mboost-dp1

Microsoft Corporation

Er det tid til at fyre Steve Ballmer?

- Via blog.wired.com - , redigeret af Emil , indsendt af sønderby

Spørger man folk i finansverdenen, mener de, at det må være på tide for Microsoft at skaffe sig af med Steve Ballmer. Nogle af begrundelserne går på Windows Vista, der blev udviklet i Ballmers tid som direktør for Microsoft. Trods et fornuftigt salg, har Vista gennem tiden fået hård kritik, ikke mindst på grund af den meget lange udviklingstid hvor man sågar skar en masse funktionalitet væk, som tiden gik.

Ud over at blive forsinket har Vista ikke slået igennem hos virksomheder og er generelt ikke specielt populært, med mange der skifter tilbage til Windows XP.

Microsofts forsøg på at overtage Yahoo bliver også set som en kæmpe fiasko, hvor Microsoft og dermed Ballmer anses for at have gjort alle ting forkert i sagen.

Paul Kedrosky, venturekapitalist skrev:
Ballmer has gone way above the call of duty to screw this up.





Gå til bund
Gravatar #1 - Ju9or
1. maj 2008 08:48
Det kunne da være spændene at se hvad nye folk kunne gøre ved Windows. Men det skal nok være en som ikke er fra Microsoft i forvejen...
Gravatar #2 - noramskull
1. maj 2008 08:53
Helt sikkert! Selvom jeg ikke bruger Windows, så ville det være rart at se nogle mere funktionelle udgaver i fremtiden.
Gravatar #3 - David Munch
1. maj 2008 09:08
Generelt mener jeg slet ikke at Ballmer har været en karismatisk karakter ud ad til for Microsoft. Tværtimod synes jeg han fremstår som en klovn, og det smitter jo ret så meget af på MS..
Gravatar #4 - briandanielsen
1. maj 2008 09:12
Inden jeg så denne nyhed sad jeg og blev fuld af had... hvordan kan det være at noget så "simpelt" som at sætte begrænsnigerne på ens downloads i Internet Explorer ikke er implementeret? Jeg vil sq være i stand til at høre netradio samtidig med jeg downloader! :)

Til tråden...

Ved ikke om de skal fyrer ham, syntes egentlig at Microsoft har oppet sig med Vista i forhold til XP, men ja, der er stadig lang vej til det perfekte styresystem, og man kan heller ikke gøre alle glade på samme tid.

Faren ved at sætte en ny mand ved roret er at vedkomne skulle "starte forfra" og så ville der gå endnu længere tid inden der kommer et godt operativ system ud til os dødelige, der ikke har en brik forstand på unix/linux.
Gravatar #5 - Simm
1. maj 2008 09:18
#2 Funktionalitet? Hver evig eneste gang, Microsoft putter noget nyt i Windows, så bliver det set som bloat. Når Apple gør det samme i MacOS X, så er det åh ja så godt ;)
Gravatar #6 - Dr_Mo
1. maj 2008 09:35
Grunden til at windows fik success er pga. ballmer:
Gravatar #7 - way3000
1. maj 2008 09:37
Er han ikke ham der er flagskibet for MS :)


Jeg ser ham blive siddende kun fordi jeg håber på en væsentlig nedgang for M$ og det kun set i lyset af at jeg er mest til Opensource (linux/BSD) og håber på de kan få mere gennemslag end de tidligere har haft. specielt efter de de seneste par år er blevet så stabile og brugervenlige.

Lad bare steve sidde. nyt blod til toppen skaber sikkert bare endnu en psykopat.

Hmm mon de vil ha mig :D
Gravatar #8 - way3000
1. maj 2008 09:41
Glemte lige et par links mere :) (missing edit button)


--


Tja han er jo et symbol af en slags. og dårlig PR er da bedre end ingen PR..
Gravatar #9 - KaiserPingo
1. maj 2008 09:53
Nej, nej, nej !!!

Lad ham blive, for Guds skyld !!!

Han er den bedste garanti for, at andre end Windows kan komme til at gøre sig gældende...

Tænk om han fandt på at engagere sig i Linux verdenen ???

Så havde vi ham springende omkring på diverse scener, råbende så sved og savl sprøjter : Ubuntu, Ubuntu, Ubuntu, Ubuntu, Ubuntu, Ubuntu...

GYS !
Gravatar #10 - Pod
1. maj 2008 09:55
X-box og Zune er jo til gengæld bragende successer... eller hvad?
Gravatar #11 - Trogdor
1. maj 2008 09:55
#5 åh ja det er så godt.
Der er forskel på om man monterer et klima anlæg i en bil eller sætter en større blæser på med blå lysdioder.
Men det er så bare min subjektive mening. Jeg har kørt os x i snart et år og windows i 15 år. Har været omkring bla. Amiga og OS/2, så jeg syntes jeg har prøvet lidt at hvert.

