mboost-dp1

DSB
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Jeg tager ofte toget og har ligeså ofte min laptop med. Men jeg vælger som regel at se en film eller spille et spil i stedet for at surfe på nettet, da jeg nok er for nærig til at betale 1 kr. pr. minut.
Så TDC og DSB, sæt priserne gevaldigt ned, så kan det være at flere vil bruge jeres ellers udmærkede service.
Så TDC og DSB, sæt priserne gevaldigt ned, så kan det være at flere vil bruge jeres ellers udmærkede service.
Hvis det passer som DSB siger at de giver 100% af den hele kr de vil have per. min for internet i deres tog, så er det fanme en lorte dyr løsning de har valgt.
Hvor svært kan det være alle skal da bare have adgang gratis.
Hvor svært kan det være alle skal da bare have adgang gratis.
DSB havde på forhånd lavet en forbrugeranalyse, som viste, at op til 35 % af de, der kørte på førnævnte strækning eller dele af den, ville overveje at skifte til toget, hvis der blev mulighed for at komme på internettet fra dem. Stigningen i rejsende knap et år efter har dog ikke været til at finde.
Undskyld, men det er fandme optimistisk. Regnede de med at hver 3. ville droppe bilen og tage tog/bus istedet, når bare de kunne få lov at betale 1 kr. i minuttet for at surfe?
ved en pris på 1kr pr min. i en togrejse på over 2 timer kan det blive røv dyrt. selv med et abonnement koster det 200kr om måneden. det kan jeg klare billigere med et USB-modem. jeg køre godt nok for det meste kun på slagelse-odense strækningen men har ikke haft problemer med forbindelsen med sådan en usb pen.
enten skal de lave det til en triviel pris (10'er eller en del af pladsbillet) eller også skal de bare droppe det. tiden for sådan en pris er forlængst løbet dem over ende.
de 35% havde sikkert gået ud fra det ville være nemt at bruge og gratis. bare det at man skal have fat i nogen for man kan komme på. gør at jeg ikke vil bruge det. "for besværlig"
enten skal de lave det til en triviel pris (10'er eller en del af pladsbillet) eller også skal de bare droppe det. tiden for sådan en pris er forlængst løbet dem over ende.
de 35% havde sikkert gået ud fra det ville være nemt at bruge og gratis. bare det at man skal have fat i nogen for man kan komme på. gør at jeg ikke vil bruge det. "for besværlig"
Det er gratis når man rejser DSB 1'.
Så jeg plejer at havde adgang.
Undtagen hvis man skal til Aalborg, så er der ikke internet.
Selvom der stod det var inkluderet i en dsb 1' billet.
Og når man skriver for at brokke sig, ikke over der ikke var net, det var fint skitseret. Men at man betaler for internet men ikke får nogen kupon, så ændre de bare på det der er skrevet på hjemmesiden, så de er helt dækket ind.
Smuukt.
Anyway, jeg er træt af DSB, og der skal mere til en "gratis" internet til at få mig til at tage toget igen.
Sidste gang smed de mig fandeme af i en lille by der hed skørping.. i en snestorm.
Så jeg plejer at havde adgang.
Undtagen hvis man skal til Aalborg, så er der ikke internet.
Selvom der stod det var inkluderet i en dsb 1' billet.
Og når man skriver for at brokke sig, ikke over der ikke var net, det var fint skitseret. Men at man betaler for internet men ikke får nogen kupon, så ændre de bare på det der er skrevet på hjemmesiden, så de er helt dækket ind.
Smuukt.
Anyway, jeg er træt af DSB, og der skal mere til en "gratis" internet til at få mig til at tage toget igen.
Sidste gang smed de mig fandeme af i en lille by der hed skørping.. i en snestorm.
DSB havde på forhånd lavet en forbrugeranalyse, som viste, at op til 35 % af de, der kørte på førnævnte strækning eller dele af den, ville overveje at skifte til toget, hvis der blev mulighed for at komme på internettet fra dem.
Problemet er at de jo praktisk talt ikke har givet mulighed for at komme på nettet! 1 kr/min? For pokker da, DSB har godt nok haft monopol for længe, godt Arriva er kommet og vist vejen (skinnen), gratis internet.
#7 ja prisforskellen mellem en Standart og en DSB 1 er sjovt nok PRÆCIS det samme mellem Århus og København som internet på samme strækning ville koste. Enten er det, det vildeste sammentræf og tilfælde eller også er prisen fastsat netop efter det (det er trods alt DSBs primære strækning).
TDC's priser er fuldstændig gak i skalden, jeg har et oister.dk 3G modem til 169kr pr md. Det virker 95% af vejen fra Holstebro til KBH uden udfald. Jeg har prøvet TDC's net i dbs toget en enkelt gang på samme strækning, foruden at det gik meget langsomt så blev den også ved med at afbryde forbindelsen...
TDC burde simpelthen bare dø
TDC burde simpelthen bare dø
#9: Læs indlægget igen.
