mboost-dp1

Aldi

Forbrugerrådet overdænget med klager mod Aldi

- Via EPN.dk - , redigeret af Pernicious

Det er efterhånden et stykke tid siden at den tyske supermarkedskæde Aldi gik ind på markedet for computere, et marked hvor de reklamerer med at sælge top kvalitet til lave priser.

De billige computere fra tyske Medion, er ifølge oplysninger fra forbrugerrådet, åbenbart ikke i så top kvalitet som Aldi påstår. Således har forbrugerrådet modtaget mange klager over computerne og Aldis mangelfulde håndtering af reklamationssager.

En af de vrede kunder, som har henvendt sig til Forbrugerrådet, er Karin Tankred, som i 2004 købte en Aldi computer, der siden har været til reparation 4 gange, og stadig ikke virker ordentligt.

Den har aldrig virket ordentligt, og ved hver reparation er der gået frygtelig lang tid, hvor vi har måttet undvære computeren, (…) Det er urimeligt, at Aldi fralægger sig ansvaret, for det er jo i Aldi, at vi har købt computeren.

Hos Forbrugerrådet tager man de mange sager alvorligt, og kritiserer især Aldi for at fralægge sig ansvaret, ved blot at henvise til producenten, når kunden kommer og vil reklamere sin vare.
Tina Dhanda, Forbrugerrådet skrev:
Aldi har ligesom alle andre butikker pligt til at følge købelovens regler. Når Aldi vælger at sælge f.eks. bærbare computere, er butikken også nødt til at tage sig af eventuelle reklamationer. Aldi har ansvaret for mangler ved de varer, butikken sælger, og kan altså ikke vaske hænder ved at henvise forbrugeren til producenten.





Gå til bund
Gravatar #1 - Wikzo
9. jan. 2008 15:53
Jeg vil aldrig nogensinde købe nogen form for elektronik i et (discount)supermarked. Der har også været utrolig megen mediedækning om Aldi og deres dårlige service med computere og fjernsyn ...
Gravatar #2 - d0rk
9. jan. 2008 15:57
Hvorfor får han ikke bare pengene igen, hvis det er så stort et problem? Dét er Aldi i hvert fald gode til.

Havde bl.a. en fætter der købte en ekstern harddisk i Aldi. Det endte selvfølgelig med at han selv ødelagde den (på en eller anden måde), så han gik ned og fik pengene igen. Ud over at få pengene, glemte han også at indlevere diverse USB/Firewire kabler, så dem beholdte han da også lige.

Det må man da kalde service :)
Gravatar #3 - Leonhard
9. jan. 2008 15:58
Hvad er det for noget vrøvl. Aldi følger fuldstændigt samme princip som alle andre edbbutiker. Når lortet ikke virker sender man det tilbage til producenten der tester det, hvis det er i stykker bliver det reklameret. Med den simple untagelse at de ikke selv gider lege postbude.

Hvis de har sendt den til reperation 4 gange, har de også 4 gange efterfølgende set på den, konstateret at den fejl de sendte den ind for ikke længere optråtte, og derved har de intet at klage over, medmindre denne fejl beviseligt skyldes en fabrikations eller designfejl og ikke blot slitage, hvilket en computer kan være udsat for en del af i løbet af 3+ år. Der findes ikke krav om at computere skal være slidstærke, hvilket også utroligt få er.
Derudover, så »Det kan ikke være rigtigt, for det er jo ikke vores skyld, at den samme ting i computeren bliver ved med at gå i stykker,«
Det er nu ikke helt rigtig, hvis du flækker en skærm 8 gange gør det det ikke midre din skyld. Og hvis de mener at denne gentagne fejl skyldes en designfejl, så bør de bare lave en helt almindelig klagesag gennem Forbrugerklagenævnet, som INTET har med en lang køretur at gøre.

Det klagen mest går på er jo bare at Aldi ikke har illusionen af ekspertise, ligesom fona eller merlin, hvor varen ryger "ud bag ved" når de sender den afsted til producenten, fordi folk udemærket godt ved at der ikke er en it-ekspert "ude bag ved" i Aldi, hvilket der forresten heller ikke er i fona eller merlin, det antager folk blot på grund af de mange edbvare og pæne skjorter.

Jeg har en ven der har en Medion bærbar, den blev købt i 2001 og kører stadigtvæk fint uden nogen form for problemer. Den er givet vis ekstremt langsom men det er alderen mere end kvaliteten.

