mboost-dp1

SXC - Obscenity
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
nyhed skrev:havde et matematikniveau som en seks-årig.
Hvad så med de andre havde de et matematikniveau som en på 80? og dem i midten et på niveau som en på 40?
Tror ikke det er en legitim måde at beregne matematikniveau på. Min farfar er ihvertfald pænt dårlig til intergralregning.
Det er ca et år siden jeg læste om en med enorm dårlig hukommelse som fik stød i hjernen som pludselig kunne huske alt muligt, det forsvandt så igen efter en halv dags tid mener jeg..
Ahh og så den gang i 50'erne hvor stød hjalp alle med psykiske problemer..
Hvad stød ikke kan gøre for mennesket..
Ahh og så den gang i 50'erne hvor stød hjalp alle med psykiske problemer..
Hvad stød ikke kan gøre for mennesket..
Det kunne være at man skulle være matematiklærer...
Awesome fag + tazergun + sagesløse elever = fun for the whole family!
Det lyder som et show jeg kunne finde på at se - men hvilken awesome fag skulle det være? Klaus Bondam er ret awesome...
#1, Haha, god pointe. Fandme øv at være studerende og så lige tro man kan tjene lidt moneter ved at være med i sådan et eksperiment og så komme ud derfra med mat niveau som en 6-årig. Job som skraldemand, here i come! (ikke for at sige noget ondt om skraldemænd, men vi kan vel blive enige om at mat kundskaber ikke er det de har allermest brug for)
Gad vide om dem der blev bedre til matematik samtidig også blev mindre "kunstneriske" (eller hvad man nu samlet set vil kalde de funktioner højre hjernehalvdel plejer at lave). Det lyder jo umiddelbart som om at venstre hjernehalvdel blev stimuleret for den matematisk succesfulde gruppe og gjort "dårligere" for den anden gruppe. Man kunne forestille sig at det derfor virker omvendt for højre hjernehalvdel.
Der er ikke noget belæg for at påstå, at det udførte forsøg viser, at man kan forbedre matematiske evner ved at sende strøm gennem hjernen.
I bedste fald viser forsøget, at man kan forringe matematiske evner ved at sende strøm gennem hjernen. Hvilket jo er et videnskabeligt resultat på højde med at konstatere, at det gør ondt at slå sig selv i hovedet med en stegepande.
Men forsøgets udførsel er simpelthen så ringe set fra et videnskabeligt synspunkt, at man ikke kan konkludere noget som helst ud fra det.
Og det får mig da helt op i det røde felt, når de efter det halve år "glemmer" at teste kontrolgrupperne og bagefter påstår, at de har vist varig effekt.
De her "forskere" burde sendes ud og fodre grise eller noget andet, som de måske kan finde ud af.
Og vores kære redaktør bør belæres om, at netop det at være redaktør giver en forpligtelse til at tænke over indholdet af de oplysninger, man videregiver.
Beklager den negative indstilling, men jeg har bare lidt svært ved at kapere, når noget bliver præsenteret som videnskab uden at være det.
I bedste fald viser forsøget, at man kan forringe matematiske evner ved at sende strøm gennem hjernen. Hvilket jo er et videnskabeligt resultat på højde med at konstatere, at det gør ondt at slå sig selv i hovedet med en stegepande.
Men forsøgets udførsel er simpelthen så ringe set fra et videnskabeligt synspunkt, at man ikke kan konkludere noget som helst ud fra det.
Og det får mig da helt op i det røde felt, når de efter det halve år "glemmer" at teste kontrolgrupperne og bagefter påstår, at de har vist varig effekt.
De her "forskere" burde sendes ud og fodre grise eller noget andet, som de måske kan finde ud af.
Og vores kære redaktør bør belæres om, at netop det at være redaktør giver en forpligtelse til at tænke over indholdet af de oplysninger, man videregiver.
Beklager den negative indstilling, men jeg har bare lidt svært ved at kapere, når noget bliver præsenteret som videnskab uden at være det.
At få stød fra en stikkontakt er ikke det samme som en jævnspænding fra et specielt mesh på dine pandelapper.
Men der skal nok være en spade der stiller sig op i et kobberkar med saltvand og leger med sine stikkontakter for at blive klogere. Det gode ved det er, at den behandling kun kræves én gang.
Men der skal nok være en spade der stiller sig op i et kobberkar med saltvand og leger med sine stikkontakter for at blive klogere. Det gode ved det er, at den behandling kun kræves én gang.
Ack, jeg kan godt bruge noget.
Jeg husker ikke særligt godt. Mit største problem med matematik er at huske teorien, så jeg bliver nød til at slå alting op. Ville være fantastisk hvis noget kunne hjælpe min hukommelse.
Forsøger dog altid at skrive mine tanker ned matematisk, men enhver med matematisk forståelse vil kalde det uforståeligt :(
Jeg husker ikke særligt godt. Mit største problem med matematik er at huske teorien, så jeg bliver nød til at slå alting op. Ville være fantastisk hvis noget kunne hjælpe min hukommelse.
Forsøger dog altid at skrive mine tanker ned matematisk, men enhver med matematisk forståelse vil kalde det uforståeligt :(
moulder666 (9) skrev:Det kunne være at man skulle være matematiklærer...
Awesome fag + tazergun + sagesløse elever = fun for the whole family!
Det lyder som et show jeg kunne finde på at se - men hvilken awesome fag skulle det være? Klaus Bondam er ret awesome...
Hehehe jeg så godt at der gik Sidney Lee i den med "Awesome fag".
