mboost-dp1

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Se det har altid været problemet med Facebook - Som virksomhed er de simpelthen så upersonlige som noget firma kan være. Man skulle nærmest tro at de var drevet af robotter.
Andre virksomheder har i det mindste nogen menneskelige figurer man kan appelere til. Selv Steve Jobs svarede af og til på mails når folk stillede ham spørgsmål. Facebook derimod tager stort set aldrig imod feedback, det er svært at komme i kontakt med dem. De mangler seriøst en afdeling der kan tage sig af henvendelser ang. f.eks. sådan noget her.
Andre virksomheder har i det mindste nogen menneskelige figurer man kan appelere til. Selv Steve Jobs svarede af og til på mails når folk stillede ham spørgsmål. Facebook derimod tager stort set aldrig imod feedback, det er svært at komme i kontakt med dem. De mangler seriøst en afdeling der kan tage sig af henvendelser ang. f.eks. sådan noget her.
Havde en app kørende, som bare blev slettet.. Fik ingen information om det, og eneste man kunne finde på support af hjælp var at lave den forfra så alle skulle registrere sig en gang til.. Temmelig arrogant og pænt irriterende at man selv skal finde ud af, at der er sket noget.. Sidst krævede de, at man opdaterede noget, midt i ens sommerferie..tak?
#1 Der er over 1 milliard aktive facebook brugere.
Det er så vanvittigt meget data der bliver flyttet hvert splitsekundt. De mindste problemer med spam bliver enorme og derfor er det af og til nødvendigt at træffe nogle hurtige og hårde beslutninger, som er effektive her og nu. Som f.eks. hvis man under et ddos blokerer et helt land eller flere lande for at stoppe problemet her og nu. Og langt hen ad vejen virker det og folk lægger ikke mærke til hvor meget, der bliver blokeret og fjernet. Og af og til sker der fejl.
Og ja det er uheldigt og ja deres klagemuligheder kunne sikkert være bedre, men overvej blot den mængde data som facebooks admins må går igennem og hvor mange spammere der ikke også forsøger at få fjernet blokeringer, så er det ikke så utroligt at et par danske firmaer ikke kommer igennem strømmen.
Det er så vanvittigt meget data der bliver flyttet hvert splitsekundt. De mindste problemer med spam bliver enorme og derfor er det af og til nødvendigt at træffe nogle hurtige og hårde beslutninger, som er effektive her og nu. Som f.eks. hvis man under et ddos blokerer et helt land eller flere lande for at stoppe problemet her og nu. Og langt hen ad vejen virker det og folk lægger ikke mærke til hvor meget, der bliver blokeret og fjernet. Og af og til sker der fejl.
Og ja det er uheldigt og ja deres klagemuligheder kunne sikkert være bedre, men overvej blot den mængde data som facebooks admins må går igennem og hvor mange spammere der ikke også forsøger at få fjernet blokeringer, så er det ikke så utroligt at et par danske firmaer ikke kommer igennem strømmen.
#6: Ikke en undskyldning - det er jo ikke en offentlig service de har, men en réel forretning. De får jo penge for at folk har deres fimaer og lign. på siden.
jens426 (7) skrev:jeg tror gerne der er 1 milliard facebook brugere.
men aktive
Jeg har 200+ venner på FB. Ud af dem, er det måsle 2/3 der er aktive og halvdelen af de aktive spammer med lorte req. til applikationer, den anden halvdel skriver tilgengæld om ting der interesserer mig. Det samme gør 90% af de sider og grupper jeg følger.
Jeg mener selv min facebook nyhedsstrøm er clean og brugbar, men der er kun fordi jer har sorteret i vennerne og blikeret mere end 500 apps.
Nej, det der altid har været problemet med facebook er at det er så lukket, at man ikke bare kan flytte til en anden udbyder.Athinira (1) skrev:Se det har altid været problemet med Facebook - Som virksomhed er de simpelthen så upersonlige som noget firma kan være.
