mboost-dp1

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
#1
Nej, det er ikke ligesom en koebsbetinget konkurrence.
- Medmindre disse udfoeres som skjult-reklame og er lovstridige da.
Det er naar din bror (fx) skriver "Fuck man, min Playstation 3 er super epic!", fordi han har faaet penge af Sony for at skrive det.
Det er ikke lovligt, da det ikke fremgaar relativt tydeligt, at det er en reklame. :)
Nej, det er ikke ligesom en koebsbetinget konkurrence.
- Medmindre disse udfoeres som skjult-reklame og er lovstridige da.
Det er naar din bror (fx) skriver "Fuck man, min Playstation 3 er super epic!", fordi han har faaet penge af Sony for at skrive det.
Det er ikke lovligt, da det ikke fremgaar relativt tydeligt, at det er en reklame. :)
Alle beskeder på Facebook, har sådan et fint lille kryds, når man holder musen i øverste venstre hjørne af beskeden.
Klikker man på det, kommer der en menu, hvor man kan vælge "Anmeld".
Og man må ifølge Facebook ikke bruge konkurrencer som: "Klik på Syntes godt om, og deltag i konkurrencen om X".
Klikker man på det, kommer der en menu, hvor man kan vælge "Anmeld".
Og man må ifølge Facebook ikke bruge konkurrencer som: "Klik på Syntes godt om, og deltag i konkurrencen om X".
Om det er imod facebooks retningslinjer kan jeg være ret ligeglad med. Facebook er interesseret i trafik - hvis det er problematisk for deres brugere ville de nok gøre noget lidt mere aktivt ved det.
Det med den danske lovgivning er derimod interessant. Som det er nu må man ikke bede kunder om at reklamere for et produkt for deres vennekreds - selvom grænsetilfældene med tupperware party osv. ikke bliver forhindret.
Årsagen er selvfølgelig at en person er mere tilbøjelig til at følge en reklame, som er anbefalet af en de kender end en ukendt person.
Men jeg mener ikke man kan se lige så sort/hvidt på det på facebook. For det første er bekendtskaberne ikke nødvendigvis lige så alvorlige, som personer man snakker med i dagligdagen.
Derudover så modtager man heller ikke beskeder fra andre personer direkte i de her sammenhænge. Det er jo broadcasts ud til en større gruppe mennesker, der derfor modtager og betragter disse beskeder i denne sammenhæng også - med knap så meget værdi som et telefonopkald f.eks.
Jeg har selv kørt et par af disse facebook konkurrencer - og det mest interessante er vel at personer, der deltager er absolut tilfredse og ikke har nogle problemer i at dele eller læse om disse konkurrencer. Det er et virkelig effektivt værktøj til at sprede kendskab om forskellige emner.
Jeg har også selv deltaget i konkurrencer, det har gjort at jeg er blevet opmærksom på forskellige webshops og produkter, som jeg rent faktisk har interesse for og har lyst til at følge på facebook.
Det med den danske lovgivning er derimod interessant. Som det er nu må man ikke bede kunder om at reklamere for et produkt for deres vennekreds - selvom grænsetilfældene med tupperware party osv. ikke bliver forhindret.
Årsagen er selvfølgelig at en person er mere tilbøjelig til at følge en reklame, som er anbefalet af en de kender end en ukendt person.
Men jeg mener ikke man kan se lige så sort/hvidt på det på facebook. For det første er bekendtskaberne ikke nødvendigvis lige så alvorlige, som personer man snakker med i dagligdagen.
Derudover så modtager man heller ikke beskeder fra andre personer direkte i de her sammenhænge. Det er jo broadcasts ud til en større gruppe mennesker, der derfor modtager og betragter disse beskeder i denne sammenhæng også - med knap så meget værdi som et telefonopkald f.eks.
Jeg har selv kørt et par af disse facebook konkurrencer - og det mest interessante er vel at personer, der deltager er absolut tilfredse og ikke har nogle problemer i at dele eller læse om disse konkurrencer. Det er et virkelig effektivt værktøj til at sprede kendskab om forskellige emner.
Jeg har også selv deltaget i konkurrencer, det har gjort at jeg er blevet opmærksom på forskellige webshops og produkter, som jeg rent faktisk har interesse for og har lyst til at følge på facebook.
#8
Forskellen er, at "TupperWare party" er tydeliggjort reklame for et givent produkt.
Havde de bedt dig om at holde fest for dine venner, uden at kalde det tupperware party, var det ulovligt :)
Det med den danske lovgivning er derimod interessant. Som det er nu må man ikke bede kunder om at reklamere for et produkt for deres vennekreds - selvom grænsetilfældene med tupperware party osv. ikke bliver forhindret.
Forskellen er, at "TupperWare party" er tydeliggjort reklame for et givent produkt.
Havde de bedt dig om at holde fest for dine venner, uden at kalde det tupperware party, var det ulovligt :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.