mboost-dp1

unknown

Danske investorer svigter spil-branchen

- Via Berlingske -

Berlingske Tidende har en længere artikel om at danske IT-investorer fortrinsvis vælger at investere i vage mobile spil, istedet for i den allerede etablerede, og meget dygtige, danske spilbranche.





Gå til bund
Gravatar #1 - Skarr
5. nov. 2001 13:14

Det kan man jo kun ærgre sig over...
Gravatar #2 - Mort
5. nov. 2001 13:27
Det er fandeme synd at vi bliver nødt til at flytte til udlandet for at arbejde som spil udviklere.
Gravatar #3 - Hektor
5. nov. 2001 13:29
Jeg ved ikke helt om det er synd. På den ene side set går Danmark glip af nogle penge, på den anden side set slipper vi for at se på dit sprogmisbrug.
Gravatar #4 - cK
5. nov. 2001 13:42
Hektor.

Jeg troede ideen med internettet og dertil tilhørende hjemmesider var at man kunne connecte til det/dem fra alle lande ?

hvis du er af en anden mening eller ved noget jeg ikke ved, må du meget gerne uddybe.

Du kan selvfølgelig argumentere med at de firmaer der foreksempel kan tilbyde Mort et job, ligger i et land uden internet.. men....
Gravatar #5 - Hektor
5. nov. 2001 13:46
Pis! Havde jeg sgu glemt ... argh!
Gravatar #6 - TYBO
5. nov. 2001 13:48
Well.
Har endnu ikke set et fedt dansk spil som har succes i udlandet.
Lav nogle ordentlige produkter så kommer pengene nok.
Folk vil ikke smide penge i noget som ikke giver penge retur
Gravatar #7 - zanki
5. nov. 2001 14:03
Hvad med Hitman, det er da lidt populært, i udlandet...

ZANKI
Gravatar #8 - izmkr
5. nov. 2001 14:11
Hektor>

Hvis vi er heldige, ligger de firmaer der ansætter folk som Mort netop i den slags lande :)
Gravatar #9 - Skarr
5. nov. 2001 14:16
zanki:

IO Interactive (som lavede spillet) har haft et underskud på 2 millioner på deres årsregnskab. Hvordan det er gået til, fatter jeg ikke, but that's the facts.
Gravatar #10 - Mort
5. nov. 2001 14:44
Hektor: Hvad er det lige for et sprogmisbrug du slipper for ?
Gravatar #11 - Negeren
5. nov. 2001 14:50
At du ikke kan stave velsagtens :)
Gravatar #12 - daedalus
5. nov. 2001 14:57
Udlandet er fedt, men jeg deler jeres synspunkter omkring den danske spilindustri.
Gravatar #13 - daedalus
5. nov. 2001 14:57
Udlandet er fedt, men jeg deler jeres synspunkter omkring den danske spilindustri.
Gravatar #14 - knasknaz
5. nov. 2001 17:04
Hitman er er egentlig udemærket, underskud eller ej, og Lego har jeg heller ikke hørt noget ondt om. Men ellers står det faktisk overordentlig slemt til i den danske spilindustri, som i mange år har været plaget af dårlig ledelse, fusk og misbrug af dygtige programmørers velvilje. Hvis jeg selv var investor, ville jeg holde mig langt væk.

Det er nu ærgerligt at det er sådan, for der er bestemt potentiale i form af de mange gamle folk fra demo scenen, som har fine forudsætninger for at blive spiludviklere. Det at lave demoer ligger nemlig ikke ligger så langt fra spiludvikling generelt.
Gravatar #15 - echo^fdg
5. nov. 2001 19:43
Der er da også en god del af folkene fra demoscenen, der finder jobs i spilbranchen -- både i Danmark og udlandet. Som branchen er lige nu, vil jeg klart foretrække at arbejde i England frem for Danmark -- branchen er meget mere etableret, der er lidt bedre styr på alting, og ja, det er meget nemmere at finde penge til udvikling (er mit indtryk). Men jeg vil nu (efter at have prøvet begge dele i nogle år) mene, at der stadig er meget stor forskel på at lave demoer og spil. :)
Gravatar #16 - angelenglen
6. nov. 2001 01:37
<STRONG>Hektor</STRONG>:Kender du ikke det med at hvis man ikke har noget godt at sige skal man holde sin kæft?
Din slags sætter fandme mit pis i kog! Det mest latterlige der findes er evig og altid at skulle rette folks tastefejl... - Det er simpelthen for lavt! -Du skule skamme dig! og du er garanteret ikke meget bedere selv.
Gravatar #17 - JMP
6. nov. 2001 08:20
<STRONG>Englen:</STRONG>

Tastefejl? Dem finder man da, når man læser sit indlæg igennem, inden man sender det. I øvrigt tror jeg, Hektor hentydede til den urigtige orddeling; det hedder "spiludvikler" på dansk.
Gravatar #18 - booster
6. nov. 2001 08:42
daw rune! ;o)
du har ret i, at spiludvikling og at lave demoer ligger langt fra hinanden. dog kan man, hvis man er så heldig at blive ansat sammen med et par med-demoscenere fra samme gruppe som een selv, jo være god til at arbejde sammen på forhånd og på den måde danne et godt team. TBL (hos Digital Illusions i Sverige) er jo et godt eksempel.. ;o)

- buster
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login