#Topic:
Jeg plejer at køre fra Sønderborg til Randers når jeg skal hjem. En strækning på fire timer, med stop i Middelfart. Den første del af turen (SB->Middelfart) kan jeg bruge Internet i ca. 10 minutter. Den anden del kan jeg helt til Århus.
Jeg har købt adgangen til det trådløse et par gange, selvom jeg må indrømme det er mere kompliceret end man umiddelbart skulle tro - og langt dyrere, som er blevet nævnt.
Dog synes jeg kvaliteten er helt fin - jeg får gerne 100 -> 200 KiB/s, som er fint til at chatte og surfe med. Måske er det fordi der ingen andre er, som benytter servicen.
#Topic:
Jeg plejer at køre fra Sønderborg til Randers når jeg skal hjem. En strækning på fire timer, med stop i Middelfart. Den første del af turen (SB->Middelfart) kan jeg bruge Internet i ca. 10 minutter. Den anden del kan jeg helt til Århus.
Jeg har købt adgangen til det trådløse et par gange, selvom jeg må indrømme det er mere kompliceret end man umiddelbart skulle tro - og langt dyrere, som er blevet nævnt.
Dog synes jeg kvaliteten er helt fin - jeg får gerne 100 -> 200 KiB/s, som er fint til at chatte og surfe med. Måske er det fordi der ingen andre er, som benytter servicen.
draken (4) skrev:Der er arrivas løsning da i det mindste bedre, da de har gratis trådløst internet i alle deres nyere togsæt. Det er dog ikke altid at forbindelsen er lige god, ofte forsvinder forbindelsen helt hvis toget kører forbi en masse træer.
Der er Arriva så lovligt undskyldt. De kan ikke gøre for, at de kun har ruter i de tyndt befolkede dele af jylland, hvor det ikke kan betale sig at lave ordentlig 3G-dækning.
Det han glemmer at fortælle er at grunden til at de tager penge for det på monkey class er at de har brug for at gøre det attraktivt at køre på DSB 1. Der får man lidt mere plads, et rundstykke om morgenen og gratis internet. Og så giver man 150 kroner mere for sin billet. Hvis der var gratis internet i resten af toget så blev incitamentet til at køre på first class mindre. Så jo de tjener masser af penge på internet, ved at sælge flere first class biletter.
#7: "Sidste gang smed de mig fandeme af i en lille by der hed skørping.. i en snestorm." <-- Umiddelbart kan DSB ikke gøre for der er snestorm...
Er enig med jer andre i det er en forældet løsning. Hvis Arriva kan udbyde gratis internet på deres strækning, så burde DSB også kunne. End of story.
Er enig med jer andre i det er en forældet løsning. Hvis Arriva kan udbyde gratis internet på deres strækning, så burde DSB også kunne. End of story.
Jeg kører meget med DSB for tiden.
Til helgoland med internettet - den kære dsb chef og hans kolleger burde tage sig sammen og koncentrere sig om det centrale.
Sidste fredag var første gang i 1½ mdr hvor mit tog hjem om fredagen kørte til tiden fra kbh h. Det er bare for ringe.
I to omgange var der to vognsæt der var "forsvundet" som den kære DSB medarbejder ligegyldigt informerede om. Dvs. forsvundet et sted mellem rangerings området og perronen i Kbh. Flot.
Ja, der er sne på skinnerne, ja, der kommer blade på dem om efteråret og solen skinner på dem om sommeren. Tag en tudekiks DSB.
Togene kører ned til minus 45 grader i rusland, hvor de må stoppe fordi metal bliver skørt ved de temperaturer.
Kom ind i kampen - vi bor i DK, ind i mellem har vi vinter.
Bare lidt galde herfra...
Til helgoland med internettet - den kære dsb chef og hans kolleger burde tage sig sammen og koncentrere sig om det centrale.
Sidste fredag var første gang i 1½ mdr hvor mit tog hjem om fredagen kørte til tiden fra kbh h. Det er bare for ringe.
I to omgange var der to vognsæt der var "forsvundet" som den kære DSB medarbejder ligegyldigt informerede om. Dvs. forsvundet et sted mellem rangerings området og perronen i Kbh. Flot.
Ja, der er sne på skinnerne, ja, der kommer blade på dem om efteråret og solen skinner på dem om sommeren. Tag en tudekiks DSB.
Togene kører ned til minus 45 grader i rusland, hvor de må stoppe fordi metal bliver skørt ved de temperaturer.
Kom ind i kampen - vi bor i DK, ind i mellem har vi vinter.
Bare lidt galde herfra...
Prisen kan måske forklares med at hvis det var gratis, ville alt for mange bruge det, og dermed vil forbindelsen blive overbelastet? Sådan er det ihvertfald for TDC's Home Trio. Der koster DR HD 79,- ekstra, for hvis den var gratis vil alt for mange se kanalen, og det kan kobbernettet slet ikke klare, fortæller TDC.