Hr. Ballmer er sku en klaphat og når man hører hvad han siger tænker jeg at deres produkter er overhovedet ikke noget jeg har lyst til at blive associeret med.
Jeg elsker computere og teknologi, og har stor appetit på at prøve alt der har en CPU inbygget(se bare jeg købte sku en Mac og kører OS X efter 15 år med Windows på desktoppen).
Jeg går ind for at det frie valg til at bruge det system man bedst kan lide og retten til at være forskellig. Så er det svært for mig at kaste penge efter et firma der bruger der bruger de ord om andre som deres frontmand gør.
Gravatar #12 - Ganin
1. maj 2008 10:07
Ved ikke om han burde "fyres". Men han er nok M$ været dårlig PR, manden er jo sindsyg, sådan en type giver jo kun dårlig image.

Men, som resten, vil jeg nok syntes han skulle blive, så længe han bliver ved M$ så jeg sikker på den virksomhed går falit :)
Gravatar #13 - Kampp
1. maj 2008 10:14
Den dag der rent faktisk er dansk stavekontrol til den danske Vista med dansk Office er der måske en chance for virksomhederne har mulighed for at kunne bruge det.
Gravatar #14 - RHO
1. maj 2008 10:38
Nu ved jeg ikke hvem der har betalt dem for at skrive at man bør fyrer Ballmer, det lyder lidt som de har en misundelse på ham,
Faktum er at på de sidste to år så er microsoft vokset 20% og salet af deres produkter er steget med 28% og så mener man det er på tide at fyrer ham? han sidder forhåbentlig i stolen fordi han skal skabe profit til virksomheden, og med de tal så kan jeg ikke se hvorfor i alverden man skulle fyrer ham, ud over der er nogle der sidder og ikek kan lide hans metode at arbejde på, men faktum er sgu det virker.

Hvis det er penge man vil have fat i så er det Ballmer der skal i stolen, og hvis det er Ideer og nytænkning man vil have fat i er det Jobs... så Hvorfor i alverden skal man fyrer sin CEO når han tjener de penge han er sat til.
Gravatar #15 - Pod
1. maj 2008 10:50
#13
Den slags er jo småbitte petitesser som man åbenbart ikke kan bekymre sig om at få ordnet, selvom systemet har været udgivet til virksomhedsbrug i snart tohundrede år.
Gravatar #16 - Simm
1. maj 2008 10:57
Jeg går ind for at det frie valg til at bruge det system man bedst kan lide og retten til at være forskellig.
Det er jeg sådan set enig med dig i, men hvis du går ind for det frie valg - burde du så ikke køre med en Linux-distribution?
Gravatar #17 - Niklas H
1. maj 2008 11:05
#16
Frit valg != frit styresystem.
Gravatar #18 - El_Coyote
1. maj 2008 11:15
Jeg skal ikke gøre mig klog på hvor god han er til at lede Microsoft internt. MEN de burde nok overveje en PR person til at komme med diverse udtalelser. Steve er ikke en af de typer der tænker før han taler.
Gravatar #19 - KaiserPingo
1. maj 2008 11:48
Det er finansfolk, som vil af med Ballmer !

Altså dén slags mennesker, som kun kan tænke i grådighed.
De er ligeglade med at væksten hos M$ har været på 20%, for de havde tænkt sig den skulle være på 30% !
Finansfolk er ikke de skarpeste knive i skuffen mht. til sådan noget som socialt ansvar og lignende ikke egoistiske ideer.
Og de har ikke en skid forstand på, hvad der vil være det bedste for den globale IT-udvikling.
De kan kun tænke i at rage til sig i deres endeløse grådighed efter mere, mere, mere...
Har økonomer opfundet ilden ?
Næppe !
Har de fundet på at tjene penge ved at sælge brænde dyrt ?
Sansynligvis !
Har økonomer opfundet dampmaskinen, bilen, flyet, pc'en ?

