mboost-dp1

DSB
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Det forventes at kunder på første klasse og medlemmer af DSB's gratis fordelsprogram, fra efteråret kan bruge den nye internetforbindelse.
er det Gratis eller 'Gratis' ??
nyheden skrev:Hvor den nuværende løsning baserer sig på, at den enkelte passager kobler sig op mod master uden for toget, vil den nye løsning blive lavet som en WiFi opkobling
jeg forstår ikke lige nyheden, for idag skal man koble på togets wifi som kobler til master langs togstrækningen og skal indtaste brugernavn og pass derefter.
OxxY (3) skrev:Som stor bruger af togene på den strækning kunne det sku være lækkert. Men ja gratis eller "gratis" :P
Man kan diskuttere om det at der er gratis internet på 1. reelt er gratis, men det begrænsede antal gratis opkoblinger man får som medlem af deres +more er vel reelt gratis?
Du skal selvfølgelig melde dig til og udfylde nogle informationer, men så er vi jo ude i om det opfattes som gratis eller "gratis".
Er Google søgninger gratis?
Man kan komme online uanset hvad klasse man køre på, det er bare et spørgsmål om det er gratis som ved 1 eller man skal betale Xkr som på normal.
Ud fra det de siger, så bliver det jo gratis som i en del af billet fra efterårsferien hvis du køre 1 eller er medlem. Så tror på gratis ud fra tanken om der sælger flere billeter
Ud fra det de siger, så bliver det jo gratis som i en del af billet fra efterårsferien hvis du køre 1 eller er medlem. Så tror på gratis ud fra tanken om der sælger flere billeter
Remmerboy (6) skrev:jeg forstår ikke lige nyheden, for idag skal man koble på togets wifi som kobler til master langs togstrækningen og skal indtaste brugernavn og pass derefter.
Jeg har arbejdet hos TDC tidligere - kan oplyse at det du tænker på er det TDC kalder for "HotSpot" - hvor du med DSB, eller et Mobilt Bredbånd kan koble dig på de hotspots tdc har tilgængelige.
Nyheden ligger i, at du nu er selve toget der hoster et trådløst netværk, som allerede er koblet op på hotspotene / mobil 3g/4g og at du derfor ikke skal bruge 100år på at koble dig op på de hotspots... plus at det formentlig vil være billigere for dsb og tdc at drive, så det gavner forbrugeren i sidste ende :)
Var det ikke federe hvis folk skulle bruge mindre tid i togene, også i sidste ende også havde brug for mindre services som internet.
Gad vide om TDC støtter DSB ved at få dem til at fucke op.
Det er jo helt til grin i Danmark kører tog med 180km/t hvis man er heldig.
Hvor er den Maglev bane der hvor gå hele vejen igennem Danmark med 500km/t.
Det hele er ved at falde fra hinanden, sørgeligt. Men hey i det mindste har vores lorte tog som kører langsomt og dårligt nok kører til tiderne INTERNET! :D Wooohooo.
Gad vide om TDC støtter DSB ved at få dem til at fucke op.
Det er jo helt til grin i Danmark kører tog med 180km/t hvis man er heldig.
Hvor er den Maglev bane der hvor gå hele vejen igennem Danmark med 500km/t.
Det hele er ved at falde fra hinanden, sørgeligt. Men hey i det mindste har vores lorte tog som kører langsomt og dårligt nok kører til tiderne INTERNET! :D Wooohooo.
RMJ (16) skrev:Var det ikke federe hvis folk skulle bruge mindre tid i togene, også i sidste ende også havde brug for mindre services som internet.
Gad vide om TDC støtter DSB ved at få dem til at fucke op.
Det er jo helt til grin i Danmark kører tog med 180km/t hvis man er heldig.
Hvor er den Maglev bane der hvor gå hele vejen igennem Danmark med 500km/t.
Det hele er ved at falde fra hinanden, sørgeligt. Men hey i det mindste har vores lorte tog som kører langsomt og dårligt nok kører til tiderne INTERNET! :D Wooohooo.
Den almene borger/bruger opdager ikke at et produkt er/bliver ringe(-re), hvis der kastes en gulerod foran dem i ny og næ.
Det svarer til at afspore en sur kæreste, ved at begynde at snakke om den der halskæde hun har ønsket sig i lang tid. Tricket er at få samtalen afsporet inden den kommer i gang, ellers er løbet kørt :)
RMJ (16) skrev:....
