mboost-dp1

Apple

De nye iPods er stadig 4. generation

- Via iPodlounge - , redigeret af The-Lone-Gunman

Der har hersket en del forvirring omkring Apples lancering af de nye iPods med farveskærme og om hvorvidt det var den nye 5. generation.

Det resulterede i en noget blandet modtagelse blandt brugerne, da de fleste havde forventet større ændringer end blot en farveskærm. Mange så gerne at der blev tilføjet fx en radio eller Bluetooth-understøttelse.

iPodlounge, et af de største iPod-fansider på nettet, har kigget nærmere på sagen og har i en email-korrespondance med en ledende Apple-medarbejder fundet ud af at Apple stadig betragter de nye iPods som 4. generation og ikke som 5. generation.

De nye iPods forventes at blive lanceret samtidigt med iTunes 5.0, engang til efteråret.





Gå til bund
Gravatar #1 - The-Lone-Gunman
1. jul. 2005 21:12
Det resulterede i en noget blandet modtagelse blandt brugerne, da de fleste havde forventet større ændringer end blot en farveskærm. Mange så gerne at der blev tilføjet fx en radio eller Bluetooth-understøttelse.
Jeg forstår stadig ikke at at folk køber en afspiller hvor de ikke er tilfredse med specifikationerne. Det er jo ikke fordi den er specielt billig, og der er da også alternativer.

Folk er virkelig faldet for Apples branding af iPod’en.
Gravatar #2 - Lobais
1. jul. 2005 21:18
#1 Folk er virkelig faldet for Apples branding af iPod’en.
Tjaaa... Men nu er der jo mere stil i at have en iPod. De andre kan så vidt jeg ved heller ikke køre Linux.
Gravatar #3 - TullejR
1. jul. 2005 21:32
#2:

så længe det er generic usb mass storage er der jo ingen problemer overhovedet.

ontopic.
de er jo heller ikke nye, det er jo mere eller mindre bare photo modellen der har overtaget det hele.
Gravatar #4 - ZOPTIKEREN
1. jul. 2005 21:38
#2 - Lobais
Hvorfor vil du også nogensinde køre linux på på en mp3 afspiller? Hvad vil du opnå med det, altså ud over at spilde din tid? Det er da vist det man kalder formålløst. Imo er free software godt, men det er ikke en nødvendighed.

Jeg er desuden enig med Tlg. Apple har ganske givet en ret god markedtings afdeling.
Gravatar #5 - buch
1. jul. 2005 21:48
hvis jeg skulle vælge at købe en ipod var det os for design, der er noget specielt over det design, dog er deres mini møg grim..

jeg vælger at kalde den her ipod 4,1 generation :)
Gravatar #6 - Lobais
1. jul. 2005 22:01
#4
Der er så mange grunde, ogg vorbis (kan iriver også), flac, lisens, konfigurering, selv udvikle, og sikkert mange flere.
Det gør også din iPod speciel i forhold til alle ikke nørdernes.
Gravatar #7 - ZOPTIKEREN
1. jul. 2005 22:19
#6
Køb en som standard kan afspille de formater, hvis du mangler understøttelse for dem. Det er vel ikke meningen man skal flashe sin Ipod, som en eller anden blotter? ;)
Gravatar #8 - buch
1. jul. 2005 22:23
#7 det er da meget mere nørdet at køre linux på sim mp3 afspiller;)
Gravatar #9 - andreasg
1. jul. 2005 22:28
#1
Det har ikke en skid med marketing at gøre. Nævn mig en anden mp3 afspiller hvis interface er integreret så perfekt med dit musik bibliotek på din computer som iPod/iTunes er det. Hvorfor skal brugeren bekymre sig om hvilke filer der er på computeren og hvilke der er på afspilleren? Hvorfor skal brugeren bekymre sig om filsystemer og drag'n'drop bare for at høre det samme musik når han/hun ikke er hjmme? Apple har fattet at når man har over 20-40gb musik så er drag and drop en smerte bagi, og her er en database tagget med perfekt metadata en kæmpe fordel... Rent user interface mæssigt er Apple langt foran ALLE andre. Og jeg er ikke engang begyndt at tale om det indutrielle design og click-wheel interfacet endnu...
Gravatar #10 - Disky
1. jul. 2005 22:43
#2
Hvad er der af stil i at havde en afspiller liggende i sin lomme ?

