mboost-dp1

unknown

Fejl 404 erstattet af MSN søgemaskine

- Via Peasy Online -

Microsoft har for nylig udskiftet Fejl 404 med en søgning på MSN search i Internet Explorer, så hvis du taster en ugyldig tekst ind på din adresselinje kommer du automatisk hen til Microsofts søgemaskine.





Gå til bund
Gravatar #1 - Wenix
6. sep. 2001 08:26
Det er totalt skod - www.nezw.dk... hovsa, trykfejl.. og så er man MSN Search uden mulighed for lige at rette trykfejlen... aargh!
Nogen der ved hvordan man slår det fra?, det er ikke lykkedes for mig endnu.
Gravatar #2 - Beamer
6. sep. 2001 08:30
Det er det arveste lort ! - fandme træt af at skulle vente på den lorte MSN ting hvergang man kommer til at taste forkert... FUCK jeg hader MSD
(skulle lige af med nogle fustrationer)
Gravatar #3 - gEPHION
6. sep. 2001 08:34
Jah, må indrømme at det er noget af det mere "uheldige" MS har præsteret!!
Gravatar #4 - baal
6. sep. 2001 08:45
Mon ikke der kommer en patch?
TcaT plejer at have nogle links?
Gravatar #5 - Helmer
6. sep. 2001 08:48
Wenix: Du kan bare rette adressen i deres søg felt, og trykke søg. Jeg troede dog også i starten at det var, søg på søgemaskine.
Jeg må da indrømme at den i et tilfælde har været brugbar. Jeg skrev www.newz.com og den kom og foreslog www.newz.dk
Gravatar #6 - Wenix
6. sep. 2001 09:01
Ahh, det var da rart at man kan rette det på søgesiden - så er det jo ikke helt håbløst alligevel - dog stadig irreterende.
Gravatar #7 - GreatMilenko
6. sep. 2001 09:16
Der er jo en grund til at msn er et af de mest besøgte steder på nettet. Bla. er det ikke alle som har internet explorer der retter deres startside og vupti så starter den hos msn.
Gravatar #8 - TcaT
6. sep. 2001 09:36
<STRONG>baal</STRONG>:
LOL
I IE åben deres sidepanel 'søg' og vælg customize og ret indstillingerne.
Gravatar #9 - Gabriel
6. sep. 2001 09:36
Jeg syntes det er en ok feature. Især hvis man leder efter en hjemmeside, og ikke er helt sikker på om den nu hedder .com, .org, .co.uk eller whatever. Den beskytter self' ikke mod FAT fejl, men letter arbejdet med at lede efter sider. Og hvis man ikke gider vente på at den loader siden, kan man jo bare trykke stop, og så liiiiige checke om man nu også har skrevet det rigtigt.
Gravatar #10 - [E]Mnemonic
6. sep. 2001 09:37
Jeg har fra starten rettet min startside til ingenting, det er så godt at man ikke skal vente på at den finder en side inden man kan skrive en ny, så jeg må da nok erklære MS krig når de laver sådan noget lort. Jeg tager bare og laver en record i min DNS server som peger på min egen Apache server .. Så slipper jeg for at vente.
Regards Mnemonic...
Gravatar #11 - Radek
6. sep. 2001 10:13
ja, pisse irriterende er det at selve addressen forsvinder så man ikke bare kan rette det og komme videre.
Med hensyn til startsiden, så har jeg da bare lavet min egen, men mine mest brugte links.
Gravatar #12 - [E]Desperado
6. sep. 2001 10:54
Det er da meget fedt for newbier ....

