mboost-dp1

Mozilla

Firefox 6 kan hentes nu

- Via digitaltrends - , redigeret af Emil

Efter planen skal den næste større version af Firefox-browseren, Firefox 6, først udgives i morgen, tirsdag, men allerede nu kan den færdige udgave findes på udviklerne Mozillas FTP-servere til både Windows, Linux og Mac.

Den nye udgave af Firefox byder for udviklere blandt andet på en øget understøttelse af HTML5-elementer og CSS3, mens almindelige brugere kan nyde godt af hurtigere opstartstider – særligt ydelsen på Linux fremhæves som forbedret.

Antallet er ændringer er faldet betydeligt som en konsekvens af den udgivelsesplan, Mozilla nu følger, hvor en større opdatering af browseren skal frigives hver sjette uge. Samtidig er de fleste af ændringerne i version 6.0 ikke tydelige for brugerne, da den nye udgave mest byder på forskellige former for optimeringer.

Den fulde liste over ændringerne for den færdige version er endnu ikke tilgængelig, men en changelog fra den sidste beta-udgave af Firefox 6 kan findes her.





Gå til bund
Gravatar #1 - Value_Man
15. aug. 2011 06:19
Hvorfor dog spilde sin tid med det dér browser-derivat, når Microsoft Internet Explorer, trods alt er bedst ?
Og integrerer lang bedre med Windows 7 !
Gravatar #2 - KaptajnKaffe
15. aug. 2011 06:30
#1 BARHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAH

ontopic: Og?
Gravatar #3 - Mort
15. aug. 2011 06:32
Value_Man (1) skrev:
Hvorfor dog spilde sin tid med det dér browser-derivat, når Microsoft Internet Explorer, trods alt er bedst ?
Og integrerer lang bedre med Windows 7 !


Nu findes der andre operativsystemer end Windows 7. Windows XP og Linux kan feks ikke køre IE9, så hvis de vil gøre brug af HTML5 skal de finde sig en browser som kan det og her er Firefox da en oplagt mulighed.
Gravatar #4 - vooze
15. aug. 2011 07:09
#1

Fordi man føler sig som en teen der lige har hentet sin nye HP bærbar i fona med preinstalled win 7 og IE... (når man bruger IE altså)

Derudover som #3 var lidt inde på, er det altså ikke ALLE der bruger windows, bare fordi største delen gør ;)
Gravatar #5 - MFRaver
15. aug. 2011 07:28
#3 og #4

Hvorfor spilde sin tid på andre operativsystemer, når Windows 7 trods alt er bedst ;-)
Gravatar #6 - Ronson ⅍
15. aug. 2011 07:40
Det eneste vi slutbrugere får ud af det her versionsræs er en masse broken extensions.. Nogle er så dårlige/langsomme til at opdatere deres extensions at det igen er på tide at opgradere når de er klar, og så kan man ellers starte forfra.

Ja, så kan man selv pille i xpi-filer (går jeg ud fra, det kunne man da førhen), men så er der ikke nogen ide i versionstjek.
Gravatar #7 - lindysign
15. aug. 2011 08:12
@6 - Jeg er generelt glad for broken ekstensions (med undtagelse af googles droppede support af google notees).

1. Det sikre at udviklerne af ekstensions faktisk understøtter deres produkt.
2. Det sikre at de ikke bare bliver forældede i stilhed.
3. Det sikre mig opdaterede addons.
4. Det luger ud i overflødige addons, og giver mig mulighed for at finde nye og bedre addons, når jeg tvinges væk fra ældre og u-understøttede versioner.

Jeg kan forresten anbefale folk der bruger FF, at køre denne side engang i mellem. ;) Den tjekker om dine plugins er opdaterede.
http://www.mozilla.com/en-US/plugincheck/
Gravatar #8 - Whatever
15. aug. 2011 08:15
Jeg har haft en del hang-problemer med firefox de sidste par måneder, så jeg håber virkelig det er ovre nu.
Gravatar #9 - Ronson ⅍
15. aug. 2011 08:15
1. Det sikrer at nogle fede extensions ikke understøttes af nyeste firefox.
2. Det sikrer at nogle udviklere opgiver at blive ved.
3. Det sikrer dig ikke opdaterede extensions.
4. Det luger ud, ja - men nogle extensions bliver ikke erstattet.
Gravatar #10 - lindysign
15. aug. 2011 08:21
@9 - Godt modsvar. :)

