mboost-dp1

unknown

EA overtager Mythic Entertainment

- Via EA - , redigeret af Pernicious , indsendt af Equinox

Verdens største spilproducent, Electronic Arts (EA), har købt Mythic Entertainment, som bl.a. står bag MMORPG-spillet Dark Age of Camelot.

Ved overtagelsen bliver firmaet Mythic Entertainment omdøbt til EA Mythic, og studiet dedikeres til at fremstille MMORPG’s, da EA ikke mener markedet for MMORPG’s er mættet endnu.

Mythic Entertainment blev overtaget for et ukendt beløb.





Gå til bund
Gravatar #1 - mgX
21. jun. 2006 20:43
Endnu et firma med originale concepter bliver overtaget, og udentvivl kvalt af EA. Hov...er den her nyhed ikke ret gammel?
Gravatar #2 - rasmuslp
21. jun. 2006 20:53
Nu ved jeg ikke om Mythic Entertainment kunne stå på egne ben, men hvis dette er tilfældet, så synes jeg, det er en skam, at EA har overtaget dem. Det er somom, at alt hvad EA rør ved bliver værre end det var før.
Gravatar #3 - toffe1001
21. jun. 2006 20:55
hmm... syntes jeg kan smage at EA vil forsøge at lave noget der skal konkurere WOW...

MEN.. lige en ting... er konkurrencestyrelsen fuldstændig sat ud... for hvor en stor markeds andel har EA lige PT på spille markedet... hvis det ikke er meget, så er det da rigtig meget... syntes det er en skam at de er blevet så store... mindes stadigvæk den gang de udgav "the need for speed"... det var tider hvor der vare større konkurrence på områderne og nytænkning var noget der fantes (næsten) hos alle spilproducenter...

idag hedder det et firma får en ide og alle andre kopiere den ide og gør den mere populær end de andres kopi af spillet... folk bliver manipuleret og er ligeglade, mens de får stukket flere reklamer op i ansigtet, end de kan nå at se i fjernsynet en hel dag... :D
Gravatar #4 - Disky
21. jun. 2006 20:55
Det kunne være for fedt hvis de evt. kunne få lidt mere fart på udviklingen af Warhammer.

Når man tænker på hvor genialt skruet samme Daoc er, med ordentligt end level game osv, i modsætning til f.eks. WoW. Så må Warhammer jo blive genialt.
Gravatar #5 - surfer99
21. jun. 2006 20:56
Det her er da skidt nyt :/ gad vide om det har noget at goere med at Mythic udviklede paa WarHammer den skal trods alt nok kunne tjene lidt kroner in
Gravatar #6 - Windcape
21. jun. 2006 21:20
NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

hvis EA gør det samme ved DaOC som det er lykkeds for dem ved utallige andre spil (nyeste er f.eks. Black&White) så går jeg da godt nok amok.

Som #3 skriver vil de sikkert gerne konkurrere med Blizzard (wow) og NCsoft/ArenaNet (guildwars) på mmorpg markedet. Jeg er dog bange for at de ender med at ødelæggere mere end de kan bygge op. Deres deadlines til spildesignerne duer slet ikke, det er alt for griske.

Sørgelig dag for DaOC spillerne, og mmorpg markedet.
Gravatar #7 - Norrah
21. jun. 2006 21:25
#1 Dette er ikke en gammel nyhed, det kan ikke være nyhed før EA gør noget uventet, teknisk set kaldes det et loop.
Gravatar #8 - deldy
21. jun. 2006 21:31
Lol. Okay tænkt lige på det her: Vi er mange enige om at EA laver mange udvidelser til normalle spil. Vil dette så betyde at deres nye MMORPG vil være et spil, hvor der kommer udvidelsespakker hver uge, til en 200kr eller lign.?

Og er markede ikke mættet endnu? Hvad har vi tilbage som igen har lavet før? Et MMORPG med får?

