mboost-dp1

Microsoft Corporation

Download Windows 7 Beta frem til den 24. januar

- Via The Windows Blog - , redigeret af Pernicious

På CES-messen i Las Vegas annoncerede Steve Ballmer, at Windows 7 Beta kunne hentes fra fredag den 9. januar af alle, dog var der er en begrænsning på 2,5 millioner downloads.

Det skabte et vist hysteri, da mange gerne vil sikre sig et eksemplar af Windows 7. På grund af den store efterspørgsel blev Windows 7 download-siden mere eller mindre lagt ned af de mange besøgende.

På grund af overbelastningen valgte Microsoft midlertidigt at stoppe for download af Windows 7 med følgende begrundelse:

Microsoft skrev:
Due to very heavy traffic we’re seeing as a result of interest in the Windows 7 Beta, we are adding some additional infrastructure support to the Microsoft.com properties before we post the public beta. We want to ensure customers have the best possible experience when downloading the beta, and I’ll be posting here again soon once the beta goes live. Stay tuned! We are excited that you are excited!

Microsoft har nu valgt af fjerne loftet på de 2,5 millioner downloads. Det er i stedet muligt at hente Windows 7 Beta de næste 2 uger, frem til den 24. januar.





Gå til bund
Gravatar #1 - TGS
12. jan. 2009 07:10
jamen det er jo godt nok, jeg har fået min kopi.. og den kører da fint. men jeg kan kun se meget små forandringer fra vista, selvfølgelig er det kun en beta så meget kan ske endnu.
men såvidt jeg har forstået så er de reg nøgler man kan få på microsofts side til at installere med en, således der kun er 5 til X86 og 5 til x64. og disse er til at skaffe andre steder fra, og man kan sagtens hente W7 som torrent. så for mig at se så har microsoft helt fra starten valgt ikke at begrænse antallet af folk der kan installere en W7 beta. hvis de havde intentioner om at begrænse til de 2,5 millioner så ville de have generet unikke registreringes nøgler.
Gravatar #2 - Kordonme
12. jan. 2009 07:12
Er det så muligt at hente 32 bit versionen uden den stopper midt i det hele?

EDIT: Ja, hvis man bruger IE - så skal du hente og installere en Download Manager. Som så heller ikke virker.
Gravatar #3 - bobslaede
12. jan. 2009 07:37
De burde måske have brugt bittorrent, så var det hele gået hurtigere i stedet for langsommere.
Gravatar #4 - Hald
12. jan. 2009 08:11
jeg har flere gange forsøgt i min gamle safaribrowser, skete intet, men da jeg kopierede linket som safari tyggede på over i en IE browser begyndte der at ske noget, den hentede download manageren, og 7 minuter senere var den hentet. Så jo det virker fint med 32-bit udgaven.
Gravatar #5 - kbd
12. jan. 2009 08:13
Jeg må altså indrømme at windows 7 virker pænt langt bedre end vista allerede nu på min ellers nye bærbare fra Dell (Bl.a. tænkes der på grafikkort-driver).

Desuden finder jeg at flere indstillingsmuligheder er blevet flyttet, hvilket jeg ser som en kritisk forbedring på brugervenligheden. Her tænker jeg på om mine forældre og søskende vil kunne justere sikkerheden til selv uden at skulle spørge mig om hjælp.

Selvom jeg selv er ret glad for skiftet til biblioteker frem for mapper (noget halvhjertet måske, men et skridt i den rigtige vej), så er jeg overbevist om at mine forældre vil blive noget forvirret over den "nye" struktur.

Men alt i alt, så er jeg allerede overbevist om at windows 7 var de mange lange timer værd at vente på (ja, jeg var med i "hysteriet", som Skak2000 så fint skriver :-)
Gravatar #6 - Fisker
12. jan. 2009 08:18
BobSlaede (3) skrev:
De burde måske have brugt bittorrent, så var det hele gået hurtigere i stedet for langsommere.


