Facebooks kommende ‘Clear History’-funktion er blevet udskudt til senere i år. Funktionen kan påvirke målrettede annoncer.
Senere i år vil Facebook få privacy-funktionen, som de kalder ‘Clear History’, fortalte selskabets CFO, David Wehner, for nyligt.
Funktionen skal gøre det muligt at fjerne al den data, som Facebook har indsamlet om en, med et tryk.
Ifølge Wehner kommer den nye funktion til at give Facebook problemer, fordi de formentlig ikke vil kunne målrette annoncer ligeså effektivt længere.
Mark Zuckerberg afslørede funktionen tilbage i maj i et Facebook-opslag, som man kan se nedenfor.
Da Facebook afslørede funktionen sidste år var der ikke meget mere end en idé, og selskabet afslørede kun den kommende funktion for at vinde brugernes tillid tilbage efter Cambridge Analytica-skandalen, afslører en Buzzfeed News-artikel.
Zuckerberg beskrev funktionen sidste år ved at sammenligne med browsere, hvor man nemt kan slette ens historik.
De vil gøre noget lignende med Facebook, så man kan slette data om blandt andet, hvad man har klikket på, og hvilke hjemmesider man har besøgt.