mboost-dp1

Aller Press A/S

EDBpriser.dk har fået et ansigtsløft

- Via Presswire - , redigeret af Emil

Den efterhånden 10 år gamle hjemmeside EDBpriser.dk, som de fleste nørder nok kender, har efter at have haft det samme udseende i lang tid nu fået en ansigtsløftning.

Siden, der i sin tid blev startet af Lars “Wheeler” Rasmussen og efterfølgende købt af Aller-koncernen, som i dag driver sitet, har også fået en opgradering af hardwaren, der skulle få den til at reagerer hurtigere på søgninger.

På sigt er målet en ombygning af hele systemet bag, så det bliver løftet over på SiteCore-CM-systemet.

EDBpriser.dk kører på Microsoft SQL Server, og det vil det fortsætte med, da der er planer om at indbygge FAST-søgemaskinen. Det vil give mulighed for at lave prisportaler til andre end bare hardware-entusiasterne.





Gå til bund
Gravatar #1 - Eiler
7. maj 2008 07:53
Er jeg den eneste der synes bedre om den gamle side? Jeg synes især at den store hvide bjælke i højre side af midten er meget frustrerende - hvorfor ikke bruge al pladsen?

Men jeg kunne bedre lide den gamle...
Gravatar #2 - j_jorgensen
7. maj 2008 07:56
Ja..enig, den gamle var bedre... den nye har for meget "clutter" og alt for stort og kluntet design.

Har ikke prøvet søgemaskinen endnu - men eh, jeg håber sgu de har lavet den bedre end den gamle - det var noget bras!
Gravatar #3 - sparrez
7. maj 2008 07:58
Jeg synes det er en katastrofe. Det er blevet meget mere uoverskueligt! Og så skal jeg vist have fat i noget Flash blokering, for der er altså en grænse for hvor meget Flash gejl jeg gidder se på.

Designet er da pænt nok, men hvis det ikke er i stykker, hvorfor så lave det om?

Det gamle fungerede jo fremragende! Der er altså lige lidt for meget Web 2.0 beta gejl, med store skriftyper og kæmpe firkanter, over det der....
Gravatar #4 - thorjak
7. maj 2008 07:59
Det nye er da nemmere at finde rundt på, og finde de ting man skal bruge ;)

De høje hvide bjælker i højre midte, er store fyldige grimme dumme reklamer. Som Ødelækker alt på den side.

Fin side, men halvdelen af den er blevet reklame, men heldigvis kan de jo fjernes :D
Gravatar #5 - OmniGnu
7. maj 2008 07:59
#1, 2 & 3

Kunne ikke være mere enig!

der går sq ild i mit scroll wheel hvis jeg skal sidde og slå hardware op på den side i en længere tidsperiode


crap for crap side!
Gravatar #6 - inckie
7. maj 2008 07:59
Der er en Webdesigner med utrolig dårlig smag

og nogle chefer der burde fyres, for at have godkendt det lort. det er jo lige så stor skandale som dr.dk
Gravatar #7 - Eiler
7. maj 2008 08:00
#4 - det forklarer en del - jeg bruger Maxthon som blokerer 95% af alle reklamer :)
Gravatar #8 - bimmerdk
7. maj 2008 08:03
hehe det er så lidt tid siden de fik det, syntes dog også det gamle var meget bedre
Gravatar #9 - NiklasP
7. maj 2008 08:05
#7: Når du ved du bruger en browser som fjerner 95% af edbpriser.dk's indhold, er det så ikke et lidt tyndt grundlag du whiner over siden på? ;)

Iøvrigt synes jeg selv det er et fedt ansigtsløft, det gamle var imo ikke nogen speciel skønhed mere. Specielt ikke efter det har været i brug i 10år. Det eneste jeg er utilfreds med er det store banner i højre side på produkt listen, så listen bliver alt for smal.
Gravatar #10 - Disky
7. maj 2008 08:07
Sikke en overskrift 'et ansigtsløft'

Hmm, det er jeg bestemt ikke enig i, det er rodet og mindre brugervenligt end før. Man vender sig sikkert til det med tiden, men et løft er det bestemt ikke.
Gravatar #11 - Magten
7. maj 2008 08:08
Troede jeg havde skrevet forkert url igår da jeg gik ind på siden :D
Gravatar #12 - EmKay
7. maj 2008 08:08
Synes altid der er meget modstand, når større sites får nyt design. Det skete også på connery.dk og her på newz.dk og hvis jeg lige gad at tænke lidt mere efter kunne jeg garanteret komme på flere.

