mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Og desuden er det ikke umuligt at få visa dankort hvis du er mellem 15-18 år, det kræver bare en smule papirarbejde.
#3 - Nu ved jeg ikke med andre banker, men hos min koster det 10 kr. om måneden at have Visa og Master-card. Det kan da ikke helt være noget der sætter nogens økonomi over styr :)
Betaler i virkelig for jeres visa kort? I danske bank kan man få visa "gratis"...
Købte btw lige en printer, fik pga en pluknings fejl op fjernlageret en IBM fladskærm til ca. 3 gange så meget, brokkede mig og fik også min printer:-D Hvis det ikke kan få en til at handle igen, så ved jeg ikke hvad kan...
Købte btw lige en printer, fik pga en pluknings fejl op fjernlageret en IBM fladskærm til ca. 3 gange så meget, brokkede mig og fik også min printer:-D Hvis det ikke kan få en til at handle igen, så ved jeg ikke hvad kan...
Som det folket i Danmark snart må indse så er nethandel i Danmark utrolig sikkert i forhold til mange andre lande, dermed ikke sagt at det er umuligt at ens oplysninger kan blive udnyttet til ulovligheder, men det er utrolig sjældent at det forekommer.
Desuden ved enhver nørd at man kun køber noget i "rigtige" butikker hvis det er en absolut nødvendighed her og nu :P
Desuden ved enhver nørd at man kun køber noget i "rigtige" butikker hvis det er en absolut nødvendighed her og nu :P
Tjaaa... Du får nu ikke helt samme service hvis du køber din nye bærbare computere fra den billigeste butik på Internettet..
Her tænker jeg i forhold til et normalt fornuftigt firma som ligger nede i centrum..
Jeg køber kun på Internettet hvis jeg er sikker på at jeg ikke får brug for support.. Jeg er helt klart villig til at betale mere for at for service med.
Sikkerheden vedrørende betaling har aldrig skræmt mig fra at købe ting online..
Her tænker jeg i forhold til et normalt fornuftigt firma som ligger nede i centrum..
Jeg køber kun på Internettet hvis jeg er sikker på at jeg ikke får brug for support.. Jeg er helt klart villig til at betale mere for at for service med.
Sikkerheden vedrørende betaling har aldrig skræmt mig fra at købe ting online..
Jeg tror faktisk at mange finder det behageligt, lidt afhængigt af produktet de køber, at kunne stå med et levende menneske når de køber varen. Specielt fordi at man kan vende tilbage og slå vedkommende i hovedet hvis skidtet ikke virker. I forbindelse med internethandel foregår kontakten jo enten telefonisk eller pr. mail, og kan derfor aldrig komme til at give den samme følelse af sikkerhed som menneskelig betjening. Ikke at man derfor har færre rettigheder, det kan bare føles sådan...
At personalet i de fleste elektronik-butikker i DK så minder lidt om telefonsvarere, det er en anden ting...
At personalet i de fleste elektronik-butikker i DK så minder lidt om telefonsvarere, det er en anden ting...
Formanden for ForbrugerForum Jette W. Knudsen, mener det er en frygt der er ubegrundet. De danske regler for netbutikker, giver forbrugerne en udstrakt beskyttelse af personlige data, returret og andre basale forbrugerrettigheder.
Ha! My ass! Når du køber noget per post så kan man godt glemme alt om returret. Det har jeg prøvet og firmaet ødelagde produktet og sendte det tilbage til mig med en besked om at "vi returnerer ikke ødelagte varer". Betalte i øvrigt alle fragtomkostninger og hvis det ikke havde været for forbrugerrådets dårlige kommunikation havde der været en sag oppe at køre.
Tja den storer grund til jeg ikke handler så meget på netted, er pris, leveringstid og varesortimang
Pris: Der er en del ting, som koster det samme, eller lidt mere på netted end i butikkerne.
Leviringstid: Det er blevet bedder, men tit ser jeg at det kan tage en uges tid eller der omkring for ens vare at ankomme.
