mboost-dp1

Flickr - LaertesCTB
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
En af årsagerne til at store leverandører bliver anvendt er ofte, at hvis blot man som beslutningstager valgte en tilpas kendt leverandør, så vil man ikke blive fyret.
CSC, SKOVLER penge ind på den konto ...
kender eksempler på at hver server koster 50.000 kr om måneden i hosting !... for en skide Quadcore Xeon 32GB RAM med 500GB HDD
det en fucking skandale
Montago.NET (3) skrev:CSC, SKOVLER penge ind på den konto ...
kender eksempler på at hver server koster 50.000 kr om måneden i hosting !... for en skide Quadcore Xeon 32GB RAM med 500GB HDD
det en fucking skandale
Det er sjældent hardwaren der koster men serviceaftalen som følger med...
#1
Din første kommentar afspejler meget godt kommentar #2 fra en artikel på version2.dk:
Ellers skulle man gøre, som man gør ved kommende byggerier i Odense kommune. Når et byggeprojekt i Odense bliver udbudt, er udbudet delet ud mindre entrepriser, så mindre / mellemstore virksomheder kan byde ind. Hvis man ikke er stort nok til evt. at kunne klare opgaven selv, blev disse virksomheder opfordret til at indgå partnerskabner med andre.
Nu ved jeg ikke, om man kan drage en direkte parallel mellem byggeprojekter og IT-projekter, da byggeprojekter involverer mange brancher som fx bygningsmestre, VVS´ere, elektrikere, tømrer, indretningsfolk osv. Jeg ved om man kan dele den sådan op indenfor IT-projekter (programmering, hosting, database, optimering, support, vedligeholdelse, infrastruktur osv.), da mange af tingene flyder ind over hinanden.
Din første kommentar afspejler meget godt kommentar #2 fra en artikel på version2.dk:
http://www.version2.dk/artikel/it-systems-uloeseligt-lange-svartider-truer-med-koste-styrelse-164-millioner-55980 skrev:...
Næste problem er hele udbudsprocessen, som er en underlig proces. De store IT systemer i DK ender stort set altid ved de samme firmaer, da de er de eneste med juridiske ressourcer nok til at tage kampen op mod DJØF vældet. Dette er en dyr proces, som i sidste ende kan være med til at projekter havner ved en udbyder man måske ikke ville have valgt hvis man stod med valgfrihed. Den mindre lokale IT udbyder bliver (igen) forbigået, og udviklingskroner havner (igen) i udenlandske firmaer (for ikke at glemme data). Det er både halve og hele mio. af kroner der bliver brugt på projekterne inden der er skrevet så meget som en linje kode, eller underskrevet en aftale.
...
Ellers skulle man gøre, som man gør ved kommende byggerier i Odense kommune. Når et byggeprojekt i Odense bliver udbudt, er udbudet delet ud mindre entrepriser, så mindre / mellemstore virksomheder kan byde ind. Hvis man ikke er stort nok til evt. at kunne klare opgaven selv, blev disse virksomheder opfordret til at indgå partnerskabner med andre.
Nu ved jeg ikke, om man kan drage en direkte parallel mellem byggeprojekter og IT-projekter, da byggeprojekter involverer mange brancher som fx bygningsmestre, VVS´ere, elektrikere, tømrer, indretningsfolk osv. Jeg ved om man kan dele den sådan op indenfor IT-projekter (programmering, hosting, database, optimering, support, vedligeholdelse, infrastruktur osv.), da mange af tingene flyder ind over hinanden.
Det smarte ved at vælge en stor udbyder som Microsoft, er vel integrationen mellem produkterne.
Sharepoint/Exchange/Lync, sublim integration, og kan kun opnåes ved at udvikleren kender produktet som integreres med.
Når Microsoft udgiver en opdatering, må det formodes at de har tjek på om Exchange nu fortsat kan tale med Lync og Sharepoint.
Hvis Lille_virksomhed1 opdaterer deres produkt, tester de næppe på 27 andre små IT-butikkers produkter for at se om de stadig fungerer.
Jeg tror der kommer til at blive et kaos af problemer og lappeløsninger udover det hele.
Hosting, housing, support osv er jeg fortaler for at man spreder og gerne til mindre virksomheder (CSC, I har virkelig bidraget til dén holdning), men programmer er bare smartest at indkøbe fra en stor udbyder.
Vi skal vel heller ikke selv lodde serverne sammen - man køber vel IBM/SUN/Dell/HP/lignende stadig? (haha jeg foreslog SUN!)