#9
Med iPod er du tvangsindlagt til at bruge iTunes, man har ikke noget frit valg.

iPod'en har et okay brugerinterface, men ikke et fabelagtigt.
iTunes er også ganske fint, men et forkert click og den roder rundt i hele din musik samling, og der er ingen 'undo'.

Det er et mode fænomen, iPod + iTunes er ikke så super duper god som alle mener, den er ligesom i gamle dage eller havde yo-yo eller gik i Lacoste, fordi de troede det udsendte en holdning.

iPod'en har mange mangler som mange andre produkter har med, og helt ærligt design og deres click-wheel betyder intet, når den alligevel bare ligger i lommer og kører på 'shuffle'.

Du er selvfølgelig velkommen til at synes den er det 8. verdens vidunder.
Jeg har en iPod og har aldrig været særligt imponeret, jeg synes der mangler en de relevant funktionalitet i den, og der er for meget unødvendig funktionalitet i den. Og ting som er besværlige i den's UI.
Gravatar #11 - andreasg
1. jul. 2005 23:26
#10

1. Jo, der findes andre programmer til at benytte iPod med hvis man vil.

2. iTunes sorterer mine filer og mapper efter ID3 metadataen. Jeg har ingen idé om hvad du taler om mht. et click der "roder rundt i hele din samling".

3. Det kan være det for nogen er et mode fænomen. Det kan være andre køber den fordi de har fundet den teknisk og designmæssigt overlegen. Lad være med at fortæl mig hvorfor jeg har købt min afspiller.

4. Hvilke mangler? Radio? Meh, lydkvaliteten på radio suger alligevel, og med Podcasting integreret i iTunes er det ret irelevant. Jeg tror aldrig iPod får radio, netop pga. Apple nok finder radio unødvendigt, og ikke ser på det som en "mangel".

5. Design og bruger interface BETYDER noget, og har VÆRDI for mange. Hvorfor vælge noget overlegent fra bare fordi det ofte ligger i lommen?

6. Siden du ikke rigtigt siger hvad der mangler og er forkert, så kan jeg ikke rigtigt modargumentere hvad du påstår. Sjovt nok er du blevet moddet interessant alligevel, hvorfor ved jeg sku ikke!
Gravatar #12 - cypres
1. jul. 2005 23:27
#10
Du er absolut ikke tvangsindlagt til at anvende iTunes, der findes massere af fri software som du kan anvende med din iPod, og jeg skal hilse at sige at iPoden fungerer rigtig godt med Linux, ved at anvende fx gtkpod.

Iøvrigt så er det irrelevant hvorvidt du kan lide deres click-wheel samt design.

Ud fra deres marketing så kan man i hvert fald nemt få den opfattelse at iPoden er et mode fænomen, men i sidste ende så er det vel altid op til en selv.

Du skriver at den har mangler, og at det er dem der betyder noget, men du glemmer at nævne hvilke?

EDIT: Jeg købte iøvrigt min iPod netop pga. den lækre integration med Linux, jeg mener... AmaroK og iPod, hvad mere kan man ønske sig fra sit "medie center" ? :)
Gravatar #13 - Sattie
1. jul. 2005 23:46
#1 - "Det er jo ikke fordi den er specielt billig"

Nu er der også andre grunde til folk køber dem, omend det langt fra er alle der gør det. Et lille dilemma ved lillebroren, Ipod mini, er at den er billigere end et tilsvarende microdrive, selvom det er samme indmad. Eks. koster en ipod mini 6gb ca 2000, 4gb, ca 1500kr. Hvis vi sammenligner dette med de faktuele priser på edbpriser, ser vi at et 4gb microdrive koster 2000, og ja, 6gb sælges slet ikke!