Men det er lige for !!!groft!!! nok for Alm Bruger.
Det må kunne "slås " *bang slask sparke* fra...
Gravatar #13 - TcaT
6. sep. 2001 11:05
<STRONG>Husk nu lige !!!</STRONG>
Opera har også intregeret søgemaskinen Google i deres browser.
Så undre det mig at MS ikke også må intregerer en søgemaskine? Nogle der kan fortælle mig det?
Gravatar #14 - Wird
6. sep. 2001 11:28
Det <STRONG>kan slås fra</STRONG>....
Funktioner > Internetindstillinger > Avanceret >Søg fra Adresselinjen Under søgning Vælg Søg <STRONG>ikke</STRONG> fra adresselinjen
Det var det !!
Gravatar #15 - FISKER_Q
6. sep. 2001 11:32
jeg får det fandme selv om der ikke er 404 (ikke altid men nogle gange) først så prøver jeg f.eks at gå ind her påå www.newz.dk well damn åbenbart 404 så gør jeg det igen så får jeg den samme search så prøver jeg at laver en dns på jer og i fungerer fint så det lort skodder (tilbage med den gamle dns error!)
Gravatar #16 - Jensen
6. sep. 2001 11:57
Gammel nyhed, lol - men hvordan, jeg sidder med IE 5 og har ikke opdateret, og lige pludselig var der denne nye "genialitet" der fra MS. Forøvrigt så virker den ikke med sikkerhed bag firewalls, f.eks sidder jeg på min skole og skriver denne besked, men her virker den nye funktion ikke og så kommer der ingen 404 fejl!
Gravatar #17 - gugi
6. sep. 2001 12:01
TcaT> I Opera kan man selv vælge hvilken søgemaskine man vil bruge. OG den gør det da ikke selv!
Man kan forresten købe søgeord hvis man skrev "nyheder" i den ville MSN sende dig til newz.dk ;o)
Iøvrigt er det ikke 404 der trigger søgningen med fejlene DNS opslag. http://newz.dk/sldkfj for i al fald ikke min IE6 til at søge.. det gør http://newz.com/ derimod.
Gravatar #18 - Kurizin
6. sep. 2001 12:34
Jeg kan ikke se hvordan det kan skade, da det da kan være meget rart hvis man ikke kan husk hvad efter navnet er og man kan da bare trykke stop hvis man ved man har trykke forkert, så vi behøver ikke hærge MS mere end nødvendligt (hvilket er meget)
Kurizin
Gravatar #19 - Skipper
6. sep. 2001 12:41
Let at slå fra:
cd c:windows
echo 127.0.0.1 auto.search.msn.com >> HOSTS
exit
eller
echo 127.0.0.1 auto.search.msn.com > HOSTS
hvis man vil overskrive filen...

