mboost-dp1

3D Realms
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Sad netop og snakkede med en ven i fredags om at det må være 10 år siden de annoncerede DNF.
Godt Ramt.
3DRealms har ikke midler nu til at rent faktisk færdiggøre det.
Det er jo tidligere blevet sagt at hovedprogrammørerne arbejder andre steder nu osv.
Tvivler stærkt på at det nogensinde bliver til noget, men vil dog lade tvivlen komme dem tilgode, da det er et spil jeg stadig gerne vil se :)
Godt Ramt.
3DRealms har ikke midler nu til at rent faktisk færdiggøre det.
Det er jo tidligere blevet sagt at hovedprogrammørerne arbejder andre steder nu osv.
Tvivler stærkt på at det nogensinde bliver til noget, men vil dog lade tvivlen komme dem tilgode, da det er et spil jeg stadig gerne vil se :)
Gad vide hvad der egentligt ville ske hvis de en dag, mod forventning, rent faktisk lavede det færdigt ?
Jeg tror det ville floppe totalt, simpelthen fordi de fleste har en eller anden forventning om hvordan spillet skal være, og når det har taget 10+ år at lave, så skal det være suverænt når det endeligt kommer.
Jeg tror det ville floppe totalt, simpelthen fordi de fleste har en eller anden forventning om hvordan spillet skal være, og når det har taget 10+ år at lave, så skal det være suverænt når det endeligt kommer.
De har ihvertfald sparet en del penge i pr :S
#6 Tror jeg også det vil... lidt ala det samme med Optimusen, som jo dybest reelt kun har været skuffelser (først var det i farver, så var det i s/h, så blev det farver igen, så blev det snart udgivet, så blev det forsinket, så blev der færre taster, så ville der komme en fuldtfunktionsdygtig model på CeBit, så kom den ikke alligevel, så blev det udskudt igen, så får det et prismærke på 10.000kr og så bliver det sikkert udskudt igen og endnu dyrer og nu har jeg endda kun taget de ting jeg lige kan huske omkring det pt.)
#6 Tror jeg også det vil... lidt ala det samme med Optimusen, som jo dybest reelt kun har været skuffelser (først var det i farver, så var det i s/h, så blev det farver igen, så blev det snart udgivet, så blev det forsinket, så blev der færre taster, så ville der komme en fuldtfunktionsdygtig model på CeBit, så kom den ikke alligevel, så blev det udskudt igen, så får det et prismærke på 10.000kr og så bliver det sikkert udskudt igen og endnu dyrer og nu har jeg endda kun taget de ting jeg lige kan huske omkring det pt.)
#2 Nu har jeg ikke fuldt synderlig meget med, men dne udmelding du snakker om, har det ikke været omkring deres release af Prey?
Hvis du med midler, mener økonomi, så er jeg ikke sikke på du har ret - både Prey og Max Payne-serien har da solgt ret godt, og ligenu hyrer de folk. Om det er udskiftning af eksisterende job-profiler, eller om det er nye vides dog ikke...
#3 god ide - vi ved nemlig alle, at den bedste måde at overleve som firma, er ved at forære sine produkter væk.
Hvorfor er du endnu ikke blevet headhunted af Microsofts marketing-afdeling?!?
Hvis du med midler, mener økonomi, så er jeg ikke sikke på du har ret - både Prey og Max Payne-serien har da solgt ret godt, og ligenu hyrer de folk. Om det er udskiftning af eksisterende job-profiler, eller om det er nye vides dog ikke...
#3 god ide - vi ved nemlig alle, at den bedste måde at overleve som firma, er ved at forære sine produkter væk.
Hvorfor er du endnu ikke blevet headhunted af Microsofts marketing-afdeling?!?
Et interview med Scott Miller fortæller lidt mere om status for DNF, ser ud til at der stadig er fuld damp under kedlerne. inket går til den side hvor de kommer ind på DNF.
http://www.yougamers.com/articles/1820_scott_mille...
http://www.yougamers.com/articles/1820_scott_mille...
#14 tror du missede min pointe. TuxDK skriver at 3DRealms ikke har ressourcerne til at udvikle DNF.
Så pointere jeg blot, at de har åbne stillinger, hvilket -, om ikke andet, -må betyde at de ikke ligger helt stille.
Derefter understreger jeg blot, at jeg ikke ved om det er en opskalering af deres nuværende stab, eller blot almindelig stabs-udskiftning.
Men det kan da sagtens være, deres stab er hængt op i et andet projekt - men hvis det er sådan, ville det jo være rart med et informationsbringende link.
Så pointere jeg blot, at de har åbne stillinger, hvilket -, om ikke andet, -må betyde at de ikke ligger helt stille.