Så for at spare, mindst 500kr ved at købe 4gb versionen, får du altså også et kabinet og display smidt i nakken, gratis vel at mærke.

Det er en underlig verden vi lever i, hvor en kombo pakke er billigere end de enkelte del komponenter...
Gravatar #14 - buch
2. jul. 2005 00:08
#13 hvordan kan du sige man får et gratis kabinet og display, man betaler for det hele og får ikke noget gratis med.

en vare er først gratis når du får den uden at ha betalt det mindste for den, eller ikke skal betale noget for varen senere.
Gravatar #15 - andreasg
2. jul. 2005 00:23
Grunden til at Apple kan sælge microdrives billgere end de koster normalt er fordi de vel nok har en kontrakt hvor de køber 11tybillion af dem og så får dem billigere.
Gravatar #16 - gzz
2. jul. 2005 05:31
Kunne ikke lade være med at trække på smile båndet, når folk skriver at de kun købte Ipod for desginet... Er i typen der har den hængende om halsen eller flasher den til alle i toget?

Personligt er min afspiller (Creative Zen Neeon) altid i lommen. Kan desværre ikke se hvad Ipod har som de andre ikke skulle have + mere til.

Går personligt efter den afspiller som giver mig mest for pengene indenfor det jeg ønsker...

GZZ
Gravatar #17 - Eniac
2. jul. 2005 06:44
#17 For mig at se er iPod mp3-afspillerens svar på B&O.
Det er et udemærket produkt, men en del af prisen er design/image, og man kan sagtens få noget bedre til samme pris i et andet mærke.

Det kan ikke udelukkes at jeg en dag alligevel køber en iPod, hvilket dog højst sandsynligt være pga. alt det fede tilbehør man kan få til den :-)

PS: Kan det være rigtigt at man ikke kan bruge en iPod på både en PC og MAC "samtidig" pga formatteringen af harddisken?!? (skulle spørge fra nogen)
Gravatar #18 - Disky
2. jul. 2005 07:09
#11
Nu kan jeg ikke huske hvad det forkerte flueben hedder i iTunes, men jeg kome til at sætte det og vupti alle mine filer blev mixet rundt.

Før havde jeg f.eks. Absolut Music #117 i en folder, men iTunes mente den var langt bedre til det så nu har jeg en 'Absolut Music #117' folder under 27 forskellige musikere, med et nummer i hver.
Der er SKIDE irriterende når man f.eks. vil lave en CD til sin bil med de numre på ! (Ja mine original CD'er ligger i en flyttekasse i en kælder).
Jeg ved godt iTunes har et brænder program, men jeg bruger Nero til at brænde med.

iPod'ens success skyldes god markedsføring osv, ikke nødvendigvis den er bedste. præcis ligesom VHS vs. Betamax vs. Video 2000.

Ipod'en mangler blandt andet:
Radio, justerbar, Equalizer, mulighed for at smide musik ind på den uden brug af iTunes, men bare via alm. USB storage device, uden brug af iTunes eller andet 3. parts software (min 3g'er kan ikke)

Podcasting er ikke et alternativ for radio, f.eks. kan jeg så ikke høre radioavisen kl 0800 om morgenen på vej på arbejde, eller bare noget musik.

Men de har puttet en ret unødvendig funktionalitet ind i iPod'en i stedet for nemlig adresse bog, ja sådanne en har man hvor den er nødvendig nemlig i sin mobil telefon.

Til dit pkt5. Hvad overlegent er der ved iPod'en ? den er ret besværlig af skifte nummer på når man f.eks. cykler, fordi der ikke er knapper man rigtigt kan føle.

Tja du har åbenbart ratet mig irrelavant fordi du er uening, så den før du lige retur i hovedet igen.
I det mindste er der nogen herinde der kan vurdere folks posting ud fra relevans også selvom de er uenige, det gør jeg blandt andet. Dog ikke lige i dit tilfælde, der fik du rating lige retur.

