mboost-dp1

20th Century Fox
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Men hvorfor giver de aldrig et eksempel på, hvor lang tid det tager at render en given sekevens? Det er jo meget godt med alle de fine tal, men det kunne da være sjovere at høre hvor tunge opgaverne er. De skulle tage at lave en lille video til sådan en artikel, hvor en af nørderne hos Weta Digital fortæller noget mere om sagerne. Altså hvordan arbejdsgangen er...
Man ser jo altid bare at "vupti", de har noget figurere som danser rundt, ikke at de måske har været igennem sådan en serverberegning 117gange inden resultatet er godt nok :)
Jeg ved godt at der har været to tons materiale omkring fimen, hvor man ser lidt til designprocessen af forskellige ting i filmen, men ikke ret meget om det tekniske.
Man ser jo altid bare at "vupti", de har noget figurere som danser rundt, ikke at de måske har været igennem sådan en serverberegning 117gange inden resultatet er godt nok :)
Jeg ved godt at der har været to tons materiale omkring fimen, hvor man ser lidt til designprocessen af forskellige ting i filmen, men ikke ret meget om det tekniske.
Original artikel skrev:Thirty four racks comprise the computing core, made of 32 machines each with 40,000 processors and 104 terabytes of memory.
Enten er den originale artikel dårligt formuleret eller også er oversættelsen elendig?
...det kan jo ikke være 40.000 kerner ialt.
Nok nærmere 40.000*32 = 1.280.000 kerner.
...eller måske ganger man det med 34?
...og de 104 terabytes hukommelse skal vel også ganges med 32 (evt. yderligere 34 gange oveni)?
Men et eller andet sted er informationerne så ringe at denne beskrivelse af deres setup ikke kan bruges til noget.
@1
Jeg læste et sted at hver frame i filmen har taget 100 timers render-tid, men spørgsmålet er jo så bare om det svarer til 1 time eller 10...eller 5 minutter med dette setup.
...men der skal nok komme mere omkring det snart. :)
But can it play crysis?
Selvfølgelig kan den det :D
Gad godt have sådan en computer hvis den kunne bruges til "normalt brug"
Selvfølgelig kan den det :D
Gad godt have sådan en computer hvis den kunne bruges til "normalt brug"
#4 ILM var også med til at lave avatar.
Listen er lang:
BUF
Blur Studio
Framestore CFC
Gentle Giant Studios
Giant Studios (motion capture technology provided by)
Halon Entertainment
Hybride Technologies
Hydraulx
Industrial Light & Magic (ILM)
Lola Visual Effects (visual effects)
Pixel Liberation Front
Stan Winston Studio (character effects)
Third Floor, The (pre-visualization)
Weta Digital
Listen er lang:
BUF
Blur Studio
Framestore CFC
Gentle Giant Studios
Giant Studios (motion capture technology provided by)
Halon Entertainment
Hybride Technologies
Hydraulx
Industrial Light & Magic (ILM)
Lola Visual Effects (visual effects)
Pixel Liberation Front
Stan Winston Studio (character effects)
Third Floor, The (pre-visualization)
Weta Digital
#6 Syntes historien var meget simpel. Du var aldrig et sekund i tvivl om hvad der ville ske under hele filmen.
Men den formåede at danne immersion* som virkelig bandt mig fra start til slut. Jeg syntes aldrig at illusionen falmede, og det gør altså filmen exceptionelt vellykket.
*Kan ikke huske noget dansk alternativ, og en oversættelse blev så lang at det var til grin.
Men den formåede at danne immersion* som virkelig bandt mig fra start til slut. Jeg syntes aldrig at illusionen falmede, og det gør altså filmen exceptionelt vellykket.
*Kan ikke huske noget dansk alternativ, og en oversættelse blev så lang at det var til grin.
Teknisk er der ikke noget at komme efter i Avatar. Almindelige filmoptagelser og animationer blandes sammen i 3d, uden man kan se hvad der er hvad - det har jeg ihvertfald ikke set før. Vi har reelt ikke brug for skuespillere og kameraer længere, når alt kan animeres så godt.
Norrah (8) skrev:#6 Syntes historien var meget simpel. Du var aldrig et sekund i tvivl om hvad der ville ske under hele filmen.
Men den formåede at danne immersion* som virkelig bandt mig fra start til slut. Jeg syntes aldrig at illusionen falmede, og det gør altså filmen exceptionelt vellykket.
*Kan ikke huske noget dansk alternativ, og en oversættelse blev så lang at det var til grin.
indlevelse er vel ok at bruge... selvom immersion dækker bedre
----
har desværre ikke set filmen endnu, men har hørt at historien er tynd, men at den er meget imponerende rent visuelt. men det er jo også det som der kan fornemmes i trailerne
Original skrev:Thirty four racks comprise the computing core, made of 32 machines each with 40,000 processors and 104 terabmemory.
Tror der mangler et komma, så det bliver:
komma skrev:Thirty four racks comprise the computing core, made of 32 machines each, with 40,000 processors and 104 terabytes of memory.
Men det er en enormt grim sætning og noget i stil med følgende havde været bedre:
ny skrev:Thirty four racks made of 32 machines each comprise the computing core, totalling 40,000 processors and 104 terabytes of memory.