Derefter understreger jeg blot, at jeg ikke ved om det er en opskalering af deres nuværende stab, eller blot almindelig stabs-udskiftning.
Men det kan da sagtens være, deres stab er hængt op i et andet projekt - men hvis det er sådan, ville det jo være rart med et informationsbringende link.
#16 for at understrege hvad det er jeg forsøger at ævle af, har jeg kopieret lidt fra artiklen som Net_srak linkede til:
#17 hvis det kan trøste dig, så forstod jeg den godt... :)
Scott: First, we fully admit we’re screwed up the development of DNF, and it’s now an industry joke. I laugh (and cry) when I think about it, too. Our fault is that we set the bar too high, and we tried too hard to make the game to beat all games. In the last 18 months we’ve taken a much more realistic look at the project, we’ve hired a truckload of experienced help, and I personally believe we are now on the right track…finally.
As for the question of Duke’s lasting appeal, I believe strongly that it doesn’t matter at all. DNF will succeed or fail not because of the Duke brand, but solely based on whether the game is great, or not. The original Duke Nukem 3D didn’t have a large fan following, and yet it succeeded. DNF will have to stand on its own just the same.
#17 hvis det kan trøste dig, så forstod jeg den godt... :)
Kan de ikke omdøbe det til Duke Nukem Fornever?
Det må koste så usandsynligt mange penge, at holde noget, der har været på vej i 10 år "up to date" med hvad der ellers sker på spilmarkedet, for det går da pænt hurtigt.
Endnu en berygtet analogi:
Det ville svare til en bilproducent, der i morgen lancere hjulet.
Det må koste så usandsynligt mange penge, at holde noget, der har været på vej i 10 år "up to date" med hvad der ellers sker på spilmarkedet, for det går da pænt hurtigt.
Endnu en berygtet analogi:
Det ville svare til en bilproducent, der i morgen lancere hjulet.
#2 Du har ikke helt styr på det desværre.
De har massere af penge fra:
- forskud fra Take2
- tidligere massive indtægter fra DukeNukem3D
- de solgte deres rettigheder til Max Payne brandet og fik en del millioner
- de tjente salgsprocenter af Max Payne2, Max Payne, Prey og Manhattan Project
- der er flere konsolspil med Duke, som de også har tjent licenskroner på
De har det altså fint økonomisk og de har altid sagt, at de netop har kapitalen til selv at bestemme og bruge den tid det tager. Og mht. hovedprogrammøren, så har der været flere skift.
De udgav den video (som alle sikkert har set) og denne lettere modificerede unreal-engine var kodet mest af en speciel person (tror det var GreenMarine). Den holdt ikke helt til ambitionerne og de besluttede at starte næsten helt forfra - senere smutted GreenMarine. Hele render-delen af enginen blev kodet om, samt næsten alt andet - kun scripting sproget fra Unreal er egentlig tilbage. Alt dette arbejde stod GreenMarine ikke for.
De har været tech-complete (engine færdig) i cirka 1½ år og det er egentlig ligegyldigt, om engine-koderen ikke er der mere (ved dog ikke om denne koder er smuttet). Han har jo gjort sin del, og det resterende arbejde er, at lave supplerende toolsets til dem der skal lave indholdet. Dette kan andre fint tage sig af.
De har massere af penge fra:
- forskud fra Take2
- tidligere massive indtægter fra DukeNukem3D
- de solgte deres rettigheder til Max Payne brandet og fik en del millioner
- de tjente salgsprocenter af Max Payne2, Max Payne, Prey og Manhattan Project
- der er flere konsolspil med Duke, som de også har tjent licenskroner på
De har det altså fint økonomisk og de har altid sagt, at de netop har kapitalen til selv at bestemme og bruge den tid det tager. Og mht. hovedprogrammøren, så har der været flere skift.
De udgav den video (som alle sikkert har set) og denne lettere modificerede unreal-engine var kodet mest af en speciel person (tror det var GreenMarine). Den holdt ikke helt til ambitionerne og de besluttede at starte næsten helt forfra - senere smutted GreenMarine. Hele render-delen af enginen blev kodet om, samt næsten alt andet - kun scripting sproget fra Unreal er egentlig tilbage. Alt dette arbejde stod GreenMarine ikke for.
De har været tech-complete (engine færdig) i cirka 1½ år og det er egentlig ligegyldigt, om engine-koderen ikke er der mere (ved dog ikke om denne koder er smuttet). Han har jo gjort sin del, og det resterende arbejde er, at lave supplerende toolsets til dem der skal lave indholdet. Dette kan andre fint tage sig af.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.