Men som jeg skrev i en anden posting, mange synes iPod'en er så fed og super kvalitet osv. Personligt kan jeg godt se igennem et modefænomen (som jeg synes iPod'en er i forhold til andre MP3'ere) og så se at den faktisk har rigtigt mange mangler.

Personligt skal jeg havde studeret denne her:
http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/baerbart_u...
Lidt nærmere, den har nemlig alle de ting jeg har brug for. Nogle synes sikkert den er grim, men den ligger i lommen så jeg er 100% ligeglad med den detalje. Funktionalitets udbudet er langt vigtigere.
Gravatar #19 - Kadann
2. jul. 2005 09:32
#19 -

Det er da helt fint at iPod ikke opfylder dine behov, og hvis det er tilfældet, så lader du jo bare være med at købe den.. og du har fundet et alternativ som kan, jamen.. whoopie og små flag.

Men hvad jeg ikke helt forstår i dine posts er, at du skal affærdige iPod som et modelune og du så bliver nødt til at sætte dig selv op som den super-oplyste frelser, som har set lyset og gennemskuet Apples forsøg på at tjene penge. Kunne det ikke tænkes at der rent faktisk er folk derude som netop mener at iPod er et godt produkt? Kunne det tænkes at der var folk derude som var kolde overfor manglen på understøttelse af f.eks. ogg? Kunne det tænkes at der endda er folk derude som kan lide iTunes og er i stand til at lade være med at trykke på de forkerte knapper, så man fucker sin musiksamling op?

Er det helt umuligt at iPod, sammen med iTunes, faktisk er et helt ok produkt som mange kan bruge til et eller andet, men det bare er et produkt der ikke taler til dig..?
Gravatar #20 - CyberZink
2. jul. 2005 10:56
sorry.. men er godt nok ved og være træt af og hører alt de tuderi om de ipods... vis folk vil ha mp3 afspiller, radio osv osv osv.. så køb jer dov forsøren en mobil... ipoden er en mp3afspiller og ik alt det andet gejl folk putter i... og ja desinge betyder meget.
og ja jeg har en ipod, powerbook og ibook.. ja jeg er glad for apple.. da det virker og det virker altid.

til jer som ik ka leve med itunes så smut i netto go gi 249,- og køb en usbkeymp3afspiller i sort gummi pis unden lys i displeyet men med radio og dårlig headfons og intet tilbehør.. go tur !

ahhh så kom jeg os af med mit galle i dag....


Morten_T !
Gravatar #21 - markjensen
2. jul. 2005 11:23
En lille sidenote til #19:

iPod HAR Equalizer (det kan jeg i hvert fald vælge i min, men den er også 4G). I iTunes kan man vist vælge en speciel EQ til hvert enkelt nummer, istedet for man skal sidde og skifte.

For mig er radio ikke særlig relevant, hvis jeg render rundt med mange timers musik, behøver jeg ikke have mulighed for at høre endnu mere (IMO spiller de ikke særlig meget godt i radioen). Podcast kan sagtens tilfredsstille mig (og endda mere, hvor tit snakker de lige om IT/nørdede ting i radioen?)

Adressebog, noter og kalender er unødvendigt ja, men hvis man ikke vil bruge det, så lad dog være.
Gravatar #22 - blid
2. jul. 2005 11:29
#19 Til dit pkt5. Hvad overlegent er der ved iPod'en ? den er ret besværlig af skifte nummer på når man f.eks. cykler, fordi der ikke er knapper man rigtigt kan føle.