På de stor US sider, kan man få sine vare inden for 24 timer i hele USA, og det er også fragmessigt muligt i Danmark, men fra men sender orderen, til de sender varen, tager for lang tid.
Varesortimang: Der er da en del nørd butikker der ude, og DVD butikker, men eller er der ikke det store udvalg af danske butikker, og det er sjælent jeg bestiller fra USA, da der er LANG fragtid, og så kommer der Dansk moms oven i, og så er det ikke så billigt at bestille der fra.
Pris: Der er en del ting, som koster det samme, eller lidt mere på netted end i butikkerne.
Leviringstid: Det er blevet bedder, men tit ser jeg at det kan tage en uges tid eller der omkring for ens vare at ankomme.
På de stor US sider, kan man få sine vare inden for 24 timer i hele USA, og det er også fragmessigt muligt i Danmark, men fra men sender orderen, til de sender varen, tager for lang tid.
Varesortimang: Der er da en del nørd butikker der ude, og DVD butikker, men eller er der ikke det store udvalg af danske butikker, og det er sjælent jeg bestiller fra USA, da der er LANG fragtid, og så kommer der Dansk moms oven i, og så er det ikke så billigt at bestille der fra.
#9 men hvis du køber den i Merlin (der ligger omkring centrum i de fleste større byer), så får du rigtig god service eller hvad?
Jeg har sgu også prøvet at købe en HD skuffe i en fysisk computer butik, og de første 3 jeg fik var fejlbehæftede! først da jeg byttede fjerde gang (var ikke så hård en hund dengang mht. at kræve pengene tilbage) fik jeg en, der ikke var fysisk i stykker... at det så i øvrigt var et helvedes dårligt produkt, er en helt anden sag...
Jeg har sgu også prøvet at købe en HD skuffe i en fysisk computer butik, og de første 3 jeg fik var fejlbehæftede! først da jeg byttede fjerde gang (var ikke så hård en hund dengang mht. at kræve pengene tilbage) fik jeg en, der ikke var fysisk i stykker... at det så i øvrigt var et helvedes dårligt produkt, er en helt anden sag...
En anden forklaring kunne værre at vi har en forholdsvis høj befolkningstæthed i DK, altså at de fleste bor temmeligt tæt på en bykerne med et rimeligt udvalg af foretninger.
Niche varer kan selvfølgeligt ikke altid fås overalt men som regel kan mindre lokale musik og boghandlere få tingende hjem, og så er hele pointen med niche varer af det er ret få der køber dem.
Og så er der leveringstiden, den lokale foretning kan levere nu og her og så får man også lov at stå med produktet i hånden før man køber, mens netbutiiken typisk levere 1-5 dage efter man har bestilt, og i visse tilfælde hvis det er varer der ikke er på lager 14 dage, hvilket din lokale foretning godt kan matche for varer der ikke er på lager.
Nethandel er simpelt hen ikke helt den forbedring i forhold til alm butikshandel som hypen siger det er.
Niche varer kan selvfølgeligt ikke altid fås overalt men som regel kan mindre lokale musik og boghandlere få tingende hjem, og så er hele pointen med niche varer af det er ret få der køber dem.
Og så er der leveringstiden, den lokale foretning kan levere nu og her og så får man også lov at stå med produktet i hånden før man køber, mens netbutiiken typisk levere 1-5 dage efter man har bestilt, og i visse tilfælde hvis det er varer der ikke er på lager 14 dage, hvilket din lokale foretning godt kan matche for varer der ikke er på lager.
Nethandel er simpelt hen ikke helt den forbedring i forhold til alm butikshandel som hypen siger det er.
Husk e-mærket!
Jeg køber næsten alt hardware, som fx min bærbare computer, på internettet. Oftest søger jeg rundt på forskellige vare, og læser nogle reviews, så går jeg ind på EDBpriser.dk og finder den vare jeg har valgt, også tager jeg den billigste butik der har e-mærket.
Jeg vil gerne betale ekstra for at vide at en side overholder reglerne, og samtidig viser det en seriøsitet at de har betalt det det koster for mærket.
