mboost-dp1

blogs.wsj.com

Delta klar med mere trådløst internet i 10 kilometers højde

- Via Delta Air Lines - , redigeret af Net_Srak

Det amerikanske flyselskab, Delta Air Lines, har gennem den seneste tid fået en del interesse, efter at firmaet implementerede internetkabler og WiFi-forbindelse i flere af deres langdistancefly. WiFi-forbindelsen har siden fået en del kritik, eftersom den har vist sig at være noget ustabilt.

Dette mener Delta Air Lines og deres partner, Google, imidlertid at have fået løst, og de lancerer således deres første regionale fly med et stabilt WiFi-netværk. Det første fly har netop gennemført testflyvningerne, og er derfor klar til aktion allerede nu.

Selskabet forventer at tilføje 250 nye fly til programmet over de næste 4 måneder. Fly, der alle skal flyve regionalt.

Når alle de nye fly er operative betyder det, ifølge Delta Air Lines selv, at mere end 80 000 ekstra kunder kan nyde godt af den nye installation hver eneste dag.

Der er indtil videre ingen rygter om at teknologien kommer på ruten mellem København og Aalborg, eller til danske ruter af nogen art.





Gå til bund
Gravatar #1 - nubus
8. sep. 2011 12:04
Nu flyver Delta jo heller ikke Kbh - Aalborg (mig bekendt), men Norwegian har det - også i mindst et af de fly som er stationeret i Kbh. Man kan se det på at de pågældende fly har en pukkel på ryggen.

Det bøvlede ved Delta er at forbindelsen kun virker over land - ikke super smart på interkontinentale flyvninger. Fint hvis de får rettet det.

Hele løsningen er massivt cachet - men bedre end intet net.
Gravatar #2 - Mr AC
8. sep. 2011 12:07
Jeg vil faktisk hellere have et ladestik til min(e) gadgets ved hvert flysæde end jeg vil have WiFi... med mindst 8 timers flyvning fra London til USA (eller længere) så er det de færreste gadgets der kan klare nonstop underholdning uden at gå kolde.

Indtil videre har det kun været bøger der har kunne klare nonstop brug på mine ture til USA
Gravatar #3 - mfriis
8. sep. 2011 12:09
#1 Man skal godt nok også skynde sig for at nå at bruge det mellem AAL og KBH.

Computeren skal vel næsten ligge i dvale, klar til browsing og gerne på det website du skal besøg for at nå det inden alt elektronisk udstyr skal slukkes for at gøre klar til indflyvingen :D
Gravatar #4 - nubus
8. sep. 2011 12:16
#3 - på Oslo/Stockholm har alle Norwegians fly det. Okay.. ikke aktivt før du er over 3 km men det fungerer fint for mig - så mister man ikke en time og kan få svaret på tingene :-)
Gravatar #5 - mikl
8. sep. 2011 12:39
#2: iPad har rigtig god batteritid. Jeg har fløjet til San Francisco et par gange med en iPad. Der har jeg både læst bøger og set flere film på den undervejs. Der har været mellem 30-50% batteri tilbage da jeg nåede frem.
Gravatar #6 - bjoeg
8. sep. 2011 12:49
#2

Canada Air tilbyder USB stik ved hvert sæde, men dette kan nok ikke trække en Ipad.

Og ellers tilbyder Singapore Airlines strømstik i Economy dog 2 stik pr. 3 sæder og kun i A380.
Gravatar #7 - Ihateit
8. sep. 2011 13:24
Trådløst net, men man må ikke have elektroniske apparater tændt under flyvningen. Klap klap klap... 8-D
Gravatar #8 - BlackFalcon
8. sep. 2011 13:43
Ihateit (7) skrev:
Trådløst net, men man må ikke have elektroniske apparater tændt under flyvningen. Klap klap klap... 8-D

Du flyver vist for lidt :). Prøv med under take-off/landing.
Gravatar #9 - kasperd
8. sep. 2011 13:55
Internet på transatlantiske flyvninger er ikke noget nyt. Jeg prøvede det på en forbindelse fra San Fransisco til Frankfurt i 2006. Jeg brugte det ikke ret meget, men jeg fik da lige sendt en besked inden vi påbegyndte landingen.

Det var noget i retning af "Vi er lidt før tidsplanen, I kan godt begynde at køre ud til lufthavnen."

Efter jeg havde sendt den besked skulle der så slukkes for alt udstyr. Derefter cirkulerede vi så en times tid før vi fik lov til at lande, uden mulighed for at kommunikere yderligere.

mfriis (3) skrev:
Man skal godt nok også skynde sig for at nå at bruge det mellem AAL og KBH.
Der er da tid nok til at man godt kunne nå at slå op hvornår ens forbindelse videre afgår. Det kræver nok at computeren ligger i dvale med en browser åben, men det gør mine laptops da stort set altid. Det største problem er at på nogle offentlige trådløse net kan det godt tage 5-10 minutter at få forbindelsen til at opføre sig ordentligt.

