mboost-dp1

Tesla Motors, Inc.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Det forstår jeg godt.
Jeg har slået lane-assist fra i min bil.
Mest fordi den er ret følsom, og så fordi alarmerne i bilen lyder ens. "bip-bip-bip" er standardindstillingen, og det kan betyde alt fra en uspændt sele, til en åben dør, til faldende dæktryk, til manglende benzin, til oliestanden, til olietemperaturen, til baneskift, til faldende udendørstemperatur.
Og har har ikke brug for en stressende bip-lyd, hver gang jeg overhaler eller holder lidt til højre (typisk i opmærksomhedskrævende situationer), hvis bilen mener jeg straks skal standse eller reagere på et eller andet.
Kunne selvfølgelig løses hvis der var klare lydforskelle på de forskellige advarsler, så man uden at glo i displayet kunne identificere en triviel alarm.
Jeg har slået lane-assist fra i min bil.
Mest fordi den er ret følsom, og så fordi alarmerne i bilen lyder ens. "bip-bip-bip" er standardindstillingen, og det kan betyde alt fra en uspændt sele, til en åben dør, til faldende dæktryk, til manglende benzin, til oliestanden, til olietemperaturen, til baneskift, til faldende udendørstemperatur.
Og har har ikke brug for en stressende bip-lyd, hver gang jeg overhaler eller holder lidt til højre (typisk i opmærksomhedskrævende situationer), hvis bilen mener jeg straks skal standse eller reagere på et eller andet.
Kunne selvfølgelig løses hvis der var klare lydforskelle på de forskellige advarsler, så man uden at glo i displayet kunne identificere en triviel alarm.
Det er "angiveligt" forkert:
https://twitter.com/elonmusk/status/99610291981135...
Disse titler begynder at minde lidt for meget om EB's...
https://twitter.com/elonmusk/status/99610291981135...
Disse titler begynder at minde lidt for meget om EB's...
Ydermere kommentar fra en talsperson fra Tesla:
“Everyone at Tesla is not only encouraged, but expected, to provide criticism and feedback to ensure that we’re creating the best, safest cars on the road. This is especially true on the Autopilot team, where we make decisions based on what will improve safety and provide the best customer experience, not for any other reason.
Ensuring that drivers stay engaged and alert when using Autopilot is extremely important. That is why we designed the system to deliver an escalating series of visual and audio warnings reminding the driver to place their hands on the wheel. That’s also why we’ve taken so many steps to improve this process over time, including an update that prevents a driver from reengaging Autopilot if they ignore repeated warnings. We’ve explored many technologies and opted for the combination of a hands-on-wheel torsion sensor with visual and audio alerts, and we will of course continue to evaluate new technologies as we evolve the Tesla fleet over time.
Tesla Autopilot does not prevent all accidents – such a standard would be impossible – but it makes them much less likely to occur. If you are driving a Tesla equipped with Autopilot hardware, you are 3.7 times less likely to be involved in a fatal accident.”
“Everyone at Tesla is not only encouraged, but expected, to provide criticism and feedback to ensure that we’re creating the best, safest cars on the road. This is especially true on the Autopilot team, where we make decisions based on what will improve safety and provide the best customer experience, not for any other reason.
Ensuring that drivers stay engaged and alert when using Autopilot is extremely important. That is why we designed the system to deliver an escalating series of visual and audio warnings reminding the driver to place their hands on the wheel. That’s also why we’ve taken so many steps to improve this process over time, including an update that prevents a driver from reengaging Autopilot if they ignore repeated warnings. We’ve explored many technologies and opted for the combination of a hands-on-wheel torsion sensor with visual and audio alerts, and we will of course continue to evaluate new technologies as we evolve the Tesla fleet over time.
Tesla Autopilot does not prevent all accidents – such a standard would be impossible – but it makes them much less likely to occur. If you are driving a Tesla equipped with Autopilot hardware, you are 3.7 times less likely to be involved in a fatal accident.”
#2 Vi har opdateret artiklen og taget Elon Musks tweet med.