Sharepoint/Exchange/Lync, sublim integration, og kan kun opnåes ved at udvikleren kender produktet som integreres med.
Når Microsoft udgiver en opdatering, må det formodes at de har tjek på om Exchange nu fortsat kan tale med Lync og Sharepoint.
Hvis Lille_virksomhed1 opdaterer deres produkt, tester de næppe på 27 andre små IT-butikkers produkter for at se om de stadig fungerer.
Jeg tror der kommer til at blive et kaos af problemer og lappeløsninger udover det hele.
Hosting, housing, support osv er jeg fortaler for at man spreder og gerne til mindre virksomheder (CSC, I har virkelig bidraget til dén holdning), men programmer er bare smartest at indkøbe fra en stor udbyder.
Vi skal vel heller ikke selv lodde serverne sammen - man køber vel IBM/SUN/Dell/HP/lignende stadig? (haha jeg foreslog SUN!)
#7: Det er næppe Microsoft, der ryger ud på denne konto. Men nærmere firmaer som CSC mv. der leverer software baseret på f.eks. Microsofts teknologier.
Det er jo ikke Windows licenser vi taler om her, men store custom løsninger. Som netop CSC har en tendens til at overstige budgettet, tidsrammen og generel levere et dårligt produkt. På trods af (eller pga.) en sindsyg udbudsmetode.
Det er jo ikke Windows licenser vi taler om her, men store custom løsninger. Som netop CSC har en tendens til at overstige budgettet, tidsrammen og generel levere et dårligt produkt. På trods af (eller pga.) en sindsyg udbudsmetode.
Den har du luftet før, og det skal da sikkert nok passe. Men du kan altså godt få det billigere hos CSC, det afhænger af SLA, sikkerhedsniveau mm.Montago.NET (3) skrev:CSC, SKOVLER penge ind på den konto ...
kender eksempler på at hver server koster 50.000 kr om måneden i hosting !... for en skide Quadcore Xeon 32GB RAM med 500GB HDD
det en fucking skandale
Sikots (7) skrev:Det smarte ved at vælge en stor udbyder som Microsoft, er vel integrationen mellem produkterne.
Sharepoint/Exchange/Lync, sublim integration, og kan kun opnåes ved at udvikleren kender produktet som integreres med.
Men nu siger du integration...den er altså ikke noget råbe hurra over. Overhovedet. MS produkterne taler meget ringe sammen, hvis overhovedet.
Fortæl mig, erstatter Sharepoint 100% en alm. fil-server? Nej. Skal jeg bruger Yammer eller MS CRM? Hov, jeg har også CRM i mit Dynamics ERP..men taler det med MS CRM? Nej. Taler det med Outlook/Exchange? Nej. Taler det med Yammer. Nej. Jeg kunne også lægge alle mine dokumenter på Skydrive...men det er ikke integreret med Sharepoint..eller Yammer....eller ERP.
Vis mig et ERP/CRM der taler rigtigt godt med Exchange...
Nej, MS har al teknologi i verden, de har evnerne til at lave alt med den.
De misser bare hele tiden målet. Nemlig at lave en solid og simpel løsning man kan bygge videre på.
Ordsproget holder stadig:
Microsoft produkter: Hurtigt i gang (ish) - Svært at komme videre
Det smarte ved Microsoft produkter er:
Der er et stort pålideligt firma, som bakker det op.
Alle de ansatte ved allerede hvordan programmerne virker.
De er som regel de mest brugervenlige og effektive.
Det er fint nok, at Ubuntu og OpenOffice er gratis, men hvad gør man så, når der sker en fejl i softwaren? Kan man så regne at et gratis open source produkt drevet af frivilige spredt overalt på kloden bare lige vil fixe sig selv eller skal man til at hyre ekstra arbejskraft for selv at løse problemet?
Hvad hvis den ansatte ikke kender til open source alternativet? Skal man så til at betale for at hun kan komme på et 2-ugers kursus før hun kan bidrage til produktiviteten?
Hvad vis standarden af softwaren bare generelt er lavere?
Det kan hurtigere blive dyrere end bare at købe Windows og Office.
Når statslige institutioner vælger open source fremfor properitær software, så er det næsten altid pga. prisen og sjældent fordi det er open source. Ofte ender de med at gå tilbage til de kendte mærker fordi det simpelthen var for meget bøvl at arbejde med.
