Eksponering i landets medier er ofte en god ting for et firma, men hos Orango har man sikkert gerne været den seneste uges medieomtale foruden.
Firmaet fik massiv negativ omtale, da det kom frem, at de via Klagenævnet for Domænenavne havde tiltvunget sig domænenavnet orango.dk, efter at det havde været ejet af Peter Veileborg i over 9 år.
Ekspert i markedsføring Thomas Rosenstand fra firmaet Concept Interest, der tidligere har hjulpet andre med dårlig omtale, mener, Orango bør finde et nyt navn. Alternativet er at fortsætte og lade tiden arbejde for dem, men det, mener Rosenstand, kan tage lang tid.
Thomas Rosenstand til ComON skrev:
Det her kommer til at hænge ved længe, for der er virkelig skrevet meget om sagen – mange forskellige steder.
Foretager man i dag en søgning på Orango eller orango.dk på Google, så dukker sagen op blandt nogle af de første resultater.
ComON har haft fat i den administrerende direktør fra Orango, Jan Stilling Hansen, for en kommentar, men man ønsker ikke at kommentere sagen.