Jeg tror dog bare det er et udtryk for at de fleste af os er vanemennesker, der pludselig bliver hevet ud af vores trygge hverdag og skal til at vænne os til noget nyt. Det gider vi inderst inde ikke rigtig, så derfor brokker vi os. Efter lidt tid når vi har vænnet os til det svinder kritikken stille og rolig ind til næsten ingenting.
Gravatar #13 - Cugel
7. maj 2008 08:09
3 skrev:
Designet er da pænt nok, men hvis det ikke er i stykker, hvorfor så lave det om?


prøv at vende den om.. "hvorfor lave nye biler hvis de gamle virker"

vil gætte på de har gjort det af samme grund newz skiftede til v4.. forandring fryder (nogle gange)
Gravatar #14 - madeinrussia
7. maj 2008 08:14
http://edbpriser.dk ser da OKAY ud, men fuck man, undskyld mit franske men den orange farve der dukker op nogen gange er lidt mærkelig.
Gravatar #15 - Kirsebær
7. maj 2008 08:15
Hm..er der andre der har reklamer som blokerer for vertikal scrolling? :o
http://www.imagehosting.com/show.php/1739061_asd.P...

Desværre så synes jeg deres søgning er lige så slem som den altid har været, man kan stadigvæk bl.a. kun vælge "minimum tommer" og ikke vælge at ens bærbare skal være fra 12-13.1 tommer. Utrolig irriterende at få samtlige bærbare med over 12" hvis ens bærbare ikke må være mindre..
Gravatar #16 - Naish
7. maj 2008 08:16
Jeg synes det største problem er at de har 80% hvid farve lige der hvor indholdet burde være, alt sammen for at få plads til en reklame.

Ellers er det pænt.

Men brugbarheden har taget en gigantisk dyk nedad.
Gravatar #17 - Kirsebær
7. maj 2008 08:16
Helt off topic så er SP3 på dansk kommet på windows update :P
Gravatar #18 - Mr.Weasel
7. maj 2008 08:16
Det eneste jeg ikke rigtigt bryder mig om er midten af forsiden. Det virker lidt underligt med de otte billed links til overordnede katagorier og så er det underligt hakket af med et "Velkommen til vores nye site" billed og konkurrence og anmeldelser neden under. Det virker som dårlig udnyttelse af pladsen.
Gravatar #19 - Bateman
7. maj 2008 08:20
Med Adblock Plus ser det meget bedre ud end det gamle synes jeg. Mere overskueligt.
Gravatar #20 - froggiestone
7. maj 2008 08:22
nu skulle der ikke meget til at løfte udseendet til det bedre. og det har da pyntet, men det er på ingen måder flot.

jeg kan ikke se nogle reklamer, men jeg kan e en hvid bælke der hvor der nok skulle havde været noget flash helvede...

adblock plus ftw !
Gravatar #21 - Unknown Source
7. maj 2008 08:22
Det er jo umådelig dårligt nu det site, jeg har aldrig set værre reklame/flash/lir på et site, jeg bruger bare google til at surfe priser fremover.

Det en ommer!
Gravatar #22 - paradise_lost
7. maj 2008 08:23
Meget bedre end den forige version, bare for mangler reklamer, men sådan var det jo på den gamle version også.
Gravatar #23 - NioBe
7. maj 2008 08:27
OMG kunne ikke være mere enig end de andre... Sad og skulle finde noget igår... og underligt nok selv om interfacet er pænt det samme som den gamle så synes jeg at den var meget mere uoverskuelig... :S

Jeg som er stor forbruger på den side, gik over til at søge mine dele manuelt via google... :/
Gravatar #24 - zaggi
7. maj 2008 08:27
Er du så færdig hvor er den billig at se på... Den er sgu godt nok en lille smule hæslig. Det ligner ihvertfald ikke en side der "designet" i det år vi kalder 2008.

