mboost-dp1

Bang & Olufsen / Aston Martin
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
#3
Du har ret så langt, at B&O ikke selv laver billedrør, lcd paneler eller højtalerkomponenter. (Diskant, mellemtone bassenheder.)
Men det er det at tage eksempelvis et LCD panel, og få det bedst mulige billed ud af det. Og den bedst mulige lyd. Her har signalbehandlingen ALT at sige.
Der findes mange gode producenter, men B&O er perfektionister.
Du har ret så langt, at B&O ikke selv laver billedrør, lcd paneler eller højtalerkomponenter. (Diskant, mellemtone bassenheder.)
Men det er det at tage eksempelvis et LCD panel, og få det bedst mulige billed ud af det. Og den bedst mulige lyd. Her har signalbehandlingen ALT at sige.
Der findes mange gode producenter, men B&O er perfektionister.
Jeg tror B&O får det svært i fremtiden. Specielt på tv-fronten. De havde en stor fordel ved den gamle type tv. Alle konkurrenter lavede hyper-grimme tv-sæt, samtidig med at B&O kunne tilbyde et til omkring 10.000 kr. I dag består et tv stort set af et lcd-panel med en sort ramme omkring. Designmæssigt er variationen langt mindre samtidig med at prisforskellen mellem B&O og konkurrenterne er steget. Jeg så et B&O "70 fladskærms tv til 150.000 kr.! Så kan familien Danmark sgu' ikke være med længere.
#5 - B&O handler ikke om, at bare skulle have et tv. B&O sælger en livsstil.
Du har ret i, at designmæssigt begynder alt at ligne hinanden mere og mere - men det er altså mærket folk betaler for.
Men jeg har selv hørt det lydanlæg som de leverer til audi - og det er virkelig en klasse for sig selv.
Du har ret i, at designmæssigt begynder alt at ligne hinanden mere og mere - men det er altså mærket folk betaler for.
Men jeg har selv hørt det lydanlæg som de leverer til audi - og det er virkelig en klasse for sig selv.
Hvad sker der newz? Som nr 12 er inde på, er akustikken i en bil en af de allermest suveræne!!
Der er ingen skarpe hjørner, der giver klangforskelle og frekvens forstærkninger.
En bils runde form, samt den store mængde af stof eller læder, gør den til et af de bedste steder at høre musik.
Der er ingen skarpe hjørner, der giver klangforskelle og frekvens forstærkninger.
En bils runde form, samt den store mængde af stof eller læder, gør den til et af de bedste steder at høre musik.
#15 Hehe... arbejder for B&O så kender svaret, synes bare det kunne være sjovt at høre det fra andre der tydeligvis ikke gør ;)
#15 min onkel har vidst det tv, kan jo spørge ham om jeg må pille lidt?
Men det som B&O gør bedst er integration. Ved godt at de bruger laaang tid på at gøre deres ting perfekte, helt ned til lyden de siger når de åbner en låge. Men der er intet der slår B&O når det kommer til kommunikation mellem deres apparater.
Nok er det dyrt, men hvis man har råd, så er det absolut det værd.
Men det som B&O gør bedst er integration. Ved godt at de bruger laaang tid på at gøre deres ting perfekte, helt ned til lyden de siger når de åbner en låge. Men der er intet der slår B&O når det kommer til kommunikation mellem deres apparater.
Nok er det dyrt, men hvis man har råd, så er det absolut det værd.
alca11 (17) skrev:Hvad sker der newz? Som nr 12 er inde på, er akustikken i en bil en af de allermest suveræne!!
Der er ingen skarpe hjørner, der giver klangforskelle og frekvens forstærkninger.
En bils runde form, samt den store mængde af stof eller læder, gør den til et af de bedste steder at høre musik.
Hvilke biler kører du rundt i?
Der er jo stor forskel på om Phillips laver komponenterne og om de sætter det sammen. Phillips sucks imo når det gælder TV idag. Men komponenter har de fuldt styr på. LCD TV har de åbenbart ikke rodet ret meget i, hvilket kan ses på deres TV.
Anyway, så at B&O bruger Phillips komponenter betyder jo ikke at det er samme kvalitet.
Men at B&O sørger for diverse pull-down modstande o. lign. i langt større og nøjagtig stil end databladene måske kræver, er det som gør forskellen.
For i den store sammenhæng kan du måske fjerne måske yderligere 10% støj, men til en noget større pris.
Personligt gider jeg ikke betale 3 gange så meget for et produkt som måske yder 10% bedre, men kan godt forstå at folk der har pengene til det, gør.
Anyway, så at B&O bruger Phillips komponenter betyder jo ikke at det er samme kvalitet.
Men at B&O sørger for diverse pull-down modstande o. lign. i langt større og nøjagtig stil end databladene måske kræver, er det som gør forskellen.
For i den store sammenhæng kan du måske fjerne måske yderligere 10% støj, men til en noget større pris.
Personligt gider jeg ikke betale 3 gange så meget for et produkt som måske yder 10% bedre, men kan godt forstå at folk der har pengene til det, gør.
Jeg har en ganske fin lyd i min bil, ud over at jeg mangler den nederste del af bassen. (Dvs. under 60 Hz, jeg har ingen subwoofer endnu.)
Det har jeg opnået blot ved at sætte en god radio i, og 4 nye højtalere i dørene. Nu mangler jeg blot en <1.000 kr subwoofer, og bøvlet med at trække kabler (strøm og lyd, dvs. begge sider af bilen) om til bagage-rummet.
Det fine ved en bil er, at der skal ikke så meget til for at spille rummet op. Små højtalere giver hurtigt en stor effekt.
Og en smule sus kan overhovedet ikke høres for motorstøj osv. (i de fleste biler), det hjælper også ganske meget.
Men jeg er så heller ikke hi-fi-entusiast (eller bil-entusiast)), og dermed slet ikke i målgruppen. Men jeg elsker at høre musik mens jeg pendler, og alt over 60 Hz lyder aldeles glimrende.
Det har jeg opnået blot ved at sætte en god radio i, og 4 nye højtalere i dørene. Nu mangler jeg blot en <1.000 kr subwoofer, og bøvlet med at trække kabler (strøm og lyd, dvs. begge sider af bilen) om til bagage-rummet.
Det fine ved en bil er, at der skal ikke så meget til for at spille rummet op. Små højtalere giver hurtigt en stor effekt.
Og en smule sus kan overhovedet ikke høres for motorstøj osv. (i de fleste biler), det hjælper også ganske meget.
Men jeg er så heller ikke hi-fi-entusiast (eller bil-entusiast)), og dermed slet ikke i målgruppen. Men jeg elsker at høre musik mens jeg pendler, og alt over 60 Hz lyder aldeles glimrende.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.