mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Okay, den overskrift læste jeg lige et par gange, og syntes absolut ikke den gav nogen mening. :D
Men det gjorde den selvfølgelig, når man læste nyheden.
Og det bliver da fedt, når de får noget trådløst internet i togene.
Jeg pendler ofte med tog til København, og bruger for det meste tiden på at arbejde på min bærbar, så der kunne internet være et hit.
Men det gjorde den selvfølgelig, når man læste nyheden.
Og det bliver da fedt, når de får noget trådløst internet i togene.
Jeg pendler ofte med tog til København, og bruger for det meste tiden på at arbejde på min bærbar, så der kunne internet være et hit.
Kan de ikke blot lade billetprisen stige lidt for længere strækninger (man kan alligevel ikke nå så meget internet fra én station til en anden, hvis det kun tager et par minutter). Håber de tager det over billetprisen. På den måde føler folk at det er frit at bruge. Pendlere vil nok være irriteret over en stigning i billetpris, men helt ærligt, de vil vel næsten alle bruge internet alligevel, og på denne måde får de det billigere.
Når jeg rejser for en forening, hvilket jeg gør ofte, skal jeg ikke sættes i den situation, om de vil betale for at jeg kan bruge internet under turen eller ikke. Det skal da være noget der er tilgængeligt for alle.
Når jeg rejser for en forening, hvilket jeg gør ofte, skal jeg ikke sættes i den situation, om de vil betale for at jeg kan bruge internet under turen eller ikke. Det skal da være noget der er tilgængeligt for alle.
Naturligvis skal det koste noget. Og dem der bruger det skal betale prisen.
Det er erhverskunderne de går efter, og det er helt fint. Jeg tager turen fra Herning til København t/r. ca. 2 gange hver måned. Turen i tog tager ca. 3½ time hver vej. Hvis jeg tager toget hver gang, ville jeg bruge ca. 168 timer i toget om året.
Realistist set vil jeg kunne fakturere ca. ½ af disse timer, til en gennemsnitlig pris på 1150.-
Det giver mig mulighed for at tjene 96.600.- ekstra om året.
Så jo... hvis det kommer, og forbindelserne bliver hurtige og stabile, vil jeg bestemt overveje at skifte bilen ud med en togbillet.
Det er erhverskunderne de går efter, og det er helt fint. Jeg tager turen fra Herning til København t/r. ca. 2 gange hver måned. Turen i tog tager ca. 3½ time hver vej. Hvis jeg tager toget hver gang, ville jeg bruge ca. 168 timer i toget om året.
Realistist set vil jeg kunne fakturere ca. ½ af disse timer, til en gennemsnitlig pris på 1150.-
Det giver mig mulighed for at tjene 96.600.- ekstra om året.
Så jo... hvis det kommer, og forbindelserne bliver hurtige og stabile, vil jeg bestemt overveje at skifte bilen ud med en togbillet.
de skal bare spørge når man køber billeten.
Vil de gerne benytte trådløst internet på turen, for XX ekstra?
ja
ok, brug da dette login/pass til at komme på systemmet.
"xx timer gyldig login i bestemt tog"
Vil de gerne benytte trådløst internet på turen, for XX ekstra?
ja
ok, brug da dette login/pass til at komme på systemmet.
"xx timer gyldig login i bestemt tog"
#6
Nu arbejder jeg trods alt indenfor DSB, og nu står jeg til daglig og sælger billetter, så jeg kan godt bekræfte, at det ville være så nemt, som du foreslår. Vi har meget groft set kun to produkter (billetter og pladsbilletter), så det ville bare svare til at indføre endnu en produktkategori, der ville hedde WiFi-forbindelse. Umiddelbart ville jeg dog gætte på, at vores DSB 1'-kunder først vil få adgang til produktet, ligesom de givetvis kunne få det gratis som en del af hele den servic, som vi i forvejen tilbyder.