Det kan undre mig at der er så mange artikler der nævner Tesla i uheld.. Sjovt nok står der bare omkommet i bil/motorcykel/lastbil/bus i 99,999% af alle andre uheld, hvis de overhovedet kommer i medierne.
For mig virker det mere som om noget lobbyisme eller andet foregår bag om nyhederne.. Måske nogle Oliebaroner ikke har lyst til alt for meget El-bil succes? Medierne virker 100% farvede i min optik, ellers ville der jo stå ford/opel/mercedes/audi etc. ved alle de andre uheld.
For mig virker det mere som om noget lobbyisme eller andet foregår bag om nyhederne.. Måske nogle Oliebaroner ikke har lyst til alt for meget El-bil succes? Medierne virker 100% farvede i min optik, ellers ville der jo stå ford/opel/mercedes/audi etc. ved alle de andre uheld.
Sn3akr (5) skrev:Det kan undre mig at der er så mange artikler der nævner Tesla i uheld.. Sjovt nok står der bare omkommet i bil/motorcykel/lastbil/bus i 99,999% af alle andre uheld, hvis de overhovedet kommer i medierne.
For mig virker det mere som om noget lobbyisme eller andet foregår bag om nyhederne.. Måske nogle Oliebaroner ikke har lyst til alt for meget El-bil succes? Medierne virker 100% farvede i min optik, ellers ville der jo stå ford/opel/mercedes/audi etc. ved alle de andre uheld.
Tror faktisk ikke din tese ikke er helt så langt fra sandheden.
Tesla er igang med at “disrupte” hele branchen, og alle de gamle spillere, for ikke at tale om leverandørerne af brændstof, er ved at få svedige håndflader, ved tanken om at Tesla levere en model 3 som er til at betale, og som faktisk er brugbar.
De eksisterende producenter af ICE biler er udemærket klar over at de inden for en overskuelig fremtid bliver nødt til at gå over til en helt eller delvist elektrisk drift, men, de har sovet i timen, og risikere at blive overhalet indenom af Tesla.
Så snart der er det mindste negative at nævne om Tesla står pressen klar. Læste en artikel om et firma der lever af at skille bilerne ad for at finde ud af hvordan de er lavet og hvordan de fungere.
Det hed sig, i pressen, at bilen var dårligt lavet, dårlig kvalitet og på ingen måde imponerende.
Men, når man læste rapporten fra firmaet (den offentlige del), stod der at bilens samlekvalitet var tvivlsom på enkelte punkter, men at komponenter og kvalitet var noget af det bedste i verden.
Dvs, at bilen var en af de første på markedet, og der vil altid være indkøringsvanskeligheder ved en så automatiseret produktion. Det er forventeligt.
Men derfra og så til at konkludere som pressen. Hvorfor det?
#5 & #6: Tesla laver nogle imponerende biler men jeg syntes stadig at model 3 er for dyr. Dog forventer jeg at vi snart ser nogle revolutioner indenfor batteri teknologi som kan få priserne ned på Tesla og de andre elbiler....
Forudsat at Danmark fjerner afgifter på elbiler igen så vi kan få den nødvendige infrastruktur gjort færdig
Jeg vil ihvertfald Have store problemer med at lade en elbil hjemme og på job
Men jeg tror også at både Tesla og de andre elbiler stadig har lidt børnesygdomme
Forudsat at Danmark fjerner afgifter på elbiler igen så vi kan få den nødvendige infrastruktur gjort færdig
Jeg vil ihvertfald Have store problemer med at lade en elbil hjemme og på job
Men jeg tror også at både Tesla og de andre elbiler stadig har lidt børnesygdomme
Sn3akr (5) skrev:
Det kan undre mig at der er så mange artikler der nævner Tesla i uheld.. Sjovt nok står der bare omkommet i bil/motorcykel/lastbil/bus i 99,999% af alle andre uheld, hvis de overhovedet kommer i medierne.
