mboost-dp1

No Thumbnail
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
gad vide hvordan den skærm performer i spil når man bruger USB-tilslutningen ...? sikkert ikke så vildt godt ...
men smart til små kontor-PC'er som ikke skal bruges til spil og den slags .. :)
så mangler vi bare en wireless som kobles på med USB-stick som også er berørings-følsom ... :)
men smart til små kontor-PC'er som ikke skal bruges til spil og den slags .. :)
så mangler vi bare en wireless som kobles på med USB-stick som også er berørings-følsom ... :)
Dette burde vel også med den rigtige driver give mulighed for at have en 3-4 skærme på samme computer... så kan man ENDELIG multitaske på den fede måde
On the downside of the USB connection is the total lack of any 3D acceleration (by the way, we wonder how this monitor is going to work under Windows Vista whose interface requires 3D acceleration)Er det også uden Aero? For så ryger en relativ stor markedsandel alligevel! Men smart, har altid troet det ville komme før eller siden!
Hvornår kan vi så gøre det trådløst? kan man vel allerede med div. fjernkontrol løsninger, men ikke helt trådløst :-)
Well... Jeg tvivler på brugerne af denne skærm ville få brug for Aero i Vista... Personligt synes jeg os der er mest behageligt at arbejde med Vista uden Aero og det alt for klamme GUI, de har lavet... Nææ, god gammel Win2000 stil, når man nu ikke kan få XP stil.. :)
...gad vide hvor meget CPU-kraft der så vil køre konstant. Når jeg overfører noget til min eksterne harddisk, så står CPU'en konstant på ca. 20%. Og hvis skærmen så kontinuerligt skal modtage data (som sikkert også skal processes et eller andet sted), så vil det vel hive noget på CPU'en.
#3
10MByte/s ukomprimeret giver ca. 1 fps - så lever du ikke længe i CS! :D
For at køre ordenligt skal vi op på ca. 60 fps:
1920*1280*32bit*60 fps = 4,4 Gbit/s
Dvs. ukomprimeret er det ca. 10 gange mere end hvad USB2 kan præstere. Med 10x realtime video-kompression kommer artefakter og andet støj. Desuden kan grafikkortet ikke bruges med USB, så det er ren 2D grafik. Jeg holder mig til DVI ;)
10MByte/s ukomprimeret giver ca. 1 fps - så lever du ikke længe i CS! :D
For at køre ordenligt skal vi op på ca. 60 fps:
1920*1280*32bit*60 fps = 4,4 Gbit/s
Dvs. ukomprimeret er det ca. 10 gange mere end hvad USB2 kan præstere. Med 10x realtime video-kompression kommer artefakter og andet støj. Desuden kan grafikkortet ikke bruges med USB, så det er ren 2D grafik. Jeg holder mig til DVI ;)
#11 : Du kunne jo RTFA, så ville du se at de har undersøgt det.
Der står i artiklen at driverne ligger i en flashram der er indbygget i skærmen, også bliver autodetected af windows som et CDRom drev og derved bliver kørt via Autorun. Det er fucking sweet, gid flere enheder ville have drivers "onboard" :D
Der står i artiklen at driverne ligger i en flashram der er indbygget i skærmen, også bliver autodetected af windows som et CDRom drev og derved bliver kørt via Autorun. Det er fucking sweet, gid flere enheder ville have drivers "onboard" :D
#14 hvad har det at gøre med at USB bussen generelt er meget mere CPU krævende end PCI, wirewire osv?
Personligt ville jeg nok hellere smide et par billige PCI kort med 2x DVI hver i maskinen og så undgå USB-flaskehalsen - men hvis skærmen bare skal bruges til ekstra skærm som viser overvågning af fx. en tekstkonsol, ja så er det vel fint nok :)
Personligt ville jeg nok hellere smide et par billige PCI kort med 2x DVI hver i maskinen og så undgå USB-flaskehalsen - men hvis skærmen bare skal bruges til ekstra skærm som viser overvågning af fx. en tekstkonsol, ja så er det vel fint nok :)
#11
Mon ikke der installeres en virtuel display driver, som så kun sender de data der er ændret. Ingen grund til at gentegne hele skærm billedet igen og igen og ig....
Det holder CPU load væsentlig nede...!
Edit: ..og mon ikke skærmen selv sørger for at opdatere billedet med ca. 60 fps ??? Så slipper PC'en også for det
Mon ikke der installeres en virtuel display driver, som så kun sender de data der er ændret. Ingen grund til at gentegne hele skærm billedet igen og igen og ig....
Det holder CPU load væsentlig nede...!
