mboost-dp1

unknown

DivX4 final er ude

- Via Divx.com -

Den næste udgave af DivX er ude. Installationen giver mulighed for at den viser alle DivX filer med det nye codec, eller man kan stadig benytte version 3.11 til filer encoded med det gamle DivX codec.





Gå til bund
Gravatar #1 - Odyssey
22. aug. 2001 10:01
......man kunne også bruge noget ordentligt. svcd f.eks. vi gider ikke bekymre os om versionsnumre og kompatibilitet - det plejer somregel at virke i første hug
Gravatar #2 - Ejvind
22. aug. 2001 10:12
hmmmsvcd er udemærket, men er lidt mere besværlig at se for nogen. svcd kræver nemlig et dvd software program installeret for at kunne ses. man kan ikke bare installere windows og så se svcd format. så skal man have asus dvd eller win dvd installeret. Det gør det lidt mere besværligt. Desuden hvis man installere en maskine kan man bare installere divx 4. så får man overhovedet ingen problemer med at se divx (ikke normalt i hvert fald)
Gravatar #3 - nano
22. aug. 2001 10:30
DivX stinker..Stopper man en DivX skive i en DVD afspiller virker det jo mins, men SVCD virker jo i de fleste DVD afspillere !!
Gravatar #4 - Hektor
22. aug. 2001 10:33
MP3 stinkerstopper man en mp3-skive i en cd-afspiller virker det ikke, men putter man en audio-cd i, så virker det fint.
Gravatar #5 - Malte
22. aug. 2001 10:43
Hektor:Godt svar.
Gravatar #6 - sKIDROw
22. aug. 2001 10:52
=>nanoDu har ret, lad os endelig stoppe al udvikling af nye forbedrede formater. Tænk hvis nu man var nød til at opgradere ind i mellem... *SARKASME*
Gravatar #7 - nano
22. aug. 2001 10:54
HektorSå gør som os andre .. smid din cd afspiller af h til.. og skift den ud med en DVD der understøtter cdtext .. så virker dine mp3 skiver nok også. og en 180 nummer på en skive styrer max.. så bliver 1 fest = 1 skive.
Gravatar #8 - nano
22. aug. 2001 10:58
sKIDROw ..Jeg har skam slet ikke noget imod updateringer osv.. men man skal bare lave et format der er brugbart på mere end en pc'er med en et plug-in, lav lortet kompetibelt med de DVD afspillere der er på markedet i dag, så fint med mig, men man kommer med en ny ver. som er skrevet fra ny igen .. og har man ikke gjort sig de tanker, det stinker da.
Gravatar #9 - Disky
22. aug. 2001 10:59
til HektorDu har til tider nogle spøjse kommentarer. MP3 er for sejt, men OGG er endnu bedre. At din cd afspiller ikke understøtter det er jo ikke MP3's fejl men det firma der har lavet din afspiller.
Gravatar #10 - Onde Pik
22. aug. 2001 11:06
Jeg er sguLigeglad med om en DVD'afspiller kan læse de film jeg henter eller ej. Faktum er, at de 5-10 svcd film jeg har hentet i min tid, har ALLE samme været dårligere end de per 100 DIVX film jeg har set. Og da jeg alligevel bruger min pc'er til at se film på kan det sgu være ligegyldigt. Desuden "lovede" de (projekt mayo) da 3.11 udkom, at næste codec ville halvere bitraten for samme kvali. Og hvis det er sandt,(wishfull thinking) så ser jeg absolut ingen grund til at encode svcd'er.
Gravatar #11 - wk
22. aug. 2001 11:20
Tjoe..Jeg kan godt forstå at ejere af en DVD afspiller helst vil have SVCD film, da DivX minder dem om at de skulle have købt et grafikkort med TV-Out i stedet for, da computeren ikke har problemer med at afspille VCD, SVCD, DivX3 og DivX4 (for slet ikke at nævne Bleem!, MAME, etc. etc. :-) - wk
Gravatar #12 - Hektor
22. aug. 2001 11:24
OPMin pointe var, at selvom mit snart 14 år gamle stereoanlæg ikke kan afspille mp3, så er det ikke ensbetydende med at mp3 suger, på samme måde som at DivX ikke suger, blot fordi det ikke kan afspilles i en almindelig dvd-afspiller. Vælg det rigtige værktøj til et bestemt formål - man ser jo ikke ret mange mekanikere bruge skraldenøgler til at banke buler ud med, vel?