Torrents er jo FY FY i nogen kredse...
Gravatar #7 - Palnatoke
12. jan. 2009 08:24
#3 Vi skulle jo nødig vise RIAA osv, at torrents kan bruges til et lovligt formål ;)

Jeg tror jeg skal prøve at installere Windows 7 i weekenden, det lyder meget lovende :O
Gravatar #8 - ty
12. jan. 2009 08:27
Den der java download manager, som microsoft åbenbart gerne ser man bruger, kan man nemt spring over, og hente isofilen direkte. Da jeg hentede, fik jeg al den båndbredde jeg overhovedet kunne tænke mig
Gravatar #9 - DanaKaZ
12. jan. 2009 08:41
#8 Hvordan?
Gravatar #10 - The_Real
12. jan. 2009 08:44
Hvis man kigger i kildekoden til download siden kan man finde følgende links:

32-bit iso:
http://download.microsoft.com/download/6/3/3/63311...

64-bit iso:
http://download.microsoft.com/download/6/3/3/63311...

Gravatar #11 - DanaKaZ
12. jan. 2009 08:45
#10 Sweet, thx.
Gravatar #12 - Lakrids
12. jan. 2009 09:04
Men hvad skal man så vælge, 64bit eller 32bit?

Jeg har en bærbar med en Core2Duo processor.
Gravatar #13 - Jens E
12. jan. 2009 09:08
Er ny her, men følger debatten omkring W7, har et par spørgsmål som jeg håber nogen her evt kan hjælpe mig med. Hvor meget fylder W7 ? Hvis jeg installerer den sletter den så min Vista ? Og skal jeg til helt forfra at hente og installere div programmer osv osv ?????? På forhånd tak.
Gravatar #14 - Møller
12. jan. 2009 09:12
#12: Det kommer an på om du regner med at kunne finde 64-bits drivere til ALT dit hardware, for din processor understøtter det sådan set. Men se om du kan finde drivere til grafikkort, tråløst netkort, webkamera osv osv. inden du beslutter dig.

Hvis du så ellers kan finde 64-bits drivere til alt, så ville jeg helt klart foretrække en 64-bits version. Flere og flere programmer findes i dag i 64-bits versioner, og kan derfor udnytte de ekstra ressourcer, som et 64-bits operativsystem stiller til rådighed, bl.a. at det er muligt at smide 4 GB ram og derover i ens computer. Derudover er der vist noget med nogle specielle 64-bits registre, som kan udnyttes, så alt i alt giver det lidt ekstra i ydelse, afhængigt af hvad du kører på din maskine.

Men hvis du vil slippe for bøvlet med drivere så bare nøjes med 32-bits.
Gravatar #15 - kbd
12. jan. 2009 09:22
# 13: Jeg læste et sted at installationen fylder 8 gb, men selve ISO-filen til 32 bit fylder kun 2,44 gb, 64 bit fylder 3,"et eller andet".

Der stod at w7 således sagtens vil kunne køre på 16 gb (i forb. med de små SSD'er).

Men jeg snakker fra hukommelsen og kan godt tage fejl..

Jeg lavede en upgrade fra vista og skulle geninstallere alle mine programmer. Mine dokumenter osv. lå på en anden partition så de blev ikke berørt af installationen af w7.

Men da der er tale om en beta bør man under alle omstændigheder lave en backup af vigtige filer eller være forberedt på at det værste :-)

MP3 filerne har jo allerede været ødelagt hos nogen inden de fik lavet en patch til denne fejl..
Gravatar #16 - Jens E
12. jan. 2009 09:26
Kan jeg evt hente W7 og smide den på en DVD ROM eller på en USB nøgle, for at installere senere eller skal jeg installere med det samme?????
Gravatar #17 - Cloud02
12. jan. 2009 09:48
Genial PR fra Microsoft .

Først sætter de en limit, som bliver skrevet over det hele.
Så går serverne ned pga. for stor interesse, som skrives over alt.
Så fjerne de limit og sætter en end-date på.

Jeg glæder mig til historien d. 23 januar at de også ophæver end-date.
Gravatar #18 - goffer
12. jan. 2009 09:51

Fisker (6) skrev:
Torrents er jo FY FY i nogen kredse...


Torrents blir skam også brugt til mange lovlige ting på nettet.
Der er der flere patches at findes som torrents og andet lir.