Gratis software er nice. Open Source er ok. Men niveauet er der ikk endnu. Linux fungerer bedst til servere.
Der er et stort pålideligt firma, som bakker det op.
Alle de ansatte ved allerede hvordan programmerne virker.
De er som regel de mest brugervenlige og effektive.
Det er fint nok, at Ubuntu og OpenOffice er gratis, men hvad gør man så, når der sker en fejl i softwaren? Kan man så regne at et gratis open source produkt drevet af frivilige spredt overalt på kloden bare lige vil fixe sig selv eller skal man til at hyre ekstra arbejskraft for selv at løse problemet?
Hvad hvis den ansatte ikke kender til open source alternativet? Skal man så til at betale for at hun kan komme på et 2-ugers kursus før hun kan bidrage til produktiviteten?
Hvad vis standarden af softwaren bare generelt er lavere?
Det kan hurtigere blive dyrere end bare at købe Windows og Office.
Når statslige institutioner vælger open source fremfor properitær software, så er det næsten altid pga. prisen og sjældent fordi det er open source. Ofte ender de med at gå tilbage til de kendte mærker fordi det simpelthen var for meget bøvl at arbejde med.
Gratis software er nice. Open Source er ok. Men niveauet er der ikk endnu. Linux fungerer bedst til servere.
Zipper (11) skrev:Kan man så regne at et gratis open source produkt drevet af frivilige spredt overalt på kloden bare lige vil fixe sig selv eller skal man til at hyre ekstra arbejskraft for selv at løse problemet?
Kan man regne med at MS fixer et problem i MS Office?
:-)
Zipper (11) skrev:Det smarte ved Microsoft produkter er:
Der er et stort pålideligt firma, som bakker det op.
Alle de ansatte ved allerede hvordan programmerne virker.
De er som regel de mest brugervenlige og effektive.
Brugervenlighed er ret individuelt.
Det er fint nok, at Ubuntu og OpenOffice er gratis, men hvad gør man så, når der sker en fejl i softwaren? Kan man så regne at et gratis open source produkt drevet af frivilige spredt overalt på kloden bare lige vil fixe sig selv eller skal man til at hyre ekstra arbejskraft for selv at løse problemet?
Hvad hvis den ansatte ikke kender til open source alternativet? Skal man så til at betale for at hun kan komme på et 2-ugers kursus før hun kan bidrage til produktiviteten?
Hvad vis standarden af softwaren bare generelt er lavere?
Hvad gør du når der er en fejl i et Microsoft produkt?
Det kan hurtigere blive dyrere end bare at købe Windows og Office.
Jeg kender ikke priserne hos Canonical men jeg mener at kunne huske at Red Hats priser ligner MS' priser ret megt.
Når statslige institutioner vælger open source fremfor properitær software, så er det næsten altid pga. prisen og sjældent fordi det er open source. Ofte ender de med at gå tilbage til de kendte mærker fordi det simpelthen var for meget bøvl at arbejde med.
Aha. Det har de så ikke fanget i münchen
Gratis software er nice. Open Source er ok. Men niveauet er der ikk endnu. Linux fungerer bedst til servere.
Aha...
har vel indsendt 100+ fejlrapporter til MS ang. Office over de sidste 10 år ... INGEN er rettet eller anerkendt såvidt jeg ved.. nogle er rettet efter nogle år fordi de bare blev erstattet af nyere software..
hvis du skriver til MS: INTET svar.. så du ved ikke om de har set den eller tar den alvorligt.
hvis du skriver til et OS community: tæt på instant respons, og udbedring eller forklaring til hvorfor det ikke sker lige pt.
Postulat:
Hvis det går som det ser ud nu, så er MS office, Sharepoint mm. dødt om 5-8 år...
alle jeg kender af større firmaer er ved at droppe deres MS aftaler til fordel for OS software.. både på klienter og servere (server delen er 95% Linux alligevel.. sådan har det været i årevis).
hvis du skriver til MS: INTET svar.. så du ved ikke om de har set den eller tar den alvorligt.
hvis du skriver til et OS community: tæt på instant respons, og udbedring eller forklaring til hvorfor det ikke sker lige pt.
Postulat:
Hvis det går som det ser ud nu, så er MS office, Sharepoint mm. dødt om 5-8 år...
alle jeg kender af større firmaer er ved at droppe deres MS aftaler til fordel for OS software.. både på klienter og servere (server delen er 95% Linux alligevel.. sådan har det været i årevis).
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.