Vi kan dog være helt sikker på at EA deffinere at et markede ikke er mættet før de styre over halvdelen af det - det handler jo om at sluge markedsandele, da vi alle ved at EA games mission er at have monopol på spille markedet (Eller sådan ser det da ud)
Gravatar #9 - f-style
21. jun. 2006 21:44
#8
skynder mig at få patent på "MMORPG med får som hovedrolle", der er ingen der skal hugge min nystjålet ide ;).
Gravatar #10 - nerdalmighty
21. jun. 2006 22:17
Jeg sætter en tier på at de kommer med et MMORPG der heddder "Dark age of Electronic Arts". Det kommer til at handle om den unge programmør Duke Skywalker og hans kamp mod spil emperiet EA.
Gravatar #11 - stekok
22. jun. 2006 00:23
Det sjove er, at de siger markedet ikke er maettet ("Vi skal sku da have et WoW mere"). EA er ikke just kendt for at udgive nye originale spil.
De taenker kun paa profitten og satser derfor paa det sikre. Dermed er det svaert for spiludviklerne under EAs vinger at komme med nyskabende og revolutionerende spil.


Og derfor bryder jeg mig ikke om EA og slet ikke deres store markeds andel.
Gravatar #12 - Disky
22. jun. 2006 06:09
#11
Jeg håber bestemt ikke du har ret i dit 'et WoW mere' vi skal havde et ordentligt MMORPG mere på markedet.

Jeg blev utroligt skuffet af WoW, specielt efter at havde spillet Daoc i mange år. WoW ligner en tegnefilm, der mangler ordentligt end level game, deres dungeon respawning system er mærkeligt.
Og det mangler ganske enkelt den feeling et godt RPG har.
At det er blevet populært er i mine øjne det at det er Blizzard der har lavet det, + folk kender Warcraft i forvejen, samt Diablo disse spil hver i sær er rigtigt gode spil, men som online game holde det ikke.
Det at blizzard har haft (har sikker endnu) store problemmer med specielt login servere er helt uacceptabelt når man ser på hvor mange penge de skovler ind fra alle deres kunder. Har nogle gange ventet i op til 5 min. på at kunne logge ind, for derefter at få at vide min server var nede. Det er rent ud sagt elendig arkitektur.

Disse problemmer har jeg aldrig oplevet ved, Anarchy Online, Daoc, osv.

Jeg tror at EA har købt Mythic kan være en god ting eftersom de har en stor bankkonto samt udviklere der kan hjælpe med.
Gravatar #13 - Disky
22. jun. 2006 06:09
#11

De taenker kun paa profitten

Hvilket ca. alle andre firmaer også gør.
Gravatar #14 - NeoNmaN
22. jun. 2006 06:14
Godt jeg ikke bruger min tid på spil mere.... så er jeg ud over det problem at EA vil opkøbe ens favorit spils firma :)
Gravatar #15 - smiley
22. jun. 2006 06:56
1#

Ihh hvor originalt, en verden hvor ale vader rundt og bruger sværd og trolddom =) Der havde Mythic da ellers fat i noget unikt hva'?
Det er ellers ikke set før overhovedet!
Hvordan findet de mon på sådan noget banebrydende noget?

lol... det første alle EQ fans gjorde da de så DAoC komme frem var enten at sukke fordi det lignede den samme omgang hø, eller at glæde sig til at udforske/raide nye steder.
Den eneste grund til at folk ikke har gjort det med DDO (Dungeons & Dragons online) og WoW er fordi folk kender historierne bag.

#12
"men som online game holde det ikke."

Det er fair nok du ikke kan lide det, det er trods alt "bare endnu en mmo".
Men med et spillerantal på 6 millioner mennesker, et tal som selv EQ ikke kunne/kan hamle op med, så kan man vidst kun sige at de har da godt nok været heldige at deres møgdårlige spil stadig sælger i strde strømme, hva'? =D

Din kommentar med login servere hører næsten et år tilbage.
Det er muligt at en kø kan forekomme, men det er nu 4 måneder siden jeg sidst har set en kø på et par minutter, og jeg spiller på en af de mere overbefolkede servere, Burning Legion.
Latterlig "beskyldning" at komme med.

Hvis DAoC havde lige så mange spillere, så havde de nok været ude for det samme =)

Indse det nu mate, det eneste du gør er at whine over et mmo som ikke lige faldt i *DIN* smag, men hvor det virker som om at alle andre kan lide. Og det er ikke altid lige sjovt.