Skal det give mening skal det være noget der virker lige med det samme. Og drop alle idéer om betaling og registrering, det er der ikke tid til. Man har en komplet liste over alle personer som har været indenfor access pointets rækkevide, det må være godt nok.

Godt nok konkurrerer selskaberne om at nå ned på det absolut laveste service niveau med gebyrer for snart sagt alt. Så det er nok meget få selskaber der kan finde på at yde sådan en service.

Så er det noget anderledes med hoteller. Det sidste hotel jeg boede på var Internet (både kablet og WIFI) inkluderet i prisen som en selvfølgelighed. Man skulle godt nok stadigvæk gå gennem en registreringsside hvor man skulle indtaste sit navn og værelsesnummer. Til gengæld blev jeg positivt overrasket over at man ved samme lejlighed kunne vælge om man ville gå gennem NAT til Internettet eller have en offentlig IP adresse.

Ihateit (7) skrev:
Trådløst net, men man må ikke have elektroniske apparater tændt under flyvningen.
Det må man da godt, bare de ikke indeholder radiosender eller radiomodtager.
Gravatar #10 - BlackFalcon
8. sep. 2011 14:02
kasperd (9) skrev:

Ihateit (7) skrev:
Trådløst net, men man må ikke have elektroniske apparater tændt under flyvningen.
Det må man da godt, bare de ikke indeholder radiosender eller radiomodtager.

Nej. Under takeoff/landing kræver de fleste flyselskaber at du har fuld opmærksomhed på flyvningen. Det er mest af alt et sikkerhedsspørgsmål, bl.a. fordi du ikke vil kunne reagere fornuftigt, hvis du ikke kan høre/er fokuseret på hvad der sker omkring dig, herunder sikkerheds-briefingen.
Gravatar #11 - mrtb
8. sep. 2011 14:34
Lyder jo meget godt - Så har man da lidt flere underholdningsmuligheder når man er undervejs.

Så er det jo dejlig praktisk at ens mobiltelefon også slår det trådløse fra når man sætter den i "Flightmode"...
Gravatar #12 - LennyBoy
8. sep. 2011 14:57
Da jeg fløj fra Los Angeles til London med Air New Zealand var der både strømstik usb og et ret godt underholdningssystem. Til trods for at flyvningen tog cirka 10½ time, havde jeg intet behov for medbragt underholdning. Film og tv biblioteket var godkendt. og fedt med muligheden for at bestille drikkevare direkte til ens plads. Alt sammen gratis.

Da jeg fløj til San Francisco med Delta, er dog en helt anden historie. (gammelt lortefly + ingen underholdning overhovedet)
Gravatar #13 - kasperd
8. sep. 2011 15:59
BlackFalcon (10) skrev:
Nej. Under takeoff/landing kræver de fleste flyselskaber at du har fuld opmærksomhed på flyvningen.
Hvorfor snakker du om takeoff og landing? Det er ikke det diskussionen drejer sig om.

mrtb (11) skrev:
Så er det jo dejlig praktisk at ens mobiltelefon også slår det trådløse fra når man sætter den i "Flightmode"...
Det er nu hvad de fleste brugere forventer. På mine telefoner kan man sagtens slå wifi til igen i flight mode.

Jeg har en telefon der permanent er i flight mode. Jeg bruger den til SIP telefoni, og ved at have den i flight mode undgår jeg at den bruger strøm på en overflødig GSM sender.
Gravatar #14 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
8. sep. 2011 16:08
#13

SIP?
Gravatar #15 - kasperd
8. sep. 2011 16:10
Thoroughbreed (14) skrev:
SIP?
Standard protokollen for IP telefoni. http://en.wikipedia.org/wiki/Session_Initiation_Pr...
Gravatar #16 - mrtb
8. sep. 2011 19:07
kasperd (13) skrev:
Det er nu hvad de fleste brugere forventer. På mine telefoner kan man sagtens slå wifi til igen i flight mode.


Der kan man bare se :) Så lærte jeg da også noget nyt i dag!
Gravatar #17 - BlackFalcon
8. sep. 2011 21:18
kasperd (13) skrev:
Hvorfor snakker du om takeoff og landing? Det er ikke det diskussionen drejer sig om.

Diskussionen drejede sig om brug af elektroniske gadgets under flyvning (#7). Relevancen vedr. takeoff/landing spiller ind, fordi der er forskellige retningliniger for brug af gadgets afhængig hvad flyet foretager sig og hvilke sikkerhedsprocedurer flyselskabet har. Langt de fleste beder om fuld opmærksomhed under takeoff/landing, hvorfor alle elektroniske dimser skal pakkes væk og slukkes, uanset at de ikke influerer på fly-elektronikken. Det var mest af alt en præcision fra min side af, jeg er ikke uenig i din reaktion mod #7.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login