Nogle gange kan en butiks omdømme/service udfra mig og mine venners erfaring også betyde jeg tager en lidt dyre butik. Fx min bærbare som jeg købte fra www.laptop4u.dk - fordi de har en super service, og er til at snakke med.
Btw. så har jeg også mit visa-kort gratis hos Nordea.
Jeg køber næsten alt hardware, som fx min bærbare computer, på internettet. Oftest søger jeg rundt på forskellige vare, og læser nogle reviews, så går jeg ind på EDBpriser.dk og finder den vare jeg har valgt, også tager jeg den billigste butik der har e-mærket.
Jeg vil gerne betale ekstra for at vide at en side overholder reglerne, og samtidig viser det en seriøsitet at de har betalt det det koster for mærket.
Nogle gange kan en butiks omdømme/service udfra mig og mine venners erfaring også betyde jeg tager en lidt dyre butik. Fx min bærbare som jeg købte fra www.laptop4u.dk - fordi de har en super service, og er til at snakke med.
Btw. så har jeg også mit visa-kort gratis hos Nordea.
Jeg handler ikke online hvis jeg kan slippe for det.
Og det handler ikke om sikkerhed, for det er der intet der er 100% alligevel. Jeg foretrækker slet og ret en fysisk butik, hvor jeg kan stå med varen i hånden, og få en god rådgivning og betjening.
Jeg hader tanken om, at danmark bliver et land kun med diskountbutikker. De må være der, men vil gerne kunne betale, for bedre service... :)
Så jeg er nok med til at tynge ned i statestikken... ;)
Og det handler ikke om sikkerhed, for det er der intet der er 100% alligevel. Jeg foretrækker slet og ret en fysisk butik, hvor jeg kan stå med varen i hånden, og få en god rådgivning og betjening.
Jeg hader tanken om, at danmark bliver et land kun med diskountbutikker. De må være der, men vil gerne kunne betale, for bedre service... :)
Så jeg er nok med til at tynge ned i statestikken... ;)
#16
Måske er det lidt umoralsk, men hvis jeg skal købe en vare hvor det er rart at have set den i virkeligheden for at vurdere kvaliteten, så går jeg oftest ind i Fona/Merlins etc. og kigger på varen, hvis jeg så kan lide den - ja, så går jeg hjem og bestiller den på nettet og spare ca. 20%
Det er selvfølgelig ikke alt, og hvis jeg har brug for hjælp i butikken (hvilket jeg ikke har så tit), så går jeg ned i små computerbutikker hvor der er ansat nørder der ved hvad de laver. Så køber jeg også varen der, da de oftest også er billige.
Der er inge grund til at spørge om noget i en Fona/Merlin, da jeg aldrig har oplevet en ansat der ved mere end mig på emnet.
Måske er det lidt umoralsk, men hvis jeg skal købe en vare hvor det er rart at have set den i virkeligheden for at vurdere kvaliteten, så går jeg oftest ind i Fona/Merlins etc. og kigger på varen, hvis jeg så kan lide den - ja, så går jeg hjem og bestiller den på nettet og spare ca. 20%
Det er selvfølgelig ikke alt, og hvis jeg har brug for hjælp i butikken (hvilket jeg ikke har så tit), så går jeg ned i små computerbutikker hvor der er ansat nørder der ved hvad de laver. Så køber jeg også varen der, da de oftest også er billige.
Der er inge grund til at spørge om noget i en Fona/Merlin, da jeg aldrig har oplevet en ansat der ved mere end mig på emnet.