Især søgeresultaterne står da extremt dumt. Det er meget uoverskueligt når det står på den måde. Altså visningen på listen er alt alt for stor.

De burde ha re-designet det gamle look, ikke lave et helt nyt.

Fyr lige den designer der ...
Gravatar #25 - noramskull
7. maj 2008 08:29
Er det virkelig en nyhed at der er en side som har fået nyt layout?

Når det er sagt så var det gamle meget mere overskueligt, de burde overveje at lave en klassisk version af det som man kunne vælge.
Gravatar #26 - RMJdk
7. maj 2008 08:29
#12 Ja eller at det er dumt at lave om på noget som fungere, newz ligner stadig lort imo :P alt alt for hvidt. Skærer jo dybt i øjnene specielt om natten.

edbpriser ligner nu en ny grim ebay ting, det er da de mest absurte farver at sætte sammen, hvid, blå og orange?.
plus designet er total uoverskueligt nu.

De er virkelig blevet taget ved røven, håber ikke de har betalt ret meget for det grimme design.

Nå ja ikke mindste kan vi også tage www.hol.dk med på, de har også fået et lorte design som er totalt grimt. Giver ingen mening at siderne skifterne ud når de kun kan lave noget som ikke fungere så godt og er grimmere.
Gravatar #27 - thomaxz
7. maj 2008 08:32
Den er da meget pæn, men utrolig rodet, først klikker man på ikon i det hvide felt, og så skal man over i det organge farvede for at finde underkategori, får at komme over til hvide felt igen.

Utroligt irtrende for øjene, deruvoer er deres søge funktion ikke et hak bedre end i den forrige enten for man ingen kategorier, ellers også får man dem alle.
Gravatar #28 - Izaaq
7. maj 2008 08:33
Ok nu har surmulerne vist fået rigeligt plads at boldtre sig på, så nu vil jeg da gerne sige noget positivt:

Jeg synes, den er mega fed. Ok den er lidt bloated og en kende uoverskuelig, men det kan da nemt fikses henad vejen.

Til gengæld er den monster hurtig i forhold til den gamle, og de der #!$/&¤#!!$#! popup-reklamer, som forhindrede én i at komme videre i menuerne er fjernet.

Det er vildt skønt. :-)
Gravatar #29 - Scapegoat
7. maj 2008 08:43
www.edbpriser.dk er en side vi alle kender og forstår, det er en side som bruges til at sammenligne hardware for entusiaster, folk der går op i performance. (Størstedelen i hvert fald)
Netop derfor skal man ikke lave netop denne side "fancy" Jeg har aldrig været særlig glad for eyecandy, og tvivler faktisk på om dette udseende er noget jeg ønsker at leve med.

For at være helt ærlig så overvejer jeg at droppe mit ellers ivrige brug af www.edbpriser.dk

Klart, man kunne godt give siden et ansigtløft, men små skridt, små skridt...

Gi' mig performance, ikke eyecandy.
Gravatar #30 - -N-
7. maj 2008 08:44
[offtopic]

#4 Nu må du lige være lidt solidarisk, hvis alle havde addblokere fandtes edbpriser.dk, newz.dk, jp.dk, politiken.dk osv ikke. Addblokere = samfundsnassere, vi andre skal se de reklamer i ikke vil se. Gider i ikke se reklamer, så begræns jeres brug til de sider der ikke har bannere. Det er lidt ligesom med licensen, gider folk ikke betale, så skal de ikke se dr, tv2, tv2zule osv og høre radio. Det er ganske enkelt, vi må betale for de service vi bruger, på nettet er det gennem bannerreklamer.

Damn free riders, i er grunden til at ondt i samfundet. I forstå ikke begrebet solidaritet... Snylterer! :-D

[/offtopic]

Jeg synes nu egentligt at den har samme funktionalitet som tidligere og bannerreklamerne er blevet mindre centrale. Ligesom alle de andre konservative nørder der frygter udvikling, så blev jeg også selv lidt skræmt ved første øjekast. Men en hver ved, at præsentere noget helt nyt for en nørd giver ca. samme respons som gamle bedstefar på 95 og køerne på marken, de kan alle bedst li' verden som den var i går.
Gravatar #31 - Bofh
7. maj 2008 08:51
Ansigtsløft lidt som en kendt person som har 20 liter botox for meget.