Nu arbejder jeg trods alt indenfor DSB, og nu står jeg til daglig og sælger billetter, så jeg kan godt bekræfte, at det ville være så nemt, som du foreslår. Vi har meget groft set kun to produkter (billetter og pladsbilletter), så det ville bare svare til at indføre endnu en produktkategori, der ville hedde WiFi-forbindelse. Umiddelbart ville jeg dog gætte på, at vores DSB 1'-kunder først vil få adgang til produktet, ligesom de givetvis kunne få det gratis som en del af hele den servic, som vi i forvejen tilbyder.
1:
Før jeg købte bil tog jeg tit toget mellem århus og københavn og må indrømme, jeg tit har savnet at havde mulighed for internet, personligt synes jeg det burde være noget som allerede havde været en mulighed, enten i form at betaling eller gratis, jeg er ret sikker på flere vil tage toget, hvis de får muligheden for at kunne gå på internettet på deres rejse, som i nogen tilfælde er mange timer dagligt.
At det kun bliver på dbs 1 men gratis lyder som en fair deal synes jeg personligt, bliver det en succes kan man jo brede det ud til resten af toget.
f.eks at når man har købt en billiet til x antral kroner mere, er der nogen adgangs oplysninger på en seperat billet, som det allerede fungere ved plads billet.
Dog håber jeg ikke hastigheden på internettet bliver mindre de dage det er rigtig varmt i danmark :-)
Med de enorm lange ventider dsb forholder sig for tiden, burde det være et krav de skal levere internet på deres stationer / cafér, ved ikke hvor mange har det, men jeg kunne helt klart havde brugt det da mit tog var 2 timer forsinket den ene aften.
Det kommer helt an på, hvad kunderne er villige til at betale, enten for internetadgangen eller i form af, at vi sælger flere billetter,« siger han.
Før jeg købte bil tog jeg tit toget mellem århus og københavn og må indrømme, jeg tit har savnet at havde mulighed for internet, personligt synes jeg det burde være noget som allerede havde været en mulighed, enten i form at betaling eller gratis, jeg er ret sikker på flere vil tage toget, hvis de får muligheden for at kunne gå på internettet på deres rejse, som i nogen tilfælde er mange timer dagligt.
At det kun bliver på dbs 1 men gratis lyder som en fair deal synes jeg personligt, bliver det en succes kan man jo brede det ud til resten af toget.
f.eks at når man har købt en billiet til x antral kroner mere, er der nogen adgangs oplysninger på en seperat billet, som det allerede fungere ved plads billet.
Dog håber jeg ikke hastigheden på internettet bliver mindre de dage det er rigtig varmt i danmark :-)
Med de enorm lange ventider dsb forholder sig for tiden, burde det være et krav de skal levere internet på deres stationer / cafér, ved ikke hvor mange har det, men jeg kunne helt klart havde brugt det da mit tog var 2 timer forsinket den ene aften.
Off-topic:
#8
Togenes rettighed er udelukkende et billede af kvaliteten af det materiel og det skinnenet, som DSB har fået stillet tilrådighed. Gennemsnittet af de danske skinner er 10 år ældre, end hvad de burde være (forstået på den måde, at udskiftningen af skinner er 10 år bag den optimale plan), mens togsignalerne flere steder er bygget af +35 år gamle relæer. Endvidere har AnsoldaBreda ikke leveret de IC4-tog, som de har lovet. Det ville være et mirakel, hvis der ikke var forsinkelser.
#9
Hvor der er et marked, der findes en løsning. Jeg har allerede hørt, at der skulle være gode erfaringer fra bl.a. de McDonald's-restauranter, der har fået leveret Wifi af TDC. Der findes dog et problem i DSB's struktur, der gør, at pengene hverken hæmger på træerne, ligesom DSB står til ansvar for de penge, som de forbruger. Idet DSB er en privat virksomhed, der er 100 procent ejet af Staten, så skal DSB stadig svare til Folketinget modsat "normale" virksomheder, og derfor kan man ikke tillade sig at bruge penge på hotspots, før det er godkendt fra højeste sted. Endvidere består en stor del af DSB's indtægter af subsidier fra Staten, og derfor kan man ikke forvente, at en sådan investering lukket set ville kunne tjene sig ind - DSB vil sørgeligt nok ikke opleve en større indtægt (da den kommer fra Staten), selvom de investerer millionbeløb i trådløst internet for at give kunderne en bedre service.
