mboost-dp1

Mozilla

Firefox 19 udgivet med indbygget PDF-fremviser

- Via Slashgear - , redigeret af Pernicious

Firmaet bag den populære internet-browser Mozilla, har netop annonceret, at de er klar med den nyeste version af deres populære browser Firefox.

Firefox 19, som versionen hedder, kommer som nye versioner altid gør, med opdaterede sikkerhedsrettelser, små ændringer og forbedringer, og heraf er browserens indbyggede PDF-fremviser en af de helt store ændringer,

Implementeringen betyder, at man ikke længere skal have plug-ins eller tredjepartsprogrammer for at se PDF-filer i Firefox, men at man i stedet kan se den direkte i browseren.

Den indbyggede PDF-fremviser besidder endvidere de samme muligheder, som man kender det fra eksterne fremvisere, hvilket betyder, at man kan søge efter ord, ændre zoom, printe og se thumbnails med mere.

Fremviseren er bygget på HTML5 og er ifølge Mozilla selv fuldstændig sikker.





Gå til bund
Gravatar #1 - Taizun
20. feb. 2013 13:33
Det tog sin tid.
Gravatar #2 - el_barto
20. feb. 2013 14:01
Så længe man kan slå det fra og bruge den rigtige Adobe Acrobat-fremviser er det vel fint nok.
Gravatar #3 - Fanatiskfanboy
20. feb. 2013 14:17
Tak Mozilla! Nice initiativ med indbygget HTML5-fremviser!

#2
Så længe man kan slå det fra og bruge den rigtige Adobe Acrobat-fremviser er det vel fint nok. skrev:

Du kan gøre hvad du vil med Firefox. Det er open-source, så god fornøjelse. Jeg skal sgu ikke have en malware-magnet som Adobe Acrobat. Jeg er den stolte "ejer" af en Firefox med 0 aktive plug-ins :D
Gravatar #4 - konga
20. feb. 2013 14:35
Har været min foretrukne browser siden Phoenix 0.5 - dengang hed det eneste alternativ IE5, så vidt jeg husker :)

At den nu understøtter vh,vw og vmin er mega fedt for os, der roder med responsivt design :)

Anyway, synes virkelig, at den er blevet sindsyg god - efter den lidt uheldige 'version 3, 4, 5, 6'-periode...
Gravatar #5 - carbonic
20. feb. 2013 14:53
#0 skrev:
Fremviseren er bygget på HTML5 og er ifølge Mozilla selv fuldstændig sikker.

Nej, de siger at fordi den bygger på HTML5 og javascript er den sikker (som i; har en høj grad af sikkerhed). "Fuldstændig sikkerhed" kan du putte på samme liste som enhjørninger.
Gravatar #6 - Hubert
20. feb. 2013 15:03
carbonic (5) skrev:
Nej, de siger at fordi den bygger på HTML5 og javascript er den sikker (som i; har en høj grad af sikkerhed). "Fuldstændig sikkerhed" kan du putte på samme liste som enhjørninger.


Ahh alle ved da at enhjørninge ikke findes og Mozilla siger jo selv at den er 100% sikker.
Gravatar #7 - Sikots
20. feb. 2013 15:15
Be om ADM-template til Firefox så vi kan styre vores Citrix- og RDS-miljøer på en fornuftig måde, og så delvist slippe af med Internet Explorer...

"Power is nothing without control", Firefox er power og ADM-template ville give control.

Og nej, jeg har ikke tænkt mig selv at udvikle ADM-template til Firefox selvom man kan...
Gravatar #8 - clb92
20. feb. 2013 15:23
Ikke nok med PDF-læsning, den nye Firefox render også billeder anderledes ligesom Chrome (I stedet for at skalere billeder som nearest-neighbor og lægge lidt blur på, så re-render den billeder i meget bedre kvalitet). Det virker ikke hvis man har et billede åbent i en tab; Det skal være et billede på en webside. Se edit.

Savner dog, fra nogle versioner tilbage, at man kan trække en tab over til andre pinned tabs og så bliver den pinned, men det kan man nok ændre i about:config...

EDIT: Virker også på billeder åbnet i tabs...
Gravatar #9 - LordMike
20. feb. 2013 15:32
Gad vide hvornår den første sikkerhedsfejl kommer frem :P
Gravatar #10 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
20. feb. 2013 17:16
clb92 (8) skrev:
I stedet for at skalere billeder som nearest-neighbor og lægge lidt blur på, så re-render den billeder i meget bedre kvalitet.


Den er du lige nødt til at forklare o_O
Gravatar #11 - markjensen
20. feb. 2013 17:29
clb92 (8) skrev:
Ikke nok med PDF-læsning, den nye Firefox render også billeder anderledes ligesom Chrome (I stedet for at skalere billeder som nearest-neighbor og lægge lidt blur på, så re-render den billeder i meget bedre kvalitet). Det virker ikke hvis man har et billede åbent i en tab; Det skal være et billede på en webside. Se edit.


