mboost-dp1

3D Realms

Duke Nukem Forever fylder 10 år

- Via BoomTown - , redigeret af Net_Srak

Det er nu 10 år siden 3DRealms annoncerede, at de ville udvikle og udgive en efterfølger, til det meget populære Duke Nukem 3D. Efterfølgeren skulle dengang være baseret på den meget high-tech Quake 2 engine.

Siden er der blevet skiftet engine flere gange, bl.a Unreal engine. 3DRealms satser stadigt på at udgive Duke Nukem Forever, på et eller andet tidspunkt.

Spillet har nærmest opnået kultstatus, som det længst ventede spil inden for branchen og udgør definitionen af ordet “vaporware”.





Gå til bund
Gravatar #1 - knasknaz
30. apr. 2007 09:23
Det der russiske OLED-keyboard er også godt på vej til at opnå samme status...
Gravatar #2 - TuxDK
30. apr. 2007 09:26
Sad netop og snakkede med en ven i fredags om at det må være 10 år siden de annoncerede DNF.

Godt Ramt.

3DRealms har ikke midler nu til at rent faktisk færdiggøre det.
Det er jo tidligere blevet sagt at hovedprogrammørerne arbejder andre steder nu osv.

Tvivler stærkt på at det nogensinde bliver til noget, men vil dog lade tvivlen komme dem tilgode, da det er et spil jeg stadig gerne vil se :)
Gravatar #3 - el_barto
30. apr. 2007 09:31
Jeg synes de skal smide den kode/grafik de har op i luften og se om ikke et par glade Open Source programmører kan få mere ud af den, end 3DRealms har kunnet :/
Gravatar #4 - walling
30. apr. 2007 09:34
Ah, med de 10 år der er gået, kan de godt trække den 5 til... :-)
Gravatar #5 - Kuruderu
30. apr. 2007 09:41
#1

Optimus Oled tastaturet er klar til at gå i produktion stort set. Der er lige kommet endelige priser på produktet og det kommer til at retail'e til ca 10k i EU :S
Gravatar #6 - Larholm
30. apr. 2007 09:50
Gad vide hvad der egentligt ville ske hvis de en dag, mod forventning, rent faktisk lavede det færdigt ?

Jeg tror det ville floppe totalt, simpelthen fordi de fleste har en eller anden forventning om hvordan spillet skal være, og når det har taget 10+ år at lave, så skal det være suverænt når det endeligt kommer.
Gravatar #7 - MiniatureZeus
30. apr. 2007 10:08
De har ihvertfald sparet en del penge i pr :S

#6 Tror jeg også det vil... lidt ala det samme med Optimusen, som jo dybest reelt kun har været skuffelser (først var det i farver, så var det i s/h, så blev det farver igen, så blev det snart udgivet, så blev det forsinket, så blev der færre taster, så ville der komme en fuldtfunktionsdygtig model på CeBit, så kom den ikke alligevel, så blev det udskudt igen, så får det et prismærke på 10.000kr og så bliver det sikkert udskudt igen og endnu dyrer og nu har jeg endda kun taget de ting jeg lige kan huske omkring det pt.)
Gravatar #8 - traCe
30. apr. 2007 10:22
Tænk at spille duke nukem forever på et optimus keyboard :D
Gravatar #9 - übermench
30. apr. 2007 10:29
Godt jeg forudbestilte det, dengang, så ville jeg nok være lidt irritabel idag.
Gravatar #10 - MiniatureZeus
30. apr. 2007 10:43
#9 har du forudbestilt det, eller har du ikke?
Gravatar #11 - Borg[One]
30. apr. 2007 10:48
#2 Nu har jeg ikke fuldt synderlig meget med, men dne udmelding du snakker om, har det ikke været omkring deres release af Prey?
Hvis du med midler, mener økonomi, så er jeg ikke sikke på du har ret - både Prey og Max Payne-serien har da solgt ret godt, og ligenu hyrer de folk. Om det er udskiftning af eksisterende job-profiler, eller om det er nye vides dog ikke...

#3 god ide - vi ved nemlig alle, at den bedste måde at overleve som firma, er ved at forære sine produkter væk.
Hvorfor er du endnu ikke blevet headhunted af Microsofts marketing-afdeling?!?
Gravatar #12 - Max_Payne
30. apr. 2007 10:54
#11>> Ja jeg solgte da ret godt dengang ;-) Det vel ikke for ingenting. Jeg tog jo hævn. Har du set Mona Sax? ;-)
Gravatar #13 - Net_Srak
30. apr. 2007 10:59
Et interview med Scott Miller fortæller lidt mere om status for DNF, ser ud til at der stadig er fuld damp under kedlerne. inket går til den side hvor de kommer ind på DNF.

http://www.yougamers.com/articles/1820_scott_mille...
Gravatar #14 - Lares
30. apr. 2007 11:12
Det er da ikke så underligt, at de skifter folkene ud indimellem. Det er meget normalt. Det ville til gengæld ikke være normalt at have de samme folk til at arbejde på det samme stykke arbejde 10 år i træk.
Gravatar #15 - smiley
30. apr. 2007 11:14
Det ender med at stemme-indspilleren når at dø eller blive rigtig gammel inden..