#17 T-L-G
Jeg talte aldeles ikke om Fona og Merlin.... Hehe
Radioforretninger har intet at gøre med at sælge computere!... :(
De gode computerbutikker findes, ligesom der findes gode radiobutikker (Her taler jeg så sjovt nok heller ikke om dem... :D). Prisen i min verden er blot et af bedømmelseskriterierne, når jeg afgører hvor jeg vil handle. Og det er så absolut ikke det vigtigste kriterie. Men det behøver naturligvis ikke være det dyreste sted heller... ;)
Jeg talte aldeles ikke om Fona og Merlin.... Hehe
Radioforretninger har intet at gøre med at sælge computere!... :(
De gode computerbutikker findes, ligesom der findes gode radiobutikker (Her taler jeg så sjovt nok heller ikke om dem... :D). Prisen i min verden er blot et af bedømmelseskriterierne, når jeg afgører hvor jeg vil handle. Og det er så absolut ikke det vigtigste kriterie. Men det behøver naturligvis ikke være det dyreste sted heller... ;)
Jeg køber altid hardware online. Her i Aalborg er der ingen billige computerbutikker - oftest er der mange hundrede kroner at spare ved at købe online. Jeg har ikke noget imod at betale for service, men jeg syntes sku det er meget lettere at side der hjemme stille og roligt at bestille. Der er også meget større udvalg på nettet.
#9
Jeg har erfaret at det kommer langt mere an på hvilken butik du handler med end om butikken er internetbaseret eller ej.
Nu er det ikke for at hænge nogen ud, men m.h.t. internetbutikker har jeg oplevet lige fra "Multimedia-Experten A/S" der uden varsel krævede at jeg betalte dobbelt porto fordi de pludselig fik lyst til at sende min ordre i to dele (jeg nægtede selvfølgelig at modtage pakkerne, hvilket betyder at jeg ikke kan handle der igen før jeg betaler hvad jeg skylder! uh-ha!), til et HDD jeg købte hos ITbutikken.dk hvor de sendte mig en email lidt før garantien udløb og mindede mig om at det var sidste frist hvis der var fejl eller mangler. Jeg må sige at jeg blev positivt overrasket :-)
Ud over dette har jeg haft stort set lige så blandede oplevelser med hardwareindkøb i almindelige butikker.
Tjaaa... Du får nu ikke helt samme service hvis du køber din nye bærbare computere fra den billigeste butik på Internettet..
Her tænker jeg i forhold til et normalt fornuftigt firma som ligger nede i centrum..
Jeg har erfaret at det kommer langt mere an på hvilken butik du handler med end om butikken er internetbaseret eller ej.
Nu er det ikke for at hænge nogen ud, men m.h.t. internetbutikker har jeg oplevet lige fra "Multimedia-Experten A/S" der uden varsel krævede at jeg betalte dobbelt porto fordi de pludselig fik lyst til at sende min ordre i to dele (jeg nægtede selvfølgelig at modtage pakkerne, hvilket betyder at jeg ikke kan handle der igen før jeg betaler hvad jeg skylder! uh-ha!), til et HDD jeg købte hos ITbutikken.dk hvor de sendte mig en email lidt før garantien udløb og mindede mig om at det var sidste frist hvis der var fejl eller mangler. Jeg må sige at jeg blev positivt overrasket :-)
Ud over dette har jeg haft stort set lige så blandede oplevelser med hardwareindkøb i almindelige butikker.
mit visa er helt gratis at eje hos sparekassen himmerland:)
Jeg køber så meget som muligt online tøj, hardware og andre nødvendige ting/unødvendige.
har aldrig oplevet dårlig service, i online netbutikker. hvorimod "fysiske" butikker, har jeg meget dårlig erfaring med. specielt FONA...
køber ikke altid steder hvor de har e-mærket, kigger i stedet på sidens design. Hvis det er lavet godt, betyder det er man tager forretning seriøst. Så tjekker jeg altid, om man kan få oplyst telefon nummer og adr. på butikken.
Jeg køber så meget som muligt online tøj, hardware og andre nødvendige ting/unødvendige.
har aldrig oplevet dårlig service, i online netbutikker. hvorimod "fysiske" butikker, har jeg meget dårlig erfaring med. specielt FONA...
køber ikke altid steder hvor de har e-mærket, kigger i stedet på sidens design. Hvis det er lavet godt, betyder det er man tager forretning seriøst. Så tjekker jeg altid, om man kan få oplyst telefon nummer og adr. på butikken.