Den kommentar forstod jeg ikke helt. Jeg har ingen problemer med at skifte nummer på min når jeg cykler. Hånden i Lommen. Ledningen til hørebøfferne fortæller dig hvad der er op og ned. knappen i midten fortæller i hvilken side du skal trykke på klik hjulet, for at få den til at springe til næste nummer. Nemt og enkelt. Hvordan havde du tænkt dig at skulle kunne mærke forskel på den ene og den ande knap, når en Zen Micro ligger i lommen. (Et eksempel) er der forskel på hvordan de forskellie knapper mærkes?
Gravatar #23 - CyberZink
2. jul. 2005 11:38
eller os bruger man de sølle 300kr extra og købe en
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.wo...
Gravatar #24 - buch
2. jul. 2005 12:37
til dem der siger at ens ipod ligger i lommen, så nej. Hvis/når jeg skal eje sådan en, skal jeg da være den første der ligger den på bordet i toget, og jeg vil os altid ha den liggende fremme foran min forstærker så alle kan se jeg har en. Det skulle ikke være for at blære mig med den, men vise at jeg sætter pris på design.
Gravatar #25 - hatten
2. jul. 2005 13:26
Jeg ejer en iPod, og grunden til det er kvalitet. Selfølgelig kan du få en billigere "iPodkiller" men du kan jo også købe bærbare fra medion billigere end IBM. Derudover er skallen på en iPod den eneste af sin slags, selvom zen næsten kommer op og matche(Jeg købte dog min iPod før zen kom).
Gravatar #26 - Disky
2. jul. 2005 14:04
#22
Du kan forindstille en equalizer på hvert nummer ja, men jeg gider ikke gennemgå mine 200 cd'er rippet til MP3 med hvert enkelt nummer for at indstille eq'en. Jeg vil kunne rette det on the fly.

Hvad gør du forresten hvis du skifter høretelefoner (egentligt et underligt navn) så skal du igen rette alle numre. Meget lidt hensigtsmæssigt.
Gravatar #27 - Disky
2. jul. 2005 14:11
#25
Hvorfor ?

Fordi du mener du så udstråler et eller andet ?
Eller fordi du har hørt at man er smart og inn ?
Eller fordi du har behov for at fremhæve dig selv i forhold til folk der ikke har en ?

'men vise at jeg sætter pris på design'
Ahh, der ramte du sømmet lige på hovedet. Det skyldes altså du mener den er pæn, ikke at den har anvendeligt funktioner, god lyd, lang batteri levetid. Men bare fordi du mener den ser pæn ud.

Personligt foretrækker jeg det som er indeni ting fremfor deres indpakning. Men vi er jo så forskellige.
Gravatar #28 - frachlitz
2. jul. 2005 14:26
Jeg har købt iPod Mini 6gb sølv.

Og det er af flere grunde - Jeg syntes kvaliteten og designet er uovertruffen. At stå med en lille afspiller i aluminium... Føelsen er KVALITET og at hver detalje er gennemtænkt.
Det kan jeg li!
Jeg bruger den til musik! og til det er den genial og meget enkel (selvom jeg normalt elsker muligheder i min teknik).

Dog er jeg skuffet over iTunes. Jow det er ok, og nogenlunde at bruge - men også tungt og ikke altid logisk.

Men alt i alt en glad iPod bruger.
Gravatar #29 - davp
2. jul. 2005 14:40
Der er da også en "generel" EQ i en iPod, det er da en omgang hø at lukke ud der ingen EQ er, derimod vil jeg nærmere påstå den er 100 gange bedre end så mange andre (jeg bruger ikke selv EQ, da jeg har min på normal, og har et par ordentlige ørebøffer i stedet)

Der er faktisk mennesker som går ekstremt meget op i deres "livsstil" og de produkter de anvender - uden den slags mennesker ville hverken apple eller B&O overleve. (jaja, overdrivelse fremmer forståelsen)

Og en anden ting; når der menes design, så er det ikke blot udseendet, af selve produktet der skal tænkes på, men også integreringen med alle de andre produkter, eller tilbehør man anvender sit produkt mod, og der er iPod'en, og apple IMO totalt overlegen i forhold til alt andet.

iTunes i sig selv er en genistreg uden lige.. Faktisk synes jeg at iTunes er det bedste stykke software overhovedet lavet til windows. Intet fungerer liges så godt, og så er det endda oprindeligt et program til OSX. Utroligt så godt de har fået det portet, eller hvad sådan noget nu hedder.