Hvor er den Maglev bane der hvor gå hele vejen igennem Danmark med 500km/t.
....
Første problem, som kunne undgåes. Baneoverskæringer, der må ikke køres så hurtigt der. Næste problem, togbaner der kører igennem byer.
Og så dødstødet, ville du have 3 stop i hele danmark? Århus, Odense og kbh? Eller kan man næsten ikke opnå tophastigheden.
DSB ville gerne have højhastighedstøj, men de overstående problemer gør at det ikke er opnåeligt men vores nuværende skinnelægning.
#11 - så vi taler om femtocells i togene og wifi - stadigvæk med login (ellers vil PET ikke). Det er dog ikke kun TDC men landets 4 største selskaber (TDC, Telenor, Telia, 3)
Det vil forbedre hastighed for mobiltelefoner, tablets - men også på alm. tale som jo nogle gange dropper ud. IC3, IR4 og IC4 er dækket... men altså ikke Øresundstog.
Det vil forbedre hastighed for mobiltelefoner, tablets - men også på alm. tale som jo nogle gange dropper ud. IC3, IR4 og IC4 er dækket... men altså ikke Øresundstog.
#20
De kan vel flyve fra Aalborg. Måske bedre, bare Århus og København, det ville være fint.
Og ja, lufthanven selvfølgelig. Jeg nyder at kører med https://www.arlandaexpress.com til/fra lufthavnen i Stockholm, der er strøm, gratis wi-fi, og det tager kun 20min.
De kan vel flyve fra Aalborg. Måske bedre, bare Århus og København, det ville være fint.
Og ja, lufthanven selvfølgelig. Jeg nyder at kører med https://www.arlandaexpress.com til/fra lufthavnen i Stockholm, der er strøm, gratis wi-fi, og det tager kun 20min.
Der er vist ingen tvivl om hvad DSB mener om strækningen Aalborg-Hjørring-Frederikshavn..
Nedlæg dog lortet og lad alle dem som bor nord for Limfjorden slippe lidt billigere når vi får roadpricing ..
Har kun kørt med DSB een gang de sidste 15 år og det var kun fordi en flyver var 8 timer forsinkede og vi derfor mildest talt missede vores connecting flight og der ikke var flere pladser på de fly der fløj resten af dagen.
6 timers pine i et IC3 tog men det sneglede sig igennem Danmark.
XxXxX
Nedlæg dog lortet og lad alle dem som bor nord for Limfjorden slippe lidt billigere når vi får roadpricing ..
Har kun kørt med DSB een gang de sidste 15 år og det var kun fordi en flyver var 8 timer forsinkede og vi derfor mildest talt missede vores connecting flight og der ikke var flere pladser på de fly der fløj resten af dagen.
6 timers pine i et IC3 tog men det sneglede sig igennem Danmark.
XxXxX
#23
Jeg synes det er mere latterligt at det fra hvor jeg bor i Stockholms centrum, til København's Lufthavn, tager cirka. 2 timer, inklusiv security og check-in.
Det er for 300 km.
De sidste 200 km. fra Københavns Lufthavn til Århus, tager over 3 timer...
Og så koster togbilletten det samme som flybilletten!!!
Jeg synes det er mere latterligt at det fra hvor jeg bor i Stockholms centrum, til København's Lufthavn, tager cirka. 2 timer, inklusiv security og check-in.
Det er for 300 km.
De sidste 200 km. fra Københavns Lufthavn til Århus, tager over 3 timer...
Og så koster togbilletten det samme som flybilletten!!!
AGdk (11) skrev:Jeg har arbejdet hos TDC tidligere - kan oplyse at det du tænker på er det TDC kalder for "HotSpot" - hvor du med DSB, eller et Mobilt Bredbånd kan koble dig på de hotspots tdc har tilgængelige.
Nyheden ligger i, at du nu er selve toget der hoster et trådløst netværk, som allerede er koblet op på hotspotene / mobil 3g/4g og at du derfor ikke skal bruge 100år på at koble dig op på de hotspots... plus at det formentlig vil være billigere for dsb og tdc at drive, så det gavner forbrugeren i sidste ende :)
Jeg kan godt lide din "Jeg har arbejdet hos TDC tidligere" for så giver det da bare meget mere ro i maven omkring det du udtaler dig om ;) Folk der arbejder ved TDC ved per definition ikke alt - hvilket jeg også fint kan konstatere du heller ikke gør ;) Jeg kan ikke se hvor du får fra, at toget kobler sig op på hotspot? Og hvordan kan løsningen i forhold til din udtalelse være billigere for DSB og TDC at drive, når den gamle løsning er teknisk set identisk den nye løsning? :)
Det har hele tiden været et hotspot i toget man har koblet sig op på, og ikke master langs strækningen som artiklen beskriver - hvis man benytter internettet i toget!
