mboost-dp1

Forbrugerstyrelsen
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
#0 skrev:De sociale tjenester får også opmærksomhed fra Forbrugerombudsmanden, hvor han vil indgå i en dialog for at klarlægge, om markedsføringsloven overtrædes, når virksomheder bruger de sociale tjenester til markedsføring.
Det er slet ikke en problem stilling jeg kan tage alvorligt.
Hvad del af markedsføringsloven skulle de dog kunne bryde, fordi det forgår på et socialt medie, såfremt de overholder de normale regler for markedsføring?
#1 Måske noget a dette her
http://newz.dk/firmaer-reklamerer-ulovligt-paa-fac...
Her bliver en bruger "betalt" af et firma for at 'like' et produkt af selvsamme firma. Det er ifølge Markedsføringsloven ulovligt.
http://newz.dk/firmaer-reklamerer-ulovligt-paa-fac...
Her bliver en bruger "betalt" af et firma for at 'like' et produkt af selvsamme firma. Det er ifølge Markedsføringsloven ulovligt.
#1 Det er ifølge dansk lovgivning ikke tilladt for firmaer at få privatpersoner til at reklamere for dem mod at de så måske kan være heldige at vinde en konkurrence. Det er noget, der foregår i vid udstrækning på facebook. Hver gang du ser en "like og vind" eller "del og vind", så er det efter alt sandsynlighed et eksempel på ulovlig markedsføring.
EDIT: #2 var hurtigere og har endda et link til en tidligere artikel omkring emnet :)
EDIT: #2 var hurtigere og har endda et link til en tidligere artikel omkring emnet :)
Ja men hvad er der at klarlægge og gå i dialog om ved det?
Det er jo ulovligt, om det forgå på et socialt medie eller ej, kom ind i kampen hr ombudsmand, og udsted påbud for de danske firmaer der gør brug af den fremgangs måde.
Det er jo ulovligt, om det forgå på et socialt medie eller ej, kom ind i kampen hr ombudsmand, og udsted påbud for de danske firmaer der gør brug af den fremgangs måde.
Hængerøven (4) skrev:Ja men hvad er der at klarlægge og gå i dialog om ved det?
Det er jo ulovligt, om det forgå på et socialt medie eller ej, kom ind i kampen hr ombudsmand, og udsted påbud for de danske firmaer der gør brug af den fremgangs måde.
tror det er mest fordi de fleste statslige organer er lidt ligesom Vogons :
der skal jo lige en undersøgelse og en kommission til :)
KILLER_BEE (5) skrev:Hængerøven (4) skrev:Ja men hvad er der at klarlægge og gå i dialog om ved det?
Det er jo ulovligt, om det forgå på et socialt medie eller ej, kom ind i kampen hr ombudsmand, og udsted påbud for de danske firmaer der gør brug af den fremgangs måde.
tror det er mest fordi de fleste statslige organer er lidt ligesom Vogons :
der skal jo lige en undersøgelse og en kommission til :)
Haha fedt klip.
Ja det er sku nok derfor, sådan lidt simpelt set :)
Jeg syntes forbrugerombudsmanden er en JOKE af astronomiske karakter.
#1 Det hedder 3G-LTE og ikke 4G eller 4G-LTE. 3G-LTE blev ALDRIG godkendt til en 4G standard. Men bliver aligevel reklameret som sådan.
Dette er da forvirrende for kunder da der findes RIGTIGE GODKENDTE 4G standarder. Hvad skal vi så kalde dem?? 5G?
Men det ser vi bare bort fra. No big deal.
Men det er overstående sleeeeeeettttt ikke.
#2 Apple (ouuuu ja han sagde det). Apple har igennem 2010 -> 2013 (og sikkert længere) brudt Dansk og EU lovgivning for markedsføring, kundens rettigheder i overensstemmelse med reklamationsret, tekniske standarder, salg af vare under falsk reklame, mm. Men gør forbrugerombudsmanden noget som helst her? Næ, fordi Apple er åbenbart for store til at blive sat på plads.
Og ja så gider man ikke remse mere op. Hvis de ikke engang kan få styr på overstående som er så klart som dag. Så burde de bare pakke sammen, lukke biksen, give op, stop deres arbejde, [b]gå hjem.
#1 Det hedder 3G-LTE og ikke 4G eller 4G-LTE. 3G-LTE blev ALDRIG godkendt til en 4G standard. Men bliver aligevel reklameret som sådan.
Dette er da forvirrende for kunder da der findes RIGTIGE GODKENDTE 4G standarder. Hvad skal vi så kalde dem?? 5G?
Men det ser vi bare bort fra. No big deal.
6. Markedsføring af bredbåndsforbindelser
Markedet for bredbåndsforbindelser har været kendetegnet ved manglende gennemsigtighed[/b] for den enkelte forbruger.
Men det er overstående sleeeeeeettttt ikke.
#2 Apple (ouuuu ja han sagde det). Apple har igennem 2010 -> 2013 (og sikkert længere) brudt Dansk og EU lovgivning for markedsføring, kundens rettigheder i overensstemmelse med reklamationsret, tekniske standarder, salg af vare under falsk reklame, mm. Men gør forbrugerombudsmanden noget som helst her? Næ, fordi Apple er åbenbart for store til at blive sat på plads.
Og ja så gider man ikke remse mere op. Hvis de ikke engang kan få styr på overstående som er så klart som dag. Så burde de bare pakke sammen, lukke biksen, give op, stop deres arbejde, [b]gå hjem.
Unimox (8) skrev:#1 Det hedder 3G-LTE og ikke 4G eller 4G-LTE. 3G-LTE blev ALDRIG godkendt til en 4G standard. Men bliver aligevel reklameret som sådan.
http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Sager-og-praks...
det må gerne kaldes 4g, når 3g kører væsentlig hurtigt (latterlig men sådan er det blevet)
Unimox (8) skrev:sagde det). Apple har igennem 2010 -> 2013 (og sikkert længere) brudt Dansk og EU lovgivning for markedsføring, kundens rettigheder i overensstemmelse med reklamationsret, tekniske standarder, salg af vare under falsk reklame, mm. Men gør forbrugerombudsmanden noget som helst her? Næ, fordi Apple er åbenbart for store til at blive sat på plads.
http://www.comon.dk/art/135159/apples-danske-garan...
den har apple rettet sig efter
det samme gælder for ipad's 4g markedsføring. apple fjernede 4g betegnelsen (det er nok mere pga international pres, da det kun var usa og canada dem kunne køre på 4g nettet).
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.