#alle

EA er ikke bare profit-mongers.
Maxis (SimCity, Sims) ville ikke have overlevet, havde de ikke købt dem op. Ja, der kom 10 expansions til Sims eller whatever, men prøv at spille dem engang, der er trods alt *indhold* i de exp. packs =)
Ja, jeg spiller også sims en gang imellem.

De fortsætter med at lave det ene underlige sportsspil efter det andet, og hvis det ikke er satsning og forsøg på at mætte et marked fra deres side af, så ved jeg ikke hvad er =)
Men det er nok ikke af den store forventning af at skulle tjene de store bobs ;)

Der er gået Micro$oft i den. Det er populært at hade EA.
"Join the bandwagon folks, we've done this for several years and we still like to whine!"

^^
Gravatar #16 - addlcove
22. jun. 2006 07:15
#15

er enig i hvad du siger, det eneste firma der ikke laver spil med henblik p[ profit er de der gutter der "stadig" arbejder paa "duke nukem forever" :)
Gravatar #17 - Disky
22. jun. 2006 07:34
#15
Det er jo så ene og alene din mening.

Men bare fordi der er mange der kan lide spillet er det INGEN garanti for at alle kan lide det, og at det er særligt godt.

Ligesom med mange andre ting har folk det med at følge med strømmen.

Præcis ligesom DU selv antyder med hensyn til Microsoft/EA.

p.s. Tæt på alle jeg spillede sammen med i Daoc synes også WoW er noget hø, de prøvede det og kom tilbage igen.
Gravatar #18 - Spawn
22. jun. 2006 07:40
Gravatar #19 - Kuruderu
22. jun. 2006 08:18
#8

Syntes der er _ret_ mange ting som ikke er lavet i MMO version endnu... jeg mener alle de mmo'er der er ude pt er jo ens... det er _udelukkende_ hack'n'slash. Der har måske været 3 eller 4 mmo'er der er faldet uden for denne kategori i hele mmo historien. og minimum 1 af de 3 - 4 er lukket.

Syntes det er sørgeligt at Mythic var så penge liderlige at de acceperede EA's bud. (ved ikke om mythic var et A/S - det ændrer sagen hvis de var)

#15

#12

Det er fair nok du ikke kan lide det, det er trods alt "bare endnu en mmo".
Men med et spillerantal på 6 millioner mennesker, et tal som selv EQ ikke kunne/kan hamle op med, så kan man vidst kun sige at de har da godt nok været heldige at deres møgdårlige spil stadig sælger i strde strømme, hva'? =D

Din kommentar med login servere hører næsten et år tilbage.
Det er muligt at en kø kan forekomme, men det er nu 4 måneder siden jeg sidst har set en kø på et par minutter, og jeg spiller på en af de mere overbefolkede servere, Burning Legion.
Latterlig "beskyldning" at komme med.

Hvis DAoC havde lige så mange spillere, så havde de nok været ude for det samme =)

Indse det nu mate, det eneste du gør er at whine over et mmo som ikke lige faldt i *DIN* smag, men hvor det virker som om at alle andre kan lide. Og det er ikke altid lige sjovt.

så bare fordi 6 millioner mennesker gør det er det = godt??
dvs du også æder lort? 100 milliarder fluer tager vel ikke fejl?

At 6 mil. folk spiller spillet vidner til dels om at det klassiske Warcraft er/var populært. og til dels vidner det om hvor stor magt reklame/hype har over spil markedet.

Og ja det er forkert at "hade" EA, de gør jo bare hvad deres kunder betaler dem for...
Gravatar #20 - iluka
22. jun. 2006 08:29
#15 alle jeg kender der har spillet MMORPG før WoW hader det. Det taler til folk der har for meget tid, men ingen evner. Et spil som GuildWars kræver individuelle evner, ikke bunker af items som man kun kan få ved at powergame i ugevis. Det er nok derfor alle "noobs" bliver skræmt væk fra GW og tilbage til WoW :=)
Gravatar #21 - Kadann
22. jun. 2006 08:47
#19 -

At 6 mil. folk spiller spillet vidner til dels om at det klassiske Warcraft er/var populært. og til dels vidner det om hvor stor magt reklame/hype har over spil markedet.


