mboost-dp1

Samsung

Første tests af Samsung Galaxy Fold

-

Anmelderne er generelt positive ved Samsungs foldbare telefon til trods for den meget høje pris og den synlige rynke/rille i midten af skærmen, når den er foldet ud.

Den 26. april kan man selv opleve Samsungs første foldbare telefon, Galaxy Fold, i bestemte butikker og endda bestille den, hvis man har 15.900 kroner til overs – læs mere her.

Nu har de amerikanske tech-journalister også haft fat i telefonen og har givet deres indtryk, der for det meste er positive. 

The Verge og Engadget er begge enige om, at den er mere finpudset, end de havde regnet med, når man tænker på, at det er første telefon af denne type fra Samsung – og en af de første foldbare telefoner generelt.

Begge medier nævner også den mærkbare rille, som går ned langs skærmen, når telefonen er foldet ud, som man kan se nedenfor. Rillen gjorde det ikke sværere at se indholdet på skærmen og var generelt mindre forstyrrende, end de havde ventet. Den er mest generende for det perfektionistiske øje – specielt når man tænker på telefonens pris.

Techradar kritiserer også rillen og den høje pris, men de ser prisen som en nødvendighed for, at vi kan få bedre og billigere foldbare telefoner i fremtiden. Samtidig roser de skærmen med HDR10+ og de seks kameraer, som telefonen er udstyret med.

Wired bider, ligesom mange af de andre anmeldere, mærke i den tilfredstillende følelse, man får, når man åbner og lukker telefonen.

Samtidig er de også positive over for muligheden for at bruge den store skærm på indersiden af telefonen til at se videoer og læse, men kritiserer den yderste skærm, som er lille og har en stor kant rundt om sig.

Samsung Galaxy Fold kommer til Danmark den 3. maj.





Gå til bund
Gravatar #1 - Tjalmann
18. apr. 2019 09:36
Og der er masser af raporter der viser odelagt skaerm efter 1-2 dages brug.
https://www.theverge.com/2019/4/17/18411510/samsun...
https://www.reddit.com/r/technology/comments/beb4m...
https://www.reddit.com/r/iiiiiiitttttttttttt/comme...

Jeg ville oenske dette var klar til markedet men tror der er flere aar endnu
Gravatar #2 - DanNet
18. apr. 2019 11:00
nej tak
Gravatar #3 - larsp
18. apr. 2019 12:01
Man må sige det er modigt af Samsung. Jeg tror at dog jeg springer over mht. den form faktor. Synes ikke den giver så meget mening. Undtagen den usecase hvor man åbner halvvejs og bruger den ene halvdel af skærmen som keyboard. Jeg tror dog at et bluetooth keyboard cover på en normal fon klarer den usecase bedre.

I det mindste har skærmen ikke Edge ... Det er lidt sjovt at alle er så skuffede over den lille bugtning midten af Fold's display, mens alle jubler over Edge telefonernes to kæmpe bugtninger...
Gravatar #4 - Ufomekaniker
18. apr. 2019 12:41
Der er mange der har ødelagt den allerede efter to dages brug

Gravatar #5 - Ni
18. apr. 2019 12:54
#4 Bend.gate@samsung?

At folk hiver skærmen i stykker med fuldt overlæg, det er altså brugeren der er en klaphat. Læs manualen inden du flår i skærmen.

Derudover siger han, at der er mange forskellige grunde til at skærmen går i stykker, men vælger at dizze samsung for noget så tåbeligt, som at brugeren selv ødelægger skærmen uden at komme med andre eksemplificeringer...

#Fake #News

Gravatar #6 - Ufomekaniker
18. apr. 2019 13:09
Ni (5) skrev:
#4 Bend.gate@samsung?

At folk hiver skærmen i stykker med fuldt overlæg, det er altså brugeren der er en klaphat. Læs manualen inden du flår i skærmen.

Derudover siger han, at der er mange forskellige grunde til at skærmen går i stykker, men vælger at dizze samsung for noget så tåbeligt, som at brugeren selv ødelægger skærmen uden at komme med andre eksemplificeringer...

#Fake #News



Minder det ikke lidt om, at kritisere Apple for bendgate, ved at brugerne selv står og bøjer dem med vilje?
Gravatar #7 - Ni
19. apr. 2019 11:53
#6 Så når brugeren selv flår skærmen i stykker, så er det noget helt andet, fordi? :-)

At blive sur på et firma, fordi man kan ødelægge et device med vold som det naturligt aldrig ville blive udsat for, det må være en bendgate i min optik.

Umiddelbart er der ikke nogle rapporteringer på telefonen som er gået i stykker ved normal eller hårdhændede brug, kun unaturlig vold.
Gravatar #8 - Ufomekaniker
19. apr. 2019 15:16
Ni (7) skrev:
#6 Så når brugeren selv flår skærmen i stykker, så er det noget helt andet, fordi? :-)

At blive sur på et firma, fordi man kan ødelægge et device med vold som det naturligt aldrig ville blive udsat for, det må være en bendgate i min optik.

Umiddelbart er der ikke nogle rapporteringer på telefonen som er gået i stykker ved normal eller hårdhændede brug, kun unaturlig vold.


Kan du forklare hvad du mener med ordet bendgate?