Jeg vil ikke påstå at medion ikke har sine fejl, men det følger loven til punkt og prikke, og blot fordi aldi vælger at sælge varen, uden at pakke den ind i pæn kundeservice, skal de ikke forfølges. De står til regnskab for hvad de sælger, men det regnskab gør Medion også pænt op for dem.
Gravatar #4 - ymme
9. jan. 2008 16:07
Nu bliver der heller ikke snakket om Medion som værende dårlige, men Aldi der ikke lever op til deres garanti. Alle firmaer sælger mandagsprodukter, det kan man ikke komme uden om. Man er bare uheldig hvis man er en af dem der får en. Men det fralægger stadig ikke butikken dets ansvar.
Gravatar #5 - MortenAA
9. jan. 2008 16:09
Jeg har også en ven der købte en bærbar igennem Aldi, han har haft den sammenlagt til brug 1 måned, og så over 14 måneder til reperation. 4 gange fik han den igen som han afleverede den, en anden gang fik han en andens harddisk i. Jeg er sikker på han indgår i disse statestikker.

Offtopic
Har været i en Aldi 4 gange, jeg fik det simpelthen fysisk dårligt over stemningen hver gang... :D Alle de tyskervare er simpelthen for vamle.

Og så det mest underlige er nok deres kassers udformning, der er en plads til at smide varene på så ekspedienten kan tage imod, men hov??? Der er så sandelig ikke mere end en kurvs størrelse bag ved ham, så man skal skynde sig at fjerne alle vare for ellers er der ikke plads. Og det er ren luksus hvis de da overhovedet har et rullebånd til varerene!
Gravatar #6 - Skobbolop
9. jan. 2008 16:32
#5 Whine

"alle de tyskervare er simpelthen for vamle"..

så gå dog i Super Brugsen i stedet din klovn.. ALDI er en discountbutik.. hvad havde du regnet med?

jeg synes Aldi er fint sted at handle... jeg ville dog aldrig købe en computer hos dem, men helt ærlig... til den pris kan man vel ikke forvente andet end middelmådig service...
Gravatar #7 - BeLLe
9. jan. 2008 16:38
Jeg har siddet på et computerværksted hvor vi bla. repererede medion maskiner og de ER noget bras.
Jeg ved ikke stadig om det er sådan men dengang havde medion computere en frejprocent på 15-20 hvor andre mærker (HP, Fujitsu) havde en på 5-7.
Så sansynligheden ved at man får en maskine med fejl var meget større hvis man købte en medion.
Gravatar #8 - CasperDGS
9. jan. 2008 17:08
man får vel hvad man betaler for...

billig pris = knap så god service, som #6 siger
Gravatar #9 - 12V
9. jan. 2008 17:47
Synes medion er på højde med så meget andet, til den pris.

Jeg har en gang imellem handlet elektronik ved dem, også hvor jeg skulle bruge deres reklamationsret. Det virkede bare, enten byt til nyt i butikken, penge igen eller noget der skulle sendes ind, men det kom sørme også hurtigt igen.

Dog har en af deres adaptere været meget tæt på at brænde mit hus af, jeg opdagede det dog lige inden jeg gik i seng, der stod simpelthen røg ud af den og den var brandvarm - selv uden tændt apperat, tsk tsk tsk. Men der var reklamationen igen god, der kom en ny med posten efter 2 dage da jeg ringede ind.
Gravatar #10 - MortenAA
9. jan. 2008 18:38
OFFTOPIC
#5
så gå dog i Super Brugsen i stedet din klovn.. ALDI er en discountbutik.. hvad havde du regnet med?

Netto gør det fint, selvom det også er en discountbutik, Aldi er direkte ulækker, du får det til samme pris, men blot med en elendig service og varer der er tvivlsomme af kvalitet oveni. Jeg så mange eksempler på varer der manglede kontrol og var fyldt med stoffer der ikke burde være i maden.

Super Brugsen er dog helt latterlig, de snyder med kødet og pumper gammelt råddent kød op med vand. Det samme med Super Bedst. Så slemt at de endda beder de ansatte om at skrabe det rådne lag af og sætte nye datomærkninger på.
Gravatar #11 - Justin
9. jan. 2008 19:14
#6
Netto er også en discount butik
Men stadig så utroligt langt fra ALdi
Gravatar #12 - zionic
9. jan. 2008 19:47
#11 Det er også lidt dyrere i Netto.