Ligemeget hvordan du vender og drejer det, og hvor meget vægt du lægger på hype og reklame, så siger mængden af brugere jo også noget om kvaliteten af spillet.

Hvis spillet virkelig ikke var andet end hype, så ville udskifningen jo ske så hurtigt, at Blizzard i løbet af kort tid ikke havde flere betalende spillere.

Og det skal siges, at jeg ikke spiller WoW eller noget andet MMORPG.
Gravatar #22 - iluka
22. jun. 2006 08:56
#21

Ligemeget hvordan du vender og drejer det, og hvor meget vægt du lægger på hype og reklame, så siger mængden af brugere jo også noget om kvaliteten af spillet.

Siger antallet af solgte møbler fra Ikea noget om kvaliteten? Siger antallet af widows 98 licenser solgt noget om kvaliteten?

Antallet af brugere er et dårligt mål for kvalitet. Hvis du vil måle kvalitet på et MMORPG så vil jeg starte med at kigge på hvor mange folk der spiller det, som er skiftet fra andre MMORPG'er. Jeg vil også kigge på folks alder, 14 årrige aber magter ikke at spille mere krævende spil osv.

Alt i alt er det subjektivt, men antallet af WoW spillere er et dårligt mål. Og forresten hvis man ser det sammenlignet med Ultima Online og antallet af hurtige internetforbindelse den gang det udkomm, så er UO en klar vinder. Der er flere der spiller WoW, men den gang var der ikke særligt mange der havde en fornuftig ineternetforbindelse og penge til at betale for forbruget. Set i det perspektiv, så er WoW lavere kvalitet end et MMORPG der er fra 97!
Gravatar #23 - smiley
22. jun. 2006 09:03
#15

ene og alene min mening, hvad?
Du siger at wow er dårligt. Jeg svarer tilbage at på trods at at spillet er "dårligt" så er der en fantastisk mængde folk der spiller det. Med andre ord, der findes andre folk der synes at det er et udemærket spil.
At du, #19 og #20 ikke synes det, er ikke ens betydende med at det er dårligt. Et spil er hvad man synes om det, og WoW har mange gode ting i sig, deriblandt en historie som bl.a. jeg godt kan lide at følge, og allerede der er det et godt spil for mig.

Det med at følge med strømmen er noget fis. Jeg spiller wow fordi jeg synes det reelt er et godt spil for mig.
Men folk "hader" EA og MS fordi de har mange penge og opkøber firmaer, det er jo en ulogisk tankegang der ikke hører sammen, med hvad min mening om et spil som jeg har i hænderne.
Jeg kunne lige så godt sige at du spiller DAoC fordi du føler strømmen af folk du kender derfra, og hvor rigtigt er det lige?

#19

ja hvis du synes at en flue og et menneske kan sammenlignes på den måde, så har du vel ret.
Undskyld, havde du faktisk en pointe, eller havde du bare lyst til at slynge en tilfældig kommentar ud?

Og hvad skal jeg sige til dig? At fordi Asheron's Call havde et mindre antal spillere, så var det bedre end DAoC som tydeligvis har flere?
Du er åbenbart kommet frem til at hvis et spil er populært blandt mange, og det ikke falder i dn smag, så må det være hyped. Vær lidt mere glad for dig selv.

#20
Endnu et eksempel på at "fordi mig og mine venner direkte HADER wow, så må alle andre i verden være nøbs."

Hvor gammelt er wow lige? 1½ år. Spillede du EQ? hvor lang tid var de om at nå til hvor de er med tweaking og balancing? Nej det er rigtigt min ven, de kan stadig ikke finde ud af det.
Den næste patch laver de om på PvP systemet, og skulle det blive nemmere at stige i rank, så har de fleste nemmere adgang til bedre udstyr, hvilket eliminerer pointen med at skulle raide sig til bedre udstyr, hvis man alligevel kun spiller for PvP's skyld.

GW bryder jeg mig ikke om. Systemet er sikkert udemærket, men den historie der ligger er ikke synderlig interessant.
Det gør ikke GW til et dårligt spil, det gør det til et spil jeg ikke vil have noget at gøre med, og det har intet med skills at gøre.