YES! Godt set.

Og nu kan man også gå frem og tilbage med musen (eller tastaturet) når man har en pdf åben.
Gravatar #12 - konga
20. feb. 2013 18:29
Jeg elsker at folks indlæg rent faktisk handler om Firefox og ikke bliver til en gang "Chrome rox og alle andre browsere sux"-pladder.

Kudos til newz.dk's brugere :)
Gravatar #13 - Athinira
20. feb. 2013 18:31
konga (12) skrev:
Jeg elsker at folks indlæg rent faktisk handler om Firefox og ikke bliver til en gang "Chrome rox og alle andre browsere sux"-pladder.

Kudos til newz.dk's brugere :)


Chrome rox og alle andre browsere sux
Gravatar #14 - HrJakobsen
20. feb. 2013 18:32
Athinira (13) skrev:
Chrome rox og alle andre browsere sux

+1
Gravatar #15 - ko
20. feb. 2013 18:36
Athinira (13) skrev:
Chrome rox og alle andre browsere sux


Vi har flere ord for det på dansk. Det ene er vildfarelse.
Gravatar #16 - Bean
20. feb. 2013 19:18
Er det ikke pinligt at gøre en nyhed ud af noget, som har været standard i Chrome i flere år? Det minder mig om dengang Apple reklamerede med deres "SPLINTER NYE FaceTime teknologi". Nej, videosamtaler over 3G har vi aldrig set før.
Gravatar #17 - Taizun
20. feb. 2013 19:52
Athinira (13) skrev:
Chrome rox og alle andre browsere sux

+1

ko (15) skrev:
Vi har flere ord for det på dansk. Det ene er vildfarelse.

-1
Gravatar #18 - Athinira
20. feb. 2013 20:09
ko (15) skrev:
Vi har flere ord for det på dansk. Det ene er vildfarelse.

Du forveksler...
Chrome rox og alle andre browsere sux
...med...
IE rox og alle andre browsere sux
Gravatar #19 - Fanatiskfanboy
20. feb. 2013 20:20
Tak #12, så fik du ødelagt det.
Gravatar #20 - Axaion
20. feb. 2013 20:39
har været i nightly/minefield LÆNGE, samme med billededer -.-

Og så er det mere stabilt oveni
Gravatar #21 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
20. feb. 2013 21:05
#16
*clap clap clap*
FaceTime over 3G er noget nyt - før har det krævet WiFi. Det fede fed FaceTime kontra almindelig videotelefoni er, at FaceTime er på selv iPod og Macs -.-'
Gravatar #22 - Nielson
20. feb. 2013 22:36
Bean (16) skrev:
Nej, videosamtaler over 3G har vi aldrig set før.


Påstod de da det?
Gravatar #23 - Unbound
20. feb. 2013 22:51
#5
Der er vist noget du har misforstået, unicorns findes skam. Bare se her Canned Unicorn Meat, lige den her findes måske ikke mere, men der er garanteret flere af dem rundt omkring :D

Men når nu den nye Firefox er så fe', kan den så også finde ud af at vise siden med det samme. Eller får man først kontrol over siden når den er færdig med alle diverse reklamer, billeder, analytics osv ?
Gravatar #24 - markjensen
20. feb. 2013 22:52
Jeg synes ikke FaceTime virker særlig godt. I dag da jeg prøvede virkede min lyd kun nogle gange, men Skype virkede fint.

Da de præsenterede FaceTime første gang sagde de at det ville blive åbent så andre kunne benytte det. Det er så bare ikke sket.
Gravatar #25 - lsv20
20. feb. 2013 23:13
Mon man kan få lov til at dreje PDF'en rundt i firefox, for det kan man ikke i Chrome. Man får så ondt i nakken af at dreje hovedet 90 grader
Gravatar #26 - Eldrups
21. feb. 2013 06:29
Firefox du var en god ven i mange år, men så kom Chrome :-(
Gravatar #27 - -N-
21. feb. 2013 09:19
Nogle gange kan man undre sig over, at der ikke er mere krig i verden, når folks personlige browservalg kan få stemningen op at køre :-D

Min browser er bare bedst... buuuhh!!!

Min facetime kom før din facetime, så er det bare slet ikke nogen nyhed nahaj! :-D

... Og så står der ikke engang i EULA'en, at man skal fordømme alle andre produkter, som det gør i de store religioner :-D
Gravatar #28 - konga
21. feb. 2013 12:05
Fanatiskfanboy (19) skrev:
Tak #12, så fik du ødelagt det.


Du skal sgu ikke give mig skylden for at folk troller. Jeg var bare positiv overfor dem, der havde skrevet de forrige indlæg...

Og mon ikke det var sket uden min kommentar - det er jo så gabene forudsigeligt og nøjagtig den samme sløje retorik, der altid bruges...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login