1 pose peanutflips koster 5 kr. i aldi

I Netto koster den 6kr. !
Gravatar #13 - SpYkE112
9. jan. 2008 19:48
Offtopic:
MortenAA @ Jeg væmmes ved dit sprog og din attityde, at du ikke kan lide tyskere er fint med mig, men lige frem sidde og disse dem (mig inkl. er delvis tysker) på den måde.. It makes me sick..! Gid man kunne få en warning herinde på newz, for du burde få en! :(
Gravatar #14 - rwzxy
9. jan. 2008 20:21
Offtopic:
jeg er langt hen af vejen enig i det MortenAA siger. Jeg er glad for at se at jeg ikke er den eneste på newz som ikke skjuler mig bag politiske smørebrøds meninger og sødsuppe men som også tør sige ting som er politisk ukorrekte. Dog må jeg indrømme at jeg har fået en god behandling i ALDI, men butikken? det var sq ikke noget at råbe hurra for.

#13 SpYkE112

hvor ser du at han disser tyskere? kan ingensteder læse det du ser. Jeg kan læse at han syntes at tyskervare er vamle ja, og at han syntes at stemningen i butikken er noget møg.. men disning af tyskere? må jeg låne dine briller?

TOPIC:

Ville _ALDRIG_ købe elektronik varer i ALDI. for mig at se snyder ALDI direkte folk ved at sælge computere som generelt i branchen har et ryg for at være behæftet med en stor fejlprocent. Tjekker ALDI ikke reviews og spørger IT-kyndige til råds før de vælger hvilke varer de skal sælge? det er jeg stensikker på de gør. FUSK.
Gravatar #15 - DannyE
9. jan. 2008 20:48
#3
Det er måske rigtigt, at ALDI gør som alle andre edb-butikker, men det er ikke ensbetydende med, at det er rigtigt. ALDI skal stadig leve op til reglerne. Tillykke til din ven, med hans computer. Jeg mener at butikker som ALDI eller andre, ikke skal gå i gang med EDB, hvis de ikke har erfaringen. Som regel tests en pc kun i ca. 20 min og det er en harddisk test og RAM test. Hvis der ikke er problemer, så sendes computeren tilbage, som i orden. Jeg har gennem mit arbejde stort kendskab til bærbare. Og jeg mener, at 14 dage for at lave/teste en bærbar er fuldstændig urimeligt. Jeg har af den grund købt et 3 år onsite garanti. Det koster ca. 800 kr. ekstra, men er efter min erfaring det værd. Men hvorfor skal vi/man betale mere for at det virker?
Gravatar #16 - byteeater
9. jan. 2008 20:56
Aldi butikkerne er ligeså forskellige som Netto og Fakta. der er gode og dårlige. Deres priser er stadig langt billigere end Netto's. Faktisk er deres frugt god og billig.

Tidligere har deres PC'ere m.m. været "good value for money" og dem jeg kender har ikke haft problemer. Generelt har hele IT salgsbranchen et problem med varer der gentagne gange indleveres til reparation. Man vil åbenbart ikke erkende at der findes "mandags" produkter.
Har selv arbejdet i en lille computer butik hvor vi havde en fejlprocent på 30% på en type harddisk.
Gravatar #17 - MortenAA
9. jan. 2008 21:11
#13: SpYkE112 jamen skål til dig... tag lige en sovetur på den rus du er på og så læs det igen i morgen eftermiddag så giver det nok mere mening.
Gravatar #18 - SpYkE112
9. jan. 2008 22:07
Well, tyskerevare = tyskere, thats my god damn point.. Desuden er det jo ikke tysk mad som man kender det i tyskland.. Har i nogensinde været i en tysk Aldi?? Så skal i sq se klamt mad! De danske aldier er paradis i forhold til, in fact, så er min lokale Aldi da lige så god kvalitet som Netto / Rema1000, og til en vis grad osse Føtex/Kvickly/Super Best...



ANYWAYS!!!

Man kan ikke komme uden om at Aldi sælger de bedste chips xD
Gravatar #19 - welsh
9. jan. 2008 23:05
som ansat i en aldi-butik bliver jeg nødt til at forsvare os lidt i forhold til denne dårlige omtale vedrørende medion produkter og diverse negative holdninger imod vores koncept.

Da vi er en discountforretning er personalet ikke uddannet til at rådgive ved salg af bla elektronikvarer, derfor følger der til hver vare et gratis hotline tlf. nr hvor kunden kan få svar på eventuelle spørgsmål. Der udover yder vi, som de eneste jeg kender til, den gode service at kunden kan returnere sin vare inden 30 dage efter købet i BRUGT tilstand og få sine penge retur, igen fordi personalet ikke er uddannet i elektronikviden.

vedr, medionprodukter, så har jeg selv haft forskellige bærbare computere som jeg har været godt tilfreds med, men ved samtidig godt at der er tilfælde hvor der enten er produktionsfejl el. computeren går i stykker. Vi hjælper kunderne så godt vi kan, og sender gerne varen til reperation, hvor medion så har 30 dage til at reparere varen og sende den tilbage til os, grunden til at kunderne bliver henvist til hotline er ikke for at spare os for besværet, men for at spare kunden for ventetid, medion har nemlig kun 21 dage til at få varen repareret og sendt direkte ud til kunden hvis hotline benyttes.

