mboost-dp1

Dell
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Dell er det nye Compaq. Brilliant. Alt respekt jeg havde for Dell er nu væk og chancerne for at jeg køber eller vil anbefale nogen til at købe en Dell i Elgiganten er lig nul.
Men det er selvfølgelig forståeligt, de skal have mængden op for at det kan løbe rundt. Men trist at det bliver Elgiganten som kommer til at stå for det, men der er nok ikke så mange andre muligheder.
Men det er selvfølgelig forståeligt, de skal have mængden op for at det kan løbe rundt. Men trist at det bliver Elgiganten som kommer til at stå for det, men der er nok ikke så mange andre muligheder.
Elgiganten ligesom f.eks. Full Rate, er frontløbere der skaber lavere priser på produkter, deres intentioner er gode, så jeg ser ikke hvad dit problem er.
Der var en nyhed om at Elgiganten også havde startet en HP butik i deres butik, jeg må sige det er svært at skue hvilken strategi Elgiganten er ved at gå lige pt.
Der var en nyhed om at Elgiganten også havde startet en HP butik i deres butik, jeg må sige det er svært at skue hvilken strategi Elgiganten er ved at gå lige pt.
Jeg ville aldrig overveje at købe en vare i Elgiganten hvis jeg vidste at der var en chance for at jeg fik brug for garantien. Jeg håber ikke at priserne bliver synkrone - jeg ønsker ihvertfald stadigvæk at købe mine Deller (hvor spøjst det end lyder) i Dells egen butik på nettet.
Klamt at rive Elgiganten ind i det her projekt.
Klamt at rive Elgiganten ind i det her projekt.
#2:
Sandt, deres intentioner er gode. Men Full Rate forsøger ikke bevist at tage røven på dig, det gør Elgiganten. Vi taler også om 2 forskellige produkter. Internet er relativt simpelt for end-user og lette at sammenligne (ja, der kan argumenteres imod dette). Det er produkterne ikke for Elgiganten og udvalget er langt større. Elgiganten giver ikke lavere priser, det er markedsføring. Du kan finde samme produkter til lavere pris i rigtige butikker.
Og for at bruge endnu en kicker; de transferpricer.
Sandt, deres intentioner er gode. Men Full Rate forsøger ikke bevist at tage røven på dig, det gør Elgiganten. Vi taler også om 2 forskellige produkter. Internet er relativt simpelt for end-user og lette at sammenligne (ja, der kan argumenteres imod dette). Det er produkterne ikke for Elgiganten og udvalget er langt større. Elgiganten giver ikke lavere priser, det er markedsføring. Du kan finde samme produkter til lavere pris i rigtige butikker.
Og for at bruge endnu en kicker; de transferpricer.
Dell skærer mellemmanden væk.... og genindsætter ham... hmm...
Med hensyn til El-giganten, såååå:
http://www.trustpilot.dk/review/www.elgiganten.dk
Med hensyn til El-giganten, såååå:
http://www.trustpilot.dk/review/www.elgiganten.dk
Så kan det være vi får lidt lavere priser. I England sælger pcbuyit.co.uk og overclockers.co.uk bl.a. Dell skærme til meget lave priser. Lidt konkurrence skader aldrig. (Nej, mellemleddet gør ikke produktet dyrere, tværtimod)
#6
Ja, medmindre du vil spare lidt penge og købe varen i El-giganten.
Har personligt aldrig havet problemer med El-Giganten. Super service i forhold til mange online butikker. Reparationen af min Xbox360 tog alt for lang tid, alle pengene tilbage, selvom jeg havde købt den for 4k og den nu kostede omkring 1,5 k :)
#6
Ja, medmindre du vil spare lidt penge og købe varen i El-giganten.
Har personligt aldrig havet problemer med El-Giganten. Super service i forhold til mange online butikker. Reparationen af min Xbox360 tog alt for lang tid, alle pengene tilbage, selvom jeg havde købt den for 4k og den nu kostede omkring 1,5 k :)
synes godt om både dell og elgiganten, så kan kun se gode ting pt. Elgiganten er det eneste varehus jeg lige kender, hvor man har 14dages fuld returret, hvilket jeg synes er fedt og har brugt flere gange, da man her modsat netbutikker ikke har nogle transport omkostninger i forbindelse med forsendelse osv.
#6 men er helt enig.. det giver nok mest pote for dell, men elgiganten for også flere ind i deres butik.
#6 men er helt enig.. det giver nok mest pote for dell, men elgiganten for også flere ind i deres butik.
kunddizzle (10) skrev:Elgiganten er det eneste varehus jeg lige kender, hvor man har 14dages fuld returret
Du har som forbruger 14 dages fuld returret på alt undtagen fødevarer og andre småting. Men computere, vaskemaskiner, T-shirts, dyner og sexlegetøj, 14 dages fuld returret.