I DSB S-tog er det jo gratis allerede nu! Og det virker som man kan forvente eftersom det er gratis. Jævnt. Men det nager mig egentligt ikke da jeg jo ikke betaler for den service...
Synes at DSB S-tog har fået mange gode tiltag efterhånden. Kan bare ikke se hvorfor det skal være så svært at smide det over i regionaltogene!
Udbyderen til fri internet i tognene er gratis-danmark.dk
Synes at DSB S-tog har fået mange gode tiltag efterhånden. Kan bare ikke se hvorfor det skal være så svært at smide det over i regionaltogene!
Udbyderen til fri internet i tognene er gratis-danmark.dk
#19 Præcis
Lad os se, vores rundspørge blandt 1000 mennesker fortalte at 35% måske ville skifte. Nu er der så ingen der har skiftet efter vi har investeret 10mill. i et projekt. Så skrotter vi det da, vi skal da ikke til at kigge på hvad årsagen kan være, hvorfor folk så ikke skifter. Måske glemte vi at spørge om noget i vores rundspørge. Nåh pyt, lad os bruge ekstra 10mill. på at servere flødeboller til bilisterne.
Lad os se, vores rundspørge blandt 1000 mennesker fortalte at 35% måske ville skifte. Nu er der så ingen der har skiftet efter vi har investeret 10mill. i et projekt. Så skrotter vi det da, vi skal da ikke til at kigge på hvad årsagen kan være, hvorfor folk så ikke skifter. Måske glemte vi at spørge om noget i vores rundspørge. Nåh pyt, lad os bruge ekstra 10mill. på at servere flødeboller til bilisterne.
Nahilas (16) skrev:#7: "Sidste gang smed de mig fandeme af i en lille by der hed skørping.. i en snestorm." <-- Umiddelbart kan DSB ikke gøre for der er snestorm....
Jeg havde ikke kunne hente den billet jeg havde bestilt, der var kraftig sne i Aalborg d. 1 jan, så det tog mig så lang tid om at nå hen til toget at jeg ikke kunne betale i en automat.
Heldigvis havde jeg dagen før, betalt i toget, så jeg hoppede ind og nåede mit tog.
Desværre da kontrolløren kom, så var det bare fy, for at betale i toget har man ikke kunne i flere år. Selvom jeg kunne dagen før, så jeg fik valget mellem at betale 600kr samt at blive degraderet til "normal" klasse, eller blive smidt af i Skørping. In the middle of nowhere!
Selvom jeg forklarede jeg havde internet, og kunne da bare betale over nettet, eller hun kunne finde sin lille smarte automat frem fra dagen før, som givetvis er standard udstyr i ethvert tog.
Nope, det var bare ud..
Jeg var self. i festtøj fra dagen før, så jeg var perfekt påklædt til at vente i en snestorm på det næste tog, en time efter.
Men jeg sparede da ca. 77kr på billeten.
Kan være på nettet fra min telefon, og det med en væsentlig højere hastighed end den jeg fra fra DTSDCB-hotspottet. Så, why?
Ok her er godt nok mange jyder på newz.. -_-
Hvorfor koster TDCs net i regional/IC togene (mange) penge når det er GRATIS i alle S-toge? Jyder og Fynboere burde brokke sig.
Det skal være gratis før folk gider at bruge det - ellers kan man lige så godt bruge sin telefon. Men det koster så også penge #25.
Hvorfor koster TDCs net i regional/IC togene (mange) penge når det er GRATIS i alle S-toge? Jyder og Fynboere burde brokke sig.
Det skal være gratis før folk gider at bruge det - ellers kan man lige så godt bruge sin telefon. Men det koster så også penge #25.
Fyr den ledelse, og det kan bare ikke gå for hurtigt, sådan en inkompetance ville fandeme ikke undgå at få konsekvenser alle andre steder(måske lige pånær i folketinget)!
Og hvem skal financere det? Tja har de ikke lige sat billetrpisen op med 19% her i sidste uge?
Det eneste det beviser er at det kun er en flok psykopater der bare sidder der for at have magt, de har absolut ingen forstand på hvad de laver! Hvis de havde det var hele jernbanenettet blevet elektrificeret for 30år siden så vi kunne nøjes med at betale en 4 del, men næ nej nu har DSB jo investeret i nogle helt nye pisse dyre diesel toge(og alle vores nabolande ryster på hovedet)!
Arg hvor kan man blive sur over den komplette dumhed der er i magtens centrum!
Og hvem skal financere det? Tja har de ikke lige sat billetrpisen op med 19% her i sidste uge?
Det eneste det beviser er at det kun er en flok psykopater der bare sidder der for at have magt, de har absolut ingen forstand på hvad de laver! Hvis de havde det var hele jernbanenettet blevet elektrificeret for 30år siden så vi kunne nøjes med at betale en 4 del, men næ nej nu har DSB jo investeret i nogle helt nye pisse dyre diesel toge(og alle vores nabolande ryster på hovedet)!