Kønt og overskueligt er det ikke.

Sitet er gået fra overskueligt og lettere nørdet, til pop og rodet...
Gravatar #32 - lorric
7. maj 2008 09:02
Jeg synes den er alt for nem at bruge og der mangler nogen reklamer rundt omkring. Der kunne godt være flere. F.eks. mangler der en i bunden og en pop-under. Desuden savner jeg nogen flere farver. Der jo kun 3.
Og hvorfor er der ingen lyd på reklamerne? Vi er sgudda kommet til 2008!
Gravatar #33 - tipsen
7. maj 2008 09:02
"Overskueligt" angiver edbpriser.dk selv om det nye design... - tjohh... - så skal jeg bare have en ny 30" fladskærm stillet på højkant - så er det nok overskueligt igen... - det fylder for meget, farverne er dårligt benyttet og der er for mange fejl i designet - det er bare ikke godt nok.
Gravatar #34 - Bachy
7. maj 2008 09:09
Ahh .. så slem er den nu da heller ikke. Jeg sad og læste alle kommentarerne her på siden, og besluttede mig så for at besøge edbpriser.

Faktisk blev jeg nærmest positivt overrasket efter al den hakken der havde været på sitet herfra. Jeg synes godt om at der er lidt kulør, måske skulel de have valgt et par knap så skrappe farver, men i bund og grund er det fint.

Selve navigeringen, tja .. egentlig er der vel ikke noget at sige til det, det er elendigt som det altid har været. Søge funktionen i den nye version har jeg ikke prøvet, så der skal jeg ikek kunne udtale mig for eller imod :)

Nå alt kommer til alt, så er jeg egentlig ret ligeglad med edbpriser, eftersom jeg so wie so er bosat i dulandet, og derfor ikke har meget glæde af hvad tingene koster i DK :)
Gravatar #35 - Bachy
7. maj 2008 09:19
Hmm .. efter lidt længere tid på siden, må jeg indrømme at den ikke just er blevet ... ahh .. kønnere, ej bestemt heller mere intuitivt. Opbygningen af siden med de der kasser forneden, den store hvide stribe i midten med deres "faktaboks" hvor de fortæller dig hvilken sektion du er i .. blaaah !

Nå .. jeg håber i über nörds/geeks tilgiver mig, jeg bæjer mgi i støvet og ber til de store edb guder om at fjerne edbpriser fra cyberspace landkortet
Gravatar #36 - utdiscant
7. maj 2008 09:25
Jeg synes det ser fantastisk godt ud.
Gravatar #37 - RMJdk
7. maj 2008 09:31
#30 ja frygter udvikling eller tør at have sin mening, den lader vi så stå et øjeblik.

Køber folk som dig også tøj og andre ting efter det? ja puha det er godt nok grimt men hey efter 14dage er det jo nok pænt nok.

Nogle af os er ikke mange for at sige tingene lige ud. det ligner lort føj.

Det har slet ikke noget med udvikling at gøre, udvikling i min bog er når tingene går frem af, fandme ikke tilbage til 200 farver og et design der tager 5min at navigere igennem.
Gravatar #38 - shduckman
7. maj 2008 09:34
Er jeg den eneste der synes det ligner en krydsning imellem qxl.dk og en typisk typesquatting side?
Gravatar #39 - EmKay
7. maj 2008 09:36
#30

offtopic:

Det er en hyppig fejl når folk tror at TV2 og "tv2zule", som du kalder det, stadig får licens-penge. Det gør de ikke. TV2 og dermed også TV2 Zulu er 100% privatiseret og får dermed ikke licens-penge mere. TV2 regionerne gør, men det er en helt anden snak.

/offtopic
Gravatar #40 - reschat
7. maj 2008 10:32
Jeg synes bestemt det er pænere end det gamle. Dog så havde jeg meget svært ved at finde det sted hvor man logger ind. Men jeg fandt det da efter megen leden. Åbenbart så er man blevet VIP hvis man har en bruger, og det hedder nu "V.I.P. Menu".