Og det gælder altså ikke kun i Elgiganten, har de bildt dig det ind?
Derudover er det at køre hen / tage bussen til Elgiganten altså også en udgift, selv hvis du kun skal gå derhen bruger du altså stadig tid på det.
Det beste er vel egentlig at Dell solgte direkte via nettet for at være billige, men El-giganten vil være billigst. Men de skal jo have nogle folk til at passe butikken og lageret, så enten skal Dell hæve prisen i deres internetbutik eller så skal El-giganten være billigere end Dells internetbutik, hvad der så får Dell's salgskoncept til at falde lidt fra hinanden.
El-gigantens prisgaranti gælder ikke imod internetbutikker, ej heller om så internetbutikken også er en fysisk butik, med mindre at El-giganten selv sælger varen i deres internetbutik.
El-giganten ville ikke være billigst da jeg købte HD-DVD optager. Først ville de ikke gå ned i pris fordi de så skulle konkurrere imod en internetbutik på trods af at de selv har en internetbutik. Da jeg fortalte forhandleren at han konkurrede imod en butik med internetbutik, magen til hans egen butik, ville han stadig ikke ned i pris. Så jeg giver intet for El-giganten prisgranti. Men det er da godt at fremtidige Dell ejere kan drible i El-giganten og afprøve computeren og så bestille den hos dell direkte til en formodentlig billigere pris! ;-)
El-gigantens prisgaranti gælder ikke imod internetbutikker, ej heller om så internetbutikken også er en fysisk butik, med mindre at El-giganten selv sælger varen i deres internetbutik.
El-giganten ville ikke være billigst da jeg købte HD-DVD optager. Først ville de ikke gå ned i pris fordi de så skulle konkurrere imod en internetbutik på trods af at de selv har en internetbutik. Da jeg fortalte forhandleren at han konkurrede imod en butik med internetbutik, magen til hans egen butik, ville han stadig ikke ned i pris. Så jeg giver intet for El-giganten prisgranti. Men det er da godt at fremtidige Dell ejere kan drible i El-giganten og afprøve computeren og så bestille den hos dell direkte til en formodentlig billigere pris! ;-)
#17 Det ville jo værre den visse død at tilbyde prisgaranti over for andre net butikker. Iøvrigt har El-giganten ikke prisgaranti mere og har ikke haft det i flere år, se mere her: http://ekstrabladet.dk/forbrug/alment_forbrug/arti...
#18
Det er også et par år siden at jeg købte HD-DVD optager og på det tidspunkt, var der prisgaranti!
Hvorfor egentlig det? De har jo selv en netbutik og de er jo billigst, fordi at de er El-giganten.
:-)
Så er det forøvrigt ikke så lang tid siden at speaket på tv-reklamerne sagde: El-giganten, Vi vil være billigst.
Det er så lidt svært at nå det mål, når man ikke vil følge konkurrenterne's priser!
De har nok bare erkendt deres nederlag og derfor hedder det nu: Billigt - fordi det er El-giganten! Ja for det er det man gerne vil have at forbrugerne skal tro. Det er bare ikke altid at El-giganten er billigst. De har nogle slagtilbud, hvor de er billigst, men ugen efter er produktet ikke billigere end hos konkurrenterne.
Det er også et par år siden at jeg købte HD-DVD optager og på det tidspunkt, var der prisgaranti!
byteeater (18) skrev:Det ville jo værre den visse død at tilbyde prisgaranti over for andre net butikker.
Hvorfor egentlig det? De har jo selv en netbutik og de er jo billigst, fordi at de er El-giganten.
:-)
Så er det forøvrigt ikke så lang tid siden at speaket på tv-reklamerne sagde: El-giganten, Vi vil være billigst.
Det er så lidt svært at nå det mål, når man ikke vil følge konkurrenterne's priser!
De har nok bare erkendt deres nederlag og derfor hedder det nu: Billigt - fordi det er El-giganten! Ja for det er det man gerne vil have at forbrugerne skal tro. Det er bare ikke altid at El-giganten er billigst. De har nogle slagtilbud, hvor de er billigst, men ugen efter er produktet ikke billigere end hos konkurrenterne.
Ja selvfølgelig vil vare være lidt dyrere i butikken.
Men i en butik vil der være en mulighed evt at få en vis service i butikken i forhold til dell netsalg, da der er visse ekstra omkostninger der skal påregnes.
Det har vist sig at være en god idé med den taktik som de bruger.
Men som Apple også gør, giver de et firma sådan et mindre monopol som jeg selv ser som en mindre sikkerhed for at der ikke bliver satset hele skuden på det, men nu en mindre del.
Syntes personlig selv det er en god taktik.
Og #1 nej de gør det af den grund at de mener der er et godt marked for deres færdig byggede Pc'er.