Enhver der har prøvet at stå og vente en 1/2 time på posthuset for at få sin pakke og fået beskeden "Øhh vi kan ikke lige finde den, kan du ikke prøve i morgen" ved hvorfor der ikke bliver købt så meget på nettet!
Jeg er så heldig at bo 10min fra SHG, så jeg betaler bare på nettet, cykler ud til SHG, springer køen over ved at indtaste mit ordernummer og cykler hjem igen. Nemmere kan det fandme ikke blive.
Men jeg gad ikke handle på nettet når man ved at pakkeposten kommer mens man ikke er hjemme. Hader at man skal vente en ekstra dag for at pakken kommer til posthuset.
Men jeg gad ikke handle på nettet når man ved at pakkeposten kommer mens man ikke er hjemme. Hader at man skal vente en ekstra dag for at pakken kommer til posthuset.
Jeg handler så meget på nettet, at min post-m/k bliver træt af mig, så træt at min tidligere post-m/k stoppede med at droppe pakkesedler ind til mig, så jeg måtte gætte mig til hvornår tingene kom og så gå på posthuset, for så at blive beskyldt for at jeg selv smed sedlerne væk.
Det stoppede så efter jeg sendte en meget vrissen mail, efter lang tids dårlig behandling, til det lokale kundecenter, og pludselig forsvandt den gamle postdame fra posthuset, så jeg igen kunne blive betjent med smil på læben, i stedet for anklager om at jeg bevidst gjorde deres liv besværligt.
Hardware, software og spil til computeren bliver købt online, samt musik og film fra f.eks. cd-wow, Axel Music og ebay. Men ok, med mine indkøb af film, ville jeg ganske sikkert blive ruineret af at købe dem i de danske butikker, eller sikkert kun have en meget lille procentdel af dem jeg har i dag.
Så jeg gør ihvertfald mit til at holde statestikken i den "rigtige" ende. :)
Det stoppede så efter jeg sendte en meget vrissen mail, efter lang tids dårlig behandling, til det lokale kundecenter, og pludselig forsvandt den gamle postdame fra posthuset, så jeg igen kunne blive betjent med smil på læben, i stedet for anklager om at jeg bevidst gjorde deres liv besværligt.
Hardware, software og spil til computeren bliver købt online, samt musik og film fra f.eks. cd-wow, Axel Music og ebay. Men ok, med mine indkøb af film, ville jeg ganske sikkert blive ruineret af at købe dem i de danske butikker, eller sikkert kun have en meget lille procentdel af dem jeg har i dag.
Så jeg gør ihvertfald mit til at holde statestikken i den "rigtige" ende. :)
#29 ja ellers var der jo ikke nogen mening, i at handle over nettet. Grunden til det er billigere, er at en netbutik ikke skal bruge penge til at købe/leje et salgs lokale, de kan nøjes med et lager. De skal heller ikke have 5 forskellige ansat og sparer, på den måde lønnen der. De skal kun ha 1-2 til at gå på lager og pakke ordre.
Jeg handler normalt computerdele over nettet. Men hvis man skal bruge noget nu og her (jeg skulle have ny køling sidste fredag lige inden lan) så skal man selvfølgelig i en rigtig butik. JEg har ingen problemer med at handle i danske butikker, men er ikke så glad for de udlandske..
Mht sikkerhed så er det fint at man kan teste produktet inden køb.
Mht sikkerhed så er det fint at man kan teste produktet inden køb.
#32 der findes ingen "rigtige" computerbutikker i nærheden af mig, og dem der handler med hardware/software har ingen anelse om hvad der er inde i de pakker de sælger .. de ved ikke andet end det er det nyeste og det bedste .. >_<
Formanden for ForbrugerForum Jette W. Knudsen mener, det er en frygt, der er ubegrundet. De danske regler for netbutikker giver forbrugerne en udstrakt beskyttelse af personlige data, returret og andre basale forbrugerrettigheder.
