mboost-dp1

unknown

DIXA Net på vej ned

- Via DR -

Ifølge pålidelige kilder er DIXA Net på vej mod konkurs – f.eks. har medarbejderne ikke fået udbetalt løn. Det skyldes bl.a. at en stor finsk investor har trukket sig.
Hør bla. 40 minutter inde i linket (Real Player) og læs dk.edb.internet.udbydere (se den via newsgate.dk hvis du ikke har/gider installere news client)
Linket er Real Audio -red.





Gå til bund
Gravatar #1 - baal
6. sep. 2001 08:20
Det kommer bag på mig!
Gravatar #2 - Disky
6. sep. 2001 08:47
Ja kunne man havde forventet andet ?
Gravatar #3 - Radek
6. sep. 2001 08:49
Ja, jeg er sku også forundret...Jeg havde regnet med muligtvis at skifte til DIXA.Det her giver sku lidt kriller i maven. Men hvad fanden, det kan jo være at andre inversorer kommer med, der er jo en del PR at "tjene" på at komme ind og redde DIXA.
Personlig tror jeg på konceptet, det kan sagtens køre rundt hvis det bare kommer op at køre.Måske de skulle dele de forskellige afdelinger lidt op, men det gør de jo nok ikke. (er bange for at bryde økonomien op... ?)
PS: Pisse fedt at man kan rette i kommentaren
Gravatar #4 - nihil
6. sep. 2001 08:50
det kommer vel ikke bag på nogen!
manden bage det har stået bag 5 andre milliard projekter som alle sammen gik i vasken
Gravatar #5 - Radek
6. sep. 2001 08:57
I det mindste prøver han, faktisk er han meget god for danmarks IT udvikling.Selvom han går ned, så lærer andre af hans fejl. Det skal man ikke undervurdere.
Gravatar #6 - Disky
6. sep. 2001 09:20
Radek: manden har ikke gjort noget for for IT tværtimod.
Han ødelægger jo netop folks holdning til den slags koncepter.
Så andre firmaer der måske har evner til at holde sådanne systemmer kørende, ikke har en chance.
Forresten er dixanet's kundeservice under stor kritik.Jeg stillede dem en stak spørgsmål, som jeg nu efte 6 uger stadigvæk ikke har fået svar på, altså en helt igennem dårlig forretningside.
Gravatar #7 - [E]Mnemonic
6. sep. 2001 09:26
Huh det er synd, jeg kunne have fået det til efteråret hvis det havde holdt.
Jeg tror man skal have en ordentlig startkapital for at få det igang, eller opkræve et rimeligt oprettelses gebyr, det er så mange udgifter ved at stable sådan noget på benene, så man ikke fatter det.

Regards Mnemonci
BTW: Så syntes jeg det der dobbelt linie afstand er rimelig irriterende.
Og så kunne jeg godt tænke mig hvis man kunne se de indlæg som er skrevet i forvejen, når man skriver sit eget.
Gravatar #8 - kgtyroll
6. sep. 2001 09:33
Det skal lige siges at Basse er en meget engageret mand inden for elektronik og teknik. Han giver sig fuldt ud med nye ideer af den ene eller anden grad. Hvis man skal starte et projekt som det dixa.net havde gang i SKAL man starte stort. De første par år bliver plaget af røde tal på bundlinien, men derefter vil det kunne køre rundt.
Basses problem har dog altid været at når tingene begynder at køre, er der nogle investorer der trækker sig tilbage, af frygt for at miste deres penge. Det er selvfølgelig også begrundet at de skal passe på deres penge..... Men da de sagde ja til at starte med... måtte de jo have vidst risikoen???
Problemet basse altid har haft, er vist at han er født under en uheldig stjerne. Hvis hans sponsorer ikke havde trukket sig ud ville vi se en succesrig direktør.... som nok ville svare meget til Frank Rasmussen, tidligere adm direktør for Image Scandinavia, World online, flere andre ting og nu Telmore!!!!
Hvis han ikke bliver droppet af sine investorer vil vi stadig se dixa net i vores lejligheder mm. Jeg tror på dem. Men grunden til at du nok ikke har fået noget svar..... det skyldes nok den ekstreme tilmelding på internetsiden, skepsis fra offentligheden, angreb fra andre ISP udbydere, og at de er ca 50 ansatte til både at ordne produktet, og får arrangeret alt det andet. Jeg tvivler på at de har siddet i 6 uger og krydret røv for at genere dig. Måske når de får indtægter, istedet for kun udgifter, kan det jo være at de har tid til dig.
Gravatar #9 - Radek
6. sep. 2001 10:09
"Radek: manden har ikke gjort noget for for IT tværtimod.Han ødelægger jo netop folks holdning til den slags koncepter.Så andre firmaer der måske har evner til at holde sådanne systemmer kørende, ikke har en chance."
Selvfølgeligt har han gjort noget for IT.....Han viser vejen, selv om han går ned, så har andre lært af hans fejl.Hvis man som virksomhed ved hvor mange af fælderne ligger, så er man godt på vej til at komme godt igemmen minefeltet.Sådan er det og det kan du vel også godt se..
Gravatar #10 - firestone
6. sep. 2001 10:44
Det var da en lettelse:)
dixanet var da dømt til undergang fra starten.
Private er og bliver en dårlig forretning, de er bare til for at "fylde" båndbrede hos isp, når firmaerne ikke bruger nettet hos dem. 2mbit for minus kr lyder da lækkert meeen nogen der har en anelse om hvad det koster at oprette og vedligeholde samt selvfølgelig den udlandstraffik de skal betale for brugeren? pr tilslutning. det er sq ikke gratis.
så fat det internet koster noget. og betal så jeres regning og leech videre:) eller smut af nettet og drik øl istedet.
Gravatar #11 - Disky
6. sep. 2001 11:21
radek, set fra det synspunkt kunne det se ud som en god ting.