Gravatar #13 - sim
22. aug. 2001 11:39
jamener da der da ingen der er klar over at svcd er et mpeg2 format. Det er derfor at de fleste DVD afspillere kan afspille dem. DVD er også mpeg2. Man kan ikke afspille mpeg4 (divx), eller alle mulige andre formater på en DVD afspiller fordi det er en anden alogorithme :) Og som onde pik skriver så stinker scvd(mpeg2) altså. Det er fordi at mpeg4 har en meget bedre algorithme. Hvis man skulle lave en lidt mere fremtidssikret DVD afspiller ville det kræve at man havde et programmerbart modul (en CPU), og en struktur så DVD'en indeholdt et codec som DVD afspilleren brugte til at vise filmen med. Bare min 2 øre. Simon
Gravatar #14 - Miklos
22. aug. 2001 12:00
MPEG 1/2/4Sigma Designs har lavet en MPEG chip der kan æde MPEG1/2/4 - så ikke så meget vrøvl :) SVCD er stadig den bedste løsning imo, men DivX er da ok til f.eks. webcontent.
Gravatar #15 - Odyssey
22. aug. 2001 12:12
...sim: mpeg4 er optimeret til webcontent, og ikke specielt bedre end mpeg2 som er optimeret til højkvalitets film. desuden har jeg ikke set en divx der ikke var problemer med, enten afpilningsmæssigt eller kvalitetsmæssigt. desuden kommer i ikke til at se en divx afspiller bare fordi den har mpeg4 decoder - divx er et smadret format som ikke har en skid med mpeg4 at gøre - og slet ikke det nye mayo, som er 100% deres eget format.
Gravatar #16 - Odyssey
22. aug. 2001 12:13
...soul, er du ikke lidt skummel? det er da LIDT nemmere at finde en dvd afspiller end en divx afspiller, og absolut ikke nemmere at installere en divx end dvd!
Gravatar #17 - Odyssey
22. aug. 2001 12:15
miklos...jeg ville stadig foretrække et 100% mpeg4 codec til webcontent end noget som nogle lamere har flækket sammen som en lappeløsning til et codec som stadig er under udvikling. jeg gad stadig godt prøve et af de der færdige mpeg 4 encodere
Gravatar #18 - Onde Pik
22. aug. 2001 12:16
HektorJeg ver ikke et sekund i tvivl om hvad det var du mente, og jeg er 100% enig. :) Sim og Miklos De fleste her er vist klar over at VCD, SVCD og DVD altsammen er mpeg2. Men Miklos, jeg kan ikke se en eneste anden grund til at vælge mpeg2 frem for 4, pånær at DVD-afspillere kan vise dem. Husk lige på at mpeg2 er baseret på en temlig gammel algoritme, og ikke nok med at nyere algoritmer som mpeg4 er "smartere". De kan pga. udviklingen inden for CPU'er, også tillade sig at kræve mere CPU-kraft hvilket betyder at man kan bruge algoritmer der er MEGET mere beregningstunge end tidligere. Så selvfølgelig er der en forskel.
Gravatar #19 - Onde Pik
22. aug. 2001 12:36
OdysseyEhhh.. DivX er i høj grad baseret på Mpeg4 og benytter samme algoritme. Det som Mayo mener med at deres nye codec er 100% deres eget er, at der ikke længre er "lånt" kode i deres codec. Tidligere var det jo noget sjålet MS kode der var pillet lidt ved. Og Mpeg4 er altså ikke "optimeret" til Web-content. Det første forsøg på at lave et mpeg4 codec, var MS som egentlig ville lave et mpeg4 modstykke til DVD. Problemet var bare at de ikke kunne nå at blive færdig inden DVD havde fået så mega en success som det fik. Derfor opgav de, da de vidste at de ikke ville kunne få alle dem der havde købt DVD grej, til at skifte til noget nyt kort tid efter, og "spilde" deres penge. Nej codec specielt beregnet til webcontent er codecs som QT5, real og WM. Som kan streames og som er interaktive, dvs. at man f.eks kan trykke på ting i filmen der virker som links.