At en computer sendes til reperation gentagne gange stiller jeg mig uforstående overfor (læste tidligere om en computer der havde været afsted 4 gange), da vi følger de samme regler som andre, og ved gentagne fejl i computeren bliver pengene udbetalt til kunden.

Til den klaphat som skrev at vores tyske varer er vamle, vil jeg lige sige at kun 25% af vores sortiment er tyske varer, og du finder ingenting i vores butik som du ikke kan købe i alle andre butikker, vores er bare produceret i tyskland, det er den eneste forskel. Vedkommende har vidst ikke læst de gode anmeldelser som vi får i forskellige undersøgelser, vi er testvindere på bla følgende ting: Bleer, cocktailpølser, knækbrød, havregryn, ænder, ispinde, drikke klar juice, svesker, mørk juleøl, svinekam.......... så tsk tsk tsk til dig..
Gravatar #20 - Huleboeren
9. jan. 2008 23:15
Hm
De 4 ALDI pcer jeg kender til kører ellers fint :D
Gravatar #21 - Norrah
9. jan. 2008 23:17
Gik også engang ind i en Aldi, og da jeg kom ud, der havde jeg en Depression..

Det var godt nok lidt frækt syntes jeg...
Og jeg fik ikke engang en kvittering, så det var ikke engang som om jeg bare kunne returnere den.
Gravatar #22 - Duuink
9. jan. 2008 23:42
Jeg har selv købt en tft monitor i aldi i 2005, det var ganske glimrende kvalitet, under transport fik skærmen en slem ridse, som jeg skjulte med noget madolie, så blev den usynlig :) Senere var jeg så uheldig at tabe skærmen ude i indkørslen og den var ikke til at få liv i igen - den viste nogle mærkelige farver og slukkede derefter. skærmen var nu 1,5 år gammel og jeg ringede til deres support, fik en returpakke osv. - 1 uge efter havde jeg en ny skærm.

Jeg har nok været en af de heldige, måske fordi det var en skærm og ikke et helt pc-system.
Gravatar #23 - Windcape
10. jan. 2008 00:06
Medion har nu også altid lavet skrammel hardware, forstår ikke hvorfor folk er dumme nok til at købe det.
Gravatar #24 - arne_v
10. jan. 2008 00:42
#3

Med den simple untagelse at de ikke selv gider lege postbude.


Med den simple undtagelse at de ikke gider følge dansk lovgivning.

Forbrugeren har købt varen i deres butik => de er ansvarlige for varen. Det er ikke forbrugerens problem, hvorvidt de reparerer selv eller får den repareret i Århus eller sender den til Kina for at blive fixet.
Gravatar #25 - aintexisting
10. jan. 2008 02:13
Jeg har meget delte meninger om elektronik fra Aldi.
På den ene side ville jeg nok ikke købe elektronik fra Aldi, netop pga deres renomé...
Men på den anden side.. Min familie købte deres nuværende pc i aldi, og jeg må sige at det er den bedste pc jeg har brugt! Den er pålidelig, har alt til media-in/out-put, har aldrig været til reperation. Den er ca 2 år gammel og kører stadig som var den købt for 2 mdr siden. Min egen til gengæld (fra Dell) brokker sig ofte selvom den kun er under 2 mdr gammel, men det er nok en blanding af vista&hardware :-/
Enten har min familie også været heldige med Aldi, men jeg tror nu at de sælger helt fine varer til gode priser... Personligt kender jeg i hvert fald ikke til problemer derfra.
Gravatar #26 - spiral
10. jan. 2008 03:23
Jeg syntes Aldi er en latterlig discount supermarked i forhold til f.eks. LIDL som er også discount og tysk.
Når man går i Aldi så ser det meget tomt ud det ligner næsten ikke en supermarked.
Men nar man gå i LIDL så er det bar prop fyldt med vare fra gulv til loft!