OT: sad og legede lidt med windows 7, kan man ændre det så startmenuen og skrivebordet for det klassiske look?
ved man kan i vista, enten har de fjernet muligheden, eller så har de fjernet stedet hvor man satte det op.
Gravatar #19 - Magten
12. jan. 2009 10:09
goffer (18) skrev:
OT: sad og legede lidt med windows 7, kan man ændre det så startmenuen og skrivebordet for det klassiske look?
ved man kan i vista, enten har de fjernet muligheden, eller så har de fjernet stedet hvor man satte det op.
Så vidt jeg husker, har de fjernet det i 7'eren...
Gravatar #20 - Nextnx
12. jan. 2009 10:21
Cloud02 (17) skrev:
Genial PR fra Microsoft .

Først sætter de en limit, som bliver skrevet over det hele.
Så går serverne ned pga. for stor interesse, som skrives over alt.
Så fjerne de limit og sætter en end-date på.

Jeg glæder mig til historien d. 23 januar at de også ophæver end-date.
Hvad filen skulle de ellers havde gjort. Ikke meddelt ud til de rigtigt mange personer som sad og refreshede 17 gange i minuttet. Herefter er de da også nødtil genmeddele at de er oppe at køre og igen muligt at hente.
Folk ville jo bare sidde der og refreshe på liv og løs endnu.
Gravatar #21 - CrueTrue
12. jan. 2009 11:14
#17 og #20

Der er da ingen tvivl om, at det har været planlagt fra start. Der har aldrig været en begrænsning, men det er klart, at man upper interessen, når man kan blive "en af de få".

Det er i øvrigt ca. det samme, som blev forudset af Computerworld for et par dage siden: http://www.computerworld.dk/art/49687/er-downloadb...
Gravatar #22 - zwen
12. jan. 2009 11:35
Fisker (6) skrev:
Torrents er jo FY FY i nogen kredse...


Eller måske nærmere #3:

Det kan godt være at det ville gå hurtigere, og man ville have mere båndbredte til rådighed, men tænk det nu lige igennem. Du mister kontrollen af downloads fuldstændig. Du kan ikke sige max 2,5 mio downloads eller "Du skal have et live-login".

Selve filen kan deles så snart én har hentet den, men det er ulovligt.

Nu er det jo ikke for ingenting at de prøver at begrænse antallet af beta downloads. Reelt hvis vi i ekstremet forestiller os at alle har installeret windows 7 fordi.... Det er jo gratis, og key behøver jeg ikke, "he he" - så vil du danne dig mening om et produkt der langt fra er færdigudviklet. Det er ikke alle der forstår det koncept, og hvis du læser opfordringerne så er det kun egnet for folk der har en ærlig interesse i at prøve produktet, såsom tekniske rådgivere, IT ansvarlige, anmeldere - IKKE hr. og fru jensen der "bare lige vil prøve det". Det er jo især mangler man hæfter sig ved og så har vi pludselig alle de potentielle kunder der sidder og skriger "buh, det virker ikke".

Beta bliver brugt til at få konstruktiv kritik så de kan få udarbejdet et produkt som flest muligt vil blive glade for.

---

Torrents er måske godt til at få delt en linuxdist ud, men det er jo også to vidt forskellige idéer. Det ene er en delvist åben beta, det andet er et færdigt produkt der blot skal ud til så mange som muligt - ikke just hvad der er tanken med beta'en af windows 7.
Gravatar #23 - DanaKaZ
12. jan. 2009 12:04
zwen (22) skrev:
Nu er det jo ikke for ingenting at de prøver at begrænse antallet af beta downloads.

De prøvede, de har jo fjernet begrænsningen nu.
zwen (22) skrev:
Det er jo gratis, og key behøver jeg ikke,

Jo, man skal bruge en key, hvilket stadig ville gøre dem i stand til at begrænse antal brugere selvom at de brugte bittorrent til at dele isoen med.
Gravatar #24 - The_Real
12. jan. 2009 12:25
DanaKaZ (23) skrev:

Jo, man skal bruge en key, hvilket stadig ville gøre dem i stand til at begrænse antal brugere selvom at de brugte bittorrent til at dele isoen med.