Det handler om at have det sjovt.
Gravatar #24 - Staeren
22. jun. 2006 09:10
#21

Ligemeget hvordan du vender og drejer det, og hvor meget vægt du lægger på hype og reklame, så siger mængden af brugere jo også noget om kvaliteten af spillet.


Nej, det siger en hel del om intelligensen og den tilhørende indlæringskurve i spillet.

WoW er det "dummeste" MMO der findes på gaden. Indlæringskurven er rimelig lav, hvilket er godt - problemet er bare at indlæringskurven består i at lære spilleren at trykke på den enkelt knap en milliard gange.

Ligesom med Diablo I, som også blev en hamrende success, fordi spillet var så lallende nemt at gå til, at børn under 10 år kunne være med uden nogen som helst problemer... Hvis man altså ser bort fra at tale sproget.

No skill required.

Det online-verden har brug for lige nu, er et nyt EverQuest. Et spil, som har ligeså massiv dybde og indlevelse som det første i serien havde. Alle, som har prøvet at spille EverQuest i længere tid ved hvad jeg snakker om.

Og når nu vi er på emnet MMORPG's og WoW, så lad nu for pokker være med at omtale WoW som et... Det fortjener sgu ikke at blive kaldt for rollespil. MMO er det bedste det kan blive til.

Spillet holder dig i hånden fra start til slut, og man behøver ikke engang at tænke sig om når man skal løse quests eller dungeons. Det kræver bare at man kan trykke på knappen når spillet beder en om det.

Det er ikke rollespil, det er platform.
Gravatar #25 - Disky
22. jun. 2006 09:10
#21
Så ud fra
så siger mængden af brugere jo også noget om kvaliteten af spillet.


må vi kunne fastslå følgende:

Windows er bedre end OSX og Linux
IE er bedre end Firefox og Opera
MS Office er bedre end Open Office
MS Office filformat er bedre end ODF
MP3 er bedre end OGG
DRM beskyttet musik er bedre end ikke DRM beskyttet musik
Kinesere er bedre mennesker end dem fra Luxemborg
osv.

Jeg tror nok du kunne komme ud i seriøst kraftigt stormvejr hvis du gav udtryk for sådanne påstande de forkerte steder.

At flertallet vælger noget er ikke en garanti for kvalitet. Det er derimod en understregning af at mange bare følger med strømmen.
Gravatar #26 - smiley
22. jun. 2006 09:11
#22

åhh vær dog lidt logisk menneske!
Der er stadig ingen der snakker om kvalitet!

Du ANTAGER at fordi der er 6 millioner der spiller det, så påstår folk at det er godt. Det er FORKERT.
Det startede med at Disky beskyldte wow for at være et dårligt spil, fordi det ikke falder i hans eller hans venners smag.

Så han arbejder tydligvis selv efter den skala, at fordi han + venner = en del, synes det er dårligt så må det være det.
Ja, der er nogle kommentarer om hvad han synes er dårligt ved det, men ikke noget konkret, hvilket jeg ikke kan tage seriøst.

OG, i så fald må min pointe med at et væsentlig stort antal spillere synes det åbenbart er *fint*, hvilket må vidne til, at det ikke er et direkte dårligt spil.

Spillet virker, kvaliteten i så fald er fin.
Men designet, og måden det spilles på er noget vi alle sammen tolker forskelligt.

UO havde fordelen af at være et af de første.
Jeg kan garantere dig for, at hvis der aldrig havde været en MMO før, og WoW blev det første, så havde det været "det bedste".

Med hensyn til hvem der spiller WoW. tjae, lad mig sige det på den her måde, der burde være en alders grænse på 21, på nogle servere.
Gravatar #27 - smiley
22. jun. 2006 09:15
#24

Det skal lige siges at Staeren selv har spillet WoW i umådelig mange timer, ikke sandt min ven ;)

Fordi du er lidt længere fremme betyder det ikke at alle er, og at fremtidige spil skal indrettes efter dine evner ;)

EDIT;

Staeren, du vil aldrig nogensinde opleve den samme fangende fornemmelse som du fik i EQ, i en anden MMO.
EQ var *nyt* da det kom, og det var der de scorede alle deres point.
Verant var jo røvhuller imod deres kunder, og er det ikke lidt af en ulempe? Men det er der ingen der snakker om, fordi det var ikke vigtigt på det tidspunkt. Det var nyt!
Gravatar #28 - Kadann
22. jun. 2006 09:24
#22 -

Forskellen mellem Ikea og Wow: Man betaler ikke løbende for at benytte sin sofa og kan dermed ikke vise sin utilfredshed ved at stoppe indbetalingerne.