Skipper
(... husk backup ...)
Gravatar #20 - bnm
6. sep. 2001 12:46
Jensen: grunden til at deres MSN Search pludselig virker uden at du har opdateret dit IE er at funktionaliteten altid har været der. Serveren der skulle tage imod alle de IE brugere der blev redirected når de forsøgte at besøge en ugyldig url er dog først "for nylig" kommet op og køre.
så det ser ud som om IE er blevet opdateret uden du har gjort noget, men det er i virkeligheden en serverside opgradering (nedgradering?).
Som TcaT først gjorde opmærksom på, så er det ikke noget at græde snot over. Det kan disables.
Gravatar #21 - fzkuno
6. sep. 2001 13:09
Hmm.. hvad tog det? 1½ år at få den søgemaskine til at virke?
kan godt huske dagene hvor man tastede www.nezw.dk og så gik der ca 10 sekunder..
så så man: page found, transferring page data...
så endte man alligevel med at få serveret noget HTML som lå i en lokal DLL fil alligevel..
men nu... æhm.. mig bekendt stammer 404 fra Page not found..
hvad så med alle de web programmører som har lavet deres egne "fejl" scripts, virker de så ikke mere?
Gravatar #22 - gugi
6. sep. 2001 13:15
fzkuno> ang. 404 fejl. Jo selfølgelig gør de det.
Det er IKKE 404 replacement, men ved fejlopslag i DNS.
Prøv http://newz.dk/lksdjf eller http://wasd.dk/newz_test
Gravatar #23 - FISKER_Q
6. sep. 2001 15:04
eller skriv format x:
cd x:(cdrom)
x:
dir
Contents of x: (Mandrake)
:D
Gravatar #24 - Onde Pik
6. sep. 2001 15:15
Hvad er i dog for nogle brokkehoveder. Den tid, det tager at "søge" i msn er ubetydelig iforholdt til den tid det tager at søge dnstabeller igennem når man "ikke rammer". Jeg har ikke oplevet nogen forværring, tvært imod fandt den newz.dk da jeg havde skrevet forkert.
Og til folk der brokker sig over at de ikke kan nå at skrive den rigtige URL når de selv "opdager fejlen" så er de godtnok langsomme. Hvis jeg selv skriver en url og den ikke popper frem iløbet af 1/2 sekund, checker jeg da om jeg har skrevet forkert. Hvis jeg har, trykker jer ESC og kan stadig nå indtaste den rigtige URL, da det tager et "forholdsvis" langt stykke tid at søge i dnstabellerne.
Jeg har ikke været irriteret på denne feature, én eneste gang. Mon ikke folk bare hader alle ændringer MS laver?
Gravatar #25 - Bwana
6. sep. 2001 19:41
Jeg hader den aendring. Dette er endnu et forsoeg fra MS' side om at faa mere monopol paa soegemaskinemarkedet, og undersoege hvordan folk surfer, saa de kan saelge de oplysninger til firmaer for en stor sum penge..
Efterhaanden er MS gaaet for vidt.. For lige at skifte emne... Hvor mange herinde toer helt aerligt at smide kreditkortinformationer og personlige oplysninger ind i Microsoft Passport service?
Gravatar #26 - Yasw
6. sep. 2001 20:34
Hvorfor har folk dog så meget imod den? Hvis man lige kommer til at skrive et enkelt bogstav forkert, kommer den da med et forslag på hva det var man evt søgte ville finde. Og man kan jo selv rette URLen i søgefeltet. Det går da bestemt ikke lansommere, snarere hurtigere. Ellers er det da marginaller vi snakker om.
Gravatar #27 - TcaT
6. sep. 2001 20:39
bwana:
Fra Opera.com:"Since the launch of its free Opera 5 Web browser in December 2000, Opera Software has offered Google as its <STRONG>default</STRONG> search engine for its search box."
Hvad kalder du så dette?
Ondepik:Du har fuldstændig ret i din sidste pastand.
Lige et eksemple:Da MS kom med deres Smarttags begyndte folk at tude helt vildt, men da IBM kom med samme ide, var der ikke en der løftede et øjenbrygn.
Tror efterhånden folk er på et eller andet, så paronide som de er blevet.
Gravatar #28 - wappo
7. sep. 2001 03:33
tror det er vanesager der er gang i, jeg hadede den fra dag 1. andre synes ikke den er så slem og whatever. tud tør jeres øjne spis en kiks, hvis i ikke kan lide den så slå den da fra ;) end of story :D
Gravatar #29 - [E]Mnemonic
7. sep. 2001 06:10
<STRONG>Bwana</STRONG>: Du har fuldstændig ret. Jeg skulle ihvertfald ikke nyde noget.Regards Mnemonic...
Gravatar #30 - Trickish
7. sep. 2001 06:43
Hold op med det brok
Så brug et alternativ fx opera som jeg er meget glad for og loader sider meget hurtiger hvis man har fast forbindelse end IE
www.opera.com
Gravatar #31 - Dawk
7. sep. 2001 08:15
Problemet er bare, at hvis man bruger IE 5.0 eller 5.5 så <STRONG>kan</STRONG> man ikke slå den fra. Uanset hvad man sætter indstillingen på, så bliver det bare lavet om igen. Flinkt gjort af M$.
Gravatar #32 - Trentors
7. sep. 2001 11:08
HVAD HELVEDE ER DER SMART VED EN 404-FEJL. MICROSOFT PRØVER AT HJÆLPE FOLK MED AT GØRE EN HJERNEDØD FEJLMEDDELSESE TIL NOGET FORNUFTIGT!
Det er deres program I bruger. Ergo er det dem der bestemmer fejlhåndtering og meddelser. I vil måske have indflydelse på alle programmers håndtering af fejl? Good Luck med det!
Microsoft protects. :-)
Gravatar #33 - Hurtig-Pil
7. sep. 2001 12:22
Jeg ville nu sige at det var en nogenlunde idé - hvis man bare kunne ændre søgemaskinen...
nu har jeg ikke undersøgt det så... Kan man ændre søgemaskinen? (tror jeg næppe...)
Gravatar #34 - Hektor
7. sep. 2001 13:20
TcaT:
Fra Opera.com:
"Since the launch of its free Opera 5 Web browser in December 2000, Opera Software has offered Google as its default search engine for its search box."

