Hos DivX har man gennem de seneste år haft god succes med at lave aftaler med producenter af f.eks. dvd- og Blu-ray Disc-afspillere om at understøtte førstnævntes teknologi. Disse aftaler satser DivX nu på at udvide med en internet tv-platform.
Som den første partner har LG valgt at indbygge DivX’ nye satsning i en af deres Blu-ray Disc-afspillere. Det betyder, at man med afspilleren, der har internetadgang, kan tilgå DivX TV, som er en tjeneste, der tilbyder indhold fra bl.a. AP, blip.tv, Break, CNET, Dailymotion, Revision 3, TED, Twitter m.fl.
Ud over LG så håber DivX, at de kan få lignende aftaler i hus med flere af de producenter, der allerede har licenseret DivX til andre produkter.
En af måderne til at lokke producenterne er at tilbyde dem en del af reklameprovenuet fra DivX TV. Succes er dog også afhængigt af, om de kan få tilstrækkeligt med indholdsudbydere med i ordningen.
Du kan se en præsentationsvideo for DivX TV herunder.