mboost-dp1

Ben J. Poss Gulak
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Måske er det bare mig der ikke har forstået konceptet helt, men er det ikke mere eller mindre en let modificeret Segway smidt i et motorcykellignende chassis?
Nice... jeg er sikker på hvis den maskine bliver en susces som jeg tror den kan blive så kan den knægt blive rimelige hurtig rig..
@1:
Historien fortæller jo netop at det ikke er baseret på en Segway.
Topic:
Der er en del problematic omkring den der, den er sej og fiks, men, lovlig?
Desuden, så synes jeg måske at den er lige alternativ nok, personligt har jeg i hvert fald ikke lyst til at køre på motorvej med den der, ud over det ser ham gutten der er afbilledet i kilden ikke specielt smart ud oven på den :s
Historien fortæller jo netop at det ikke er baseret på en Segway.
Topic:
Der er en del problematic omkring den der, den er sej og fiks, men, lovlig?
Desuden, så synes jeg måske at den er lige alternativ nok, personligt har jeg i hvert fald ikke lyst til at køre på motorvej med den der, ud over det ser ham gutten der er afbilledet i kilden ikke specielt smart ud oven på den :s
Hvis den er ulovlig, men bliver meget populær, så vil man ændre i loven fordi den er meget mere miljø rigtig end benzin motorcykler..
Haha, som om det ikke er farligt nok at køre på MC som det er idag. Hvis man så samtidig gerne vil ligne en klovn så tror jeg UNO'en er en sikker vinder.
Så hellere en tur på en af disse:
http://s2.bikewalls.com/pictures/BMW_S1000RR__01_1...
http://www.ducati-999.com/V2%202007%20May%20-%201....
Så hellere en tur på en af disse:
http://s2.bikewalls.com/pictures/BMW_S1000RR__01_1...
http://www.ducati-999.com/V2%202007%20May%20-%201....
Jeg ville nok foretrække et alm. gashåndtag. Det giver en en noget anspændt stilling at bruge hele sin krop som controller.
(og man risikerer jo at spilde sin øl ud over sig selv når man skal bremse..)
(og man risikerer jo at spilde sin øl ud over sig selv når man skal bremse..)
Ikke lige min smag, men hvis den bliver billig, kan den sikkert godt blive et hit. Et af segway'ens problemer er jo netop at den er så forbandet dyr.
Jeg synes faktisk den er meget sej - og så vidt som jeg kan se, burde den være lovlig - den har spejlene, og ingen lov jeg kender til udtaler sig om hvordan hjulene skal være placerede (dog er der naturligvis love angående tyngdepunkt, slæk på ret m.v..
Men enig - et gashåndtag ville være at foretrække.
#11: Hvordan vil du drikke øl og køre MC på samme tid?
* 1: Du har hjelm på.
* 2: Den ene hånd har bremsen, den anden acceleratoren - hvilken en bruger du til øllen?
#9: Da vel ikke værre end at punktere blot det ene hjul på en almindelig motorcykel.. :-)
Men enig - et gashåndtag ville være at foretrække.
#11: Hvordan vil du drikke øl og køre MC på samme tid?
* 1: Du har hjelm på.
* 2: Den ene hånd har bremsen, den anden acceleratoren - hvilken en bruger du til øllen?
#9: Da vel ikke værre end at punktere blot det ene hjul på en almindelig motorcykel.. :-)
#off-topic
Jeg elsker bare malplacerede reklamer. Lige ude til højre er der en reklame for et advokatbureau, der specialiserer sig i motorcykelulykker. :-)
Jeg elsker bare malplacerede reklamer. Lige ude til højre er der en reklame for et advokatbureau, der specialiserer sig i motorcykelulykker. :-)
#11 og #14 Er hele pointen med den automatiske acceleration, at den selv prøver at holde balancen? Altså at man læner sig frem/tilbage hvis man vil skifte hastighed.
Hvis man laver et gashåndtag, så skal folk selv huske at læne sig frem så man ikke ryger bagover, når den gasser op. Altså skal folk selv kontrollere balancen mellem gas og cyklens "frem eller tilbage-læning". Det er nok for svært.
Hvis man laver et gashåndtag, så skal folk selv huske at læne sig frem så man ikke ryger bagover, når den gasser op. Altså skal folk selv kontrollere balancen mellem gas og cyklens "frem eller tilbage-læning". Det er nok for svært.
"...så har den nu 18-årige opfinder...." Nøj, er han også opfinder. Hvorfor bærer artiklen ingen reference til hvad han har opfundet?
Jeg mener, det er intressant at han har udviklet en ethjulet motorcykel, men opfindelser plejer at være lidt mere interresante at læse om.
Jeg mener, det er intressant at han har udviklet en ethjulet motorcykel, men opfindelser plejer at være lidt mere interresante at læse om.
Jeg ville ikke føle mig tryg ved at skulle nedbremse fra 200 km/t ved at forskyde min kropsvægt bagud - de fleste ved vist hvilken vej ens krop bliver trukket i en hård opbremsning.
Det er muligt at det duer på en segwey med 15 km/t, men på en motorcykel? Nej...