Derudover vil jeg mene at resumeet af artiklen i politikken er rigtigt dårligt forstået og afskrevet. Som løsningen er i dag, er det stadig et Wifi hotspot inde i toget du kobler på, men da den kun har været tilbud gratis til DSB 1' passagerer (og TDC kunder med mobilt bredbånd) har langt størstedelen af de andre passagerer ikke benyttet internettet i toget, men blot brugt mobilnettet. Dette omfatter jo også den skare af pendlere som benytter strækningen ofte. Den nye aftale går ud på, at TDC vil forbedre signalet langs strækningen, så toget har en bedre mere stabil og ikke mindst hurtigere forbindelse.
RMJ (16) skrev:Var det ikke federe hvis folk skulle bruge mindre tid i togene, også i sidste ende også havde brug for mindre services som internet.
Gad vide om TDC støtter DSB ved at få dem til at fucke op.
Det er jo helt til grin i Danmark kører tog med 180km/t hvis man er heldig.
Hvor er den Maglev bane der hvor gå hele vejen igennem Danmark med 500km/t.
Det hele er ved at falde fra hinanden, sørgeligt. Men hey i det mindste har vores lorte tog som kører langsomt og dårligt nok kører til tiderne INTERNET! :D Wooohooo.
Jeg har altid lært af min mor, at hvis man ikke har noget fornuftigt at sige, så skal man holde sin mund.. :)
God weekend. ;)
nubus (21) skrev:#20 - hørt... men det 3. stop må gerne være Aalborg eller Kastrup lufthavn. Ved ikke lige hvad Odense er med i beregningerne for. Der er jo end ikke et regionshovedkontor der og byen er på størrelse med Frederiksberg.
Du er vist lidt gal på den. I Frederiksberg bor der ca. 100.000 mennesker. I Odense by bor der ca. 170.000 mennesker (191.000 i hele kommunen). Frederiksberg kommune er på 9 km^2. Odense kommune er på ca. 304 km^2.
Så måske du forveksler det med Aalborg by der kun har det samme antal mennesker som Frederiksberg, nemlig ca. 100.000 mennesker.
Og måske du så vil argumentere med, at hele Aalborg kommune efter sammenlægningen kom op på ca. 200.000 mennesker versus Odense kommunes 191.000, så skal man lige huske Aalborg kommunes areal så også lige strækker sig over 1.144 km^2, hvilket svarer til 1/3 af hele Fyn.
Så hvis man skal drive en ordentlig togforretning vil Odense stadig være et langt bedre sted at stoppe, end at stoppe i Aalborg. Ikke mindst fordi toget alligevel kommer forbi, mens man kunne udelade Aalborg helt.
#27 - der bor 65.500 i 5000 Odense C+M. Det er 2/3 af et sammenligneligt område på Frb.
Du tager så et areal med som er 36x større... og hvis du skraber det sammen... så er Odense størst. Gør man samme øvelse i Trekantområdet viser det sig at Odense er halvt så stor.
Maglev vil kræve en ny bro for Storebælt og Lillebælt kan ikke håndtere det. At bygge broer hvor man allerede har gode forbindelser tilføjer jo heller ikke ret meget.
Derfor: Maglev til Århus og derefter videre til Trekantområdet, Aalborg og måske Herning. Så vil landet nærmest blive cirkelformet i tid.
Du tager så et areal med som er 36x større... og hvis du skraber det sammen... så er Odense størst. Gør man samme øvelse i Trekantområdet viser det sig at Odense er halvt så stor.
Maglev vil kræve en ny bro for Storebælt og Lillebælt kan ikke håndtere det. At bygge broer hvor man allerede har gode forbindelser tilføjer jo heller ikke ret meget.
Derfor: Maglev til Århus og derefter videre til Trekantområdet, Aalborg og måske Herning. Så vil landet nærmest blive cirkelformet i tid.