Arg hvor kan man blive sur over den komplette dumhed der er i magtens centrum!
Nu skal vi lige huske på at DSB ikke rigtigt har så meget at gøre med skinnerne i DK. De bruger de skinner som Banedanmark lægger ud. Og de lægger det ud som de får penge til. Længere er den ikke. Skinnerne i Danmark er af det absolut billigste metal hvor der åbenbart er fyldt med fejl. Dem i Rusland er nok lavet af en noget bedre blanding, fordi de bliver udfordret af sværere vilkår end herhjemme. DSB sætter farten ned for at toget ikke skal ryge af skinnerne = folk må helst ikke dø imens de har med dem at gøre. Nok ikke så meget for folks skyld, men nok mere fordi de ikke har penge til at risikere at have døde passagerer kædet sammen med deres navn. Anyway så er DSB ikke ansvarlig for skinnerne, men regeringen. Så er du utilfreds med tiderne, kan du stemme anderledes eller købe en bil. Det er hvad jeg har gjort.
Angående Internet i togene så er der vel ikke noget at sige til at folk ikke bruger det når man oplever konstante prisstigninger og så OVENI skal betale så imbecile beløber for at BROWSE og CHATTE!?
I det mindste giv muligheden for at kunne betale per MB...
Men jo, når en USB stick fra Telmore koster 49,- om måneden (Begrænset periode godt nok) eller 149,- andre steder, så er der jo ikke noget at sige til at folk vælger dem. Vi snakker om at det bedre kan betale sig at have din egen forbindelse hvis du bare bruger det 3 timer om måneden. Det er ca. én tur+retur fra Odense-Århus.
Og så tænker jeg bare hvad sådan en løsning kan koste DSB.
~149,- om måneden for en forbindelse?
+De ~500,- per router/WiFi-antenne i hver togvogn. (Inklusiv kabler osv.)
Så en VILDT dyr løsning fra DSB's side kan jeg ikke forestille mig det er.
Angående Internet i togene så er der vel ikke noget at sige til at folk ikke bruger det når man oplever konstante prisstigninger og så OVENI skal betale så imbecile beløber for at BROWSE og CHATTE!?
I det mindste giv muligheden for at kunne betale per MB...
Men jo, når en USB stick fra Telmore koster 49,- om måneden (Begrænset periode godt nok) eller 149,- andre steder, så er der jo ikke noget at sige til at folk vælger dem. Vi snakker om at det bedre kan betale sig at have din egen forbindelse hvis du bare bruger det 3 timer om måneden. Det er ca. én tur+retur fra Odense-Århus.
Og så tænker jeg bare hvad sådan en løsning kan koste DSB.
~149,- om måneden for en forbindelse?
+De ~500,- per router/WiFi-antenne i hver togvogn. (Inklusiv kabler osv.)
Så en VILDT dyr løsning fra DSB's side kan jeg ikke forestille mig det er.
#21: Hvad tror du han taler om når han siger "Det er gratis når man rejser med DSB 1'."? Billeten til DSB 1'? Mon dog. "Det" dækker tydeligvis over noget, som omhandler emnet. Jeg vil skyde på, sådan off-the-bat Internettet, som vi i følge nyheden ved koster penge. Det er relevant info.
Under ingen omstændigheder kan "det er gratis når man rejser med DSB 1'." betyde at DSB 1' er gratis.
#26: Øh - det er ikke fordi jeg er tilfreds. Langt fra. Jeg ser blot situationen i et optimistisk perspektiv: Jeg kan ikke bruge det ret meget på den tur jeg tager, men når jeg endelig (sjældent) bruger det, så virker det faktisk - og med en god hastighed. Dette sikkert pga. at betalingen er træls at sætte sig ind i - og fordi det koster temmelig meget.
Helt generelt er budskabet faktisk enormt negativt.
(fjern gerne den irrelevant fra #13 - jeg kan ikke se hvordan mine oplevelser er irrelevant for emnet....)
Under ingen omstændigheder kan "det er gratis når man rejser med DSB 1'." betyde at DSB 1' er gratis.
#26: Øh - det er ikke fordi jeg er tilfreds. Langt fra. Jeg ser blot situationen i et optimistisk perspektiv: Jeg kan ikke bruge det ret meget på den tur jeg tager, men når jeg endelig (sjældent) bruger det, så virker det faktisk - og med en god hastighed. Dette sikkert pga. at betalingen er træls at sætte sig ind i - og fordi det koster temmelig meget.
Helt generelt er budskabet faktisk enormt negativt.
(fjern gerne den irrelevant fra #13 - jeg kan ikke se hvordan mine oplevelser er irrelevant for emnet....)
Det er sgu da også helt vildt.....som jeg kan forstå det skal man købe et abbonement til 200kr/md, og først derefter får man lov til at betale 1 kr/min for at have internet i få udvalgte toge.........