Gravatar #10 - CBM
19. apr. 2019 16:44
Meeeen telefoner + tablets der allerede er i stykker før de er pakket ud, med eller uden fornyelse er vel det den moderne forbruger vil ha?

Gravatar #11 - Sn3akr
19. apr. 2019 16:58
Ni (5) skrev:
#4 Bend.gate@samsung?

At folk hiver skærmen i stykker med fuldt overlæg, det er altså brugeren der er en klaphat. Læs manualen inden du flår i skærmen.

Derudover siger han, at der er mange forskellige grunde til at skærmen går i stykker, men vælger at dizze samsung for noget så tåbeligt, som at brugeren selv ødelægger skærmen uden at komme med andre eksemplificeringer...

#Fake #News



Om brugeren selv piller det af eller ej, så skal det jo stadig ikke begynde at skalle af som det gør på nogen billeder..

#6 Nu var Apple jo ikke helt hellige i forhold til bendgate... Det kom vist også frem i retten senere i form af interne dokumenter fra Apple

Men jeg kan godt fryde mig lidt over at Samsung har skidt i nallerne.. De er blevet lidt for højrøvede og taget lidt for meget Apple attitude til sig, så de har godt af at brænde nallerne lidt. Måske de kan komme lidt ned på jorden igen.. Jeg kommer i hvert fald ikke til at købe en 6000+ kr telefon.. Det syntes jeg er alt for sindsygt, og One+ beviste at det kan gøres billigere, men så længe fok ukritisk kaster 1000-kr sedler efter nyste telefon, så beder kunderne selv om det.
Gravatar #12 - Ni
20. apr. 2019 14:56
#11 Samsung og rigtige anmeldere er begyndt at komme med 'explained' videor, hvor det tydeligt fremgår, at det er idiotanmeldere.

Det er lidt et symptom på insta/youtubeæren, hvor idioter bliver trendsættere.

Det samme gjorde sig i øvrigt gældende for mange 'techidioter' som skulle anmelde sonys 1000xm2 ørebøffer, hvor anmelderne vred dem i stykker og beskyldte sony for at lave en dårlig konstruktion.

Nu har jeg selv de ørebøffer og selv en 5 årig som vrider med alt sin kraft i forkert retning kan ikke få hængslerne til at give sig.

For hulan folk lytter ufiltreret til nogle kæmpe idioter på internettet og jeg mener virkelig, kæmpe idioter. Så igen, det er ikke ørebøfferne der er noget galt med, men anmelderne og endnu mere de som ikke får filtreret det fra.

Gravatar #13 - Ufomekaniker
20. apr. 2019 15:28
Ni (12) skrev:
#11 Samsung og rigtige anmeldere er begyndt at komme med 'explained' videor, hvor det tydeligt fremgår, at det er idiotanmeldere.

Det er lidt et symptom på insta/youtubeæren, hvor idioter bliver trendsættere.

Det samme gjorde sig i øvrigt gældende for mange 'techidioter' som skulle anmelde sonys 1000xm2 ørebøffer, hvor anmelderne vred dem i stykker og beskyldte sony for at lave en dårlig konstruktion.

Nu har jeg selv de ørebøffer og selv en 5 årig som vrider med alt sin kraft i forkert retning kan ikke få hængslerne til at give sig.

For hulan folk lytter ufiltreret til nogle kæmpe idioter på internettet og jeg mener virkelig, kæmpe idioter. Så igen, det er ikke ørebøfferne der er noget galt med, men anmelderne og endnu mere de som ikke får filtreret det fra.



Hvilken anmelder lytter du til, når du køber nyt hardware? Butiksansatte?

Anyways... Jeg syntes at det er på plads at give lidt igen, når Samsung og dets fanbois hugger på Apple og deres fanbois. Når det køre den ene vej, ender det også med at køre den anden vej. Det er lidt lige som FCK og Brøndby. Og nu ser jeg så Samsung lave et major screw-up, og det skal deres fanbois have slag for, liges om Apples fanbois for slag for hvad Apple fucker-up. Dørene svinger begge veje :D
Gravatar #14 - CBM
21. apr. 2019 05:15
#13: helt enig.

Jeg er iøvrigt mere spændt på at se en anmeldelse af Huaweis folde telefon
Gravatar #15 - CBM
21. apr. 2019 06:59
CBM (14) skrev:
#13: helt enig.

Jeg er iøvrigt mere spændt på at se en anmeldelse af Huaweis folde telefon

Her er faktisk et review af Huaweis bud fra februar i år

https://www.techradar.com/reviews/huawei-mate-x
Gravatar #16 - udenrigsministeren
21. apr. 2019 21:17
Jeg spekulerer lidt på, hvorfor Samsung har fundet det nødvendigt at lave så skarp en fold i skærmen som videoerne giver udtryk for. Kunne man ikke have "udhulet" området lidt, så skærmen fik en mindre skarp fold?

En anden ting er at et par af anmelderne angiveligt tog fejl af en skærmbeskyttelsesfilm og en film, der er en del af konstruktionen. Man kan mene, anmelderne er idioter, der burde læse manualen først - men at forvekslingen overhovedet er mulig, virker som en klar uhensigtsmæssighed.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login