#24 -

Nej, det siger en hel del om intelligensen og den tilhørende indlæringskurve i spillet.


Og det er en skidt ting at alle folk kan være med? Hvis man vil føle sig 1337 når man spiller RPG, kan man jo bare gå tilbage og spille MUD i stedet, der kommer med garanti ingen almindelige husmødre og vil være med. ;)

#25 -

Man kan altid stole på at du sætter tingene på en spids. :) Prøv at læse hvad jeg skriver, det du selv citerer.

Jeg skriver ikke: "WoW er det bedste i verden fordi 6 millioner mennesker spiller det"

Jeg skriver: "så siger mængden af brugere jo også noget om kvaliteten af spillet." og følger op med "Hvis spillet virkelig ikke var andet end hype, så ville udskifningen jo ske så hurtigt, at Blizzard i løbet af kort tid ikke havde flere betalende spillere."

Ergo, er spillet virkelig så dårligt som folk gør det til, tror du så ikke at der ville være et stort frafald af betalende brugere? Vi taler ikke om Sims eller et andet singleplayerspil, vi taler om et spil hvor folk aktivt betaler måned efter måned for at spille - eller er du overbevist om at der sidder 5-6 millioner mennesker derude, som blot ikke har opdaget at det er et skidt spil de har brugt måneder og måske endda et år på at spille?
Gravatar #29 - Staeren
22. jun. 2006 09:29
#28: Læs bunden af dette indlæg...

Spillede det siden open beta, og siden da har jeg stoppet spillet 3 gange, sidst for en måneds tid siden, dog denne gang for good.

Spillet er for mig simpelthen så intetsigende og kan på ingen måde fastholde mig, og det samme gælder for alle jeg kender fra mine år i EverQuest.

Hvis man ikke kender til andre MMO's, så er WoW er et kanon spil, det holder bare ikke i længden, hvis man har prøvet andet...

EverQuest havde sine fejl, men der var sgu ikke nogle classes der var unødige i grupper. Alle havde en plads, hvilket er synd at sige om WoW i dag... Tingene fungerede fordi warriors var tanks, clerics var healers, og såderud af.

Spillet lider meget under at det er udviklet til også at tiltrække små børn. Det afspejles meget i hvor nemt spillet er at gå til, og hvor lidt man egentlig behøver at tænke sig om.

Det er sjældent at man virkelig skal kæmpe for at opnå noget, og for "erfarne" spillere bliver spillet hurtigt kedeligt mod slutningen, fordi der ikke er noget at tage sig til.

At grinde efter guld er sindsygt kedeligt, og der er helt abnorm forskel på hvor gode de enkelte classes er til den givne opgave. I EverQuest var det meget få classes, som kunne solo noget, hvilket gjorde at spillet i en meget højere grad roterede om at løse ting som en gruppe. Ikke i WoW, hvor nogle folk grinder til level 60 alene, hvorefter de så ikke kan begå sig i en gruppe, fordi de ikke har lært de fundamentale principper i hvordan man gør.

En ting som ødelægger spillet for dem, som kan.
Gravatar #30 - Kadann
22. jun. 2006 09:37
#29 -


En ting som ødelægger spillet for dem, som kan.


Jamen, dem "som kan" kan vel bare lade være med at spille spillet, eller hvad? Du skriver selv at du er stoppet tre gange.. hvad var du i tvivl om de to første gange?
Gravatar #31 - smiley
22. jun. 2006 09:47
#29

Du gentager dig selv, fordi du er god til det og fordi du leder efter noget mere udfordrende så "holder det ikke".

Nej nok ikke for dig.
Gravatar #32 - Staeren
22. jun. 2006 11:09
#30:

Jamen, dem "som kan" kan vel bare lade være med at spille spillet, eller hvad?

