mboost-dp1

EA / Respawn

EA tester også cloud-baseret spil-tjeneste

- Via The Verge -

Spilselskabet EA arbejder også på en streamingtjeneste til spil, som de nu er gået i gang med at teste med spilfans.

Google har Stadia, Nvidia har GeForce Now og Microsoft har xCloud. Der er lagt op til stor konkurrence, når det kommer til streaming af spil, der er betydeligt mere krævende end film og serier.

Spil-udgiveren EA afslørede i oktober, at de har over 1.000 ansatte til at arbejde på lignende cloud-baseret streaming-teknologi under navnet Project Atlas. Denne teknologi er nu begyndt at blive testet.

Selskabet har annonceret en lukket ‘techinal test’ af Project Atlas, som Origin-brugere nu kan skrive sig op til. Her vil man kunne prøve streaming-versioner af “Titanfall 2”, “FIFA 19”, “Need for Speed Rivals” og “Unravel”.

Idéen er at teste fire forskellige spil-typer under virkelige omstændigheder, så de kan begynde at arbejde på at forbedre latency og lignende streaming-problemer.

EA nævner, at teknologien i fremtiden skal bruges på en lang række enheder som smart-fjernsyn, streaming-enheder, smartphones, tablets og laptops.

Testen af Project Atlas begynde her til morgen, dansk tid, og vil fortsætte i de næste to uger.

Læs mere fra EA’s annoncering af Project Atlas tilbage i oktober her.

Læs også Microsoft-streaming testet: Ingen mærkbar forskel mellem xCloud og konsol.





Gå til bund
Gravatar #1 - CBM
10. sep. 2019 12:07
EA's slogan er ... its in the gaaaame

men det burde nok være

its in the naaaaame

Jeg har i mange år ikke været imponeret af EA og jeg har svært ved at tro på at deres spil tjeneste er 5 flade ører værd
Gravatar #2 - antimate
10. sep. 2019 12:45
cloud based gaming... well. der er en demograf der ville havde godt af det. jeg er ikke den demograf. så det må de længere ud på landet med. nååår nej. der virker det ikke med den forsinkelse i nettet.

cloud based gaming er og forbliver kun en realitet hvis man laver hyper realistiske simuleringer eller strategiske genre. ikke spil som kræver hyper lav forsinkelse. dvs stor set samtlige EA spil bibliotek xD
Gravatar #3 - CBM
10. sep. 2019 13:16
antimate (2) skrev:

cloud based gaming er og forbliver kun en realitet hvis man laver hyper realistiske simuleringer eller strategiske genre. ikke spil som kræver hyper lav forsinkelse. dvs stor set samtlige EA spil bibliotek xD


jeps.. men det betyder mindre hvis de kan lancere tjenesten, få folk til at betale for den og bagefter bilde folk ind at det er deres egen skyld fordi de skal have en bedre net forbindelse :D

aka

Det er ikke OS der har lanceret noget dumt... det er JER der ikke har det rigtige udstyr og/eller den rigtige forbindelse :D

Jamen... min guitar har ingen strenge på?
- You are playing it wrong (TM)

en velkendt strategi ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login