mboost-dp1

Flickr - rockcohen
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
"EU har ikke planer om, at lave begrænsninger for hvilken pris flyselskaberne må tage for servicen, men de advares om at holde dem rimelige."
Nu er der sandsynligvis ret store spring i hvad hvert land anser for rimelige. dog må det antages at denne, som de fleste andre "pioner-serviceydelser" bliver temmeligt dyrt de første leveår eller to. jeg kunne forestille mig noget der ligner TDC's satelit takst som udgangspunkt, og når man så finder ud af at det vil kun få betale for, så kan prisen pludseligt sænkes til noget der ligner et par kroner i minuttet. men det er nok lidt naivt desværre.
Nu er der sandsynligvis ret store spring i hvad hvert land anser for rimelige. dog må det antages at denne, som de fleste andre "pioner-serviceydelser" bliver temmeligt dyrt de første leveår eller to. jeg kunne forestille mig noget der ligner TDC's satelit takst som udgangspunkt, og når man så finder ud af at det vil kun få betale for, så kan prisen pludseligt sænkes til noget der ligner et par kroner i minuttet. men det er nok lidt naivt desværre.
Håber de skynder sig at få det rullet ud i så mange af de europæiske ruter, som muligt. Det vil dælme være lækkert at man kan være lidt online med iPhone'en, især nu hvor data roaming taksterne også ser ud til at falde.
Har forsøgt at få dækning med mobilen i flyet på normalvis, det er ret svært - og helt umuligt at få dataforbindelse, garanteret fordi det går så hurtigt at netværket/mobilen slet ikke kan finde ud af hvilken mast den skal hægte sig på.
Har forsøgt at få dækning med mobilen i flyet på normalvis, det er ret svært - og helt umuligt at få dataforbindelse, garanteret fordi det går så hurtigt at netværket/mobilen slet ikke kan finde ud af hvilken mast den skal hægte sig på.
yes, så kan man slå tiden ihjel med at tale i telefon, så man glemmer smerterne i benene, de smadrede knæ, kramperne etc. Jeg ville ønske man kunne købe ferie rejser der var beregnet til personer over 1,80. Men oftest kan man ingengang betale sig fra det.
Men det er jo nok ikke de skod fly de bruger til ferie rejser som der kommer til at kunne det først. ::
Men det er jo nok ikke de skod fly de bruger til ferie rejser som der kommer til at kunne det først. ::
#7
Og det mest åndsvage er at flyene i de fleste tilfælde kun er 2/3 fyldte. Fjerne nu bare et par rækker, så vi kan få 5-10 cm ekstra til benene. Det ville være en rigtig god nyhed.
On topic
Men helt ærlig, hvor skal dette lige bruges?? Jeg kan forstå det på de lange rejser +4 timer. Hvis man ikke kan undvære sin tlf så længe skulle man nok nærmere besøge en psykolog end at tage på ferie. Og ved de lange rejser er der normalt tlf i flyet alligevel. Det var der i hvertfald begge gange jeg var i USA.
Ikke at jeg ser det som en dårlig ting. Kunne godt have brugt internet (gennem mobilen) i flyet i sidste uge, da jeg var ude at rejse, men jeg tror nu det vil være for dyrt at betale.
Og det mest åndsvage er at flyene i de fleste tilfælde kun er 2/3 fyldte. Fjerne nu bare et par rækker, så vi kan få 5-10 cm ekstra til benene. Det ville være en rigtig god nyhed.
On topic
Men helt ærlig, hvor skal dette lige bruges?? Jeg kan forstå det på de lange rejser +4 timer. Hvis man ikke kan undvære sin tlf så længe skulle man nok nærmere besøge en psykolog end at tage på ferie. Og ved de lange rejser er der normalt tlf i flyet alligevel. Det var der i hvertfald begge gange jeg var i USA.
Ikke at jeg ser det som en dårlig ting. Kunne godt have brugt internet (gennem mobilen) i flyet i sidste uge, da jeg var ude at rejse, men jeg tror nu det vil være for dyrt at betale.
#8
Der er jo nogle der flyver ofte - jeg selv tilbringer nok 2x 3,5 time i et fly pr. måned. Jeg får aldrig sovet, så sidder som regel og ser video podcasts, men det kunne da være rart at man ligeså godt kunne ordne nogle mails, når man spilder en halv arbejsdag på at sidde i flyet.