Klaus Bondam har dog aldrig været awesome - han er en radikal tumpe (her kunne ordet "tumpe" naturligvis udelades, da det er implicit idet jeg skriver "radikal").
Men jeg ville stadig godt riste folkeskoleelever!
Budgetudgaven må vel være sådan en elektrisk fluesmækker/elektro-ketscher.
Tror der er bedre udbytte ved at bruge et par timer sammen med Gilbert Strang: end der er ved et par timer i den elektriske stol. Der findes selvfølgelig også ekstremt kompliceret matematik, men der kommer man altså heller ikke langt, uden at forstå de bagvedliggende mekanismer.
Lærer: "Du er fandeme en joke! Tror du at det imponerer mig at du er god til dansk, engelsk og tysk? Det kan jo ikke bruges til en hujende fis! Vis mig du kan bare lidt matematik!"
Elev: "Det kan jeg sgu ikke!"
Lærer: "... du kan ikke? Det er jo ikke et svar! Du kender proceduren!"
Elev: "Øv!!!"
*Eleven stikker to strikkepinde ind i en stikkontakt*
*ZAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAPPP!!!!!!!!!!*
Elev: "4Nlog2N − 6N + 8 og for N = N1N2 med coprime N1 og N2, kan man bruge Prime-Factor og ...."
Lærer: "Fuck yeah! Elektroshock FTW!"
Elev: "Det kan jeg sgu ikke!"
Lærer: "... du kan ikke? Det er jo ikke et svar! Du kender proceduren!"
Elev: "Øv!!!"
*Eleven stikker to strikkepinde ind i en stikkontakt*
*ZAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAPPP!!!!!!!!!!*
Elev: "4Nlog2N − 6N + 8 og for N = N1N2 med coprime N1 og N2, kan man bruge Prime-Factor og ...."
Lærer: "Fuck yeah! Elektroshock FTW!"
#3 den er bedre en så mange andre måder, og hvad er det lige din farfar har med noget som helst at gøre?
bare fordi de bruger en 6 årigs matematiske intelligens, betyder det ikke du kan vende det om og ødelægge logikken. de siger matematisk niveau fordi 6 årige i 99% af tilfældene stinker til matematik, det er noget alle kan forholde sig til, og så er det fuldstændigt lige meget om en 80 årig også er dårlig til matematik, artiklen prøver ikke at se, at man bliver klogere med alderen
det eneste jeg godt kunne tænke mig at vide, er om de personer med negativ virkning, varer det også 6 måneder? for kan man ikke finde ud af matematik i et halvt år, så kan man ikke rigtig lave andet, end at arbejde i en børnehave
bare fordi de bruger en 6 årigs matematiske intelligens, betyder det ikke du kan vende det om og ødelægge logikken. de siger matematisk niveau fordi 6 årige i 99% af tilfældene stinker til matematik, det er noget alle kan forholde sig til, og så er det fuldstændigt lige meget om en 80 årig også er dårlig til matematik, artiklen prøver ikke at se, at man bliver klogere med alderen
det eneste jeg godt kunne tænke mig at vide, er om de personer med negativ virkning, varer det også 6 måneder? for kan man ikke finde ud af matematik i et halvt år, så kan man ikke rigtig lave andet, end at arbejde i en børnehave
#28
Det er mega uretfærdigt... her er hvordan joken skulle forstås:
En lærer sviner hans elev, som er god til dansk, engelsk og tysk til og fortæller ham at han ikke er god til matematik og beder elevn vise at han kan bare 'lidt' matematik. Da eleven ikke er istand til dette, tvinger læreren eleven til at benytte sig af en in-house løsning angående elektriske stød til hjernen (artiklen).
Så han får eleven til at stikke to strikkepinde ind i kontakten for at få stød... efter det, er pointen at eleven kan en masse matematik, og læreren slutter af med at godte sig over at elektroshock metoden virker.
Det er mega uretfærdigt... her er hvordan joken skulle forstås:
En lærer sviner hans elev, som er god til dansk, engelsk og tysk til og fortæller ham at han ikke er god til matematik og beder elevn vise at han kan bare 'lidt' matematik. Da eleven ikke er istand til dette, tvinger læreren eleven til at benytte sig af en in-house løsning angående elektriske stød til hjernen (artiklen).
Så han får eleven til at stikke to strikkepinde ind i kontakten for at få stød... efter det, er pointen at eleven kan en masse matematik, og læreren slutter af med at godte sig over at elektroshock metoden virker.
Darkmind (7) skrev:Ahh og så den gang i 50'erne hvor stød hjalp alle med psykiske problemer..
Hvad stød ikke kan gøre for mennesket..
Elektroshock bruges stadigvæk. Det virker mod det meste og det er rimelig harmløst. Det er det hvide snit, som er berygtet fra 50erne. Det bruges kun i meget svære tilfælde i dag.
#32: så siger vi bare elektroshock fra 1910-20 istedet.
Det var hjernedødt :)
Det var hjernedødt :)
#34: Jeg grinte :D
Men faktisk brugte man det bl.a. mod PSTD eller 'granatshock' hvor folk f.eks havde mistet evnen til at tale.
Det blev sådan lidt:
læge: "Sig 'ahh'"
patient: "grlll"
ZAAAP
læge: "Så prøver vi igen"
En kende sadistisk
Men faktisk brugte man det bl.a. mod PSTD eller 'granatshock' hvor folk f.eks havde mistet evnen til at tale.
Det blev sådan lidt:
læge: "Sig 'ahh'"
patient: "grlll"
ZAAAP
læge: "Så prøver vi igen"
En kende sadistisk
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.