Ja ... men Opera har 2 (to) teksbokse:
Adresseboksen
Søgeboksen

hvis du skriver www.nzew.dk i adressebaren sker følgende:
En pop-up-boks med beskeden "Could not locate remote server."
skriver du derimod www.nzew.dk i søgeboksen sker følgende:
Snippet fra google.coms søgeside
"Sorry, no information is available for the URL www.nzew.dk
If the URL is valid, try visiting that web page by clicking on the following link: www.nzew.dk
Find web pages that contain the term "www.nzew.dk""

Der er en stor forskel på at du selv beder om en søgning, og at browseren selv beslutter sig for at søge.
Gravatar #35 - TcaT
7. sep. 2001 14:17
Hektor:
Browseren bestemmer ikke selv, da det kan slås fra. D.v.s. det er brugerens valg.
Jeg vil da også hellere have muligheden for en søgning efter den rigtige side, end en 404. Det sker da ofte, at man høre om en side eller ikke helt kan huske adressen på en, så er det da smart at browseren kommer med nogle forslag, i stedet for man skal sidde i flere timer og prøve 117 forskellige adresser. Jeg kan ikke forstå, hvorfor folk har så meget imod, at blive hjulpet lidt i ens hverdag???
Gravatar #36 - Deternal
7. sep. 2001 14:50

ehh.....
Jeg bruger IE lige nu fordi jeg:
a) ikke har gidet hente 8mb på en 128kb/s linie endnu og
b) newz.dk's comment sektion fungerer ikke i opera 5 (gg nye engine :&)

Jeg synes det er ok det er en option - men som så meget andet har MS ting jo en tendens til at ændre sig tilbage til default (man kan for eksempel ikke få MS Messenger til IKKE at starte hver gang man loader windows - rent faktisk er der en windows funktion som retter i ens registreringsdatabase etc. så den starter igen hvis man har disabled det, f.eks.. via msconfig). Så derfor mener jeg at det er en feature som skal slås til hvis man vil have det - da jeg ikke gider slå den fra i tide og utide - de kunne jo bare nævne den findes på deres "unknown dns entry side".

IBM smarttags er ikke ligefrem noget som vil blive smidt i hovedet på dig konstant. Det er jo ikke ligefrem sådan at stortset hvert ord på newz.dk ville blive lavet om til et link - det var vidst nok DET flertallet var imod mht. MS implementering af ideen (ville iøvrigt nok også gælde Outlook express, så kan newbies jo tro at man har sendt dem en url de skal klikke på - HURRA?).

Pointen som mange der skriver negativt om MS prøver at få andre til at forstå (og specielt jer som konstant siger 'det jo lige meget hvad MS gør så sviner i dem til' som svar på enhver form for begrundet og ubegrundet kritik) er at måden MS gør tingene på gør at man som forbruger MISTER valgmuligheder, mens det flertallet (nej, desværre ikke alle) af softwareproducenter gør er at øge/forbedre/give en flere muligheder.

F.eks. mener jeg jo ikke at jeg partout burde opgradere en MS Office pakke hvert andet år for at den kan blive bugfixed. Nye/bedre features er ok, men for at få et program bugfixed? Men det mener MS jo, et brilliant eksempel er Excel 97 som ødelægger Excel dokumenter når beregningerne bliver tilpas komplekse (for det jeg tidligere lavede var det lidt under 1mb pr. dok.) - MS svar til at få det ordnet var "køb office 2000" - hvilket de nemt kunne sige - de skulle jo ikke have det købt og installeret på 10k arbejdsstationer. I øvrigt samme svar de gav folk som brugte deres flotte SQL 6.5 database som mister data, om ikke andet så BURDE man da kunne forvente at en database NETOP gemte data.