Fx. Telmore køre kampange lige for tiden med en 1Mb/384Kb linie til 49kr om måneden(normal:99/md).........det er ganske vist et stykke tid siden jeg kørte fra Fredericia-Frederikshavn.......men da jeg gjorde havde jeg Telmore/TDC dækning hele vejen.
Fx. Telmore køre kampange lige for tiden med en 1Mb/384Kb linie til 49kr om måneden(normal:99/md).........det er ganske vist et stykke tid siden jeg kørte fra Fredericia-Frederikshavn.......men da jeg gjorde havde jeg Telmore/TDC dækning hele vejen.
FoZ (1) skrev:... da jeg nok er for nærig til at betale 1 kr. pr. minut.
Hvis det koster 1 kr. pr. minut så kan det da SLET ikke være nogen overraskelse for DSB at ingen vil bruge det.
#0 skrev:DSB havde på forhånd lavet en forbrugeranalyse, som viste, at op til 35 % af de, der kørte på førnævnte strækning eller dele af den, ville overveje at skifte til toget, hvis der blev mulighed for at komme på internettet fra dem. Stigningen i rejsende knap et år efter har dog ikke været til at finde.
Ja, de 35 % røg jo af pga. prisen, hvis de f.eks smed 20,- oveni min plads billet ville jeg godt betale, men betale pr. minut, hvad tænker de dog på...
De skulle bare smide en valgmulighed under billetbestilling;
Ønskes adgang til internettet? 20 kroner.
Det ville de nok tjene mere på.
ALtså, hvis man har behov for at gå på nettet i toget, så har men vel også en device, der kan sørge for det, ved en valgmulighed kunne de nok fange flere.
Ønskes adgang til internettet? 20 kroner.
Det ville de nok tjene mere på.
ALtså, hvis man har behov for at gå på nettet i toget, så har men vel også en device, der kan sørge for det, ved en valgmulighed kunne de nok fange flere.
Nu kører jeg en gang i mellem på denne strækning, da jeg bor i Aalborg, og familien bor i Storkøbenhavn.
Derfor har jeg også flere gange overvejet at betale for TDC's net i togene. Men priserne er jo helt hen i vejret. Måske hvis man kørte på strækningen et par gange om ugen, så kunne man købe deres abonnement til 299 kr.
Men for 299 kr./md. kan jeg altså få to forskellige usb modemer, og hvis jeg nu valgte f.eks. en der kørte på 3's net og en der kørte på et andet net, så ville jeg sikkert kunne være på endnu mere af tiden. (Nej, jeg ville aldrig købe to og sætte i min bærbar, tænk at sidde og skifte mellem dem, hver gang den ene mister forbindelsen :S)
Men for mig der kører turen ca. en gang om måneden, så er det altså en dyr fornøjelse. 2 timer og 55 minutter, tager det fra Århus st. til København H., altså 175 minutter, eller 175 kr. hver vej.
Det skal så siges, at de abonnementer der koster 299 kr./md. for at kunne bruge TDC's hotspot uden mer udgifter, det er sjovt nok også et usb modem. Men hvis man køber det, hvad skal man så med hotspotet i toget? Så meget bedre er dækningen ikke, bare pga. den levt. lidt bedre antenne.
Jeg synes at både DSB og for den sags skyld TDC, skulle tage sig sammen og lave noget der kan bruges, og som ikke koster en bondegård.
Og hvad er idéen i at jeg ikke må kunne gå på nettet mellem Århus og Aalborg? er det fordi der kun er et modem, som deles til alle togvognene, som så bliver koblet fra i Århus? i så fald er DSB da ikke for kloge at sætte modemet i sådan en vogn? For det er ikke dækningen den er gal med. TDC har i hvert fald ikke noget problem med at prøve at sælge deres usb modemer til brug på den strækning.
Jeg giver snart op tror jeg, TDC og DSB. Tvivler på at vi i Danmark nogensinde kommer til at kunne være stolte af dem. Så skal det da lige være for deres tåbelig svar, ligegyldige kommentare, åndsvage undskyldninger osv. osv.
Bare lige min morgen mad der kom op, undskyld!
EDIT:
Kilde: http://tdc.dk/publish.php?id=20549
Mere info:
Hvorfor er der kun internetadgang mellem København H og Århus H?
DSB har en ambition om at tilbyde høj kvalitets internetadgang på alle strækninger. Dette kræver, at de respektive strækninger er gearet til dette. Primo 2009 er det kun denne strækning der lever op til DSB's og TDC Hotspot's krav til at kunne understøtte en stabil internetforbindelse.
Derfor har jeg også flere gange overvejet at betale for TDC's net i togene. Men priserne er jo helt hen i vejret. Måske hvis man kørte på strækningen et par gange om ugen, så kunne man købe deres abonnement til 299 kr.