Der er fire andre negetive ting med Aldi:
1.Pakke bordet er kun 30cm hvor varerne blivet skubet hen til og kan risikere falde ned på gulvet!
2.Det lugter af lort over ved hunde og kate mad afdeling.
3.Jeg finder en gang i mellem vare som holdbarhedsdatoen er udløbet eller morgenboller som er muggent.
4.Jeg har også lagt mærke til at nogle af varene f.eks. is eller kiks bliver mindre og mindre i embalagen
og bliver solgt til det samme pris. F.eks en kiks som før vejede 200g og kostede 12 Kr. nu vejer den 175g og
koster 12Kr. Firmaet som producer kiksene er rigtig lusket de pakker kikksene på en måde at man ikke ligger
mærke til indholdets størelse eller vægt er ændret!
Gravatar #27 - spiral
10. jan. 2008 03:29
Er der nogen her det har god / dårlig erfaringer med Medions stationer PCer?
Gravatar #28 - Loke76
10. jan. 2008 06:53
Tjah de 3 bærbare, 2 tft skærme 1 stationære og 1 mp3 afspiller fra medion/aldi jeg kender til kører alle perfekt. Den stationære er nok den mest holdbare com jeg nogensinde har set. Den er bla røget på gulvet fra skrivebordet imens den kørte og har været i en bil der lavede koldbøtter, den kører stadig uden probz. Den ene bærbar har været til rep, blev sendt mandag, kom igen torsdag. Tror mere dem der oplever com skal sendes ind 4 gange osv skulle sætte sig ind i købeloven og have krævet deres penge retur. Mange af disse support steder skal man bare vide hvordan man tackler, så går det fint. Hvis du finder dig i lort skovler de gladeligt ud. Sådan er alt support mobil tlf, net, comz mm.
Gravatar #29 - el_barto
10. jan. 2008 07:15
De har gode og billige bleer i ALDI :)
Gravatar #30 - jacobtf
10. jan. 2008 08:17
Sikke en gang brokkehoveder. Er Aldi deprimerende? Tja, måske ser den ikke så "flashy" ud, som f.eks. Bilka og Irma, som er fyldt med flash som henvender sig til laveste fællesnævner, nemlig den i stigende grad dummere og dummere forbruger. Og dem er der jo masser af, noget som vi med stor tydelighed ser bekræftet herinde.

I Bilka vælter hr. og fru Danmark rundt med deres forbandende møgunger engros, brokker sig og larmer og der er lange køer, dyre varer og generelt er det et fandens besvær og noget der kan give anledning til stress, både for kunder og ansatte.

I Netto er der aldrig de ting man vil have. Stort set alt andet end det absolut mest nødvendige og basale er såkaldte "spotvarer", der er meterlange køer og generelt en hulens masse sure og irriterende kunder.

Og så er der Aldi. De har deres faste sortiment, priserne er lave, der er sjældent særligt lange køer, inden psykopatiske møgunge, der sammenlagt har fået 5 minutters decideret opdragelse i deres 9-årige liv og ekspedienterne er både kvalificerede og venlige. Hvor tit har man ikke oplevet en "ny i job" i Bilka eller Kvickly eller Netto? Hvor jeg bor, er det ret ofte og selv om jeg er ligeglad, er der mange der bliver pisse sure over den stakkels nye medarbejders manglende erfaring.

Der er rent og pænt i min lokale Aldi. Smileyerne har aldrig været andet end perfekt, INGEN kommentarer nogensinde fra kontrollen. DET kan man ikke ligefrem sige om Netto, som forresten nærmest konsekvent har varer til salg, der har overskredet sidste salgsdato. Og ca. zero kundepleje eller bare skyggen af almindelig konduite.

Og hvor er den almindeligt fornuftige forretningssans? En dag spurgte jeg den lokale bestyrer, hvorfor man satte varer op om morgenen, men ikke fyldte op igen inden det store "ryk-ind" ved fyraftenstid. Svaret var, at det havde de ikke tid til. Okay, I har ikke TID TIL at sætte varer frem, der kunne sælges. I har ikke TID TIL at sørge for en større omsætning. Folk der stod omkring os undrede sig også en del over det svar. Men hey, han er jo stadig bestyrer, der er stadig ca. NUL brød hvis man kommer og handler efter 16, hvilket jo kun er en forsvindende lille del af befolkningen der gør - NOT.

Og med hensyn til Medion, så har jeg selv to stationære fra dem, fra henholdsvis 2001 og 2003. Begge kører perfekt i dag og sågar med ORIGINAL Windows installation - de har aldrig været reinstalleret! Og de kører som den dag de blev købt: Stabilt. Jeg har også en Medion 20" monitor, som også bare fungerer. Medion har supportlinie der er åben indtil 22 - det var den i hvert fald da jeg en gang ringede - og jeg har altså via tidligere jobs haft kontakt med MANGE supportlinier, men Medions var fanme den mest professionelle og hvad vigtigere var: De KUNNE rent faktisk afhjælpe problemet. Det har jeg endnu aldrig oplevet andre steder. Der har man sgu altid bare fået en sludder for en sladder.