Edit: ..og mon ikke skærmen selv sørger for at opdatere billedet med ca. 60 fps ??? Så slipper PC'en også for det
USB Tastatur
USB Mus
USB Skærm
USB Netværk
USB Højtalere
USB Webcam
USB Printere
USB Scannere
USB DVD
USB HardDisk
Burde det ikke være muligt at lave en PC uden alle de gamle interfaces? En PC behøver jo ikke være andet end en meget lille boks, med en bunke USB stik.
Performance vil sikkert ikke blive super god, men nok mere end rigeligt, til de fleste.
USB Mus
USB Skærm
USB Netværk
USB Højtalere
USB Webcam
USB Printere
USB Scannere
USB DVD
USB HardDisk
Burde det ikke være muligt at lave en PC uden alle de gamle interfaces? En PC behøver jo ikke være andet end en meget lille boks, med en bunke USB stik.
Performance vil sikkert ikke blive super god, men nok mere end rigeligt, til de fleste.
#18
Trådløs Tastatur
Trådløs Mus
Trådløs Netværk
USB Skærm m. kamera
USB Højtalere
USB DVD
HardDisk, printere og scannere smækker vi på netværket.
Mus og tastatur skal selvfølgelig være bluetooth, så der ikke skal USB-modtager på.
Jeg ved dog ikke helt hvad det er vi vil opnå med det. Den maskine jeg sidder ved nu har skærm, tastatur og håndleds-hviler. Hvis du fjerner alt andet bliver den bare en smule tyndere, ingen reel forskel. Altså ud over funktionalitet, jeg vil jo nok savne fx. bundkort... :)
Trådløs Tastatur
Trådløs Mus
Trådløs Netværk
USB Skærm m. kamera
USB Højtalere
USB DVD
HardDisk, printere og scannere smækker vi på netværket.
Mus og tastatur skal selvfølgelig være bluetooth, så der ikke skal USB-modtager på.
Jeg ved dog ikke helt hvad det er vi vil opnå med det. Den maskine jeg sidder ved nu har skærm, tastatur og håndleds-hviler. Hvis du fjerner alt andet bliver den bare en smule tyndere, ingen reel forskel. Altså ud over funktionalitet, jeg vil jo nok savne fx. bundkort... :)
#6 Det kan du gøre allerede i dag, min fine ven:
http://www.techonweb.com/products/productdetail.as...
http://www.techonweb.com/products/productdetail.as...
#16
Den kan nok lave en refresh rate på 60Hz, men en FPS på 60 er jo et spørgsmål om 60 _forskellige_ billeder pr sekund og det kan skærmen i sagens natur ikke gøre.
i praksis er USB tops 30 MB/s og men en opløsning på 1280x1024 og 24bit farver (de sidste 8 bit i 32 bit er alpha channel og giver ikke nogen mening på skærmen) så er de ~4MB pr frame svarende til 7,5 fps og hvis vi siger vi kan komprimere det til 30% så er det så 22,5 fps - det kan jo nok godt anvendes til almindeligt 2D arbejdsformål.
Den kan nok lave en refresh rate på 60Hz, men en FPS på 60 er jo et spørgsmål om 60 _forskellige_ billeder pr sekund og det kan skærmen i sagens natur ikke gøre.
i praksis er USB tops 30 MB/s og men en opløsning på 1280x1024 og 24bit farver (de sidste 8 bit i 32 bit er alpha channel og giver ikke nogen mening på skærmen) så er de ~4MB pr frame svarende til 7,5 fps og hvis vi siger vi kan komprimere det til 30% så er det så 22,5 fps - det kan jo nok godt anvendes til almindeligt 2D arbejdsformål.
#23 netop ved film ændres hele skærmbilledet jo 24-30 gange pr sekund... så det holder jo ik helt hvis den sender det i fuld opløsning til skærmen... 30 FPS i DVD opløsning fylder knap 40 MB, så der er ikke meget båndbredde tilbage til resten af maskinens USB enheder...
#26 stort set alle pixels farve ændrer sig lidt fra frame til frame - i hvert fald inden signalet bliver komprimeret med fx MPEG...
Og jeg tvivler på at skærmen understøtter dekodning af de gængse formater så man bare kan smide hvad man vil af video efter den og få det hardare decoded...
well det primære formål med denne skærm er nok en billig måde at få en enkelt PC til at vise fx et systemovervågningsbillede på en masse skærme samtidig, uden at investere i mange gfx kort eller signalsplittere, og trække tykke DVI/VGA kabler
Og jeg tvivler på at skærmen understøtter dekodning af de gængse formater så man bare kan smide hvad man vil af video efter den og få det hardare decoded...
well det primære formål med denne skærm er nok en billig måde at få en enkelt PC til at vise fx et systemovervågningsbillede på en masse skærme samtidig, uden at investere i mange gfx kort eller signalsplittere, og trække tykke DVI/VGA kabler
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.