Hvis søgemaskinen bliver bedre, så vil det virkelig hjælpe. Jeg har aldrig rigtig forstået hvorledes den (gamle?) virkede - eller rettere sagt ikke virkede.
Gravatar #41 - Newt
7. maj 2008 10:40
Det gamle site var ufatteligt dårligt og helt helt uigennemskueligt -man kunne kun finde noget hvis man kendte sitet i forvejen!

Dejligt med en opdatering -nu kan jeg ligefrem anbefale sitet til andre, førhen blev jeg nødt til at finde tingene for folk.

Det nye site er lækkert og nemt at finde rundt i!
Gravatar #42 - -N-
7. maj 2008 11:15
#37 Jeg ved ikke om det er at have sin egen mening, i princippet er det stadig den samme side. Du har stadig den samme 'gå-tilbage' mulighed som du altid har haft og måde man vælger søge kriterier er stadig den samme. Dvs. at forskellen ligger primært i de nye ikoner på forsiden, størrelsen, som nu udnytter større skærme bedre og så tilføjelsen af faner, så man kan skifte direkte til andre hovedgrupper. Så jeg ved ikke hvor det dårligere ligger, at der er kommet ikoner frem for udelukkende tekst overskrifter?
Gravatar #43 - -N-
7. maj 2008 11:16
#39 Sorry, det viste jeg ikke og mente naturligvis tv2zulu, troede de var på nedtrapning over en årrække, så de ikke midstede 600mio fra dag til dag. Mener at det var deromkring støtten lå
Gravatar #44 - sguft
7. maj 2008 11:21
måske lidt i overkanten med reklamer ud over det hele, men i det mindste virker hastigheden til at være blevet sat i vejret - det er hurtigere at navigere rundt på og søgeresultaterne kommer også hurtigere frem.

Det grafiske og æstetiske er jeg tilgengæld lidt ligeglad med :)
Gravatar #45 - Hůňděštějlě2
7. maj 2008 11:36
Den ligner en dårlig hjemmeside for salg af teknologiudstyr. Jeg vil ha' det gamle tilbage.
Gravatar #46 - fidomuh
7. maj 2008 11:57
#30

Nu må du lige være lidt solidarisk, hvis alle havde addblokere fandtes edbpriser.dk, newz.dk, jp.dk, politiken.dk osv ikke.


Naada?
Jamen, Hr Orakel, hvorfor ikke?

Jeg kender masser af sites der koerer uden reklamer, men det er maaske bare min fantasi?

Addblokere = samfundsnassere


Adblocking er en loesning paa et problem der er ved at tage overhaand paa nettet.
Newz.dk er moderat, ComON er en katastrofe.

vi andre skal se de reklamer i ikke vil se.


Du er velkommen til at bruge adblocking hvis du ikke gider se reklamerne.

Gider i ikke se reklamer, så begræns jeres brug til de sider der ikke har bannere.[quote]



[quote]Det er lidt ligesom med licensen, gider folk ikke betale, så skal de ikke se dr, tv2, tv2zule osv og høre radio


Jeg er helt enig, du fortaeller mig bare hvor jeg lovligt framelder mig?
Nej? Saa lad dog vaere med at blande noget helt andet ind i det.

Det er ganske enkelt, vi må betale for de service vi bruger, på nettet er det gennem bannerreklamer.


Men der er forskel paa hvor mange og hvilke reklamer folk gider se.
Hvis folk bruger adblocking er det et ganske godt tegn paa at det har taget overhaand.

Damn free riders, i er grunden til at ondt i samfundet. I forstå ikke begrebet solidaritet... Snylterer! :-D


... Retard.

( Ja, det var lidt flamebait. )
Gravatar #47 - -N-
7. maj 2008 12:27
#46 Personligt gider jeg ikke comons reklamer, derfor bruger jeg ikke siden. Gider man ikke betale for et produkt, skal man ikke bruge det, længere er den ikke. Man betaler ved at se reklamer, er man utilfreds med villkårene, er man frit stillet til at vælge en anden side. Men kan det er da super egoistisk at folk som dig installere addblock og lader os andre betale. Jeg gider da ikke betale for dit brug af edbpriser.dk, det er da indlysende. Du gider da heller ikke betale for mit forbrug af diverse internetydelse.