En sidste ting: Hvordan kan Medion være noget bras, når de bruger samme mærkevarer indeni, som I andre fjolser selv køber? Geforce grafikkort? Seagate Harddiske? Sony DVD-Rom? Pioneer DVD-brændere? Abit bundkort? Medion er ikke bare et lille foretagende der fedter rundt med totalt no-name bras. I hvert fald ikke i højere grad end de (andre) store firmaer.

Jo tak, atter har den frådende skare af inkompetente aber af brugere på newz.dk bevist deres værd. Er der noget at sige til, at debatterne herinde har ry for at være smækfyldt med klaphatte?
Gravatar #31 - Loke76
10. jan. 2008 08:51
Lillebroren har en ny Aldi bærbar. Hans Win Vista CD var blevet ridset. Han ringede til Medion igår, han har fået et fragtbrev idag som han skal sende sin skive ind i, så har han en ny Vista senest Onsdag. God service, igen..
Gravatar #32 - sKIDROw
10. jan. 2008 08:55
Så kan man lære, at købe tingene hos en fagmand.
Det er simpelthen for tåbeligt, at handle tekniske ting hos en købmand. Om vi så taler supermarked eller discountmarked, er så ligegyldigt her. Computerdele købes hos en computerforhandler, TV, Video og HIFI købes hos en forhandler med speciale i dette.

Det er gennem de sidste mange år, sket en udvikling hvor supermarkedskæderne, og nu også discountbutikkerne begynder at sælge alt muligt de intet ved det mindste om. Igen nævnt, ingen glemt.

Men enhver kan da regne ud, at du ikke kan sælge et TV, som du ville sælge en liter mælk. For slet ikke at tale om en Computer, som slet ikke er en 'one size fits all'.

Hotlinenumre kan aldrig erstatte kompetent betjening og rådgivning. De kan dog være et glimrende SUPPLEMENT!.

#19

Til den klaphat som skrev at vores tyske varer er vamle, vil jeg lige sige at kun 25% af vores sortiment er tyske varer, og du finder ingenting i vores butik som du ikke kan købe i alle andre butikker, vores er bare produceret i tyskland, det er den eneste forskel. Vedkommende har vidst ikke læst de gode anmeldelser som vi får i forskellige undersøgelser, vi er testvindere på bla følgende ting: Bleer, cocktailpølser, knækbrød, havregryn, ænder, ispinde, drikke klar juice, svesker, mørk juleøl, svinekam.......... så tsk tsk tsk til dig..


Enig. Den kritik var usaglig.
Faktisk var det morsomt at kigge på en pakke brød, og læse med småt at den var produceret af Kohberg... :)

Men ting bliver altså heller ikke dårligt, at at blive produceret i Tyskland. Polen måske, men ikke Tyskland
Gravatar #33 - Pengart
10. jan. 2008 09:01
#27
Jeg har særdeles god erfaring med de Stationære Medion maskiner.
Min far har en der er 4 år gammel nu, og jeg geninstallerede windows xp på den i sidste uge, det var første gang den blev geninstalleret på 4 år, det synes jeg sq er imponerende.
Min ex svigerfar har også en medion der er 5 år gammel, den kører stadig, han ringer engang hver 3 mdr. for at få lavet en backup af alt hans video redigerings materiale.
En af mine kammerater har en, den har kørt i 2 år nu, men den er crashed et par gange, jeg er dog ret sikker på at det er hans fejl.. Porn.. Need I say more.. lyssky sider, virus osv..
Men en simpel geninstall og de kører fint igen.

De 3 maskiner kører fint.
Har også lige sagt til min far at han roligt kan købe en Medion Laptop hvis han vil. Prisen taget i betragtning er de sq ok til den slags folk.
Gravatar #34 - Okda
10. jan. 2008 09:02
#10 Aldi har sgu da mange gode varer. Det kan godt være, at elektronik ikke lige er deres bedste område, men mange af deres fødevarer er faktisk ganske hæderlige. Og så synes jeg i øvrigt ikke Netto er så fantastiske, som du prøver at gøre dem til. Jeg synes faktisk ofte Nettos butikker er mere rodede end Aldis, og deres "spotvarer" er i mindst lige så elendig kvalitet.