Gravatar #20 - CableCat
22. aug. 2001 12:44
Odyssey & mpeg4DivX 4 er fuld mpeg4 kompatible. DivX 3.x er der imod nogen Microsoft lort, som påstår at være mpeg4. Den først Microsoft codex havde fourCC mpg4, hvilket var misvisende. Den næste hed mp42 Den tredje hed mp43 og var låst så man kun kunne bruge den i Microsoft specielle encoder. Den 4. hed også mp43, og skabet en masse problemer fordi den ikke var kompatible med den gamle mp43. Så var den nogen der blev trætte af det hele, de crackede så mp43 og kaldte den DIV3, senere kom fast motion udgaven den hed DIV4. og nu er DivX4 så færdig, den har fourCC divx.
Gravatar #21 - Odyssey
22. aug. 2001 12:54
...jamen så glæder jeg mig da til at kunne se divx når jeg får et mpeg4 codec installeret. du siger jo de er "kompatible"? desuden så tjek lige jeres baggrund inden i plabrer løs om jeres egne teorier. det er sgu ikke mig der har sagt at mpeg4 skulle bruges til webstreaming, men mpeg selv - tjek evt deres hjemmeside.
Gravatar #22 - CableCat
22. aug. 2001 13:01
...Du skal huske at divx er pakket ind i en avi-fil så det kan godt være at du får problemer med andre afspiller. men det brude være muligt at konvere in divx-avi fil *direct-stream til mpeg4 *direct-stream: at konverter nogen unden at genkomprimere.
Gravatar #23 - Katana
22. aug. 2001 13:14
flere formater...Nu bliver jeg næsten med sikkerhed flamet fordi folk som ikke har læst på lektien ikke tror på mig, men så må jeg jo bevise det senere... :) Der er forskel disse: " DivX ": format til amerikanske videoudlejnings-butikker, hvor man betalte for en DVD som man kunne se 1 gang, hvorefter den smides ud. " MPEG4 ": Microsoft-codec, som ikke har noget med MPEG-gruppen at gøre AFAIK " DivX ;-) ": Den hackede Microsoft-kode som har fået tilføjet et ;-) som et hint til ovennævnte originale DivX. Og nu er ;-)-betegnelsen faktisk forsvundet som i kan se. De fleste mennesker (peger ikke på nogen her på Newz.dk) har jo sikkert bare fået en film af en kammie, og ved ikke mere end de har fået fortalt af den vej. Men der er altså en baggrundshistorie til DivX-_navnet_ ihvertfald...
Gravatar #24 - Musti_T
22. aug. 2001 13:34
Ret forvirrende!Nu har jeg ikke så meget forstand på disse standarder, men jeg prøvede at installere den nye divx sammen med The Playa og kunne rigtig lide at nogle af mine gamle film ikke hakker mere. Det er fedt at man kan have en film på en cd, men trist at jeg dummede mig og ikke købte en grafikkort med tv out :-(
Gravatar #25 - Ejvind
22. aug. 2001 13:46
odysseyNu taler jeg om på en computer og da er en software dvdafspiller da afgjort ikke nemmere IMO. Ved dvd afspiller skal du installere et program og så kan du se dvd via dvd software afspilleren. Ved divx skal man bare kører en exe fil og så kan man se en divx film i den standard afspiller der nu engang er i computer (her taler jeg om windows). nogen skriver at de konstant har problemer med film enten med grafik eller andet. jeg har ingen problemer med de film jeg ser overhovedet. DIVX er den bedste alternativ til dem der ikke har råd til at købe en dvd afspiller enten som computer eller i almindelighed. jeg synes dvd er for dyrt til at jeg har råd til det men de få penge jeg har. Så er divx en god alternativ.
Gravatar #26 - cr3ation,-
22. aug. 2001 13:47
» nanoMin CD-afspiller understøtter da oxo CD-text, men den vil dog alligevel ikke afspille MP3 … hvad skulle da da oxo nytte? CD-text har ikke det helt vilde med MP3 at gøre. /Lars
Gravatar #27 - CableCat
22. aug. 2001 18:05
så sandt Katanadet er helt rigtig det du siger, hvis man læser det rigtig.