#8
Togenes rettighed er udelukkende et billede af kvaliteten af det materiel og det skinnenet, som DSB har fået stillet tilrådighed. Gennemsnittet af de danske skinner er 10 år ældre, end hvad de burde være (forstået på den måde, at udskiftningen af skinner er 10 år bag den optimale plan), mens togsignalerne flere steder er bygget af +35 år gamle relæer. Endvidere har AnsoldaBreda ikke leveret de IC4-tog, som de har lovet. Det ville være et mirakel, hvis der ikke var forsinkelser.
#9
Hvor der er et marked, der findes en løsning. Jeg har allerede hørt, at der skulle være gode erfaringer fra bl.a. de McDonald's-restauranter, der har fået leveret Wifi af TDC. Der findes dog et problem i DSB's struktur, der gør, at pengene hverken hæmger på træerne, ligesom DSB står til ansvar for de penge, som de forbruger. Idet DSB er en privat virksomhed, der er 100 procent ejet af Staten, så skal DSB stadig svare til Folketinget modsat "normale" virksomheder, og derfor kan man ikke tillade sig at bruge penge på hotspots, før det er godkendt fra højeste sted. Endvidere består en stor del af DSB's indtægter af subsidier fra Staten, og derfor kan man ikke forvente, at en sådan investering lukket set ville kunne tjene sig ind - DSB vil sørgeligt nok ikke opleve en større indtægt (da den kommer fra Staten), selvom de investerer millionbeløb i trådløst internet for at give kunderne en bedre service.
#10
Men nu er i forsinket, og sådan er det bare.
#8
Man kunne også udvide det og sige, at når der er forsinkelser i togene, er der gratis internet og kaffe. :-)
Togenes rettighed er udelukkende et billede af kvaliteten af det materiel og det skinnenet, som DSB har fået stillet tilrådighed. [bla bla bla] Det ville være et mirakel, hvis der ikke var forsinkelser.
Men nu er i forsinket, og sådan er det bare.
#8
Man kunne også udvide det og sige, at når der er forsinkelser i togene, er der gratis internet og kaffe. :-)
#11 Jeg tror at hans pointe var, at det i højere grad var Banedanmark og regeringens (og dens forgængers) skyld.
#5 Du siger det selv: "Så jo... hvis det kommer, og forbindelserne bliver hurtige og stabile, vil jeg bestemt overveje at skifte bilen ud med en togbillet." Det alene vil højst sandsynligt dække omkostningerne. Brugerbetaling er ufordelagtigt, og stigende billetpriser er da det sidste vi har brug for.
#5 Du siger det selv: "Så jo... hvis det kommer, og forbindelserne bliver hurtige og stabile, vil jeg bestemt overveje at skifte bilen ud med en togbillet." Det alene vil højst sandsynligt dække omkostningerne. Brugerbetaling er ufordelagtigt, og stigende billetpriser er da det sidste vi har brug for.
Det er vel snildt nok at have en access gateway hvor man skal købe en token til - det kunne så være en dsb 1. billet.
Iøvrigt typisk DSB at vrage kendt og testet teknologi for noget helt nyt - lidt ligesom de snart infamøse IC4 tog, for de kendte høj-hastighedstog fra udlandet var jo ikke gode nok, så lad os da endelig få IC4 tog som kan køre hvad var det 180km/t?!?!?!........
Iøvrigt typisk DSB at vrage kendt og testet teknologi for noget helt nyt - lidt ligesom de snart infamøse IC4 tog, for de kendte høj-hastighedstog fra udlandet var jo ikke gode nok, så lad os da endelig få IC4 tog som kan køre hvad var det 180km/t?!?!?!........
Off-topic:
#14
Grunden til, at vi netop ikke får højhastighedstog, er netop, at skinnenettet ikke kan klare de belastninger, som disse tog givetvis vil medføre. DSB har allerede foreslået dette engang i 1980'erne, men forslaget blev skudt ned af den daværende konservative regering, da det ifølge dem ikke ville kunne betale sig. Det skyldes bl.a., at man både skulle udvide skinnekapaciteten, ligesom man skulle forbedre de nuværende (undskyld, daværende?) skinners kvalitet drastisk.