Desuden er det en tåbelig opstilling du har af problemet, vores økonomi er baseret på markedsvilkår, hvis virksomheden vil overleve må den indrette sig. Det betyder at hvis folk ikke længere gider bruge comon pga. reklamer, så finder de ud af det ved brugerfald. På den anden måde udhuler du bare økonomien i deres virksomhed. Det bliver jo aldrig fair. Brug nogle andre sider hvis du ikke er tilfreds. Installere du addblock har de stadig en masse fiktive kunder, som egentlige bare nasser og laver et større hul i kassen.

Jeg henviste slet ikke til om det var lovligt eller ulovligt ikke at betale, det synes jeg egentligt fremgik ret klart idet jeg forholdte mig til det faktum, at der findes sortseere. Kan ikke se hvorfor du blander de to ting sammen, du vendte jo det hele på hovedet. Så der er god samlignlighedskraft.

Så hvis du synes at det har taget overhåned med edbpriser.dk så gå til den lokale pusher og betaler langt mere. Det koster at spare, sådan er det. Edbpriser levere en ydelse, den skal de have penge for.

Jeg ved ikke hvilke kommunist sider du henviser til. Hvis det er dr.dk du tænker på så er det fordi at den er sponsoreret af dine licenspenge.

Men tak for dit sure opstød :-D
Gravatar #48 - -N-
7. maj 2008 12:30
#46 Med andre ord, hvis du har en side der ikke er støttet eller privatfinansieret, så kom med den. Men sider som comon lever af dig ikke af en støtte, så vi må jo lige have eksistensgrundlaget på plads for det giver en realistisk mulighed for sammenligning.

Det koster penge at købe og drive en server samt at have traffik på en internet forbindelse, pengene skal komme et sted fra. Newz, comon og edbpriser har valgt at tjene deres penge gennem reklamer. Det er deres valg, det er dit valg om du vil benytte deres services.
Gravatar #49 - 2xmy
7. maj 2008 12:36
Deres links til ComOn er alle sammen forkerte... selve id'en er god nok men url'en er forkert. Gad vide, hvornår de fanger den :)
Gravatar #50 - fidomuh
7. maj 2008 13:23
47 skrev:
Personligt gider jeg ikke comons reklamer, derfor bruger jeg ikke siden.


Det goer jeg heller ikke.

Gider man ikke betale for et produkt, skal man ikke bruge det, længere er den ikke. Man betaler ved at se reklamer, er man utilfreds med villkårene, er man frit stillet til at vælge en anden side.


At se en reklame er ikke betaling.
Det kan godt vaere at du og newz.dk crewet har en fantasi om dette, men betaling == udgift for mig.

At se reklamerne er ikke en udgift, men en gene.
Der er forskel.

Men kan det er da super egoistisk at folk som dig installere addblock og lader os andre betale.


Jeg tror du har misforstaaet noget helt basalt. Jeg forventer ikke at du skal betale for mig, jeg forventer at sitet der ligepludselig ikke faar nogen reklamevisninger, opdager at de har gjort et eller andet forkert og derefter tager tiltag der goer sitet brugbart uden 10.000 filtre.

Jeg gider da ikke betale for dit brug af edbpriser.dk, det er da indlysende.


Det skal du heller ikke.

Desuden er det en tåbelig opstilling du har af problemet, vores økonomi er baseret på markedsvilkår, hvis virksomheden vil overleve må den indrette sig.


Aha?
Saa ved at jeg ikke laengere genererer reklamepenge til ComON, saa skal de ikke indrette sig? Eller? Hvad?

Det betyder at hvis folk ikke længere gider bruge comon pga. reklamer, så finder de ud af det ved brugerfald.


Hvad nu hvis jeg gerne vil bruge sitet, men samtidigt vil pointere at deres valg af flashreklamer med lyde og popups, er en daarlig ting?
Det kan man saa bare ikke? Eller hvad?

På den anden måde udhuler du bare økonomien i deres virksomhed. Det bliver jo aldrig fair.


Livet er ikke fair, velkommen til virkeligheden.
Men du mener altsaa ikke at ComON kan gaette sig til at folk er utilfredse med reklamerne hvis de ligepludselig stadig har 100.000 brugere, men kun 2 reklameseere?

