mboost-dp1

unknown

DirectX 9.0c er klar til download

- Via Microsoft - , redigeret af hmn

Er man den heldige ejer af et Nvidia GeForce 6800, bør man være opmærksom på at Microsoft netop har frigivet en ny revision af deres DirectX API.

Den er nu kommet op i version 9.0c og det betyder at den understøtter Shadermodel 3.0, som det pt. kun er Nvidias topmodel der har glæde af.

Vil man installere den nye version, skal man være opmærksom på at en evt. tilbagevenden til en tidligere version, kun kan lade sig gøre via et systemgendannelsespunkt.





Gå til bund
Gravatar #1 - .dot
27. jul. 2004 13:04
Lækkert, bare ATI snart kommer med nogle kort der understøtter SM3, der forhåbentlig ikke sluger så mange watt som GeForce 6800.
Gravatar #2 - Mazon
27. jul. 2004 13:11
Lækkert, bare der snart kommer nogle spil der understøtter SM3...
(Kender kun FarCry, og det er via nu tilbage trukket patch).
Næ du - lad os få nogle 3Dc spil ud (kommer vidst oxo i en farcry patch) - det tror jeg bliver interessant.
I øvrigt er det (IMO) kun instancing som er interessant i SM3, som ATI alligevel understøtter.
Gravatar #3 - gentox
27. jul. 2004 13:30
Hentede den faktisk igår til mit GeForce 6800GT kort.

Lige et link til SDK versionen DX9.0c SDK Kun 233mb
Gravatar #4 - Ormen
27. jul. 2004 13:36
Nu kan det godt være i griner af mig, men hvad er forskellen på den alm. DX og SDK versionen?
Gravatar #5 - dynamism
27. jul. 2004 13:38
DirectX 9.0 SDK - (Summer 2004), which contains the FINAL release of the DirectX 9.0c Runtime and all DirectX software required to create DirectX 9.0 compliant applications in C/C++, and C#.

Det er developer udgaven.
Gravatar #6 - AndersAndersson
27. jul. 2004 13:40
#4 og #5 eller sagt på den måde at det er den du laver DX9c spil ud fra!
Gravatar #7 - sepstrup
27. jul. 2004 13:50
SDK = Software Developer Kit

Så vidt jeg husker :-)
Gravatar #8 - stone
27. jul. 2004 13:50
#4 - directx 9.0x runtime er de biblioteker du skal have installeret for at kunne afvikle dx9 spil.

sdk [software development kit] er til udvikling af dx9 kode, og indeholder headers, utroligt mange mb dokumentation og directx eksempler samt mere.

/stone
Gravatar #9 - Sjakalen|
27. jul. 2004 13:51
Er den også for os dødelige som ikke har et 6800 kort endnu?? :o)
Gravatar #10 - stone
27. jul. 2004 13:55
#9 - der er ikke nogle ulemper ved at installere den. du kan forvente at mindre dele af api'en er forbedret/optimeret, hvilket giver positive udslag paa alle kort. der vil heller ikke gaa saerligt laenge, foer nye spil vil begynde at kraeve den.

er noget misvisende at skrive den er for 6800 ejrere, men det skyldes nok, at de _skal_ have den, for at kunne udnytte shaders v3 i farcry og de faa andre kommende shaders v3 spil.

/stone
Gravatar #11 - thile
27. jul. 2004 13:56
#9
jaja, det er den da. Jeg har installeret den, ingen problemer :)
Gravatar #12 - Erroneus
27. jul. 2004 13:58
Jeg har hørt fra flere med Ati r3xx og r420 kort, altså 9700/9800 og x800 serierne at de får et boost af dx9.0c, hvilket også vil give mening, da de ting som dx9.0c indeholder der giver sm3.0 support, viser det sig at ATI kort også understøtter.
Gravatar #13 - Sjakalen|
27. jul. 2004 14:00
#10-11

OK Tak. har dl den. så vil jeg lige fyre den af :o)
Gravatar #14 - SPACEMAN
27. jul. 2004 14:01
for folk der gerne vil vide mere om ati understøttelse af instancing som er en del af SM3. dog kræver det man har catalyst 4.8 hvilket ikke er frigivet endnu:

http://www.elitebastards.com/page.php?pageid=5838&...

samt

http://firingsquad.com/hardware/far_cry_ps2.0b/
Gravatar #15 - sguft
27. jul. 2004 14:42
"Primary areas of concentration for this Summer Update have been with the Direct3D Extension Library (D3DX), Graphics Samples, Tools and documentation."

Lyder rigtig lækkert, især dokumentationen har altid haltet noget bagefter Microsofts normale standard, glæder mig til at se hvor meget de har fået forbedret den.

Glæder mig også til at se hvad de har tilføjet til D3DX af sjove ting og sager :)
Gravatar #16 - Ormen
27. jul. 2004 18:38
He ok så blev jeg da så klog! :-)
Jeg henter bare runtime versionen og har allerede lykkeligt glemt at der er noget der hedder SDK :-P
Gravatar #17 - Törleif Val Viking
27. jul. 2004 22:03
Æhh så vidt jeg tror, hvis jeg forstod ovenstående ret (#12)

understøtter Ati X800 kortene så også Shadermodel 3.0
Gravatar #18 - Törleif Val Viking
27. jul. 2004 22:04
Æhh så vidt jeg tror, hvis jeg forstod ovenstående ret (#12)

understøtter Ati X800 kortene så også Shadermodel 3.0
Gravatar #19 - Mike
27. jul. 2004 22:29
x800 kortene understøtter kun Shadermodel 2.0
Gravatar #20 - SPACEMAN
27. jul. 2004 22:48
# 17, nej den har ikke SM3, men det er sådan at ati har nogle funktioner så som instancing, som ikke er blevet brugt endnu. Denne funktion er nu blevet indbygget i shadermodel 3.0, og kan derfor anvendes hvis man har directX 9.0C. ati radeon 9700 og over har funktionen instancing, hvilket betyder at kortene kan udføre dele af funktioner som ligger i shadermodel 3
Gravatar #21 - morgenkaffe
27. jul. 2004 22:50
nogen der har bemærket forbedret ydelse ved opgradering til den nye dx ?

evt i 3dmark03 :)
Gravatar #22 - SPACEMAN
27. jul. 2004 22:59
#21 hvis du kigger på de link jeg har skrevet i #14, vil du evt kunne se hvad man får i farcry. der er dog nogle der siger de er steget i 3dmark, og andre der siger de er faldet.
Gravatar #23 - stone
28. jul. 2004 10:02
#20 - er korrekt at dx9.0c i samarbejde med kommende drivers, vil tillade bla instancing. det er tilgengaeld forkert, at instancing har noget med shaders at goeres.

de funktioner der er shader relateret, saa som texture lookup, brancing med mere, kan ati kortene naturligvis ikke udfoere, da deres hardware er shaders v2.0b kompatible.

/stone
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login