Jeg mener ikke at teknologien bag sociale netværk sites kan kaldes for moden før følgende er muligt:
1. Som bruger skal man kunne downloade en backupkopi af sin profil.
2. Hvis man bliver utilfreds med sitet skal man kunne uploade sin backup til et konkurrerende site og fortsætte hvor man slap.
3. Hvis nogle af ens kontakter har gjort det samme skal forbindelsen mellem de to profiler bevares.
4. Forbindelsen skal bevares også selvom man vælger at uploade sin backup til hver sin konkurrerende udbyder.
5. Det skal virke, også uden samarbejdsvilje fra det site hvor profilerne oprindeligt var hostet.
Indtil vi når til et punkt, hvor jeg kan overbevises om, at ovenstående er muligt vil jeg ikke kalde teknologien for moden. Og indtil da vil jeg af princip ikke invitere nogen til noget socialt netværks site.
Jeg kender indtil flere personer, som arbejder for facebook. De er i øvrigt alle tidligere ansatte hos Google. Jeg er også selv blevet kontaktet af deres headhuntere, men jeg har dog aldrig haft lyst til at komme til samtale hos dem.Athinira (1) skrev:Man skulle nærmest tro at de var drevet af robotter.
Efter sigende skulle det være nemt at sætte sig ind i facebooks infrastruktur, hvis man har arbejdet hos Google, fordi det hele er lavet af tidligere Google ansatte, som har opbygget det på samme måde som de var vant til. Om det er sandt kan jeg ikke sige, men det er sandt at facebook er gået meget aktivt efter at rekruttere fra Google.
Sagen er forresten blevet løst, til Facebook's lille credit. At det tog 2 måneder er dog overhovedet ikke i orden. Og selvfølgelig at det overhovedet skete i første omgang.
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/10/22/180808...
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/10/22/180808...
Strawb (14) skrev:Sagen er forresten blevet løst, til Facebook's lille credit. At det tog 2 måneder er dog overhovedet ikke i orden. Og selvfølgelig at det overhovedet skete i første omgang.
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/10/22/180808...
Sagen er bestemt ikke løst - ganske vist er den løst for de sider der var nævnt på dr.dk.
Alle de andre hjemmesider der er berørt som ikke blev nævnt i nyheden de kæmper stadig.. uden held, men jo mere fokus på sagen jo bedre.
Scavenger (15) skrev:
Sagen er bestemt ikke løst - ganske vist er den løst for de sider der var nævnt på dr.dk.
Yep, kan bekræfte dette - har selv site http://minecraft-server-list.com/ fra samme servere der også har været blokeret i måneder og stadig er.
Det er kun de medie-omtalte hjemmesider der har fået løftet den blokering og derved fået sær-behandling. Nok for at forsøge at lukke sagen hurtigt.
Mere information kan findes på Unoeuro's blog der er webhosten for de berørte domæner: http://blog.unoeuro.com/2012/10/facebook-gate/
Mit eget personlige website er også blevet blokeret af Facebook. Det til trods for, at jeg endnu ikke har haft andet end et "splash" i PNG på forsiden, da jeg stadig er i gang med at banke skidtet sammen.
Har skrevet flere gange til Facebook, om hvorfor de har fundet mit website uegnet eller skadeligt (!!) men er blevet mødt af en iskold mur af tavshed.
Det undrer mig at de er så ligeglade, for de kan godt bruge ressourcer på at være efter deres millioner af brugere, hvor en i ny og næ kommer til at poste et billede af en ammende mor, hvor der måske så titter en brystvorte frem på billedet - OH NO!!
Man må jo bare ryste på hovedet og slå videre i puden :-)
Har skrevet flere gange til Facebook, om hvorfor de har fundet mit website uegnet eller skadeligt (!!) men er blevet mødt af en iskold mur af tavshed.
Det undrer mig at de er så ligeglade, for de kan godt bruge ressourcer på at være efter deres millioner af brugere, hvor en i ny og næ kommer til at poste et billede af en ammende mor, hvor der måske så titter en brystvorte frem på billedet - OH NO!!