Det er lige præcis det, som sker... Trist, for spillet er i bund og grund meget godt, men fordi Blizzard prøver at ramme flere målgrupper på en gang, så falder spillet til jorden hos mange spillere.

Og hvis du endelig skal vide det, så startede jeg igen efter at battlegrounds endelig fungerede, blot for at opdage at oplevelsen, som med resten af spillet, bliver ødelagt at kiddies, der ikke kan finde ud af at arbejde som en gruppe.

Spillet går ud at på at møde og spille sammen med andre spillere, ellers kunne man jo ligeså godt spille offline spil. En ting der er alt for lidt af i WoW
Gravatar #33 - Kuruderu
22. jun. 2006 11:20

#21
Nej. Som andre har illusteret så er antallet af brugere på ingen måde garant for et godt produkt.
lidt flere eksempler:
Jyder er bedre end "københavnere".
Tyskere er bedre end danskere.
Russernes Atomvåben er bedre end amerikanernes.
Bakterier er bedre end alt andet levende.
.
.
.

#23
Tjoe..

Hvis du stoppede op og læste mit indlæg, ville du se at jeg, uden sucess åbenbart, forsøgte at illustrere at bare fordi der er mange brugere betyder det ikke at produktet nødvendigvis også er godt.
Det kunne også være mangel på noget bedre, og folk så bare "nøjedes" med WoW.

Og nej jeg kom frem til at siden selskabet selv har indrømmet det så er produktet hyped.

Men tror du mangler at indse at jeg mener at _alle_ de mmo'er der er ude pt er dårlige. Det er ikke kun WoW. Potentielt 1 enkelt der ikke er, men det er så heller ikke et "rigtigt" MMO.

Jeg forsøger ikke at overbevise dig så du også kommer til at have samme mening som mig. Jeg prøver bare at give folk en anden vinkel end "WoW er godt fordi WoW er godt" tendensen.

Ang. din slut kommentar om at det handler om at have det sjovt og ikke om "skills". har du overvejet at vi rent faktisk er nogen der har det sjovt med at lære og mestre noget, frem for bare at blive reduceret til en betalende tryk-på-knappen slave.

#28
Nej de 5-6 mil brugere har det sikkert fint. Det ville bare ærge mig hvis de betalte fordi de ikke havde opdaget/prøvet noget andet FØR de dedikere sig så meget til lige netop WoW.


-----

Som #24 siger: så fortjener WoW ikke titlen MMORPG. Men det er der så _ingen_ af de såkaldte MMORPG'er der gør.
Ingen af dem har formået at fange essencen i hvad et rigtigt RPG er. Nok mest fordi vi ikke har teknologien til at lave et rigtigt RPG i elektronisk format.
Gravatar #34 - Wazkyr
22. jun. 2006 11:38
Den her diskusion er da kørt totalt off track. Men fuck nu det for det er et interesant emne :P.
Jeg spiller selv daoc og har gjort det i 4 år, med untagelse af 5 måneders WoW. Det jeg ser som hovedsagen til at WoW er så skide dårligt er det intetsigende endgame. Det handler bare om at grinde honor i en lang fed række uden rigtigt noget formål. Alt deres pve handler om at man skal være 40 og raider 5 gange om ugen, og ja så kommer der jo nyt gear ver 3 måned i en ny patch, og det kan du sq ikke leve uden. WoW har også tiltrukket en masse nye til mmorpg genren(hvis WoW dog var bare noget ligende et rpg) og det er da fint nok. Men for guds skyld hold dem der, før var mmorpgs forbeholdt de mere modne spillere, og derfor var communitet også af en lidt højre standart end hvad vi ser i WoW.

Jeg frygter at EA som en ren pengemaskine (der også ødelage C&C) vil lave WAR til noget ligende WoW, alså trække de ikke helt så modne til, og derfor IMO ødelægge både spillet og hele communitiet. Alting vil blive sukkersødt og let, vi vil blive guidet gemmen hele spillet som var vi 5 år. Hvorimod de "normale" mmorpgs er ikke bare såen lige til, der skal sq arbejdes og tænkes lidt før man såen fatter hvad det handler om, der skal hjerne bag. Og det at vi faktisk selv skal tænke har frastød mange af de yngre spillere der bare vil have noget lige til at gå til. Der er stadig "noobs" så at sige i DAoC, de er bare ofte lidt ældre, da de så også har mere tålmodighed.
Bare se på den brug af "skins" aka "bots/macros/ect/ect" som er LOVLIGT i WoW, du kan sq da nærmest spille det med 2 knapper hvis du bare har det rigtige mods og lign.