1. Hvis de er fede, bliver de også opdateret, for der er penge i extensions, især de "fede" af dem.
2. Skulle man stoppe udviklingen, fordi nogle få hobbyprojekter ikke kan følge med?
3. Øh... Hvorfor ikke?
4. Nævn blot én vigtig extension, der ikke er blevet erstattet? Jeg har skiftet ekstension et par gange, men de vigtige jeg har, er blevet opdateret hele vejen siden version 2.3 (tror jeg), eller også er de blevet overhalet af bedre extensions. Jeg har som sagt kun google notes, som jeg savner, fordi jeg bruger googles services en del, men den kan også erstattes af nogle andre extensions.
Gravatar #11 - bjoeg
15. aug. 2011 09:24
Det sjove er bare når man så har installeret 6.0 får startside op der siger tak fordi du installerer en Beta
Gravatar #12 - bjerh
15. aug. 2011 10:02
#11 Det er fordi version 6 er en beta. Version 7 bliver final.

Ja... jeg forstår mig heller ikke på det! :S
Gravatar #13 - Nicolai
15. aug. 2011 10:11
lindysign (7) skrev:
1. Det sikre at udviklerne af ekstensions faktisk understøtter deres produkt.
2. Det sikre at de ikke bare bliver forældede i stilhed.
4. Det luger ud i overflødige addons, og giver mig mulighed for at finde nye og bedre addons, når jeg tvinges væk fra ældre og u-understøttede versioner.
Hvorfor skulle ældre addons være "forældede"? 1 + 1 vil altid være 2 - hvis du har en addon som virker fint, så er det da ligegyldigt at den er gammel? Man kunne godt følge gode standarder i gamle dage, disse standarder har ikke ændret sig, så "ny != bedre".
lindysign (7) skrev:
3. Det sikre mig opdaterede addons.
Det eneste man gør er at tvinge folk til at bumpe "maxVersion" 1 op. Du kan godt kalde det en opdateret addon, men der er sådan set intet ændret. Man kunne også kalde den nye version af Firefox for "Superduper Firefox v53", men at ændre navnet eller version nummeret gør ikke produktet bedre.


EDIT: Det skal lige siges at jeg er stor Firefox fanboy - der findes ikke en bedre browser til mig. Men derfor er det altså stadig et forfærdeligt dårligt tiltag fra Mozilla's side.
Gravatar #14 - MNM
15. aug. 2011 10:29
bjoeg (11) skrev:
Det sjove er bare når man så har installeret 6.0 får startside op der siger tak fordi du installerer en Beta

Det er fordi det ikke er den final version, nyheden her burde blive slettet.
Gravatar #15 - bjoeg
15. aug. 2011 11:37
#14 Det var så også lige min næste kommentar. Medmindre Newz gider lave en Beta kanal hvor vi så kan poste beta versioner for al software.
Gravatar #16 - Alrekr
15. aug. 2011 11:45
bjerh (12) skrev:
#11 Det er fordi version 6 er en beta. Version 7 bliver final.

Ja... jeg forstår mig heller ikke på det! :S


Forkert. Det er fordi Firefox 6 først er klar i morgen. Man har kunnet hente betaen i lang tid. Firefox 7 går også final - om seks ugers tid. Derefter går der seks uger, og så går Firefox 8 final.
Gravatar #17 - mrdkreka
15. aug. 2011 11:49
Den nye udgivelse model burde faktisk gøre det lettere at sørge for addons er kompatible, da udvikler kan lave addons kompatible med nightly, og dermed sikrehed sig længere frem.

Det er ikke noget nyt at nogen addons stopper med at være kompatible, det samme skete mens firefox ikke brugte hele tal for hver opdatering.
Hvis alle addons skulle blive ved med at fungere, skulle firefox stoppe med det pjat med forbedring af browseren.
Gravatar #18 - Deleet
16. aug. 2011 03:17
#10

De tager som ræjel någet tid før at 4chan extension'en bliver opdateret.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login