mboost-dp1

SXC - happe

EU overvejer at skride ind over for Googles fortrolighedspolitik

- Via BBC - , redigeret af Pernicious

EU’s datasikkerhedsinstanser er tæt på at skride til handling mod Googles fortrolighedspolitik, da firmaet siden marts sidste år har kombineret brugerdata på tværs af sine tjenester, så firmaet bedre kan målrette reklamer til sine brugere.

Den politik gav EU i oktober Google fire måneder til at ændre, men der er siden da intet sket. Frankrigs datasikkerhedsinstans CNIL har forsøgt at arbejde med Google om sagen, men de mener ikke, at de har modtaget ordentlige svar på de spørgsmål, de har stillet Google.

Læs også: [url=https://newz.dk/cnil-googles-nye-fortrolighedspolitik-ser-ud-til-at-bryde-eu-lovgivning]CNIL: Googles nye fortrolighedspolitik ser ud til at bryde EU-lovgivning

EU overvejer derfor nu at oprette en arbejdsgruppe, ledet af CNIL, som inden sommer skal koordinere, hvad det næste skridt i sagen skal være.

Google udtaler, at firmaets fortrolighedspolitik allerede lever op til EU’s love, og at de har samarbejdet fuldt ud med CNIL.





Gå til bund
Gravatar #1 - El_Coyote
19. feb. 2013 09:28
Jeg kan ikke se hvorfor det er et problem at have information om en bruger på tværs af googles egne platforme.
Det var straks et større problem hvis de i flæng delte oplysningerne med andre virksomheder.
Gravatar #2 - Longio
19. feb. 2013 10:18
#1

Det fordi de i EU ikke ved hvad de skal lave udover at være bøller og triste, hvor de så kan glemme deres komplekser ved at drille de andre store drenge, som Google, Microsoft osv... Det er simpelthen for trist at der skal bruges penge på det...
Gravatar #3 - gramps
19. feb. 2013 10:36
Jeg kan godt se at reklamere bliver mere og mere relevante. Men endnu har de ikke været tæt på at sælge mig noget.
Gravatar #4 - Athinira
19. feb. 2013 11:41
gramps (3) skrev:
Jeg kan godt se at reklamere bliver mere og mere relevante. Men endnu har de ikke været tæt på at sælge mig noget.


Vi er alle påvirket af reklamer, hvad enten vi ved det eller ej. Selv dem af os der ikke hopper på tilbudene bliver påvirket af at have set firmaets navn. Det er muligt at jeg ikke køber en støvsuger bare fordi jeg ser en reklame, men jeg husker stadigvæk firmaets navn, og derfor vil det poppe op i mit hoved hvis jeg et par år senere står og mangler en støvsuger.

De fleste folk tror ikke reklamer påvirker dem, men der er en årsag til at undersøgelser igen og igen viser at reklamer virker :-)
Gravatar #5 - rmariboe
19. feb. 2013 20:18
Spørgsmålet er, om [se'nil] ikke bare har glemt Googles svar :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login