Det hele er self IMO, så hvis jeg har sagt: WoW er dårligt, basta! er det bare mit synspunkt :P
Gravatar #35 - water
22. jun. 2006 11:43

#32
Spillet går ud at på at møde og spille sammen med andre spillere, ellers kunne man jo ligeså godt spille offline spil. En ting der er alt for lidt af i WoW


Netop dette aspekt, ikke det manglede møde med spillere, men derimod det sammenhold, den venskabelige tone m.v. der netop er i det guild jeg befinder mig i, gør at det til tider monotone spilmønster ikke gør så meget.

Koblingen mellem spillet, ventrilo og ikke mindst den hjemmeside med tilhørende forum, gør at jeg hver dag ser frem til at hygge mig over nettet, snakke med den med præcis samme "hobby" som mig.

Og ja.. Det tager da meget tid, men nok ikke mere tid end enhver anden hobby. Man er stadig selv i stand til at bestemme hvor meget tid man vil bruge....

Jeg er ikke sikker på at jeg ville føle samme glæde ved spillet uden mine "mates", men netop dér føler jeg at WoW har gjort sit til at få brugere til at mødes også udenfor spillet.
Gravatar #36 - Disky
22. jun. 2006 11:56
#34
Du rammer 100% plet, det er præcis de ting der i mine øjne gør WoW til et dårligt spil.

Jeg synes også stemningen i de guilds jeg var med i aldrig nåede guildet i Daoc til sokkeholderne. Kender folk der er blevet smidt ud af guild fordi de ikke kunne være med til 1 raid !!!
Som du siger bare grinde honor, og raide den samme dungeon igen og igen.

Samt den underlige begrænsning af max personer i en dungeon.
Gravatar #37 - caero
22. jun. 2006 12:00
Hmmm jeg håber ikke, at Warhammer Online kommer til at lide under dette opkøb. Man kunne frygte at servicen blev sparet væk... :(
Gravatar #38 - smiley
22. jun. 2006 19:19
#37

Warhammer online bliver en bunke pvp med endnu flere 14 årige unger =) god fornøjelse.
Gravatar #39 - Disky
22. jun. 2006 21:02
#38
Nej det er WoW du beskriver der verdens største børnehave.
Gravatar #40 - Krisgebis
22. jun. 2006 21:48
Mythic Entertainment har gjort det godt indtil nu. Og jeg håber da at på trods af opkøbet at de fortsat vil behandle DaoC pænt, for de folk der er glade for det. Og at de også vil få mulighed for fortsat at komme med gode titler.
Mythic er jo også på trapperne med et spil de allerede har udviklet før EA opkøbet (Conan), så derfor er opkøbningstiden nu ekstra gunstig.
EA har også i en pressemeddelelse for et stykke tid siden sagt at de vil prøve at satse mere på innovative og anderledes spil fremover (altså mere end de har gjort indtil nu, ikke mere end deres kerne produkter/mainstream).

Jeg mener ikke decideret man kan beklantre EA skylden for at nogle af de spil de har destribueret har vist sig at været noget skidt (c&c sagaen, b&w...).

Også er jeg ikke nogen wow fanboy (har spillet betaen og en trial, men spiller det ikke mere), men vil lige sige at JO, antallet af spillere beviser noget om kvaliteten. Synes ikke rigtigt at dem der har påstået det modsatte, har kommet med nogen argumenter der kommer tæt på at bevise det modsatte. (#25 jeg gider ikke engang at spilde min tid på at skyde din liste ned). Jeg siger heller ikke at wow er det bedste, eller nødvendigvis bedre end andre spil.

Jeg kan kun grine lidt over dem der føler sig højt til hest over at de spiller et mmorpg spil hvor man skal bruge sin "intelligens". Og hvilket spil kvalificerer sig til at være MMO"RPG" hvis ikke wow gør?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login