For mig virker det mere som om noget lobbyisme eller andet foregår bag om nyhederne.. Måske nogle Oliebaroner ikke har lyst til alt for meget El-bil succes? Medierne virker 100% farvede i min optik, ellers ville der jo stå ford/opel/mercedes/audi etc. ved alle de andre uheld.
Det er jo en hypotese.
Men jeg synes ikke at den passer ret godt med virkeligheden.
Der er mange Tesla'er på vejen og der må ske mange ulykker, men der bliver da aldrig skrevet om almindelige trafik ulykker med dem.
Der bliver skrevet om ulykker som involverer auto-pilot.
Men det er ikke specielt for Tesla. Der blev også skrevet rigtigt meget om den føreløse Uber bil som dræbte en fodgænger i Arizona. Og det var så vidt jeg ved en benzin drevet Ford Fusion.
Fokus synes ikke at være på hverken el-biler eller på Tesla men derimod på software som styrer biler og i nogle tilfælde ikke gør det godt nok.
arne_v (8) skrev:
Der er mange Tesla'er på vejen og der må ske mange ulykker, men der bliver da aldrig skrevet om almindelige trafik ulykker med dem.
Der bliver skrevet om ulykker som involverer auto-pilot.
Men det er ikke specielt for Tesla. Der blev også skrevet rigtigt meget om den føreløse Uber bil som dræbte en fodgænger i Arizona. Og det var så vidt jeg ved en benzin drevet Ford Fusion.
Det er kun en halv sandhed, for i nogen tilfælde har pressen fremstillet det som værende bilens skyld, meget ofte uden nogen form for dokumentation for at det skulle være tilfældet, og tro ikke at lobbyisterne er uden magt.. Hvis du giver dig til at undersøge det, vil du finde ud af at der findes rigtig mange sindsyge eksempler på ting politikere er blevet overbevist om på baggrund af lobbyisterne.. Det seneste jeg hørte var at det var lykkedes for Apples lobbyister at overbevise nogle politikere om at når en 3. parts reperatør loddede en ledning i en macbook for redde et bundkort, så var det ikke længere en Mac, men en PC!?!?!?!? WTF, magthavere og lovgivere skulle ikke have lov at stemme for/imod forslag de intet aner om!
arne_v (8) skrev:Sn3akr (5) skrev:
Det kan undre mig at der er så mange artikler der nævner Tesla i uheld.. Sjovt nok står der bare omkommet i bil/motorcykel/lastbil/bus i 99,999% af alle andre uheld, hvis de overhovedet kommer i medierne.
For mig virker det mere som om noget lobbyisme eller andet foregår bag om nyhederne.. Måske nogle Oliebaroner ikke har lyst til alt for meget El-bil succes? Medierne virker 100% farvede i min optik, ellers ville der jo stå ford/opel/mercedes/audi etc. ved alle de andre uheld.
Det er jo en hypotese.
Men jeg synes ikke at den passer ret godt med virkeligheden.
Der er mange Tesla'er på vejen og der må ske mange ulykker, men der bliver da aldrig skrevet om almindelige trafik ulykker med dem.
Der bliver skrevet om ulykker som involverer auto-pilot.
Men det er ikke specielt for Tesla. Der blev også skrevet rigtigt meget om den føreløse Uber bil som dræbte en fodgænger i Arizona. Og det var så vidt jeg ved en benzin drevet Ford Fusion.
...
Det var en Volvo XC90.
Tesla bliver ellers nævnt ved alle ulykker...om så det var med Autopilot eller ikke. Starter med "Tesla bil rammer X" hvorved artiklen sidenhen ikke kan be- eller afkræfte om Autopilot var slået til. Det er så enkelt, som vi også er begyndt at se det på Newz.dk. Det skaber trafik og kliks, og det skaber indtægter for dem der lægger nyheden ud. Tesla er også populære for tiden, og derfor vækker det interesse og øget mulig trafik ved at nævne denne virksomhed. Lige som når Apple bliver nævnt i noget grøn "skandale" eller dårlige arbejdsforhold på deres underleverandørers fabrikker eller andet.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.