At de jamrer over, at de ikke har fået den indtjening de forventede..., men tjent KASSEN alligevel..., og derfor skal finde én eller anden det skal gå ud over = Ballmer, er ikke det samme som, at de aner en skid om de produkter M$ udvikler.
Hvis økonomerne havde haft hjerne, så havde de for 15 år siden holdt M$ fast på, at lave skalérbare styresystemer, så trenden med små PC'er, som f.eks HP Omnibook kunne være fortsat.
I dag er den trend blevet genoplivet vha Linux !
I stedet satsede Microsoft på at skabe det ene monstrøse og hardware krævende OS efter det andet...
Så hvad hvad en flok fimsede finansfolk hyler op om, det bør fornuftige mennesker tage med en stor skefuld salt !
Gravatar #20 - Jesper_C
1. maj 2008 12:10
#19

Har du det bedre efter du kom af med den svada? :)
Gravatar #21 - coolmcgrrr
1. maj 2008 12:31
#19

Finansfolk er ikke de skarpeste knive i skuffen mht. til sådan noget som socialt ansvar og lignende ikke egoistiske ideer.
Og de har ikke en skid forstand på, hvad der vil være det bedste for den globale IT-udvikling.
De kan kun tænke i at rage til sig i deres endeløse grådighed efter mere, mere, mere...


Det er lidt sjovt, for det er faktisk også sådan jeg ser Microsoft :D
og jeg tror ikke jeg er den eneste
Gravatar #22 - Hůňděštějlě2
1. maj 2008 12:36
han er klart et underholdende og frisk input fra en ellers så tør og kedelig verden af forretningsmonopoler. Behold manden, og så er jeg eller ligeglad med om han er en fordel eller ulempe for Microsoft.
Gravatar #23 - Windcape
1. maj 2008 13:11
Ja, det er klart på tide at skifte Balmer ud. Han er ikke et symbol på hvordan Microsoft fungere i dag.

Microsoft har jo rykket sig meget mht. åbne standarder, specifikationer, adgang til kildekode for communities (f.eks. .NET framework i 3.5).

Derudover mere åbenhed om udvikling som f.eks. IEBlog, og de er endeligt begyndt at modtage kritik og høre på udviklere, istedet for kunderne der betaler.

Balmer virker mest af alt som en modsætning på hvordan Microsoft's udviklere arbejder.
Gravatar #24 - Hack4Crack
1. maj 2008 13:15
LINUS FOR PRESIDENT!!!
Gravatar #25 - TBH
1. maj 2008 13:54
Det ville selvfølgelig være rart at få konkurrerende styresytemer, hvis de bare kunne køre de samme programmer som windows.. Det eneste der skræmmer mig ved mindre magt/popularitet til windows, er at flere og flere vælger Mac istedet..
Gravatar #26 - Ju9or
1. maj 2008 14:24
#25:
Ellers også skal der udvilkes andre programmer end Microsofts egne som er kompatible med de allerede eksisterende. Noget i stil med Open Office kontra Microsoft Office.
For min skyld gør det heller ikke noget at man skal betale for programmerne. Så længe der kommer noget konkurrence på banen...
Gravatar #27 - deldy
1. maj 2008 15:50
Jeg kan ikke se noget galt i Ballmer, ja han er ikke så fiks.

Ang. Vista, så ja det tog langtid at udvikle, og ja, så røg næsten alle de super-fede featues. Problemmet i udvikling af Windows platformen, er at alle regner med at deres Windows 3.1 programmer virker. Hvis man ser på Apple, så er bagudkompatibilitet ikke noget der er vægtet så højt og det giver nogle fordele. F.eks. kunne de lave det tricks med at lave Mac OS X, og så bare bygge det fra bunden.

Dette kan Microsoft desvære ikke, da dette ville betyde absolut kaos, og så ville vi se bokse der kørte Windows XP 20 år efter fordi de skulle opskrive programmet til at køre på den nye kerne, og virksomhederne ville blive rarsende.

Men som flere ryger over og bygge på .NET kerne, eller Java kernen, eller andre kerner som ikke er direkte forbundet med Windows API, så kan de tillade sig at begynde at droppe denne bagud kompatibilitet, da det bare er Frameworksne som skal udvikles til det nye system. Brugere af Windows er desvære ikke rigtigt de personer som sådan bare opgradere deres styresystem, ser man på f.eks. Mac OS, så er der ikke ret mange der køre med gamle udgaver, de opgradere.

Så kan på en måde godt forstå at Vista tog lang tid at udvikle, når nogle af de gamle kerner som skulle omkrives til nyt lir, og stadig understøtte PacMan for Windows 3.11, så tager det sin tid, og selvom mange ser Vista som noget lir, så er mange af kerne punkterne opgraderet til at give nogle flere muligheder, og gøre windows til et mere moderne operativsystem.