#9 Du skal nok lige se "the making of" før du udtaler vi ikke har brug for skuespillerne.. Den fangede jeg lige på zulu i nat og det var virkelig fantastisk at se nogle af de metoder de brugte for at lave den film.
Den kan også ses på youtube.. klart anbefalesværdigt..
Den kan også ses på youtube.. klart anbefalesværdigt..
Det er 40k kerner i alle skabene tilsammen. Ellers skal der ligge cirka 10000 processorere i hvert skab i såfald de køre quad cores?
Jeg vil også lige tilføje at det der serverrum/hal bliver owned af blizzard's wow server rum.
Men jeg er nu bare glad for at jeg ikke betaler for deres strøm regning.
Jeg vil også lige tilføje at det der serverrum/hal bliver owned af blizzard's wow server rum.
Men jeg er nu bare glad for at jeg ikke betaler for deres strøm regning.
#6 Loki skrev:Så hvad er moralen? Desto mere teknik, desto ringere er resultatet, for damn Avatar var da filmteknisk elendig
Fik du sat de 3D briller rigtigt på?
Smag er jo heldigvis forskellig, men var det klipningen, lyset, beskæringen eller noget andet filmteknisk, der var så utilgiveligt, at du ikke kunne nyde de flotte scener og leve dig ind i en anden verden?
Det er ikke alle der er lige nemme at imponerer. Nogen tager til Grand Canon i USA for blot at konstaterer, at det bare er et hul i jorden, helt uden at registrerer hvor smukt det er.
On topic:
Med den slags hardware, så glæder jeg mig helt vildt til de næste film der kommer ud! Mine forventninger er i hvert fald steget en oktav med dette mesterværk.
Nu er Grand Canyon såvidt jeg er informeret en kanal skåret af millioner års vanderosion, og ikke et hul i jorden, men kan godt være jeg tager fejl.JesperBentzen (16) skrev:Nogen tager til Grand Canon i USA for blot at konstaterer, at det bare er et hul i jorden, helt uden at registrerer hvor smukt det er.
#17 themuss skrev:Nu er Grand Canyon såvidt jeg er informeret en kanal skåret af millioner års vanderosion, og ikke et hul i jorden, men kan godt være jeg tager fejl.
Ordene er ikke mine, men fra en telefonsamtale en Dansker højlydt havde ved kanten af Grand Canyon, da jeg var der sidste gang. Det er korrekt, at det er formet af vand.
Jeg går ikke op i petitesser om hvorvidt en kanel teknisk set kan defineres som et hul eller en fordybning, da det ikke er vigtigt for mit eksempel, der blot skulle illustrerer, at nogen folk ikke kan se den skønhed der er omkring dem. Jeg beklager den manglende præcision.
Dejligt, du må have været meget stolt af at være dansker den dag :)JesperBentzen (19) skrev:Ordene er ikke mine, men fra en telefonsamtale en Dansker højlydt havde ved kanten af Grand Canyon, da jeg var der sidste gang.
Tilbage til artiklen... Der står at parken består af 34 racks med 32 maskiner i hver = 1088 maskiner.. På disse ~1100 maskiner skal der så være ca 40000 kerner og 100TB hukommelse fordelt.
Undrer mig hvilke blade der er 40 kerner i og 100GB hukommelse, tror der er nogle kommafejl hist og pist.
Inckie (10) skrev:Der var dog en ting jeg lagde mærke til, det var helikopterne, det lød som en almindelig helikopter rotor, hvilket ikke gav så meget mening, når disse havde 4 små.
Som lydmand/designer kan jeg kun være enig. Lyddesign i de fleste film er ufatteligt idéforladt, og når man har set 30 forskellige typer døre have samme knirkelyd og 'SLAM!', så bliver det hele ærligt talt lidt stereotypt.
Når nu der er en rimelig god udvikling inden for grafik/billed, er det vist ved at være tid for nogle nye lydbiblioteker til film...
Clauzii (21) skrev:Som lydmand/designer kan jeg kun være enig. Lyddesign i de fleste film er ufatteligt idéforladt, og når man har set 30 forskellige typer døre have samme knirkelyd og 'SLAM!', så bliver det hele ærligt talt lidt stereotypt.
Når nu der er en rimelig god udvikling inden for grafik/billed, er det vist ved at være tid for nogle nye lydbiblioteker til film...
Det er da fedt, når de genbruger lyde :D
er vel et klasse-eksempel!
#teknikken
Hvis man kigger på top500 linket (som faktisk er i original artiklen), så fremgår det at de har 7 clustre som er på listen.
Med fra 4096 til 5936 processorer L54xx som er quad core (og dermed 16K-24K cores per cluster).
De 40000 processorer må være totalt for de 7 clustre.
De 104 TB må være enten per cluster eller totalt. Hvilket giver henholdsvis 17 og 2.5 GB per processor i gennemsnit, hvilket er indenfor det muliges rammer.
Hvis man kigger på top500 linket (som faktisk er i original artiklen), så fremgår det at de har 7 clustre som er på listen.
Med fra 4096 til 5936 processorer L54xx som er quad core (og dermed 16K-24K cores per cluster).
De 40000 processorer må være totalt for de 7 clustre.
De 104 TB må være enten per cluster eller totalt. Hvilket giver henholdsvis 17 og 2.5 GB per processor i gennemsnit, hvilket er indenfor det muliges rammer.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.