Nu skal jeg vel være rimelig, og skrive at der ikke står at den kan køre 200 km/t, men mon ikke de fleste motorcykler kan det, på nær nogle 125 cc kina-modeller.
Det er muligt at det duer på en segwey med 15 km/t, men på en motorcykel? Nej...
Nu skal jeg vel være rimelig, og skrive at der ikke står at den kan køre 200 km/t, men mon ikke de fleste motorcykler kan det, på nær nogle 125 cc kina-modeller.
Hvorfor er det en motorcykel? Eller er det fordi det kun er i lille DK at vi skelner mellem MC og Knallert (for ikke at tale om Knallert 45, Scooter samt Lille/Stor MC)
#19 - hvad er definitionen da på en opfinder i dine øjne? Højde nok til at tage patent? Tror jeg umiddelbart at der her er tale om
#14 Enten har du ikke selv kørt MC eller også er det en tanketorsk -> Man bruger samme hånd til acceleration og bremse på en normal motorcykel :)
#19 - hvad er definitionen da på en opfinder i dine øjne? Højde nok til at tage patent? Tror jeg umiddelbart at der her er tale om
#14 Enten har du ikke selv kørt MC eller også er det en tanketorsk -> Man bruger samme hånd til acceleration og bremse på en normal motorcykel :)
Dette er en fantastiks ide, simpel og gennemtænkt ide, dette er fremtiden. den har lav rullemodstand, lav vægt, og lave af få genstande, hvilket vil medføre at der er mindre der kan gå i stykker. Det er hvad jeg vil kalde godt design. Mere af det, så kan vi få det forældet forbrændnings motor ud af verden :)
Det tror jeg ikke er noget problem, se f.eks dette link: http://www.teslamotors.com/ en el bil der kan klare 0-100 på under 5 sek. og yder 189 kW og 200 nm.
Det er ca. 5 år siden at jeg først hørte om en 1-hjulet motorcykel:
http://www.gizmag.com/go/2350/
http://www.gizmag.com/go/2350/
Det "revolutionerende" er at den kørere på el, og så er den "1"-hjulet - altså ny kombination + at opfinderen er meget ung.
Hvorfor bliver folk ved med at snakke om "300km/t", "nedbremsning på motorvej" osv? Den kørere jo på el! en ellert er jo heller ikke beregnet til motorvejskørsel og til at køre 300km/t, så hvorfor skulle denne motorcykel være det?
Tom K's Lemans racer, har jo nok heller ikke plads til en kasse øl bag føresædet, da den ikke er beregnet til at køre ned til købmanden i..
Altså hver sit køretøj, til hver sit formål.. denne er beregnet til storbyer, og til at fragte folk frem og tilbage fra arbejdet.
Hvorfor bliver folk ved med at snakke om "300km/t", "nedbremsning på motorvej" osv? Den kørere jo på el! en ellert er jo heller ikke beregnet til motorvejskørsel og til at køre 300km/t, så hvorfor skulle denne motorcykel være det?
Tom K's Lemans racer, har jo nok heller ikke plads til en kasse øl bag føresædet, da den ikke er beregnet til at køre ned til købmanden i..
Altså hver sit køretøj, til hver sit formål.. denne er beregnet til storbyer, og til at fragte folk frem og tilbage fra arbejdet.
33 skrev:#31 Jamen så skal de ikke kalde det en motorcykel og give den kåbe på, så den ligner en Hayabusa :D
Fair nok at han har lavet en Segway med sæde i stedet for platform, men hvor er det nyskabende så henne?
Det nyskabende ligger i af man ændre den vanlige tanke omkring motorcykler/transport, den ser meget mere bruger venlig ud i forhold til en alm. motorcykel.
Tropic:
Til alle dem der stiller spørgsmålstegn ved det, alt nyt har "børne sygdomme", dette kan ikke undgåes, da man ikke kan forud se konsekvenserne af alting. Den har nogle ulemper i forhold til den alm. motorcykel, men vejet op i mod hvad der er af fordele synes jeg ikke det er noget.
personligt synes jeg det er total fjollet at begyne at kalde det en motorcykel hvis ikke den kan kører over 120 km/t.
selv en tunet puch kan sgu da komme op på 90 km/t..
har samme holdning som en post højere oppe, ville fandme gerne prøve sådan en, men når jeg selv skal ud og have mc igen bliver det nok en mere almindelig honda cbr.. det ved man hvad er.
og hvad fanden er det for noget ævl med at sammenligne den med en ellert? det er en -motor cykel- motorcyklers primære funktion er køreglæde.. ikke en smuttur ned til kiosken..
selv en tunet puch kan sgu da komme op på 90 km/t..
har samme holdning som en post højere oppe, ville fandme gerne prøve sådan en, men når jeg selv skal ud og have mc igen bliver det nok en mere almindelig honda cbr.. det ved man hvad er.
og hvad fanden er det for noget ævl med at sammenligne den med en ellert? det er en -motor cykel- motorcyklers primære funktion er køreglæde.. ikke en smuttur ned til kiosken..
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.