mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Det er jo rart de bare konsekvent gør det når der er problemmer med deres batterier.
Andre firmaer havde jo nok bare sagt 'send enheden ind så bytter vi batteriet' (her tænker jeg på en hvis populær musik afspiller producent)
Andre firmaer havde jo nok bare sagt 'send enheden ind så bytter vi batteriet' (her tænker jeg på en hvis populær musik afspiller producent)
Æv.. Min Inspiron|510m er købt i den periode, men det klistermærke hvor nummeret står på er slidt op. Generelt bliver den så varm at malingen skalder under bunden på den, føderne falder af fordi varmen smelter limen under dem.
Jeg går ud fra mit batteri er en af dem der skal tilbagekaldes.. Gad bare godt vide hvorfor de ikke lagde mærke til det, da jeg sagde at varmen fra maskinen ødelagde min skærm og de tog maskinen fra mig i 3 uger for at undersøge det.. Sendte den tilbage med ny skærm og en post-it hvor der stod: "Intet problem fundet, skærm skiftet".
Tak igen Dell.. Jeg må vel hellere ringe ind og spørge hvad pokker jeg nu skal gøre :)
Jeg går ud fra mit batteri er en af dem der skal tilbagekaldes.. Gad bare godt vide hvorfor de ikke lagde mærke til det, da jeg sagde at varmen fra maskinen ødelagde min skærm og de tog maskinen fra mig i 3 uger for at undersøge det.. Sendte den tilbage med ny skærm og en post-it hvor der stod: "Intet problem fundet, skærm skiftet".
Tak igen Dell.. Jeg må vel hellere ringe ind og spørge hvad pokker jeg nu skal gøre :)
Jeg har en Inspiron 6000 og en Latitude D620.. Ingen af dem skal have skiftet batteri, heldigvis...
Men heldigvis har jeg Business support på, så hvis der sker noget kommer Dell ud inden for 8timer.
Netop fordi jeg ikke gider som #9 skriver, at undvære min computer i 3 uger!!!
Jeg arbejder i en virksomhed hvor vi kun handler med Dell, og der er noprobs med nogle af vores batterier.
Der har været et par enkelte tilfælde hvor jeg synes harddisken bliver varm, og dem har jeg fået skiftet. Men ikke baterierne.
Jeg har faktisk sendt linket til vores sælger, og har spurgt om han giver os en brandslukker, just in case :)
Men heldigvis har jeg Business support på, så hvis der sker noget kommer Dell ud inden for 8timer.
Netop fordi jeg ikke gider som #9 skriver, at undvære min computer i 3 uger!!!
Jeg arbejder i en virksomhed hvor vi kun handler med Dell, og der er noprobs med nogle af vores batterier.
Der har været et par enkelte tilfælde hvor jeg synes harddisken bliver varm, og dem har jeg fået skiftet. Men ikke baterierne.
Jeg har faktisk sendt linket til vores sælger, og har spurgt om han giver os en brandslukker, just in case :)
#10 hehe, ja.. Jeg skal også huske at bede om en brandslukker når jeg ringer til support.. Mest fordi de ikke lagde mærke til varmen da de tjekkede skærmen. Og nu har jeg skiftet harddisk en gang for et par uger siden fordi den var død (diske dør normalt ikke indenfor et år). Nu siger den nye disk jeg har købt sjove lyde..
Det her bliver det sjoveste support opkald til Dell jeg har lavet. :-)
Det her bliver det sjoveste support opkald til Dell jeg har lavet. :-)
#11
Ja det er edermanme en seriøs omgang. - Gad vide hvor meget det kommer til at koste for Dell og om det får længervarige konsekvenser?
Men igen - gad vide hvor mange af de 4,1 mil batterier der egentligt bliver byttet? Der er vel en del som ikke bliver brugt mere – folk som ikke er opmærksomme ect, ect ect ect…
Ja det er edermanme en seriøs omgang. - Gad vide hvor meget det kommer til at koste for Dell og om det får længervarige konsekvenser?
Men igen - gad vide hvor mange af de 4,1 mil batterier der egentligt bliver byttet? Der er vel en del som ikke bliver brugt mere – folk som ikke er opmærksomme ect, ect ect ect…
Fatter virkeligt at folk starter med at rakke ned på et firma der faktisk tager ansvar for sit produkt og retter fejlene
Det er ufatteligt at de tilbagekalder over 4 millioner batterier fordi der er et par maskiner der måske er brændt af på grund af et defekt batteri
Et medicinfirma ville da aldrig overveje at trække deres medicin tilbage bare fordi der var et par 1/1000% af deres brugere der døde
Det er ufatteligt at de tilbagekalder over 4 millioner batterier fordi der er et par maskiner der måske er brændt af på grund af et defekt batteri
Et medicinfirma ville da aldrig overveje at trække deres medicin tilbage bare fordi der var et par 1/1000% af deres brugere der døde
#11 & #15
Jeg tror egentlig ikke det bliver dyrt for dell som sådan. Det er mere det om det får længervarige konsekvenser.
Fra tv2.dk
Batterierne er solgt til en række modeller i serierne Inspiron, Latitude, Precision og XPS. Litium-batterierne produceres af Sony og anvendes også i andre bærbare computere. Derfor trækkes andre batterier sandsynligvis også tilbage.
Jeg tror da Dell vil overveje situationen ved at få produceret batterier ved Sony. Og jeg tror da Dell for en form for erstatning fra Sony.