Jeg har haft et hav af mp3-afspillere, creative, rio, nexII, jens of sweden og alle mulige andre underlige fucked up modelnumre, men intet - INTET er så simpelt og gennemtænkt som en "iPod".

Navnet alene står jo for sig selv i forhold til konkurrenterne :)

Design is everything.
Gravatar #30 - Disky
2. jul. 2005 16:01
davp:
Okay, siden du nu er så sikker på at der er en EQ i ipod'en så forklar, hvordan jeg når jeg sidder i s-toget om morgenen, gerne vil dæmpe den dybe bas lidt, eller evt. diskanten ?

Og hvorfor er den lige 100 gange bedre end så meget andet ?

iTunes er måske dit drømme produkt, men jeg blev dælme irriteret da den shufflede alle mine numre rundt, pga. forkert sat flueben.

p.s. Sjovt du lige nævner B&O som heller ikke ligefrem er kendt for kvalitet rent elektronik mæssigt, :)
Gravatar #31 - davp
2. jul. 2005 16:12
Ja, umiddelbart kan jeg her på min iPod vælge en setting der hedder "bass reducer", eller "bas booster" i min EQ.. Settings -> EQ -> Take a pick, listen er lang.

100 gange bedre (som self er overdrevet, det er jo bare en EQ funktion, ikke raketvidenskab der snakkes om), er fordi at man ikke blot kan sætte en individuel EQ på et nummer, men samtidigmed også får sound check (der rent faktisk virker).. Simpelt og nemt.

iTunes er ikke umiddelbart mit drømmeprodukt, men det sparker da både winamp, og ikke mindst WMP10 tilbage til stenalderen i forhold til brugervenlighed, og design.

Jeg nævner netop B&O i forbindelse med designet, men modsat B&O synes jeg apple klarer kontrasten mellem kvaliteten og designet, langt bedre end B&O.. (B&O = 100% udseende som du selv insinuerer).

Og SÅ dyrt er det altså heller ikke i forhold til alternativerne.

Siden jeg har "taget skiftet" og blevet lidt mere apple-orienteret er jeg blevet ca. 200% gladere for at arbejde med min computer, og det samme gælder for min mp3-afspiller/iPod.. :)
Gravatar #32 - davp
2. jul. 2005 16:19
#18

Ja, den virker fint til både PC og Mac samtidig.

Den skal bare PC formateres, da mac'en fint læser begge formater, men en PC/windows maskine ikke kan læse mac formatet.
Gravatar #33 - Disky
2. jul. 2005 16:24
davp:
Altså du kan vælge forprogrammerede settings af din EQ, ikke ændre dem on the fly uden du har en computer med iTunes.

Jeg har prøvet at arbejde med mac, jeg har sjældent været så lidt produktiv, og så irriteret konstant.

OSX er sikkert smart, men alt for anderledes i forhold til Windows, til at jeg gider bruge en frygtelig masse tid på at vende mig til det.
Samt en masse programmer jeg bruger til daglig findes ikke til Mac, så en Mac kommer ihvertefalde i nærmeste fremtid ikke til at stå på mit skrivebord.

Men ligesom med iPod så er det smag og behag.
Gravatar #34 - buch
2. jul. 2005 17:27
#28 fordi den udstråler noget, og ved at vælge design frem for funktionalitet viser man os hvem man er.
Jeg foretrækker design, kombineret med funktionalitet dog vejer design mest.
Gravatar #35 - XorpiZ
2. jul. 2005 18:21
#35

fordi den udstråler noget, og ved at vælge design frem for funktionalitet viser man os hvem man er.


