mboost-dp1

Facebook

Facebook lancerer måske ny lokalitetstjeneste

- Via CNN SciTechBlogh - , redigeret af Pernicious

Websiderne foursquare og Gowalla har længe haft en lokalitetstjeneste, hvor brugere kan fortælle deres online-venner, hvor de er på ethvert givent tidspunkt, og nu følger Facebook muligvis trop.

Den nye funktion skulle sætte brugerne i stand til dele oplysninger om deres aktuelle lokalitet i statusopdateringer og forventes præsenteret på f8-konferencen, der finder sted i San Fransisco den 21.-22. april.

The Times’ blog henviser til interviews med adskillige mennesker, der kender til projektet, men Facebook selv har ikke bekræftet noget endnu.

Facebooks talskvinde, Meredith Chin skrev:
We’re constantly experimenting with new things around here, but we don’t have any details to share right now.

Tjenesten vil kunne bruges af venner til nemmere at møde hinanden og til lokationsspecifikke reklamer. Ikke alle er dog begejstrede for den stadigt stigende tendens til lokationsbaserede tjenester, der potentielt kan misbruges.





Gå til bund
Gravatar #1 - front243
10. mar. 2010 11:41
Så kommer der altså en ny service pleaserobme.com skal holde øje med :)
Gravatar #2 - dlc
10. mar. 2010 11:43
Tror også der kommer en del "hvorfor var du over ved Tove i går aftens??? - du sagde du var til fodbold"
Gravatar #3 - Kampp
10. mar. 2010 12:15
Folk bruger vel Google Latitude i forvejen?
Gravatar #4 - Testa
10. mar. 2010 13:03
Eller lokations specifikke reklamer hvor man bor tæt på det lokale bordel eller anden sådan virksomhed... Skal nok blive belastende i længden. Men så igen folk melder sig vel selv til den slags, og så er det sku også selv ude om det.

I den lidt mere dystre afdeling, underligt at folk kun brokker sig over potentialet til indbrud osv osv. Men når det nu er facebook er der ingen der brokker sig over big brother overvågning, hvilket man må sige systemer af den her slags er ideale til.

Og så seriøst. Jeg kan se hvorfor nogle vil syntes det er super smart, men jeg må indrømme at jeg er en af dem som syntes at firmaer skal sku ikke vide hvor jeg er hele tiden, og da slet ikke med hensyn til at kunne reklamere... der er en grund til at der står reklamer nej tak på post kassen! Mht. det med at venner kan se det.. så tja hvis de vil vide det kan de jo bare smide en sms og spørge. Som jeg ser det så er de eneste der virkeligt får noget ud af det dem som får reklame indtægter, ikke forbrugeren.
Gravatar #5 - trylleklovn
10. mar. 2010 13:43
Testa (4) skrev:
I den lidt mere dystre afdeling, underligt at folk kun brokker sig over potentialet til indbrud osv osv. Men når det nu er facebook er der ingen der brokker sig over big brother overvågning, hvilket man må sige systemer af den her slags er ideale til.

Overvågning er kun et problem når den ikke er frivillig.

Testa (4) skrev:
Eller lokations specifikke reklamer hvor man bor tæt på det lokale bordel eller anden sådan virksomhed... Skal nok blive belastende i længden.


Ja kan da godt se hvordan det er mere belastende at få reklamer fra et bordel fra virkeligheden, som ligger inden fra gåafstand i stedet for de der "FACEBOOK OF SEX - GET LAID WITHIN 24 HOURS" reklamer..

Testa (4) skrev:
Og så seriøst. Jeg kan se hvorfor nogle vil syntes det er super smart, men jeg må indrømme at jeg er en af dem som syntes at firmaer skal sku ikke vide hvor jeg er hele tiden, og da slet ikke med hensyn til at kunne reklamere...

Seriøst. Jeg kan. Seriøst. Ikke forstå. Seriøst. Hvorfor man skulle have et problem med at reklamer bliver tilpasset til en selv. Jeg gider da ikke se på reklamer om bind og træningscentre, men jeg har sjovt nok, ikke noget imod at se på reklamer om noget det interesserer mig. ??????? Er jeg alene i verden med den her holdning eller hvad?

Jeg skal se på reklamerne ligemeget hvad, for jeg er for nærig til evt. at betale for at besøge siden, når jeg alligevel kan pisse distributøren af siden op og ned af ryggen ved at bruge ADBLOCKER SOM ER FUCKING GRATIS HAHAHAHA TAG DEN RØVHULLER, indtil siden lukker pga. for dårlig økonomi. LOL FACEBOOK ER ALLIGEVEL FOR BØSSER OG KVINDER HAHAHAHA.
Gravatar #6 - ca8
10. mar. 2010 13:59
Spændende :)
Gravatar #7 - Testa
10. mar. 2010 15:24
#5
Tilpasset reklamer er fint nok, men som jeg forstår lokations bestemte reklamer så vil det være reklamer alt efter hvor du er på et givent tidspunkt, dvs. de firmaer som bruger den service i det område.
Det er meget fint hvis man kun kan få tilbud fra firmaer man er interesseret i, men hvis det er for alle virksomheder så ender man alligevel med reklamer for bind og fitness, og hvad man nu ellers ikke er interesseret i, og så er det sku at der kommer adblocker osv. op.

Reklame valget der bliver vist nu til dags er blevet bedre og bedre, men der er stadig lang vej til det når et niveau hvor jeg føler at adblocker og tilsvarende "reklamer nej tak" programmer ikke er en nødvendighed på nettet.
Gravatar #8 - trylleklovn
10. mar. 2010 15:44
#7 Nu er pointen vel at kombinere så mange informationer om dig, som forbruger, så du kan få nogle kombinerede interesse og lokationsbaserede reklamer.

Og der er jo ikke tale om spam mail her, som reklamer-nej-tak skiltet bruges til at bekæmpe. Der er tale om at du går ind på en hjemmeside, og for at denne kan financieres så skal du se på reklamerne. Du har muligheden for at vælge siden fra.

Som hvis du læser en gratisavis, og der er reklamer på siden, som handler om det artiklen handler om. Der beder du ikke en neger om at klippe reklamerne ud, før du læser artiklen, hvis du synes reklamerne er for meget. Nej du lader bare være med at læse avisen fremover.

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login