PT. er del verdens anden største leverandør af Færdige PC'er.
Det er faktisk først for et halv år siden at HP overhalede dem.
De har længe ligget nr et, og med det koncept de har kørt hidtil, løber sådan et firma rimelig godt rundt.
Men i en butik vil der være en mulighed evt at få en vis service i butikken i forhold til dell netsalg, da der er visse ekstra omkostninger der skal påregnes.
Det har vist sig at være en god idé med den taktik som de bruger.
Men som Apple også gør, giver de et firma sådan et mindre monopol som jeg selv ser som en mindre sikkerhed for at der ikke bliver satset hele skuden på det, men nu en mindre del.
Syntes personlig selv det er en god taktik.
Og #1 nej de gør det af den grund at de mener der er et godt marked for deres færdig byggede Pc'er.
PT. er del verdens anden største leverandør af Færdige PC'er.
Det er faktisk først for et halv år siden at HP overhalede dem.
De har længe ligget nr et, og med det koncept de har kørt hidtil, løber sådan et firma rimelig godt rundt.
Elgiganten kører med det der hedder Prismatch, som vil sige at de gerne vil prøve at matche andre butikker + hjemmesiders priser. Men der er vil jo altid være forskel på hvordan man ser på det.
Hvis varen er fundet i tyskland til 2000 kr mindre kan de altid forsøge at matche prisen, men ikke sikkert de kan det pga. moms og garanti osv.
Hvis vi tager en hjemmeside med en billig blender, kan du også forsøge at se hvad de vil sælge den til i Elgiganten. Plus du her har mulighed for få service og information om blenderen du ikke får på hjemmesiden (du får lov at se/føle produktet).
Så kan man være heldig man kan få den til samme pris eller også har man set den i butikken og kan bestille over nettet, hvis de ikke vil matche.
Elgiganten kører også på deres hjemmeside produkter, hvor der står skrevet internet pris = Skal bestilles over nettet og ikke kan bestilles i butik til samme pris = de sparer omkostninger til butik = Kan sælges billigere som andre internet forhandlerer gør ved at de ikke har de omkostninger ud til butikkerne.
Hvis varen er fundet i tyskland til 2000 kr mindre kan de altid forsøge at matche prisen, men ikke sikkert de kan det pga. moms og garanti osv.
Hvis vi tager en hjemmeside med en billig blender, kan du også forsøge at se hvad de vil sælge den til i Elgiganten. Plus du her har mulighed for få service og information om blenderen du ikke får på hjemmesiden (du får lov at se/føle produktet).
Så kan man være heldig man kan få den til samme pris eller også har man set den i butikken og kan bestille over nettet, hvis de ikke vil matche.
Elgiganten kører også på deres hjemmeside produkter, hvor der står skrevet internet pris = Skal bestilles over nettet og ikke kan bestilles i butik til samme pris = de sparer omkostninger til butik = Kan sælges billigere som andre internet forhandlerer gør ved at de ikke har de omkostninger ud til butikkerne.
Closetoyou_dk (20) skrev:
Og #1 nej de gør det af den grund at de mener der er et godt marked for deres færdig byggede Pc'er.
PT. er del verdens anden største leverandør af Færdige PC'er.
Det er faktisk først for et halv år siden at HP overhalede dem.
De har længe ligget nr et, og med det koncept de har kørt hidtil, løber sådan et firma rimelig godt rundt.
Sandt, men de gør det ikke af lyst ihvertfald, markedet har ændret sig og de er blevet truet af andre konkurrenter hårdere end normalt. De har ikke mistet markedsandele, men de har heller ikke vundet lige så mange som HP har. Der er bestemt et godt marked for deres færdig byggede PC. Dell er tvunget ud i dette, Dell har jo ikke lyst til at betale en mellemmand (hint; Direct From Dell) for blot at have varen på lager - dette er de tvunget til nu. Det har aldrig været en del af Dells koncept før, før nu. Jeg tør ikke svare på om deres nuværende vækst er organisk eller pga. opkøb.
Det var slet ikke for at bitche over Dell, det er mere Dells valg at bruge Elgiganten. Elgiganten har en utrolig indkøbskraft europæisk set, de har mulighed for at presse dem mere på prisen end hvad godt er. Dell har, i mine øjne, ihvertfald, ikke fornyet sig - det er det sande problem.
Seberg (21) skrev:
Elgiganten kører også på deres hjemmeside produkter, hvor der står skrevet internet pris = Skal bestilles over nettet og ikke kan bestilles i butik til samme pris = de sparer omkostninger til butik = Kan sælges billigere som andre internet forhandlerer gør ved at de ikke har de omkostninger ud til butikkerne.
Det er teoretisk korrekt, men jeg tror personligt ikke på at det er tilfældet.
