mboost-dp1

newz.dk

Forbrugere betaler i gennemsnit $14 per in-app-transaktion

- Via Flurry.com - , redigeret af Emil

Analytikerfirmaet Flurry Analytics har udgivet en rapport, der viser, at der i gennemsnit bruges $14 på en transaktion i såkaldte freemium-spil til iOS og Android. Freemium-spil er gratis spil, der giver mulighed for at købe ekstra indhold for penge.

Undersøgelsen er blevet udført blandt 3,5 millioner forbrugere på de mest populære spil til både iOS og Android, og den viser, at 71 % af transaktionerne har været på mindre end $10. 16 % har været på mellem $10 og $20, mens de resterende 13 % af transaktionerne har været på $20 eller derover. 5 % af det totale antal transaktioner var på mere end $50.

I intervallet fra $0 til $9,99 var de fleste betalinger overraskende nok på $9,99, mens $4,99 og $0,99 var henholdsvis anden- og tredjemest populært at betale. I alt brugte de betalende brugere mere end 99 cents i 98 % af de gange, hvor de købte noget via applikationerne.

Derudover viser undersøgelsen også, at blot 3 % af undersøgelsens deltagere overhovedet brugte penge på betalingsindholdet til freemium-spillene.





Gå til bund
Gravatar #1 - Zombie Steve Jobs
26. jul. 2011 14:25
Måske er det kun mig, men jeg tænker IDIOTS, men bliver dog lidt beroligt af de 3 procent.
Gravatar #2 - webwarp
26. jul. 2011 14:59
#1 hvorfor tænker du dog det...?

Personligt benytter jeg ikke spil, hvor det er påkrævet at benytte ingame køb, da jeg synes det bliver for uoverskueligt, hvad man ender med at bruge samlet. Men kan godt se det smarte i muligheden..
Gravatar #3 - PraetorianGuard
26. jul. 2011 15:04
Jeg gider personligt ikke spil med in-app purchase. Enten finder jeg en gratis en eller også betaler jeg hellere et fået beløb for at få fri adgang
Gravatar #4 - PraetorianGuard
26. jul. 2011 15:04
Jeg gider personligt ikke spil med in-app purchase. Enten finder jeg en gratis en eller også betaler jeg hellere et fået beløb for at få fri adgang
Gravatar #5 - -N-
26. jul. 2011 18:26
#2 At det bliver uoverskueligt er jo netop hele pointen med inapp og mikrobetalinger.

Inapp er langt hen ad vejen bare en rigtig god metode til at narre flere penge fra folk.

Lidt ligesom dem bruger tid på gade spil :-D
Gravatar #6 - kalleguld
26. jul. 2011 19:13
#5 Man skulle dog tro at follk kunne se at $9.99 er et rip-off. Det er 5-10 droid/iOS-spil eller en indie-title på Steam.
Gravatar #7 - myplacedk
26. jul. 2011 20:53
#6
Folk vil ikke give 5 kr. for et musik-nummer som MP3, men samme person giver gerne 20 kr. for at få de første 30 sekunder af samme sang i dårligere kvalitet som ringetone.

Nogle folk har virkelig underlige kriterier til at vurdere værdi med.
Gravatar #8 - kalleguld
26. jul. 2011 21:25
I stand corrected - people really are that stupid
Gravatar #9 - Jaqen
27. jul. 2011 06:10
de 3% minder mig om hjemmesidestatistikker.
Tommelfingerreglen for salg på nettet lå også på at 3% af de besøgende ville foretage et køb.

om det så er et tilfælde, eller noget mere grundlæggende i den menneskelige psykologi ved jeg ikke.

(Må virkelig se at få udtænkt en genial freemium app)
Gravatar #10 - kblood
27. jul. 2011 06:34
Jeg går ud fra at Pocket Legends er et freemium app? Som et MMO på en mobil kan jeg da måske se idéen i det, men så skal man bare ikke have brug for at købe noget til 10 dollars mere end én gang, eller én gang per år måske.

Lyder dumt at sætte så høje priser. Jeg ville tro de kunne komme afsted med mange flere transactioner hvis de lavede en masse småting til 1 dollar, så det fik lidt samme effekt som en pose chips. Men det lyder ikke til at være tilfældet.

Men udover et Android spil hvor der potentielt er over 10 timers underholdning per uge, så ville det måske give mening. Men det lyder da mest af alt som rip-offs, i stil med det smølfe spil.
Gravatar #11 - kalleguld
27. jul. 2011 09:24
#10 tror stadig det vil være svært (edit: selv om man sætter priserne ned) - så snart jeg skal have penge op ad lommen så stopper jeg i hvert fald automatisk op og laver en lille cost/benefit-analyse. Ligemeget om det bare er en 2-krone. Er jeg den eneste der har det sådan?
Gravatar #12 - Target
27. jul. 2011 10:41
kalleguld (11) skrev:
#10 tror stadig det vil være svært (edit: selv om man sætter priserne ned) - så snart jeg skal have penge op ad lommen så stopper jeg i hvert fald automatisk op og laver en lille cost/benefit-analyse. Ligemeget om det bare er en 2-krone. Er jeg den eneste der har det sådan?

Jeg har det på samme måde. Til dato har jeg ikke foretaget et in-game purchase, selvom jeg spiller flere spil hvor dette er muligt.
In-game purchases i de spil jeg har spillet, giver blot en fordel i spillet, f.eks. flere penge, som man ellers blot kan tjene ved at have lidt tålmodighed.
Dog synes jeg det er en genial forretningsstrategi, da der sikkert er mange mennesker (ca. 3%) som ikke tænker videre over at spendere små-beløb in-game. Og hvis dette kan give gratis spil til de resterende 97%, så fint med mig ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login