Og for at komme i andre i forkøbet, så ja: Svenskerne har højhastighedstog, og ja; Det virker fint hos dem ovre på den anden side af Sundet, men i glemmer bare nogle små detajler. For det første har den svenske regering valgt at investere de mange milliarder, som det kræver at opføre sådan en bane og indkøbe de nødvendige tog (X2000 hedder de vist nok), Sverige er et langt større land med et langt mindre befolkningstæthed, og ikke mindst så består Sverige af over 9 millioner indbyggere, dvs. udskiftningen skal fordeles over et større antal individer. Så nej, det er ikke bare lige at sammenligne Danmark med Sverige. Det samme gør sig jo gældende, når vi snakker om bredbånd (- eller smalbånd på vores side af Sundet!)
#14
Grunden til, at vi netop ikke får højhastighedstog, er netop, at skinnenettet ikke kan klare de belastninger, som disse tog givetvis vil medføre. DSB har allerede foreslået dette engang i 1980'erne, men forslaget blev skudt ned af den daværende konservative regering, da det ifølge dem ikke ville kunne betale sig. Det skyldes bl.a., at man både skulle udvide skinnekapaciteten, ligesom man skulle forbedre de nuværende (undskyld, daværende?) skinners kvalitet drastisk.
Og for at komme i andre i forkøbet, så ja: Svenskerne har højhastighedstog, og ja; Det virker fint hos dem ovre på den anden side af Sundet, men i glemmer bare nogle små detajler. For det første har den svenske regering valgt at investere de mange milliarder, som det kræver at opføre sådan en bane og indkøbe de nødvendige tog (X2000 hedder de vist nok), Sverige er et langt større land med et langt mindre befolkningstæthed, og ikke mindst så består Sverige af over 9 millioner indbyggere, dvs. udskiftningen skal fordeles over et større antal individer. Så nej, det er ikke bare lige at sammenligne Danmark med Sverige. Det samme gør sig jo gældende, når vi snakker om bredbånd (- eller smalbånd på vores side af Sundet!)
Undrer mig lidt over de hvorfor de "projekter" der skal laves i Danmark, næsten altid medfører at opfinde den dybe tallerken igen!
Det plejer at tage dobbelt så langt tid at få installeret og til at virke + det ofte ender med at koste langt mere end budgetteret.
Når tyskerne nu har et system der virker, hvorfor så ikke bare kopiere det til de danske tog! -Dér ved man lige hvordan det skal gøres og kender de problemer der opstår.
Men på den anden side... vi har jo nogle glade skatteydere til at betale, som gerne giver 75 % af deres løn til staten, i form af skatter/afgifter/moms... eller noget(???)
Det plejer at tage dobbelt så langt tid at få installeret og til at virke + det ofte ender med at koste langt mere end budgetteret.
Når tyskerne nu har et system der virker, hvorfor så ikke bare kopiere det til de danske tog! -Dér ved man lige hvordan det skal gøres og kender de problemer der opstår.
Men på den anden side... vi har jo nogle glade skatteydere til at betale, som gerne giver 75 % af deres løn til staten, i form af skatter/afgifter/moms... eller noget(???)
#16: Pointen er stadig at de skal designe, udvikle og teste en helt ny type tog frem for at bruge et eksisterende design.
X2000 kan da iøvrigt køre via danmark til tyskland, så er ihvertfald ikke forbudt at bruge højhastighedstog på det danske skinnenet.
Og den daværende regering havde travlt med at få styr på økonomien efter at Jens Otto Krogh og Anker Jørgensen havde kørt danmarks økonomi i sænk.
X2000 kan da iøvrigt køre via danmark til tyskland, så er ihvertfald ikke forbudt at bruge højhastighedstog på det danske skinnenet.
Og den daværende regering havde travlt med at få styr på økonomien efter at Jens Otto Krogh og Anker Jørgensen havde kørt danmarks økonomi i sænk.