At man overgiver sig, og siger der er jo fejl i alt er jo bare en total fallit erklæring - både for jer som forbrugere og for MS, for forbrugerne da de så ikke engang forventer at MS fejlretter og for MS da de så netop ikke har leveret et produkt og en service de kan være stolte af.

Forestil jer databasefejlen opstå i Lotus notes? Nej det kan jeg heller ikke - IBM ting er så også kram jo.

Regards,
deternal
'Thats when it hits you... you are SO ready for IBM'
Gravatar #37 - Hektor
7. sep. 2001 16:12
TcaT:
Ja ... det kan slåes fra ... lige som du kan melde dig fra spamlister på flere måder ... det er selvfølgelig sådan det skal være - alt andet er for besværligt.

Og hvis tingene er som nævnt et par gange ovenfor, så er det præcist ligesom spam - man kan slå det fra, men det kommer bare tilbage igen.

Hvis nu der blev SPURGT, om man syntes det var en god ide, første gang det skete - så ville det være forfærdeligt! Tænk hvis nu folk sagde nej - verdenøkonomien ville smuldre!

dEternal - du har så evig ret; Newz.dk virker ikke i Opera, hvilket er grunden til at denne kommentar ikke kan ses på siden. Fandme for dårligt du.
Gravatar #38 - flywheel
9. sep. 2001 16:25
Øøøhhhh, jeg har ikke rigtig nogen problemer med at se siden med Opera/2 5.12 Beta1....er det noget der er kommet til senere ???
WarpZilla derimod har enorme problemer med overlap!

Live long and prosper...
Gravatar #39 - Net-Meister
9. sep. 2001 16:47
Gad vide omk de osse snart ændrer fejl 403 til at den begynder at hacke sig ind på siden eller at den hgen viser til diverse hackede sider eller om den bare gi'r dig et password som den automatisk fandt pga. serveren kører ISS
Gravatar #40 - TcaT
9. sep. 2001 19:21
Derternal:
Jeg ved ikke hvor du har dette med at Windows ændre sig tilbage til default fra?Hos mig er der ingen problemer! Tager vi denne 404 fejl, har jeg endnu intet set til den ??? Så det kan da ikke være alle der har dette "problem"! Prøver vi med MSN Messenger som jo også er med i WinXP, kan denne også sagtens disables, så jeg fatter ikke hvorfor du ikke kan?
Med hensyn til support på Office 97, så læg mærke til forskellige hardware producenter. Har man maskiner med ældre hardware kan det være yderst besværligt at finde drivere, bios opgraderinger og generel info, så det er da vist over hele linien dette foregår.
Ja, den med SQL 6.5 var ikke så heldig, men så tag SQL 7.0, der har vi en vinder.
Du skriver:"At man overgiver sig, og siger der er jo fejl i alt er jo bare en total fallit erklæring - både for jer som forbrugere og for MS"Du mener måske, at alt andet end MS er fejlfrit? Jeg håber denne udtalelse er en fejl, for det passer jo ikke!For JA, der er fejl i Windows, Linux og meget andet, så hvorfor det er en falliterklæring ved jeg ikke?
Lad os tage et eksempel fra BugTraq:I 1997 var der 12 sikkerheds mæssige fejl i Linux.I 1998 var der 24.I 2000 var der over 130.Så jeg vil ikke kalde dette system for fejlfrit, men som man kan se er fejlene jo også stigende. Der er vel en grund til at HP vil lave deres HP Secure OS!
Så kald mig bare en falliterklæring, men faktum er: Intet er fejlfrit!
Hektor:Føler med dig og dine 'spam' problemer, men som du kan læse ovenover, er dette ikke et 'spam' problem hos mig. Så jeg kan ikke se sammenhængende.
Gravatar #41 - olewalther
23. mar. 2002 22:18
Hej Er der ikke en der kan hjælpe mig med et prog.Så min startside ikke blive lavet om af de f..... popup sider. Det er ikke popup killer jeg søger
svar: kan i send til <A href="mailto:[email protected]">[email protected]</A>
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login