Som tidligere nævnt i en kommentar, er de keys man får fra Microsoft blot en tilfældig key fra en pulje på 10 keys. Det tog ikke mange minutter for samtlige 10 key var tilgængelige diverse steder på nettet.
Ja, de kan så disable de keys, og sende nye ud til samtlige der har meldt sig til på deres site, men tvivler nu stærkt på at de har de planer.
Gravatar #25 - Himmelhunden
12. jan. 2009 12:57
#10

Takker for de direkte links :-)

Gravatar #26 - Bermann
12. jan. 2009 13:10
Jeg kører Windows Vista Ultimate 64-bit (af én eller anden grund, som jeg ik har den tekniske viden til at forklarer, så vises mine program mapper dog som "Program Files (x86)")

Jeg kunne godt tænke mig at prøve W7 men da det er en beta vil jeg gerne stadig have mulighed for at bruge mit "stabile" Vista (giggidy). Nogen der kan forklarer mig hvordan jeg laver dual boot (hvis muligt) så jeg kan vælge system ved opstart?
Gravatar #27 - zwen
12. jan. 2009 13:22
DanaKaZ (23) skrev:
Jo, man skal bruge en key, hvilket stadig ville gøre dem i stand til at begrænse antal brugere selvom at de brugte bittorrent til at dele isoen med.


Du kan sagtens installere uden key.
Gravatar #28 - Josso
12. jan. 2009 13:32
#27: Men kun i 30 dage.
Gravatar #29 - Izaaq
12. jan. 2009 15:43
Er det pga sikkerhedshensyn, at Microsoft oa. ikke i højere grad benytter p2p-downloading? Ligesom f.eks. WoW, hvor den kan suge fra Blizzards servere og samtidigt fra andre brugere. Det er da ret smart, vil jeg påstå.
Gravatar #30 - kronborg
12. jan. 2009 17:56
Lidt hjælp hvis I vil installere betaen som dualboot:

* Ha' en tom harddisk eller harddisk-partition klar, formateret med NTFS som filsystem. Jeg formindskede en af mine harddiske (kan gøres i Vistas "Diskhåndtering" og sikker også i XPs), og fik derved en tom 50GB partition til formålet.
* Download Windows 7 ISO'en og brænd den på en DVD, eller gør som jeg, emulér ISO'en som en disk med fx Daemon Tools.
* Sæt DVD'en i din tændte PC eller emulér ISO'en med Daemon Tools.
* Kør setup.exe, og tryk "Install now".
* Når der kan vælges mellem standard/upgrade eller custom install, vælg custom, og udpeg den harddisk eller partition der blev klargjort fra start af.

Derefter skulle installationen gerne køre. Windows 7 bliver sat som standard OS, men det kan ændres i Kontrolpanelet (System og vedligeholdelse > System > Avancerede systemindstillinger > Avanceret > Start og Genoprettelse > Indstillinger).

Det skulle ikke undre mig, om man helt kan slippe for at brænde/emulere DVD'en ved i stedet at udpakke ISO'en med fx WinRAR og derefter køre setup.exe.
Gravatar #31 - Panda.dk
12. jan. 2009 18:11
#30 Mit eneste problem er at man ikke kan lave partitioner med Xp :(. Kan du anbefale et gratis program eller noget andet som kan lave en partition?´Man kan godt lave være med at emulere den, Winrar virker fint for mig, mangler bare en partition som sagt.


Tusind tak for hjælpen :D
Gravatar #32 - zin
12. jan. 2009 18:12
Hvis der er nogen der gerne vil have en lidt mere stabil download:
http://thepiratebay.org/torrent/4637000/Windows_7_...
Disse filer er checket med SHA-1 og MD5. Det er de korrekte ISO'er der også kan findes på MS' hjemmeside, som bekræftet af denne side og selvfølgelig har jeg også checket dem.
D. 9 - 10 januar var det komplet umuligt at hente 32-bit udgaven, og 64-bit udgaven havde meget irrationelle hastigheder, derfor blev denne torrent lavet.
Bemærk at Microsoft ikke anerkender denne torrent og at det derfor er på eget ansvar at benytte den.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login