Men for 299 kr./md. kan jeg altså få to forskellige usb modemer, og hvis jeg nu valgte f.eks. en der kørte på 3's net og en der kørte på et andet net, så ville jeg sikkert kunne være på endnu mere af tiden. (Nej, jeg ville aldrig købe to og sætte i min bærbar, tænk at sidde og skifte mellem dem, hver gang den ene mister forbindelsen :S)
Men for mig der kører turen ca. en gang om måneden, så er det altså en dyr fornøjelse. 2 timer og 55 minutter, tager det fra Århus st. til København H., altså 175 minutter, eller 175 kr. hver vej.
Det skal så siges, at de abonnementer der koster 299 kr./md. for at kunne bruge TDC's hotspot uden mer udgifter, det er sjovt nok også et usb modem. Men hvis man køber det, hvad skal man så med hotspotet i toget? Så meget bedre er dækningen ikke, bare pga. den levt. lidt bedre antenne.
Jeg synes at både DSB og for den sags skyld TDC, skulle tage sig sammen og lave noget der kan bruges, og som ikke koster en bondegård.
Og hvad er idéen i at jeg ikke må kunne gå på nettet mellem Århus og Aalborg? er det fordi der kun er et modem, som deles til alle togvognene, som så bliver koblet fra i Århus? i så fald er DSB da ikke for kloge at sætte modemet i sådan en vogn? For det er ikke dækningen den er gal med. TDC har i hvert fald ikke noget problem med at prøve at sælge deres usb modemer til brug på den strækning.
Jeg giver snart op tror jeg, TDC og DSB. Tvivler på at vi i Danmark nogensinde kommer til at kunne være stolte af dem. Så skal det da lige være for deres tåbelig svar, ligegyldige kommentare, åndsvage undskyldninger osv. osv.
Bare lige min morgen mad der kom op, undskyld!
EDIT:
Kilde: http://tdc.dk/publish.php?id=20549
Mere info:
Hvorfor er der kun internetadgang mellem København H og Århus H?
DSB har en ambition om at tilbyde høj kvalitets internetadgang på alle strækninger. Dette kræver, at de respektive strækninger er gearet til dette. Primo 2009 er det kun denne strækning der lever op til DSB's og TDC Hotspot's krav til at kunne understøtte en stabil internetforbindelse.
#24 Jeg havde lidt den samme oplevelse da jeg for nogle år siden skulle fra fyn til kbh med toget fordi min bil var brudt sammen.
Jeg syntes selv at jeg var flink og venlig men blev mødt af en mavesur kontrollør der hidsede sig op over at jeg ikke kendte alle de underlige regler og procedurer der følger med når man skal med toget.
Hvordan skulle jeg vide at man ikke kunne købe en billet i toget når der kun var en billet automat på stationen og jeg ikke helt kunne hitte ud af hvilken billet jeg skulle have.
Eftersom jeg ikke gider blive pisset på og så samtidig betale penge for det har jeg ikke kørt med tog siden(bortset fra metro et par gange), men bare taget bilen i stedet for.
Jeg syntes selv at jeg var flink og venlig men blev mødt af en mavesur kontrollør der hidsede sig op over at jeg ikke kendte alle de underlige regler og procedurer der følger med når man skal med toget.
Hvordan skulle jeg vide at man ikke kunne købe en billet i toget når der kun var en billet automat på stationen og jeg ikke helt kunne hitte ud af hvilken billet jeg skulle have.
Eftersom jeg ikke gider blive pisset på og så samtidig betale penge for det har jeg ikke kørt med tog siden(bortset fra metro et par gange), men bare taget bilen i stedet for.
Norrah (24) skrev:Jeg havde ikke kunne hente den billet jeg havde bestilt, der var kraftig sne i Aalborg d. 1 jan, så det tog mig så lang tid om at nå hen til toget at jeg ikke kunne betale i en automat.
Heldigvis havde jeg dagen før, betalt i toget, så jeg hoppede ind og nåede mit tog.
Desværre da kontrolløren kom, så var det bare fy, for at betale i toget har man ikke kunne i flere år. Selvom jeg kunne dagen før, så jeg fik valget mellem at betale 600kr samt at blive degraderet til "normal" klasse, eller blive smidt af i Skørping. In the middle of nowhere!
Selvom jeg forklarede jeg havde internet, og kunne da bare betale over nettet, eller hun kunne finde sin lille smarte automat frem fra dagen før, som givetvis er standard udstyr i ethvert tog.
Nope, det var bare ud..
Jeg var self. i festtøj fra dagen før, så jeg var perfekt påklædt til at vente i en snestorm på det næste tog, en time efter.
Men jeg sparede da ca. 77kr på billeten.
Reglen er som du ved er at man SKAL have billet før du kommer på et tog. LIGEMEGET HVAD din undskyldning er. Men har altid en undskyldning for at slippe udenom.