Aldi über alles
Gravatar #35 - Justin
10. jan. 2008 09:06
#30
du må da have taget fejl af en anden butik og Irma,

Irma er fyldt med økologiske og dyrerer varer til folk der syntes af madvarer også kan blive for billige

Har du overvejet ...
af grunden til af Netto ikke sætter varer op inden det store "ryk-ind" skyldes af de ikke har nogen varer af sætte ind, fordi af netto butikker ikke har noget lager
Gravatar #36 - Justin
10. jan. 2008 09:11
#32
"Så kan man lære, at købe tingene hos en fagmand."

men som regel er de også dyrer der da der er ikke er særligt mange special butikker tilbage, og derfor kan man ofte spare penge hos Fona eller Elgiganten
Gravatar #37 - jacobtf
10. jan. 2008 09:37
@35

Ja, jeg har overvejet om der var varer at sætte på plads. Faktisk har jeg oplevet at stå og snakke med bestyreren UDE i baglokalet, hvor vi begge har kunne stå og SE der har været varer at sætte på plads.

Med hensyn til Irma, så indrømmer jeg at den målgruppe vist er en helt anden. Herude (Slagelse) er det mest ældre folk der kommer der og tuller rundt. Tror aldrig jeg har set mere end 3-4 folk i den butik. Ufatteligt den kan løbe rundt.

Jeg har lige nærlæst artiklen der refereres til og jeg kan ærlig talt ikke se at Aldi er så meget værre end andre. Ja, der er sikkert en del sager, men de sælger rent faktisk også relativ megen elektronik, så det er da klart at der antalsmæssigt vil være en del klager. Og så kan man spørge sig selv, hvad man som "nørd"/"geek" foretrækker: Nul vejledning i Aldi eller decideret vildledende/dårlig vejledning i Fona/El-Giganten eller hvad ved jeg.
Gravatar #38 - sKIDROw
10. jan. 2008 09:48
#36

men som regel er de også dyrer der da der er ikke er særligt mange special butikker tilbage


De små specielbutikker er langsomt ved at uddø, til fordel for de store specielbutikker. Men det ændrer intet ved min point. Når man handler ved fagmanden, så får man det rigtige med hjem, fordi man er blevet ordentligt vejledt. Når besparelser bliver til ærgelser, bliver folk forhåbentligt klogere.

....og derfor kan man ofte spare penge hos Fona eller Elgiganten


Det bliver det bare ikke til gode steder at handle af.
Gravatar #39 - hr. værk
10. jan. 2008 10:15
Stik mig en gummibåd jeg er jo ved at drukne i tåre...

Hvis man er ude for at købe en pc og ender med at købe en Medion i aldi får man nøjagtigt det samme som hvis man køber en HP i computershitty eller et andet mærke i en anden butik, nemlig DET MAN BETALER FOR!!

Så vidt jeg erindre så har aldi en fin politik med at man kan få pengene tilbage så det var måske noget man skulle overveje...

Det undre mig meget at folk der oplever disse problemer ofte virker usympatiske og snot dumme... Hvis man køber den billigste computer på markedet er der vel en vis sandsynlighed for at man kommer til at opleve problemer med den. Det er selvfølgelig noget der indgår i ens overvejelser inden man køber den! Personligt har jeg købt en del elektronik i aldi og aldrig haft grund til at klage. Jeg har taget varen med hjem og belastet den lidt, derefter undersøgt den for fejl og hvis nogen fejl findes har jeg taget den med tilbage i butikken, informeret om problemet og fået mine penge tilbage... det er ikke så svært!
Gravatar #40 - wizax
10. jan. 2008 13:29
Jeg ville aldrig købe en computer i Aldi eller ret mange andre steder, der ikke er deciderede EDB butikker, når det så er sagt kender jeg både gode og dårlige eksempler på maskiner fra Aldi og Bilka, både Medion og Acer har gjort blandede indtryk på mig....

Jeg synes, det er fin service med retur inden 30 dage, men helt ærligt, så er det jo ikke det man køber PC'en for?
Jeg køber da min PC for at beholde den.