#18
Jeg har heller aldrig benægtet, at man ikke kunne køre med højhastighedstog i Danmark, men problemet er, at man kan udnytte deres potentiale på de danske skinner, som jeg har skitseret i et foregående indlæg. At købe X2000-lignende tog til brug i Danmark må dengang derfor betegnes som hovedløst, når vi betaler for et produkt, vi ikke vil få fuldt udbytte af.
Da man i sin tid bestilte IC4-togene købte man også et brugbart design, der allerede har været gennemtestet og brugt før, som vores daværende og nu afdøde direktør har fortalt. At man så ikke kan få leveret togene til tiden, er så et mysterie, da både DSB og AnsoldaBreda har fået mundkurv på. Anonyme kilder fra DSB, der har kørt togene (højtstående stabspersonale og lokoførere, forstås), har udtalt, at de skulle køre fint, og at problemerne og fejlene kun er minimale her i sommers. Derfor undrer det også mig, at vi endnu ikke har set dem på skinnerne.
Edit:
Det var ikke et angreb på den daværende konservative regering, da jeg fuldt forstår deres handlinger. Jeg kender alt til kartoffelkuren og den håbløse økonomiske situation, som Danmark stod i i 1983. At de besluttede ikke at investere i højhastighedsteknologi må derfor betegnes som klogt. Negliceringen af det danske skinnenet startede, så vidt jeg er informeret, først engang i 1990'erne.
Jeg har heller aldrig benægtet, at man ikke kunne køre med højhastighedstog i Danmark, men problemet er, at man kan udnytte deres potentiale på de danske skinner, som jeg har skitseret i et foregående indlæg. At købe X2000-lignende tog til brug i Danmark må dengang derfor betegnes som hovedløst, når vi betaler for et produkt, vi ikke vil få fuldt udbytte af.
Da man i sin tid bestilte IC4-togene købte man også et brugbart design, der allerede har været gennemtestet og brugt før, som vores daværende og nu afdøde direktør har fortalt. At man så ikke kan få leveret togene til tiden, er så et mysterie, da både DSB og AnsoldaBreda har fået mundkurv på. Anonyme kilder fra DSB, der har kørt togene (højtstående stabspersonale og lokoførere, forstås), har udtalt, at de skulle køre fint, og at problemerne og fejlene kun er minimale her i sommers. Derfor undrer det også mig, at vi endnu ikke har set dem på skinnerne.
Edit:
Det var ikke et angreb på den daværende konservative regering, da jeg fuldt forstår deres handlinger. Jeg kender alt til kartoffelkuren og den håbløse økonomiske situation, som Danmark stod i i 1983. At de besluttede ikke at investere i højhastighedsteknologi må derfor betegnes som klogt. Negliceringen af det danske skinnenet startede, så vidt jeg er informeret, først engang i 1990'erne.
Nu er IC4 projektet jo et fantastisk gammelt projekt efterhånden, men det startede med at DSB havde en hel stak binders med kravspecifikationer.
Så de kan da godt have bygget videre på noget andet, men så har de bare skullet lave mange ændringer.
Jeg kan selvfølgelig sagtens se pointen i ikke at bruge ekstra penge på at få superhurtige tog som kun kan køre 50% af max hastigheden grundet vores skinnenet - det som er min anke er at man betaler 300% pris pr. tog for at få noget som ikke kan selv hvis man skulle opgradere skinnenettet.
Så de kan da godt have bygget videre på noget andet, men så har de bare skullet lave mange ændringer.
Jeg kan selvfølgelig sagtens se pointen i ikke at bruge ekstra penge på at få superhurtige tog som kun kan køre 50% af max hastigheden grundet vores skinnenet - det som er min anke er at man betaler 300% pris pr. tog for at få noget som ikke kan selv hvis man skulle opgradere skinnenettet.
Naar DSB og vores Trafikminister næsten kan rose sig af have sparet udgifter til fornyelser (langsommere fart), ved have forsinket samme, hvor kommer lige incitamenter til denne service. Altså Internetopkoblinger, jeg kan godt forstå Tyskerne sprang i målet, jeg mener Siemens bøderne og El-selskaberne
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.