Der er jo nogle der flyver ofte - jeg selv tilbringer nok 2x 3,5 time i et fly pr. måned. Jeg får aldrig sovet, så sidder som regel og ser video podcasts, men det kunne da være rart at man ligeså godt kunne ordne nogle mails, når man spilder en halv arbejsdag på at sidde i flyet.
Crap, please don't! Eller så sæt prise så højt, at moster olga, dumme dina og alle de andre tabere, ikke har råd til at fortælle om hvornår de er fremme, hvad de skal have til aftensmade og hvad de har set til ALLE PERSONER I KONTAKTLISTEN!
Lydløs - - please.
Det er det lækreste ved at flyve, det går hurtigere, og der er ingen latterlige ringetoner eller samtaler, man er tvangsindlagt til at høre på. Men som #9 lækkert at kunne fikse mails og andet, når man alligvel bare sidder og glor.
Lydløs - - please.
Det er det lækreste ved at flyve, det går hurtigere, og der er ingen latterlige ringetoner eller samtaler, man er tvangsindlagt til at høre på. Men som #9 lækkert at kunne fikse mails og andet, når man alligvel bare sidder og glor.
Jeg forstår sku ikke lige begrænsningen med de 3000 meter - i hvert fald ikke hvis flyet kommunikerer med landjorden via satellit. Det burde vel være ligemeget hvor langt oppe eller nede de er, hvis de alligvel skal relay'e (det gode gamle danske ord) trafikken til en satellit og derfra ned til jorden.
Jeg synes ellers det ville være fedt at man kunne bruge sin telefon, specielt på forretningsrejser. 3000 meters begrænsningen er dog lidt lam, da det meste af flyveturen ofte ligger en del over den grænse.
Jeg synes ellers det ville være fedt at man kunne bruge sin telefon, specielt på forretningsrejser. 3000 meters begrænsningen er dog lidt lam, da det meste af flyveturen ofte ligger en del over den grænse.
#12, som #13 også er inde på gælder det at man må bruge sin telefon når flyet er OVER 3000 meter oppe.. / samme grænse som når man generelt skal have sin telefon slukket (takeoff / landing) .. Så der er sikkert nogle tekniske ting der gør at de gerne vil have fuld kontrol over hvad de laver indtil de kan sætte autopiloten til ;) ..
Ohh well, det er ved at være sent, og jeg vil tidligt op i morgen - sov godt newz.dk :]
Ohh well, det er ved at være sent, og jeg vil tidligt op i morgen - sov godt newz.dk :]
Grænsen på 3000m skyldes bl.a. at mobiltelefonnettet er bygget med den forventning at en telefon kun kan se et forholdsvist begrænset antal master ad gangen, da der jo er huse, bakker, osv. i vejen.
Når man bevæger sig op i luften, f.eks. 1 km. oppe, kan en telefon lige pludselig se mere end det normale antal master fordi der er fugleflugtslinje til mange flere. Dette skaber ekstra unødig traffik hos teleselskaberne og forvirrer teknikken.
Dette har gjort at teleselskaberne ikke var interesserede i "fly-mobil-telefoni".
Ved først at tillade brug ved over 3km minimerer man dette problem da telefonen ikke længere kan nå så mange master på jorden.
En anden grund er at radiosignalerne fra en telefon i teorien kan forstyrre flyets elektronik. Da start og landing er de mest kritiske tidspunkter på en flyrejse er det best ikke at tage chancer her.
Sidste grund, til at mobilopkald i fly ikke allerede er i brug, er at flyselskaberne tjerner kassen på opkald fra de telefoner som de tilbyder i nogen fly.
Når man bevæger sig op i luften, f.eks. 1 km. oppe, kan en telefon lige pludselig se mere end det normale antal master fordi der er fugleflugtslinje til mange flere. Dette skaber ekstra unødig traffik hos teleselskaberne og forvirrer teknikken.
Dette har gjort at teleselskaberne ikke var interesserede i "fly-mobil-telefoni".
Ved først at tillade brug ved over 3km minimerer man dette problem da telefonen ikke længere kan nå så mange master på jorden.
En anden grund er at radiosignalerne fra en telefon i teorien kan forstyrre flyets elektronik. Da start og landing er de mest kritiske tidspunkter på en flyrejse er det best ikke at tage chancer her.
Sidste grund, til at mobilopkald i fly ikke allerede er i brug, er at flyselskaberne tjerner kassen på opkald fra de telefoner som de tilbyder i nogen fly.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.