Brug nogle andre sider hvis du ikke er tilfreds.


Hvilket ikke skader ComON? Eller hvad ?

Installere du addblock har de stadig en masse fiktive kunder, som egentlige bare nasser og laver et større hul i kassen.


Jeg er ikke en fiktiv kunde.
Jeg er en bruger, jeg vil gerne bruge sitet, jeg vil bare gerne have et moderat reklameforhold.

Jeg henviste slet ikke til om det var lovligt eller ulovligt ikke at betale, det synes jeg egentligt fremgik ret klart idet jeg forholdte mig til det faktum, at der findes sortseere. Kan ikke se hvorfor du blander de to ting sammen, du vendte jo det hele på hovedet. Så der er god samlignlighedskraft.


Hvad? Du mener altsaa at jeg bare kan bryde loven hvis jeg er utilfreds?
Alene det at jeg ikke lovligt kan framelde mig licensen, goer at det er retarderet at sammenligne de to ting.

Så hvis du synes at det har taget overhåned med edbpriser.dk så gå til den lokale pusher og betaler langt mere.


Jeg kunne ogsaa bare bruge google.
Jeg kunne ogsaa bare bruge edbpriser.dk med et reklame filter.
Jeg kunne ogsaa bare koebe det fra det billigste site udenom edbpriser.dk.

Det koster at spare, sådan er det. Edbpriser levere en ydelse, den skal de have penge for.


Ja, helt klart.
Men de faar ingen "penge" af mig, naar de ikke fatter de mest simple hentydninger.

Jeg ved ikke hvilke kommunist sider du henviser til.


Kommunist sider?
Saa du mener altsaa at jeg er kommunist? Tak...?

Men du mener altsaa ikke at der findes sider uden reklamer paa internettet?

Men tak for dit sure opstød :-D


Det er ikke et surt opstoed, jeg er bare traet af dit evindelige tuderi over folks brug af adblock og tilknyttede tilsvining.

Med andre ord, hvis du har en side der ikke er støttet eller privatfinansieret, så kom med den.


Hvad er pointen?
Vi snakker om reklamer, intet andet.
Du kan sagtens lave et website uden reklamer, jeg har et par stykker af dem, derfor er det direkte forkert at du paastaar det ikke kan lade sig goere.

Men sider som comon lever af dig ikke af en støtte, så vi må jo lige have eksistensgrundlaget på plads for det giver en realistisk mulighed for sammenligning.


Eksistensgrundlaget er brugerne.
Betalingen for denne skal vaere noget brugerne er villige til at betale, hvis alle brugere vil have adblock, saa er det sjovt nok ikke noget brugerne er villige til at betale.

Det koster penge at købe og drive en server samt at have traffik på en internet forbindelse, pengene skal komme et sted fra. Newz, comon og edbpriser har valgt at tjene deres penge gennem reklamer.


Congrats, men det betyder altsaa at alle deres brugere skal bukke sig forover og acceptere ALT der kommer fra sitet af? Man maa ikke vaere utilfreds med deres valg af popups og automatiske lyde?

Det er deres valg, det er dit valg om du vil benytte deres services.


Det er ogsaa mit valg om jeg vil se reklamerne.
Det er mit valg om jeg vil bruge min baandbredde paa at sende og modtage data fra adtech.de fx.

Uanset hvor meget du tuder, saa er det 100% mit valg hvad jeg vil bruge min traffik paa. Blokerer jeg adtech.de, saa er det fuldt lovligt og newz.dk ( fx ) har intet at sige til det.
Hvis det endelig er, saa kan newz.dk jo tjekke om jeg kan kontakte deres reklame udbyder og saa ellers blokere mig, men det er de jo ikke interesserede i.

Saa pointen er ikke at jeg ikke vil betale for sitet ( for det vil jeg gerne ), pointen er at betalingen skal staa til maals med hvad brugerne er villige til at betale.
Saetter du "prisen" for hoejt, saa betaler folk ikke.
Og man kan ikke sammenligne det med at stjaele, snyde, etc, da det er newz.dk der tilbyder at sende data til mig. Der er ingen krav om at jeg skal modtage data eller vira fra adtech.de samtidigt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login