"Get off my lawn you darn aliens!"
Gravatar #16 - Borg[One]
30. apr. 2007 11:26
#14 tror du missede min pointe. TuxDK skriver at 3DRealms ikke har ressourcerne til at udvikle DNF.
Så pointere jeg blot, at de har åbne stillinger, hvilket -, om ikke andet, -må betyde at de ikke ligger helt stille.
Derefter understreger jeg blot, at jeg ikke ved om det er en opskalering af deres nuværende stab, eller blot almindelig stabs-udskiftning.

Men det kan da sagtens være, deres stab er hængt op i et andet projekt - men hvis det er sådan, ville det jo være rart med et informationsbringende link.
Gravatar #17 - übermench
30. apr. 2007 11:28
#10 - det var en joke, som jeg ikke var så god til at fyre af :)
Gravatar #18 - Borg[One]
30. apr. 2007 11:32
#16 for at understrege hvad det er jeg forsøger at ævle af, har jeg kopieret lidt fra artiklen som Net_srak linkede til:
Scott: First, we fully admit we’re screwed up the development of DNF, and it’s now an industry joke. I laugh (and cry) when I think about it, too. Our fault is that we set the bar too high, and we tried too hard to make the game to beat all games. In the last 18 months we’ve taken a much more realistic look at the project, we’ve hired a truckload of experienced help, and I personally believe we are now on the right track…finally.

As for the question of Duke’s lasting appeal, I believe strongly that it doesn’t matter at all. DNF will succeed or fail not because of the Duke brand, but solely based on whether the game is great, or not. The original Duke Nukem 3D didn’t have a large fan following, and yet it succeeded. DNF will have to stand on its own just the same.


#17 hvis det kan trøste dig, så forstod jeg den godt... :)
Gravatar #19 - Zombie Steve Jobs
30. apr. 2007 11:47
Kan de ikke omdøbe det til Duke Nukem Fornever?

Det må koste så usandsynligt mange penge, at holde noget, der har været på vej i 10 år "up to date" med hvad der ellers sker på spilmarkedet, for det går da pænt hurtigt.

Endnu en berygtet analogi:
Det ville svare til en bilproducent, der i morgen lancere hjulet.
Gravatar #20 - idle
30. apr. 2007 12:32
#19 Af andre gode forslag har jeg hørt:

Duke Nukem Whenever
Duke Nukem If Ever
Gravatar #21 - nikolajp
30. apr. 2007 12:39
#2 Du har ikke helt styr på det desværre.

De har massere af penge fra:
- forskud fra Take2
- tidligere massive indtægter fra DukeNukem3D
- de solgte deres rettigheder til Max Payne brandet og fik en del millioner
- de tjente salgsprocenter af Max Payne2, Max Payne, Prey og Manhattan Project
- der er flere konsolspil med Duke, som de også har tjent licenskroner på

De har det altså fint økonomisk og de har altid sagt, at de netop har kapitalen til selv at bestemme og bruge den tid det tager. Og mht. hovedprogrammøren, så har der været flere skift.

De udgav den video (som alle sikkert har set) og denne lettere modificerede unreal-engine var kodet mest af en speciel person (tror det var GreenMarine). Den holdt ikke helt til ambitionerne og de besluttede at starte næsten helt forfra - senere smutted GreenMarine. Hele render-delen af enginen blev kodet om, samt næsten alt andet - kun scripting sproget fra Unreal er egentlig tilbage. Alt dette arbejde stod GreenMarine ikke for.

De har været tech-complete (engine færdig) i cirka 1½ år og det er egentlig ligegyldigt, om engine-koderen ikke er der mere (ved dog ikke om denne koder er smuttet). Han har jo gjort sin del, og det resterende arbejde er, at lave supplerende toolsets til dem der skal lave indholdet. Dette kan andre fint tage sig af.
Gravatar #22 - scobleizer
30. apr. 2007 13:25
Plejer DNF ikke også (i sportens verden) at stå for "Did not finish"? ;-)
Gravatar #23 - svendblaaskaeg
30. apr. 2007 13:59
#20
eller John Romero´s Daikatana, som kun hans mor syntes om:
WHYkatana
DIEkatana

..håber Duke Nukem (if ever) bibeholder co-op spil, altså holdspil against monsters, det savner jeg fame..
Gravatar #24 - DarX
30. apr. 2007 16:38
Det har bare at blive godt -.- de lægger i hvert fald op til det.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login