mboost-dp1

PAL-V
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
hehe hvis prisen var rigtig, ville det være en lækker måde at pendle, når vejret er godt. Desværre er certifikatet nok lidt dyrt, og man må sikkert kun lette/lande i på en officiel landingsbane, selvom et gyroplan vist ikke kræver en ret lang bane.
Kunne være fedt hvis man måtte lette på villavejen og lande på firmaets p-plads :-)
Kunne være fedt hvis man måtte lette på villavejen og lande på firmaets p-plads :-)
Alrekr (6) skrev:
180 km/t på tre hjul lyder, på dig, som en dårlig idé.
360 km/t på to hjul er til gengæld en god idé..?
det sagde jeg sådan set ikke noget om.
Krydolph (9) skrev:Han hentyder til hvor de i Topgear er ude at køre i en Reliant robin som er en klodset 3 hjulet bil der engang blev lavet i england, og som vælter for et godt ord, især når han kører den da han er som de siger på showet - en orangutang!
Du kan da se dem vælte for et godt ord i Mr. Bean også...
Men hvad, ét hjul foran? Makes sense on a trike, men en bil?
Nu er det jo ikke det nyheden handler om.. men man kan altså sagtens have en fremragende 3-hjulet bil.. det handler bare om designet og sørge for at den kan "læne" sig i svingene lige som en motorcykel.
At sammenligne den med en 3-hjulede fra mr bean er jo det sammen som at sammenligne den med en Ellert eller noget.. helt ude i skoven ;)
At sammenligne den med en 3-hjulede fra mr bean er jo det sammen som at sammenligne den med en Ellert eller noget.. helt ude i skoven ;)
Alrekr (6) skrev:Montago (5) skrev:180km/t i en 3-hjulet ?...
bare spørg Jeremy fra TopGear om det er en god ide :D
180 km/t på tre hjul lyder, på dig, som en dårlig idé.
360 km/t på to hjul er til gengæld en god idé..?
På et to-hjulet køretøj, har du mulighed for at flytte tyngdepunktet, i takt med at du foretager et sving (du læner dig til samme side som du drejer til). Dermed bliver køretøjet mere stabilt.
Den mulighed har du ikke med et tre-hjulet køretøj, medmindre det har to hjul foran, i stedet for bagved, men selv her vil du kun opnå begrænset effekt.
Edit:
Læne-bevægelsen der er vist til sidst i videoen flytter rigtigt nok tyngdepunktet. Men det er kabinen der ændrer hældning, og ikke hele køretøjet, hvorfor effekten er begrænset.
Meget af g-påvirkningen kommer stadig ind på hjulene fra siden, i stedet for parallelt med. Ved høje hastigheder vil hjulet løfte sig i den ene side, hvilket er katastrofalt for netop tre-hjulede køretøjer.
De køretøjer med 3 hjul, som vælter nemt, er fordi at de har meget vægt ude ved det forrest hjul.
Denne vil næppe vælte af 3 grunde:
1.: vægfordelingen
2.: den lægger sig ind mod den retning man drejer
3.: bredden mellem baghjulene
Denne vil næppe vælte af 3 grunde:
1.: vægfordelingen
2.: den lægger sig ind mod den retning man drejer
3.: bredden mellem baghjulene
#16:
Alt tipper.
Jeg går ud fra at du gerne så det hjul som vender ind-ad mod drejeretninen hævede sig. Det ville i hvert fald i min bog være den bedste løsning, da man så vil flytte vægten tættete på jorden. Men kig godt efter, så kan du se at baghjulene faktisk også tilter en smule, selv om det dog ikke er den bedste måde at gøre det på, da højden forbliver den samme, men vinklen af trykket mod kørefladen bliver altså rettet en smule, så det er ikke noget de har "glemt" eller ignoreret.
Alt tipper.
Jeg går ud fra at du gerne så det hjul som vender ind-ad mod drejeretninen hævede sig. Det ville i hvert fald i min bog være den bedste løsning, da man så vil flytte vægten tættete på jorden. Men kig godt efter, så kan du se at baghjulene faktisk også tilter en smule, selv om det dog ikke er den bedste måde at gøre det på, da højden forbliver den samme, men vinklen af trykket mod kørefladen bliver altså rettet en smule, så det er ikke noget de har "glemt" eller ignoreret.
pezzen (3) skrev:Hvad definere en bil og hvad definere en helikopter?
Jeg synes mest det ligner en helikopter med hjul på og ikke en bil med rotorblade.
Tja... hvor mange helikoptere kender du lige der kan køre 180 på en vej?
HerrMansen (22) skrev:pezzen (3) skrev:Hvad definere en bil og hvad definere en helikopter?
Jeg synes mest det ligner en helikopter med hjul på og ikke en bil med rotorblade.
Tja... hvor mange helikoptere kender du lige der kan køre 180 på en vej?
Tror du misforstår pointen.
I stedet for at kalde den en flyvende bil, ville det måske have været mere passende, at kalde det for en kørende helikopter, eftersom den minder mere om en helikopter end end bil.
@ #16
Voila
På et to-hjulet køretøj, har du mulighed for at flytte tyngdepunktet, i takt med at du foretager et sving (du læner dig til samme side som du drejer til). Dermed bliver køretøjet mere stabilt.
Den mulighed har du ikke med et tre-hjulet køretøj, medmindre det har to hjul foran, i stedet for bagved, men selv her vil du kun opnå begrænset effekt.
Voila
#23: Jeg syntes mere den ligner en bil end en helikopter - så er vi jo tilbage ved starten? ...
uraniumdeer (20) skrev:#16:
Alt tipper.
Jeg går ud fra at du gerne så det hjul som vender ind-ad mod drejeretninen hævede sig. Det ville i hvert fald i min bog være den bedste løsning, da man så vil flytte vægten tættete på jorden.
Er enig med dig i at alt tipper, men tror ikke det vil være en god idé at begynde at ændre tyngdepunktet. Jeg går kraftigt ud fra at de har designet bilen netop til at bevare tyngdepunktet, da det vil ændre for meget ved køreevnen samtidig med at der bliver kørt på siden af hjulet (flytter bagenden i modsat retning af hældningen dvs. hælder bilen mod venstre, så flyttes bagenden mod højre hvilket gør at bilen faktisk drejer mod venstre).
Betydningen af tyngdepunktet kan nemmest forstås ved at prøve at ballancere en hammer først på skaftet(hammerens) derefter på hovedet(også hammerens). Observer hvor stor en sidevers korrektion der er nødvendig for at holde hammeren i balance.
Har haft et par motorcykler igennem tiden, heriblandt en Dakar offroader og en "sports" motorcykel - hvis man mikser deres køreegenskaber håber jeg at helikopter/bilen selv kan flippe en gravsten op efter at have kilet sig fast i jorden.
Alrekr (30) skrev:#29
Petrander er, så vidt jeg husker, fra Holland.
NEDERLANDS!!!!!11oneone
http://cache.ohinternet.com/images/a/a0/Ffffffffff...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.