Problemmet er folk mister tiltro til den slags koncepter, og derfor gør hans evige 'jeg lover guld og grønne skove for 7,95' at andre ikke kan komme ind på markedet, ganske enkelt fordi folk ikke gider blive til grin igen.
Først var det Bredbåndsbolaget, nu Dixa, hvad bliver det næste ??
Ja jeg beholder min ProAccess 512/512 ingen andre produkter kan for tiden slå den.
Gravatar #12 - [E]Mnemonic
6. sep. 2001 11:25
Det er jo kun de føste måneder hvor folk voldtager deres internet forbindelse. Jeg bruger f.eks. stort set kun min 1 M/bit til lige at pause surfe, og spille på BT (Selv om deres nye koncept stinker) og det er jo oven i købet deres egen service.Jeg tror godt det kunne løbe rundt hvis man havde en kæmpe bunke penge til at starte med.Regards Mnemonic..
Gravatar #13 - Kadann
6. sep. 2001 12:33
Det skulle være underligt at dixa skulle kunne få det her til at løbe rundt, når alle andre udbydere i danmark taber penge på at udbyde ADSL.
Jeg tror ikke på at det kan løbe rundt økonomisk, før man finder andre veje end gennem telefonkablerne.
Gravatar #14 - Nize
6. sep. 2001 15:15
Disky:
Jo, en P@ 2048/512!
(Jeg keder mig)
/Nize
Gravatar #15 - Disky
6. sep. 2001 19:29
til Nize:
Dooh, du har jo helt ret, lige den forbindelse kan slå min.
Desværre vil min arbejdsgiver 'kun' betale for en 512/512, men det er nu rigeligt til mig :)
Gravatar #16 - Infinity
6. sep. 2001 20:02
Er Bredbåndsbolaget også skredet i svinget?!?
Gravatar #17 - Nize
6. sep. 2001 22:31
Disky:
Det er også en dejlig linie - og du er da heldig at arbejdsgiveren vil betale den :)
Nå, det er vist off-topic.
/|/ize
Gravatar #18 - Onde Pik
7. sep. 2001 00:03
Well firmaet(Danmark) betaler også min 1Mbit linie over SU :) Dejligt at komme igang med skolen igen, efter 3 måneders sommerferie :)
Gravatar #19 - FreEStyler[TDC]
7. sep. 2001 05:55
HAHAHAHAAA... Ja kunne man havde forventet andet ?

LONK!
Gravatar #20 - [E]Mnemonic
7. sep. 2001 06:03
huh .. Hvordan bærer man sig ad med at optage rm filer fra radioen. Hvilket program skal man bruge..Regards Mnemonic..
Gravatar #21 - Radek
9. sep. 2001 21:09
ok disky, det er også en stor del af det med at folk mister tiltroen. Detkan jeg sku godt se, men jeg mener alligevel at det er da bedre end ikke at gøre noget.
Hvad er det man siger:Øvelse gør mester. (eller i det mindste bedre :) )
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login