At du har kunnet købe uden om reglerne sidst er så en undtagelse. Og selvom at de KAN sælge billetter i toget, så er deres politik anderledes og den skal følges.
personligt har jeg ALDRIG haft problemer med deres internet, og har brugt det hver gang at jeg rejser mellem Aalborg og Nyborg.. (virker self kun mellem århus og nyborg)..
#36 Prøv nu lige at være mere hellig?
Ja, de har loven på deres side.
Men at havde ret juridiskset gør det ikke mindre forkert!
Jeg har kørt med DSB 1' mange gange.
Alle gange har jeg været der i god tid, og har ikke haft behov for kendskab til køb i toget rutiner. Selvom jeg da har opgraderet venner til DSB 1' et par gange under turen, hvilket aldrig har været et problem. De har dankort terminaler i toget.
Jeg oplever det dog d. 31 December for første gang at jeg skulle betale billetten i toget. Jeg bliver ikke informeret om det er en special case, så jeg har ingen viden om det.
Jeg er tilfældigvis meget forsinket til mit tog, pga. det er den første januar, og det sneer.
Jeg når mit tog med nød og næppe, under 10sek til gode.
Jeg kunne fremvise booking nummer, og havde da en forklaring med forsinket offentlig transport og vejrforhold, jeg kunne havde lavet en printselv billet hvis jeg havde fået chancen for det via min telefons internet. Det er ikke ret serviceminded at de selvom der er massere af muligheder ikke giver nogen chancer.
Så er jeg egentlig ret ligeglad med om det er deres normale "praktsis", det er røv dårlig service, og de skal ikke forvente at se mig som kunde mere.
Ja, de har loven på deres side.
Men at havde ret juridiskset gør det ikke mindre forkert!
Jeg har kørt med DSB 1' mange gange.
Alle gange har jeg været der i god tid, og har ikke haft behov for kendskab til køb i toget rutiner. Selvom jeg da har opgraderet venner til DSB 1' et par gange under turen, hvilket aldrig har været et problem. De har dankort terminaler i toget.
Jeg oplever det dog d. 31 December for første gang at jeg skulle betale billetten i toget. Jeg bliver ikke informeret om det er en special case, så jeg har ingen viden om det.
Jeg er tilfældigvis meget forsinket til mit tog, pga. det er den første januar, og det sneer.
Jeg når mit tog med nød og næppe, under 10sek til gode.
Jeg kunne fremvise booking nummer, og havde da en forklaring med forsinket offentlig transport og vejrforhold, jeg kunne havde lavet en printselv billet hvis jeg havde fået chancen for det via min telefons internet. Det er ikke ret serviceminded at de selvom der er massere af muligheder ikke giver nogen chancer.
Så er jeg egentlig ret ligeglad med om det er deres normale "praktsis", det er røv dårlig service, og de skal ikke forvente at se mig som kunde mere.
#38 - Tja, det er ulempen ved at være lidt flink engang i mellem overfor folk, men det kom vel ikke bag på dig at der var sne den dag? IMO ville jeg nok give DMI og den transport som fik dig ind til banegården skylden ;) Ved dog ikke helt hvordan man boykotter vejret.
Ja, er tidligere DSB ansat i billetsalg, og når man har hørt nok af sådanne historier, så bliver man sgu lidt kold over for dem. Kunne have forstået din vrede hvis det omhandlede et aflyst tog etc. Det andet her står for egen regning. Men der findes desværre en del kunder som dig :(
Og fordi en betjent har en pistol er det ikke ensbetydende med at han skal bruge den?
Et tip til hvis man glemmer at stemple sin billet eller ikke lige får sin billet med sig i toget, er at man opsøger DSB personalet og fortæller dem pænt om ens situration (Skal være det første man gør når man stiger på). Når de først står ved siden af en og spørger om billet og man ikke har en, så er det forsent. (Personlig erfaring og er selvfølelig ikke en garanti for at man slipper for gebyret..)
Mht til topic:
Enhver pendler som har brug for internet i toget har et USB-modem. Internet på 1./i toget er lige en del år forsent på den og en luksus ting som en gennemsnits dansker godt kan undvære hvis man skal betale kassen for det.
Ja, er tidligere DSB ansat i billetsalg, og når man har hørt nok af sådanne historier, så bliver man sgu lidt kold over for dem. Kunne have forstået din vrede hvis det omhandlede et aflyst tog etc. Det andet her står for egen regning. Men der findes desværre en del kunder som dig :(
Og fordi en betjent har en pistol er det ikke ensbetydende med at han skal bruge den?
Et tip til hvis man glemmer at stemple sin billet eller ikke lige får sin billet med sig i toget, er at man opsøger DSB personalet og fortæller dem pænt om ens situration (Skal være det første man gør når man stiger på). Når de først står ved siden af en og spørger om billet og man ikke har en, så er det forsent. (Personlig erfaring og er selvfølelig ikke en garanti for at man slipper for gebyret..)