Så jeg synes ikke rigtigt at det kan lægges på Ballmers skuldre - vi Windows brugere er bare en svær bruger-base hvor Mac OS og Linux brugerbase er meget mere koblet mod forandringer og at det ikke bare skal virke, men være det nyeste nye.
Gravatar #28 - SpYkE112
1. maj 2008 16:20
#27 - Jeg har da været i praktik et sted hvor man stadig kørte med Windows 95, for at deres gamle DOS brugerhåndterings system, fungerede optimalt.. Det er fandme trist at se, når man kunne lave noget der var bedre og nok endda mere effektivt, via. f.eks. PHP eller .NET, eller et hvert andet mere eller mindre moderne sprog.
Gravatar #29 - webwarp
1. maj 2008 16:26
#28 "if it works don't fix it"...
Gravatar #30 - Niklas H
1. maj 2008 16:40
#29 hvilket lige præcis er grunden til at Windows er fyldt med old-gammel kode der til tider ikke er så stabil og fleksibel idag.
Gravatar #31 - webwarp
1. maj 2008 16:49
#30 okay kan du uddybe det ?
Gravatar #32 - Simm
1. maj 2008 17:11
#31: Der er vist ingen - andre end Microsoft selv - der præcist ved hvor meget af sourcekoden der er genbrug og hvor meget der er nyt. Så vidt jeg har læst mig til er Vista det første der er nyskrevet. Men jeg tvivler på de er startet helt fra scratch.

Windows XP byggede på dele af Windows 2000-kernen,
mens Windows XP x64's kerne kommer fra Windows 2003 Server
Gravatar #33 - Ju9or
1. maj 2008 17:11
Totally off-topic:
29 skrev:
#28 "if it works don't fix it"...


Tror den hedder "If it ain’t broken, don’t fix it" :D
Gravatar #34 - iMan
1. maj 2008 17:40
Fyr ham!! Manden er jo splittergal! se her:
Helt ærligt!! Fyr den psykopat!
Gravatar #35 - webwarp
1. maj 2008 17:43
#32 ja men hvad har det med min kommentar at gøre ???
Gravatar #36 - webwarp
1. maj 2008 17:47
Edit: Jeg kommenterede jo ikke windows ...
Gravatar #37 - Killer Cop
1. maj 2008 18:17
Muahahahaaa fyr Steve Balmer!!!

Steve Balmer? ARGH!!! HJÆLP RED LØB JER SELV!!!!!111
Gravatar #38 - BurningShadow
1. maj 2008 18:39
Meget kan man sige om Ballmer, men der er sgu spræl i ham, og MS vill nok blive lidt kedelig (udadtil) uden ham.
Gravatar #39 - BurningShadow
1. maj 2008 18:40
#37

HJÆLP RED LØB JER SELV!!!!!111
Skal vi løbe os selv?
Gravatar #40 - Hůňděštějlě2
1. maj 2008 19:52
34 skrev:
Fyr ham!! Manden er jo splittergal! se her:
Helt ærligt!! Fyr den psykopat!


Netop derfor skal han jo blive, så vi har lidt at more os over.
Jeg er i øvrigt sikker på at manden generelt er skide dygtig til sit job, og helt sikkert en rygtig forhandlingsleder.
Gravatar #41 - Disky
1. maj 2008 20:29
#40
Måske opfører han sig lidt spøjst til tider, men i det mindste er han ikke kendt for at være så arrogant at han skider på om en p-plads er til handikappede og er følelsesmæssigt iskold overfor sine ansatte, ligesom en hvis konkurrents chef er kendt for at være.
Gravatar #42 - tachylatus
1. maj 2008 20:35
#29-33
XP var jo også skrevet "helt fra bunden" dengang det lige udkom ;)
Gravatar #43 - Simm
1. maj 2008 20:36
#35/#36
Okay så - men det var det jeg gik ud fra ;)
Gravatar #44 - flywheel
1. maj 2008 21:13
#5 Det kunne måske være fordi at Apple formår at gøre det en tand bedre, oftere mere elegant og før ærkerivalen.

#16 Ævl.

Wallstreet har altid haft et horm i siden på Steve "Fester" Ballmer.
Gravatar #45 - Taxwars
1. maj 2008 23:48
Ja.

Gravatar #46 - Windcape
2. maj 2008 01:06
#41

Jeg går ud fra du snakker om Steve Jobs, så du er blevet ratet 'Sjov' for engangs skyld :p

THIS AIN'T THE MAC SECTION!
Gravatar #47 - -xero-
2. maj 2008 01:53
#33

Det hedder så "If it aint broke, don't fix it!"
Gravatar #48 - Norrah
2. maj 2008 07:27
#47: Mit personlige motto er dog.

If it isn't broken, you havn't tried to improve it hard enough yet.
Gravatar #49 - runeks
2. maj 2008 10:11
Manden er jo dybt useriøs. På billedet er han to tydeligvis i gang med at udføre I'm a Little Teapot-sangen og den tilhørende dans.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login