Jeg tror: Lige nu er det Sony der skal betale, og senere er det Dell, forstået på den måde, at det kan få konsekvenser.
Link til Tv2.dk:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-4672696.htm...
Jeg tror egentlig ikke det bliver dyrt for dell som sådan. Det er mere det om det får længervarige konsekvenser.
Fra tv2.dk
Batterierne er solgt til en række modeller i serierne Inspiron, Latitude, Precision og XPS. Litium-batterierne produceres af Sony og anvendes også i andre bærbare computere. Derfor trækkes andre batterier sandsynligvis også tilbage.
Jeg tror da Dell vil overveje situationen ved at få produceret batterier ved Sony. Og jeg tror da Dell for en form for erstatning fra Sony.
Jeg tror: Lige nu er det Sony der skal betale, og senere er det Dell, forstået på den måde, at det kan få konsekvenser.
Link til Tv2.dk:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-4672696.htm...
#18
Prøv at tjekke det link som er i nyheden...
https://www.dellbatteryprogram.com/
Her kan du helt sikkert finde lidt info om det. Vil umiddelbart tro at der er en slags label enten i bunden af comp eller på batteri hvor der står et nummer som du skal bruge. Tjek også om lige din comp er en af de "ramte"
Prøv at tjekke det link som er i nyheden...
https://www.dellbatteryprogram.com/
Her kan du helt sikkert finde lidt info om det. Vil umiddelbart tro at der er en slags label enten i bunden af comp eller på batteri hvor der står et nummer som du skal bruge. Tjek også om lige din comp er en af de "ramte"
#6
Nej. Dell batterier udgør ikke en decideret brandfare. Det gør derimod en (meget lille) brøkdel af alle batterier, produceret af Sony i den pågældende periode. Dell er så bare en af de mange notebook fabrikanter, som har købt batterier af Sony indeholdende de pågældende celler. Dell har så taget konsekvensen og tilbagekalder alle batterier med Sony celler. Faktisk har Apple også købt batterier af Sony, med præcis de samme celler i.
Hvorfor kommenterer du nyheden inden du har sat dig ind i sagen?
#9
Du skal da bare ringe ind og sige nøjagtigt hvad du har skrevet i denne tråd. Hvis du ikke kan trænge igennem til den supporter du får i røret, skal du bare sige de magiske ord: "Jeg vil gerne snakke med din chef".
Jeg ved at Dell har en politik om at ombytte maskinen i tilfælde som dit.
#10
Nemlig. Business support er for lækkert. Ring ind med et problem -> Supporteren finder ud af om problemet er hardware eller software.
Softwareproblem -> løses med det samme, eller de ringer tilbage senere med løsningen, hvis det er et komplekst problem.
Hardwareproblem -> Der står en tekniker dagen efter og skifter delen, eller du får delen ud med kurér, hvis du selv vil skifte den.
#11
Dell har haft fat i bollerne på Sony, så de betaler gildet. Dell skal kun betale for det logistiske. Jeg mener det vil koste Dell 200 mill. Hæng mig ikke op på det, men det er deromkring.
#16
Bravo. Det var da et fornuftigt indlæg. Ville de andre Notebook fabrikanter så også tage noget ansvar, ville det da være helt perfekt. Bare vent og se... Da andre fabrikanter har købt den samme slags celler, vil der også være nogen af deres batterier der futter af ind imellem.
Jeg kan bare sige:
"Bravo Dell. Jeg køber sq hos jer igen"
Nej. Dell batterier udgør ikke en decideret brandfare. Det gør derimod en (meget lille) brøkdel af alle batterier, produceret af Sony i den pågældende periode. Dell er så bare en af de mange notebook fabrikanter, som har købt batterier af Sony indeholdende de pågældende celler. Dell har så taget konsekvensen og tilbagekalder alle batterier med Sony celler. Faktisk har Apple også købt batterier af Sony, med præcis de samme celler i.
Hvorfor kommenterer du nyheden inden du har sat dig ind i sagen?
#9
Du skal da bare ringe ind og sige nøjagtigt hvad du har skrevet i denne tråd. Hvis du ikke kan trænge igennem til den supporter du får i røret, skal du bare sige de magiske ord: "Jeg vil gerne snakke med din chef".
Jeg ved at Dell har en politik om at ombytte maskinen i tilfælde som dit.
#10
Nemlig. Business support er for lækkert. Ring ind med et problem -> Supporteren finder ud af om problemet er hardware eller software.
Softwareproblem -> løses med det samme, eller de ringer tilbage senere med løsningen, hvis det er et komplekst problem.
Hardwareproblem -> Der står en tekniker dagen efter og skifter delen, eller du får delen ud med kurér, hvis du selv vil skifte den.
#11
Dell har haft fat i bollerne på Sony, så de betaler gildet. Dell skal kun betale for det logistiske. Jeg mener det vil koste Dell 200 mill. Hæng mig ikke op på det, men det er deromkring.
#16
Bravo. Det var da et fornuftigt indlæg. Ville de andre Notebook fabrikanter så også tage noget ansvar, ville det da være helt perfekt. Bare vent og se... Da andre fabrikanter har købt den samme slags celler, vil der også være nogen af deres batterier der futter af ind imellem.
Jeg kan bare sige:
"Bravo Dell. Jeg køber sq hos jer igen"
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.