Hva udstråler den? Jeg tror ikke folk bliver imponerede på nogen måde..
Gravatar #36 - buch
2. jul. 2005 18:47
#36 den udstråler, kreativitet og stil.
Gravatar #37 - maage_dk
2. jul. 2005 19:06
Ipods er da ok. men ville nu hellere beholde min PDA dog kun med 2.5GB plads
Gravatar #38 - Disky
2. jul. 2005 19:31
buch:
Hvor meget stil er der i at havde det som 'alle' andre også har ? :)

Er det ikke bare at følge med strømmen ? :)

Jeg ser stil som at man er individuel og tør stå frem, ikke at man bare følger med strømmen og gør som 'alle' andre.
Gravatar #39 - Sattie
2. jul. 2005 21:01
#38 som jeg næsten lagde op til, i mit forige indlæg, så er det ret lokkende at "rippe" en ipod mini, for dens billige harddisk.

Dette er self. kun "sjovt", hvis man har en pda der kan tage disse microdrive/CF kort.
Anyway, trixet er gjort før, og kan gøres igen :)

Lidt offtopic, så har seagate vist sagt at deres 5gb drive, som pt koster 800dkr, i en flatribbonkabel udgave, også snart skulle komme i en "CF" udgave, så alle kan benytte denne. Det kan jo så være at folk også stopper med at "rippe" ipod's mini...
Gravatar #40 - buch
3. jul. 2005 11:35
#39 alle har netop ikke sådan en, langt største delen har en "netto" mp3 afspiller.

stil kan jo være mange ting, at vælge en sony ericsson mobil frem for en nokia er stil. Gå i genbrugs tøj (dette er så en lidt mere sær stil,) anyway min pointe var at alt er stil, men hver enkelt slags stil siger noget om en.

når man vælger at følge med strømmen har man stadig en stil, den er bare ikke så speciel.
Gravatar #41 - Hundestejle
4. jul. 2005 01:17
Ærlig talt: Hvis det er for at udstråle et eller andet tror jeg pengene er spildt når man køber en iPod. Det er i hvert fald ikke noget jeg bemærker, og jeg tvivler på at jeg er den eneste som ikke sidder og glor på andres MP3-afspillere.
Gravatar #42 - XorpiZ
4. jul. 2005 09:24
#42

Nemlig.. Men ok, det kan da være det er anderledes i folkeskolen :D
Gravatar #44 - m_abs
4. jul. 2005 09:59
#44
Det er jo sindsygt.
Gravatar #45 - buch
4. jul. 2005 11:55
#42 du er tydeligvis heller ikke en person der kan finde på at købe b&o ?


#44 det er det jeg siger, ipod er noget specielt :)
Gravatar #46 - Kadann
4. jul. 2005 12:01
#46 -

Jeg kunne så heller ikke finde på at købe B&O, selvom jeg synes at iPod er en glimrende afspiller som også har et ret flot udseende og jeg måske kunne finde på at købe en igen.

Umiddelbart synes jeg ikke helt man kan sammenligne de to ting direkte, da iPod jo er ok konkurrencedygtig på prisen, samtidig med at kvalitet og design er i top, hvilket jeg ikke mener at man kan sige om B&O.

Kvaliteten er sikkert ganske glimrende på B&O og designet er som det nu er, men deres produkter er absolut ikke konkurrencedygtige på noget plan, da man med næsten 100% garanti kan finde et produkt som er B&O overlegen på næsteen alle andre punkter end design.
Gravatar #47 - buch
4. jul. 2005 12:08
#47 jeg brugte lige b&o fordi det var et firma der sælger deres varer på design ligesom jeg mener appel gør, dog mener jeg os at man ikke får nok for sine penge ved at købe b&o
Gravatar #48 - jchillerup
4. jul. 2005 13:05
#4
Jeg installerede Linux på min iPod fordi:
o det er sjovt. Der kan ikke ske noget når ens rigtige firmware stadig er der, og der er en bootloader så man kan vælge
o OGG-support
o Film-support er LIGE på trapperne - den kan vise billeder, men ikke lyd
o Man kan optage ind ad lydudgangen (også lige om lidt - det er testet og virker)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login