Elgiganten har selvfølgelig store omkostninger til fragt, men de er meget begrænset. Svjh så kostede det ikke meget mere end 30-50kr at bringe et 32" CRT TV fra Jönkøping i starten af år 2000. Produkter skal uanset hvad sendes derfra og på lageret til den fysiske butik. Dermed en omkostning, det som kan spares på er løn og sikkert minimalt i leje. Men med omsætningshastigheden som er i et elgiganten varehus, så tror jeg faktisk at det vil gå lige op.
Grunden til at prisen er lavere i internetbutikken, er for at få salget og dermed få større købekraft til næste indkøb. Hvis man får indkøbsprisen oplyst i butikken, så kan man være sikker på at det er den rigtige pris som butikken har oplyst, men hovedlageret i Jönkøping tager en stor advance for produkterne inden de sendes videre (det er noget skatteteknisk, se deres omsætning og indtjening, det hænger slet ikke sammen med størrelse og omsætning). Internetbutikken får sikkert en billigere pris end butikkerne gør, og kan dermed sælge det billigere end butikkerne. Grunden til at sælgeren ikke vil sælge varen billigere end indkøb ift pricematch er pga han får bonus alt efter indtjening, og et negativ salg trækker hurtigt ned da dyre produkter typisk næsten ingen advance har ift. deres system.
Samtidig er det nok også lidt en fetish for at blive største og udsulte konkurrenterne. Elgiganten køber største delen af deres vare nordisk ind til alle butikker, og de har specielle vare som kun føres i deres varehuse (derfor kan det være svært at få prisgaranti/pricematch, da produktet kun findes der).
(Beklager hvis der er stavefejl, det er skrevet lidt hurtigt)
Seberg (21) skrev:...
Hvis varen er fundet i tyskland til 2000 kr mindre kan de altid forsøge at matche prisen, men ikke sikkert de kan det pga. moms og garanti osv.
Jeg tror at de fleste forbruger godt kan regne ud, at man ikke kan forvente at El-giganten følger priser, der er fundet på den anden side af den danske grænse. Den tyske moms er ikke magen til den danske. Derfor er Fleggaard billigere på den samme tv-model end en tilsvarende dansk butik. Jeg er bare af den overbevisning at hvis man vil være billigere, bliver man nød til at følge den laveste pris en forhandler i danmark vil sælge til. Selvfølgelig skal udgangspunktet være ens. Altså internetbutik mod interbutik og butik mod butik.
Jeg elsker Dell's computere. Jeg er mindre vild med Elgiganten og jeg decideret HADER Dell's hjemmeside.
Saa det er gode nyheder at man kan koebe sin computer et sted hvor den er nem at returnere, noget jeg har brugt en del med tech ting de sidte par aar og som desvaerre har afholdt mig lidt fra Dell. For det er sgu fedt at have en ny somp med hjem. Bruge et par dage med den og finde ud af om det er den HELT rigtige.
off-topic:
Hvad fanden sker der med Dell's hoved indeling "For home, For office" Hvad hulen betyder det?
Paa det punkt er Apple virkelig lysaar foran.
Saa det er gode nyheder at man kan koebe sin computer et sted hvor den er nem at returnere, noget jeg har brugt en del med tech ting de sidte par aar og som desvaerre har afholdt mig lidt fra Dell. For det er sgu fedt at have en ny somp med hjem. Bruge et par dage med den og finde ud af om det er den HELT rigtige.
off-topic:
Hvad fanden sker der med Dell's hoved indeling "For home, For office" Hvad hulen betyder det?
Paa det punkt er Apple virkelig lysaar foran.
McNasty (23) skrev:Elgiganten køber største delen af deres vare nordisk ind til alle butikker, og de har specielle vare som kun føres i deres varehuse (derfor kan det være svært at få prisgaranti/pricematch, da produktet kun findes der)
Det samme gør alle andre kæder i Danmark. Kan da huske da vi ved en fejl fik en bærbar som kun Dansk Supermarked måtte sælge. Hold kæft Actebis gik i selvsving.. Jeg måtte endelig ikke fortælle det til nogen og under INGEN omstændigheder sælge den. Ups?
Bastardo (25) skrev:
off-topic:
Hvad fanden sker der med Dell's hoved indeling "For home, For office" Hvad hulen betyder det?
Paa det punkt er Apple virkelig lysaar foran.
Er det et seriøst spørgsmål??
Ok jeg formoder ikke at sekretæren på kontoret har det helt store behov for Fx. ATi Radeon HD 4800 512 MB 256 bit GDDR 5 Ram i Crossfire løsning med 675 Watt PSU med 8 GB DDR2 Ram håndteret af en AMD Phenom II x4 64 bit 3 GHz processor!
Men jeg kan selvfølgelig tage fejl! ;-)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.