Gravatar #28 - Elephant
22. aug. 2001 21:08
>> OndePikNår vi nu er igang med at bringe orden i det hele, skal det lige siges at VCD ikker MPEG2 VCD er en afart af CD-I som er MPEG1 SVCD er MPEG2 DVD ja det siger sig selv er også MPEG2 grunden til at mange DVD afspiller kan spile VCD er at dette format er meget populært i Asien, og folk vil nu engang helst ikke have formange forskellige afspiller stående under TV'et.
Gravatar #29 - Odyssey
23. aug. 2001 06:42
soulwalkerder findes sguda også mpeg2 codecs der fungerer på samme måde! no big deal! men jeg foretrækker en rigtig afspiller da der altid er en værre masse bøvl med codecs af alle arter!
Gravatar #30 - Odyssey
23. aug. 2001 06:45
til katanaJeg synes helt klart at det lammeste ved divx er at de ikke kan være en smule opfindsomme og lave deres eget navn. derefter er det næstlammeste nok at pakke lortet ind i et .avi kabinet!
Gravatar #31 - ulrich{
23. aug. 2001 07:48
hehehttp://www.electronics4sale.com/ws/dvd/rca/rc5231z.shtml :P~
Gravatar #32 - CyberDuck
23. aug. 2001 21:20
DivX er IKKE DivX !!!What DivX(TM) is Not: Now that you understand and can verbalize to your not-so-techy friends what DivX(TM) compression technology is, it's time you learned what it isn't. When we say "DivX," we are not referring to the Digital Video Express (DIVX/DVE) service previously marketed by Circuit City. If you need information about Circuit City's DIVX, you might try the DIVX Owners' Association.
Gravatar #33 - knasknaz
24. aug. 2001 08:45
TV-outEn ting som kan forklare uenigheden om hvorfor nogen synes DivX formaterne og federe end MPEG-1 og 2, og hvorfor nogen IKKE synes det, kan hænge sammen med at mange folk tror at man får CIRKA det samme med rigtigt hardware afspilning som hvis man bruger et grafikkort med TV-out på. Det gør man IKKE! Problemet er at når man viser en film på et normalt grafikkort's TV out, sker følgende: DivX filmen i PAL opløsning 720x576, eller lign sær opløsning, så bliver skaleret til skærmen opløsning. -DET VAR 1 GENERATIOSTAB- DivX film kører ofte i 24 eller 25 frames/sekund, mens ens computerskærm typisk kører 60,70 eller 75. Desuden mangler der vertical blanc synkronisering, så det bliver slet ikke jævne bevægelser. -DET VAR 2 GENERATIOSTAB- Så skal filmen sendes ud af TV-out, som typisk kører 640x480. Der skal altså skaleres igen! -DET VAR 3 GENERATIOSTAB- Og så skal framerate konverteres fra 60/70/75/whatever til 25 frames/sekund interlaced. -DET VAR 4 GENERATIOSTAB!!!- Hvis man fx. afspiller på et Hollywood+ kort som er sat direkte til et fjernsyn, er der INGEN generationstab. Forskellen er så stor, at jeg selv fortrækker selv en mpeg-1 der er godt pakket, frem for en DivX! Så det afhænger altså MEGET af ens udstyr, hvor godt de forskellige formater ser ud. Man kan dog godt se på DivX at det ikke er et TV-broadcast format ligesom Mpeg-2, for der mangler support for interlace - hvilket gør det ubrugeligt til TV. Viser man begge til på en computerskærm, er DivX til gengæld klart det fedeste! NB: Det sutter at de har pakket det ind i en .AVI header! Specielt mht. til cross-platform. NBNB: The skod-Playa virker slet ikke på min computer! Godt man nu kan afspille det med MediaPlayeren. ;-) NBNBNB: Der er lidt bugs i deres decoder - på nogen computere virker brightnes/contrast og spole frem og tilbage ikke! (Jeg snakker om final versionen!!)
Gravatar #34 - knasknaz
24. aug. 2001 08:47
F*ck der var mange stavefejl!Jeg beklager. Jeg burde vist begynde at sove om natten...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login