Hvis DSB og politikkerne gerne vil ha folk over i den offentlige trafik, burde de hurtigst muligt få installeret 100 procent gratis internet i alle transport former. Bus, tog, metro færger osv.
Det er en af de eneste grunde til at jeg ville lade bilen stå derhjemme, da man jo reelt set så kan kan arbejde i toget eller bruge tiden på afslapning, og på den måde udnytte rejsetiden.
Det er en af de eneste grunde til at jeg ville lade bilen stå derhjemme, da man jo reelt set så kan kan arbejde i toget eller bruge tiden på afslapning, og på den måde udnytte rejsetiden.
Kunne være lækkert hvis Internettet blev mere stabilt i togene...
De sidste par gange jeg har taget toget, har jeg startede med at bruge de der TDC vouchers man får udleveret, men ligeså snart toget har forladt de større byer har jeg været nødt til at skifte til min Net-1 forbindelse for at kunne arbejde....
Eneste sted jeg har oplevet at Net-1 falder ud er når man køre ned i tunnelen...
De sidste par gange jeg har taget toget, har jeg startede med at bruge de der TDC vouchers man får udleveret, men ligeså snart toget har forladt de større byer har jeg været nødt til at skifte til min Net-1 forbindelse for at kunne arbejde....
Eneste sted jeg har oplevet at Net-1 falder ud er når man køre ned i tunnelen...
#29 Min pointe var ikke, at Odense skulle konkurrere mod Frb på befolkningstæthed. Det kan ingen byer og så burde toget ikke stoppe ved KBH hovedbanegård, men på Frederiksberg, hvis det var argumentet alene. Pointen var nu mere, at det er dumt og argumentere for toget skal stoppe i Aalborg fremfor Odense. Det giver absolut ingen forretningsmæssig logik.
Desuden er Maglev lidt overkill her i Danmark. Vi er et lille land. Der findes ingen andre tilsvarende lande hvor det har kunnet betale sig, og det kan det næppe heller i Danmark lige med det samme.
Så er det mere realistisk at satse på mere almindelige hurtigtoge. Desværre for nørderiet...
Desuden er Maglev lidt overkill her i Danmark. Vi er et lille land. Der findes ingen andre tilsvarende lande hvor det har kunnet betale sig, og det kan det næppe heller i Danmark lige med det samme.
Så er det mere realistisk at satse på mere almindelige hurtigtoge. Desværre for nørderiet...
Thalion (18) skrev:RMJ (16) skrev:....
Hvor er den Maglev bane der hvor gå hele vejen igennem Danmark med 500km/t.
....
Første problem, som kunne undgåes. Baneoverskæringer, der må ikke køres så hurtigt der. Næste problem, togbaner der kører igennem byer.
Og så dødstødet, ville du have 3 stop i hele danmark? Århus, Odense og kbh? Eller kan man næsten ikke opnå tophastigheden.
DSB ville gerne have højhastighedstøj, men de overstående problemer gør at det ikke er opnåeligt men vores nuværende skinnelægning.
Toget burde stoppe på
Kastrup, KBH hovedbanegård, Odense, Århus, Aalborg
den eneste grund til af lave maglev i danmark skulle være fordi en politiker syntes det kunne være helt vildt sejt
Bjarni (39) skrev:Pointen var nu mere, at det er dumt og argumentere for toget skal stoppe i Aalborg fremfor Odense. Det giver absolut ingen forretningsmæssig logik..
Odense har fine forbindelser til alt. Så fine at der ikke er indenrigsfly længere til Odense. I forhold til afstande, opland og størrelse er der ingen grund tll at investere i Odense.
Hvis man bygger en bro over Kattegat vil turen til Århus tage 25 min. Der er slet ingen grund til at sådan et tog skal forbi Odense. Tegn en streg på kortet... Odense er langt fra den rute.
nubus (42) skrev:Odense har fine forbindelser til alt. Så fine at der ikke er indenrigsfly længere til Odense. I forhold til afstande, opland og størrelse er der ingen grund tll at investere i Odense.
Hvis man bygger en bro over Kattegat vil turen til Århus tage 25 min. Der er slet ingen grund til at sådan et tog skal forbi Odense. Tegn en streg på kortet... Odense er langt fra den rute.
Måske er grunden til af Odense har fine fobindelser fordi af toget kører den vej,
hvis man laver et Lyntog over kattegat broen, København - Århus
så vil mange af de tog der kører igennem Odense forsvinde og Odense vil så have dårligerer forbindelser
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.