Man må jo bare ryste på hovedet og slå videre i puden :-)
Jamen, så lad da vær med at sende spam ud? Altså AU's mail er flere gange blevet blokeret hos større tjenester som Hotmail og Yahoo! Mail, fordi der blev sendt spam fra deres servere. Jeg oplevede at det tog flere uger inden de fik løst problemet to af gangene og min mail igen blev videresendt til min Hotmail.
Hvis et helt universitet får den samme behandling af Microsoft og Yahoo! (eller hvem der nu står for deres spamkontrol), så kan jeg ikke se det specielle i at det samme sker for små danske virksomheder?
Og egentlig, det er unoeuro's servere der er blokeret. Er det ikke dem der burde tage sig af dette her? Og er det ikke de danske virksomheder der burde finde sig nye servere der ikke sender spam ud og tager hånd om problemet og får fjernet blokeringer, hvis det kommer til at ske? (Btw jeg hader spam, hvis det ikke fremgår af mit indlæg :p)
Hvis et helt universitet får den samme behandling af Microsoft og Yahoo! (eller hvem der nu står for deres spamkontrol), så kan jeg ikke se det specielle i at det samme sker for små danske virksomheder?
Og egentlig, det er unoeuro's servere der er blokeret. Er det ikke dem der burde tage sig af dette her? Og er det ikke de danske virksomheder der burde finde sig nye servere der ikke sender spam ud og tager hånd om problemet og får fjernet blokeringer, hvis det kommer til at ske? (Btw jeg hader spam, hvis det ikke fremgår af mit indlæg :p)
Der er dog en lille positiv sidepointe ved hele denne historie, som har næsten overrasket mig: Nogle Facebook brugerne kender åbenbart til eksistensen af resten af internettet! Yay! En stor del af min vennekreds er ellers nærmest totalt opslugt af FB, og er derfor komplet usynlige på resten af nettet, hvilket de ikke var før FB dukkede op.
Så lad dem endelig blokere så meget som muligt. Jo større splid mellem (pardon my french) det Rigtige Internet(tm) og Facebook der er, jo før kan det være at det gode gamle internet får en velfortjent rennaissance.
I det hele taget virker det som om, at jo større et firma er, jo dårligere kundeservice.
Så lad dem endelig blokere så meget som muligt. Jo større splid mellem (pardon my french) det Rigtige Internet(tm) og Facebook der er, jo før kan det være at det gode gamle internet får en velfortjent rennaissance.
I det hele taget virker det som om, at jo større et firma er, jo dårligere kundeservice.
Hej
Jeg er founder af Trendsonline.dk og det er mig der har startet pressekampagnen rettet mod Facebook. Jeg har været heldig og er kommet i rigtig mange medier de sidste par dage.
Men dette er kun første skridt. Vi skal have folk gjort opmærksomme på dette problem er større end et par sites der er blevet åbnet. Derfor forfølger jeg historien og laver opfølgende indlæg på Trendsonline.dk og pressemeddelelser. Skriv jeres navne nedenfor eller send en mail til mig hvis I er blevet blokeret.
God aften
Daniel Laursen
Trendsonline.dk
Jeg er founder af Trendsonline.dk og det er mig der har startet pressekampagnen rettet mod Facebook. Jeg har været heldig og er kommet i rigtig mange medier de sidste par dage.
Men dette er kun første skridt. Vi skal have folk gjort opmærksomme på dette problem er større end et par sites der er blevet åbnet. Derfor forfølger jeg historien og laver opfølgende indlæg på Trendsonline.dk og pressemeddelelser. Skriv jeres navne nedenfor eller send en mail til mig hvis I er blevet blokeret.
God aften
Daniel Laursen
Trendsonline.dk
#19 Det er ikke helt så enkelt, læs evt.: http://blog.unoeuro.com/2012/10/facebook-gate/
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.