Amen det er da den værste gang sludder jeg har hørt længe. Jeg mener forbrugerne har god grund til denne ”frygt”, når de handler over Internettet. De eneste, foruden domstolen, som kan håndhæve loven over for disse Internetbaseret butikker, er forbrugerklagenævnet. Og der er der ikke meget hjælp at komme efter. 9-12 mdr. sagsbehandlingstid er dybt go’nat. Kun ganske få kan undvære sit indkøbte produkt i så lang tid. Det ved butikkerne godt og det kan de udnytte.
Egen erfaring
Købte for et års tid siden en computer hos Internetfirmaet Midtdata.dk. En fejl opstod da jeg samlet den og for at gøre en lang historie kort, har de haft den inde 4 gange, i alt 60 døgn. Fejlen er endnu ikke blevet rettet og iflg. købeloven har jeg ret til at ophæve købet. Men det er Midtdata.dk helt kolde over for og siger ”du kan da bare køre din sag videre til forbrugerklagenævnet”. Mellem linierne står der faktisk: ”Vi kan godt tillade os at give dig det svar, selvom vi ved du har loven på din side. Vi ved også, at det kan tage op til 9-12 mdr. og vil derfor nok ikke gå videre med sagen grundet den lange sagsbehandlingstid (hvem kan undvære en pc i et helt år?). Derfor giver vi dig et tilbud og du kan selvfølgelig afvise det, MEN gør du nok ikke pga. ovennævnte”.
Midtdata.dk har endda e-mærket, hvilket skulle stille køberne endnu bedre. Men synes jeg bestemt ikke de gør. De kan jo gøre hvad der passer dem. Eneste jeg kan gøre er at gå med til deres tilbud om 5. afhjælpningsforsøg, selvom de iflg. købeloven højest har 1-2. Synes på igen måde man kan føle sig tryg når man handler på Internettet, hvilket er begrundet.
#34 synes du skal anmelde det til forbrugerklagenævnet...
har lige sendt min fona sag til forbruger klagenævnet, det betyder ikke så meget for mig, om det tager nogen måneder. grunden til at jeg har gjort det, er at jeg vil ha mine penge, som jeg har krav på. Det vigtigste for mig, er at jeg ikke vil stå og se på at de tager røven på mig, eller at de gør det på andre.
det giver vel det samme, om du står uden computer i nogen måneder, eller den er til rep. nogen måneder?
har lige sendt min fona sag til forbruger klagenævnet, det betyder ikke så meget for mig, om det tager nogen måneder. grunden til at jeg har gjort det, er at jeg vil ha mine penge, som jeg har krav på. Det vigtigste for mig, er at jeg ikke vil stå og se på at de tager røven på mig, eller at de gør det på andre.
det giver vel det samme, om du står uden computer i nogen måneder, eller den er til rep. nogen måneder?
#35
Sagsbehandlingstiden er typisk 9-12 mdr. Ikke kun et par mdr. som du hævder. Kan være det tager kortere tid, men kan også tage længere. Dvs. jeg kan risikere at stå uden min pc i over 1 år. I den tid taber den jo værdi og kan formodentlig ikke bruges til det store, hvis jeg skulle være så uheldig ikke at få medhold.
Som du nok ved går der 1-2 år før computeren er forældet til spil ;)
Sagsbehandlingstiden er typisk 9-12 mdr. Ikke kun et par mdr. som du hævder. Kan være det tager kortere tid, men kan også tage længere. Dvs. jeg kan risikere at stå uden min pc i over 1 år. I den tid taber den jo værdi og kan formodentlig ikke bruges til det store, hvis jeg skulle være så uheldig ikke at få medhold.
Som du nok ved går der 1-2 år før computeren er forældet til spil ;)
#37 nej, i den periode du har sagen kørende hos forbrugerklagenævnet, må du ikke benyttet dit produkt. Har tjekket op på det. Det virker ikke til du har sat dig ind i hvad det indebærer. Vil forslå, du går ind på www.forbrug.dk under kontakt (øverst opppe) og kontakter en jurist. Som så kan give dig korrekt info. Ved ikke hvor du har det andet fra :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.