Hvis så bare Aldi ALTID har maskinerne til salg til de gode priser, så man kan "bytte til nyt". det ville være kræs (rent returmæssigt).
Gravatar #41 - MortenAA
10. jan. 2008 13:44
Damn det er lige før folk tar' det personligt at ET individ har det dårligt over Aldi's kvalitet. Jeg tænker på alle de sager Aldi har haft i det foregående år med uhumske forhold for madvare, varer af lav kvalitet uden mærkninger og så selvfølgelig de ting jeg kender til med deres edb salg.

c| <- her er verdens mindste violin, til "i ved hvem i er".... :D
Gravatar #42 - rwzxy
10. jan. 2008 15:20
haha jeg faldt flere gange ned af stolen af grin mens jeg læste det nogle skriver om ALDI. facts er klare: Forbrugerrådet svømmer rundt i klager om ALDI mens i skamroser dem så tårerne triller. JA ok jeg indrømmer.. det kan selv jeg "den dumme newz bruger" ikke se nogen logik i.
Gravatar #43 - arne_v
10. jan. 2008 15:39
#42

Hm. Så vidt jeg kan se så er de fleste da fint på linie med forbrugerrådet.

Den generelle holdning jeg læser er at: ALDI's PC'ere er ikke dårligere end andre PC'ere, men ALDI har problemer med at håndtere fejl.
Gravatar #44 - mmu
10. jan. 2008 15:49
Aldi har ansvaret for mangler ved de varer, butikken sælger, og kan altså ikke vaske hænder ved at henvise forbrugeren til producenten. - Idiot fra forbrugerrådet der endnu ikke har nået at sætte sig ind i sagen


For det første, du får hvad du betaler for, så lad være med at forvente en super-duper maskine når du har købt den så billigt i Aldi. Computeren er sammensat af komponenter fra producenter der har den absolutte laveste pris på markedet, det kræver ikke mange brikker at flytte med for at regne ud af denne hardware er billig fordi den ikke er så pålidelig som den dyre.

Hvad angår det der med henvise til producenten, det er noget ævl. Aldi henviser ikke til producenter, men et service firma de har indgået en aftale med, det er dem du sender din computer til og så ser de på problemet. Når der så er mange problemer med disse computere, så er det jo klart at dette IT firma's servicetider bliver forøget, det er på ingen måde anderledes hvis du køber en bærbar computer i FONA, MERLIN, BILKA, el. lign.

Kort sagt: Hvis du tror du kan købe en bærbar computer der på trods af de samme systemspecfikationer performer lige så godt og pålideligt som en tilsvarende maskine der er dobbelt så dyr så er du komplet idiot.
Gravatar #45 - arne_v
10. jan. 2008 15:56
#44

Jeg tror at der er noget som du har misforstået:
- købeloven skal også overholder for billige varer
- dårlig kvalitet betyder ikke at køberne skal vente længere på reparation - det betyder at sælger skal have flere ressourcer til at klare reparationerne
Gravatar #46 - mathiask
10. jan. 2008 16:54
Jeg køber ikke laptop i Aldi, da de ikke sælger et produkt jeg vil have. Begge de bærbare jeg har er Thinkpads (T40 & T61), og jeg har endnu ikke set en laptop fra Medion jeg hellere vil have.

MEN jeg kan ikke se hvor dét at købe en pc i Aldi adskiller sig fra at købe en computer over internettet, hvor jeg har købt begge mine thinkpads. Om man får computeren udleveret af et postbud eller af en aldi-medarbejder er da ligegyldigt. Ingen af dem kan alligevel svare på mine spørgsmål. Problemet er at mange af dem der køber computere ude i de fysiske butikker, netop HAR en masse spørgsmål de gerne vil have svar på. Mine forældre har for eksempel købt en bærbar computer i Aldi (en stor klods sammenlignet med mine thinkpads), og mine forældre er heller ikke de mest IT-kyndige personer jeg kender. Det giver problemer nu og da, da det efterhånden er nogle år siden jeg boede hjemme ved dem.

Men til slut vil jeg bare sige, at hvorvidt produkt og koncept er tysk, virkelig ikke burde være et problem.

Ordnung muss sein!

Mathias Schwartz Kirkegaard
Gravatar #47 - Norrah
10. jan. 2008 17:02
om (#21)

Hvorfor er dette meget kritiske indlæg, rated irrelevant.
Det har jo essensen af nogle meget vigtige punkter, og stiller nogle store problemstillinger.

Der bliver taget stilling til den generalt meget deprimerende stemning i deres butikker, samt at deres kundeservice er meget vag. Man fik jo ikke engang en kvitteringen. Og det er jo tydeligvis nogle dårlige vare de sælger, hvis man kommer ud med noget og man føler sig snydt, eller i dette tilfælde groft behandlet.
Når man stiller så kritiske tanker omkring en butik, er det vel meget nemt at udlede at hvis det er butikkens normale niveau og udgangs punkt, hvorfor skulle det så undre nogen om deres backend service er anerledes. For det er nemlig Aldi der står for den, og ikke medion.

Så hvorfor spørger jeg så jer, er mit indlæg irrelevant?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login