19:36
Hvis man ikke må vælge C64 eller Amiga, så tror jeg det må blive SNES, selvom PS1 kommer meget tæt på pga FF-serien og Tekken som jeg har brugt mange timer på. Ellers har jeg mest været til PC gaming efter PS1, selvom jeg har både haft Xbox360 og PS3 derhjemme.
Gravatar #42 - benne
24. aug. 2013 22:38
Var svært at vælge, men min stemme endte på PS1.
Ingen konsol har givet mig flere vabler end Sega Master System og Mortal Kombat, det var også den første konsol jeg havde.
PS2 var tæt på at tage første pladsen, fordi den har så enormt et udvalg af spil, inklusive alle(?) spil til PS1, og mit favorit design hehe.

PS1 vinder fordi, det er den som har underholdt mig mest og i længst tid. Utallige nætter med Tekken, Red Alert over link kabel, Future Cop LAPD og hvad vi nu ellers fandt på.
Gravatar #43 - Bandalia
25. aug. 2013 09:57
Hvorfor i Alverden er Wii kun på 2%?!!!?
Gravatar #44 - Ronson ⅍
25. aug. 2013 10:31
Fordi de fleste af os ikke længere er 13 år.
Gravatar #45 - playonedk
25. aug. 2013 20:46
Den afstemning vækkede sørme minder frem!

Der var sgu noget andet over det dengang med Super Nintendoen lol:P
Gravatar #46 - fastertove
26. aug. 2013 12:56
Amiga 500
Gravatar #47 - Ronson ⅍
26. aug. 2013 14:28
fastertove (46) skrev:
Amiga 500
hvilket stadig ikke er en konsol
Gravatar #48 - Raptor
27. aug. 2013 00:26
Nintendo Entertainment System!!!! Brugte så usandsynligt meget tid med den maskine som knægt, lige fra Mario, Zelda, Metroid, Mega Man og Castlevania. Har stadig min originale NES maskine i komplet stand (Dog moddet til at være regionsfri) og finder den da frem i ny og næ og tager et spil Mario :D
Det var et svært valg i mellem NES og SNES, men det første Zelda, Super Mario 1-3 og Mega Man 1-4 er dog stadig blandt mine absolut favorit spil. Hold kæft så meget nostalgi der er forbundet med de to konsoller.

Åh, hvor jeg dog håber at Nintendo finder deres magi frem igen, deres konsoller har ikke været de samme siden N64.
Gravatar #49 - Simone30
27. aug. 2013 13:43
Uden tvivl PS3 :)

_______________________________________________________________
Se min side: http://www.antivirus-gratis-dansk.blogspot.com
Gravatar #50 - Zombie Steve Jobs
27. aug. 2013 21:45
PS1.
Resident Evil. Omg. The scares!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login