Mht til topic:
Enhver pendler som har brug for internet i toget har et USB-modem. Internet på 1./i toget er lige en del år forsent på den og en luksus ting som en gennemsnits dansker godt kan undvære hvis man skal betale kassen for det.
Jeg vil ikke betale for det. Så vigtigt er det ikke at surfe.
Er også træls at det ikke er på hele strækningen København - Esbjerg, hvor jeg måske godt kunne bruge det til lidt adspredelse. (Latterligt kedeligt at sidde i 2½ time) Men selv hvis det kom, så ville prisen stadig være for høj.
Hvis jeg endelig skal bruge Internet, så køber jeg et mobilt modem fra Fullrate, da der vist er rabat når man har både mobilt og fastnet bredbånd.
Er også træls at det ikke er på hele strækningen København - Esbjerg, hvor jeg måske godt kunne bruge det til lidt adspredelse. (Latterligt kedeligt at sidde i 2½ time) Men selv hvis det kom, så ville prisen stadig være for høj.
Hvis jeg endelig skal bruge Internet, så køber jeg et mobilt modem fra Fullrate, da der vist er rabat når man har både mobilt og fastnet bredbånd.
Når jeg kører med toget så betragter jeg det som en slags "offline"-periode. Jeg kan slappe af i toget og kigge på landskabet. Er jeg den eneste der har det sådan ?
For mig har det absolut ingen interesse at kunne komme på internettet fra et tog. Og skulle det være nødvendigt blev det nok med mobilt bredbånd. Jeg gider ikke bruge DSB eller Arrivas internet-løsning.
For mig har det absolut ingen interesse at kunne komme på internettet fra et tog. Og skulle det være nødvendigt blev det nok med mobilt bredbånd. Jeg gider ikke bruge DSB eller Arrivas internet-løsning.
jAST (41) skrev:Når jeg kører med toget så betragter jeg det som en slags "offline"-periode. Jeg kan slappe af i toget og kigge på landskabet. Er jeg den eneste der har det sådan ?
For mig har det absolut ingen interesse at kunne komme på internettet fra et tog. Og skulle det være nødvendigt blev det nok med mobilt bredbånd. Jeg gider ikke bruge DSB eller Arrivas internet-løsning.
Har det faktisk på samme måde. Nu tager jeg dog sjældent toget til Jylland, men tit til Holbæk fra København (omkring en time) eller s-toget til køge (omkring 30-40 minutter) og synes det er hyggeligt at kigge ud af vinduet og bare slappe af.
Hvis jeg keder mig, er der altid en eller anden avis man kan glo lidt i..
Desuden, så synes jeg det er irriterende at man skal logge ind på det der gratis danmark internet i s-togene.. Ville være meget federe, hvis man bare lige kunne lukke computeren op, tjekke mailen og lukke den ned igen. Nu tager login tiden 1-2 minutter og så skal man jo alligevel af igen inden man har fået tjekket. Med mindre man selvfølgelig skal på en længere tur.
Nu er det meget sjældent at jeg bruger den offentlige transport. Her på Møn kan man ikke overleve uden bil, medmindre man har 3+ timer til overs hver dag.
Men da jeg brugte det til daglig før jeg fik kørekort, sov jeg altid. De timer jeg sov, kunne jeg i stedet bruge til at være produktiv om aftenen.
Jeg gider ikke sidde og bruge min computer i tog eller bus. Det kan godt være at man kan lave lidt, men hvor produktiv er man i forhold til når man sidder ved sin arbejdsstation?
Men da jeg brugte det til daglig før jeg fik kørekort, sov jeg altid. De timer jeg sov, kunne jeg i stedet bruge til at være produktiv om aftenen.
Jeg gider ikke sidde og bruge min computer i tog eller bus. Det kan godt være at man kan lave lidt, men hvor produktiv er man i forhold til når man sidder ved sin arbejdsstation?
T_A (2) skrev:Hvor svært kan det være alle skal da bare have adgang gratis.
draken (4) skrev:Der er arrivas løsning da i det mindste bedre, da de har gratis trådløst internet i alle deres nyere togsæt.
Moog (8) skrev:For pokker da, DSB har godt nok haft monopol for længe, godt Arriva er kommet og vist vejen (skinnen), gratis internet.
SpeLLTjeK (11) skrev:Forældet løsning. Det SKAL bare være gratis før det er noget folk vil bruge.
Nahilas (16) skrev:Er enig med jer andre i det er en forældet løsning. Hvis Arriva kan udbyde gratis internet på deres strækning, så burde DSB også kunne.
Er der nogen af jeg som kort forklare hvorfor I synes at det er bedre at dem der bruger internettet og dem der ikke bruger internettet alle betaler 50 øre mere for biletten end at dem som bruger internettet betaler 1 krone for servicen?
ipwn (40) skrev:Jeg vil ikke betale for det. Så vigtigt er det ikke at surfe.
Ja tag en bog med ;) den er altid "online" og mindre end de fleste bærbar ... med mindre man tager en større bog med ;)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.