mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Det ser ud til at være et interessant og originalt spil med en alternativ storyline og et potentielt fantastisk gameplay der nok skal skille sig ud af den bunke af fantasiløse pop-spil diverse store spilproducenter har malket forbrugernes pengepunge med de sidste år.
/ironi
/ironi
Hvis de (ligesom IO) kan designe et gennemført spil, med ordenlig storyline som Hitman (1) med orginalitet, og ikke overdrevent bloat-grafik, så en ikke år 2005 pc også kan trække det, kunne det da være interassant.
Det er altid rart med nytænkning, og at Danks spilindustri vokser sig størrere og størrere er godt.
Det er ligesom i film branchen, Danmark er god til ting som der skal tænkes over, hvor amrikanerne bare vil have at det hele skal explodere i et helvede af grafiske effekter.
Hitman (alle versioner) har lave systemkrav til trods for ordenlig grafik, modsat spil som DOOM 3, som går helt amok uden at gameplayet forbedre sig (bliver faktisk dårligere) siden de oprindelige versioner.
Det er altid rart med nytænkning, og at Danks spilindustri vokser sig størrere og størrere er godt.
Det er ligesom i film branchen, Danmark er god til ting som der skal tænkes over, hvor amrikanerne bare vil have at det hele skal explodere i et helvede af grafiske effekter.
Hitman (alle versioner) har lave systemkrav til trods for ordenlig grafik, modsat spil som DOOM 3, som går helt amok uden at gameplayet forbedre sig (bliver faktisk dårligere) siden de oprindelige versioner.
Fedt, det spilindustrien(og da danmark) har brug for er flere First Person Shooters, med inovative nye våben, nye localitioner og bedre grafik. Hvad med nogle spil der er baseret på film og produceret så ringe at man næsten skulle tro det var lavet af 13årige i flash?
Hvem ved, med deres 100 nye ansatte kan det være det næste spil kommer til at have en ?!?!?!?motorsav!??!?! eller en !?!?!?!?rocketlaunther!?!?!!?
Innovationen inden for spil er død. Hvordan kan nogen tro at det næsten store hit vil være rambo version 40 NU MED ET NYT VÅBEN OG REALISTISK KETCHUP!!?
Halflife og Halo slog igennem fordi de bragte noget nyt på banen. Det kan virkeligt ikke betale sig at ofre 50mio på at udvikle et nyt grafiksystem og fysiksystem som så kan bruges i et enkelt FPS som sikkert forsvinder i mændgerne.
Hvem ved, med deres 100 nye ansatte kan det være det næste spil kommer til at have en ?!?!?!?motorsav!??!?! eller en !?!?!?!?rocketlaunther!?!?!!?
Innovationen inden for spil er død. Hvordan kan nogen tro at det næsten store hit vil være rambo version 40 NU MED ET NYT VÅBEN OG REALISTISK KETCHUP!!?
Halflife og Halo slog igennem fordi de bragte noget nyt på banen. Det kan virkeligt ikke betale sig at ofre 50mio på at udvikle et nyt grafiksystem og fysiksystem som så kan bruges i et enkelt FPS som sikkert forsvinder i mændgerne.
#6 Tror nu sagtens der findes udviklere derude der har nogle fantastiske spil ideer, men spilindustrien har bare ikke "råd" til at have en lidt lavere overskud end det sædvanlige 999mia når udvikler nye spil, så de holder sig til det der sælger (præcis som musik- og filmindustrien).
Endnu værre bliver det så når firmaer som EA opkøber alle de små spilfirmaer der netop tør at lave den slags og derefter malker deres ideer fuldstændig samt standser al fremtidig udvikling af alternative spil.
edit: og så optimer dog for helvede de spil der laves idag så os med almindelig tilgængeligt hardware også har en chance for at køre det.
Endnu værre bliver det så når firmaer som EA opkøber alle de små spilfirmaer der netop tør at lave den slags og derefter malker deres ideer fuldstændig samt standser al fremtidig udvikling af alternative spil.
edit: og så optimer dog for helvede de spil der laves idag så os med almindelig tilgængeligt hardware også har en chance for at køre det.
Total Overdose er så vidt jeg ved kun til PS2... Bare så folk ikke sidder og venter på det til PC.
Det med innovation er en død sild i toppen af spilbranchen. Næsten alle de store titler er små-justeringer af tidligere hit. Ingen satser mange mange millioner på noget der måske ikke sælger. Markedet er så stort i dag, at der lige så godt kan satses på det sikre.
Innovative spil findes, men så skal man mere kigge mod de små uafhængige spiludviklere. Her er et godt sted at starte: http://www.gametunnel.com/html/index.php
Det med innovation er en død sild i toppen af spilbranchen. Næsten alle de store titler er små-justeringer af tidligere hit. Ingen satser mange mange millioner på noget der måske ikke sælger. Markedet er så stort i dag, at der lige så godt kan satses på det sikre.
Innovative spil findes, men så skal man mere kigge mod de små uafhængige spiludviklere. Her er et godt sted at starte: http://www.gametunnel.com/html/index.php
Det jeg har set fra TO var faktisk meget fedt. Tror jeg kunne finde på at spille det, på trods af at den genre overhovedet ikke er mig.
Meget off topic:
Nogen der har navnet på det firma de tidligere folk fra Blizzard stiftede? (Tænker her på det team bag diablo serien)
Meget off topic:
Nogen der har navnet på det firma de tidligere folk fra Blizzard stiftede? (Tænker her på det team bag diablo serien)
Hvis man ikke gider vente, så er der jo GTA: San Andreas. Det er samme genre, og findes til både PC, PS2 og Xbox.
#10
her burde det så være sådan at samme genre != samme spil... desværre peger min pointe i mit andet indlæg i modsat retning..
her burde det så være sådan at samme genre != samme spil... desværre peger min pointe i mit andet indlæg i modsat retning..
#2 'Fedt, endnu et "lad os dræbe alt der rører sig" spil 8~|'
#6 'Fedt, det spilindustrien(og da danmark) har brug for er flere First Person Shooters'
hvis det er kvalitetsspil som er ordenligt udfoert, god historie og laekkert gameplay, saa helt sikkert. pas paa ikke at sammenligne de ligegyldige spil, med dem som rent faktisk er vel produceret. for dem er der altid plads til, selvom de ikke bringer noget nyt eller inovation.
#3 'et interessant og originalt spil med en alternativ storyline og et potentielt fantastisk gameplay der nok skal skille sig ud af den bunke af fantasiløse pop-spil'
man skulle tro at du havde spillet en demo. spillet passer meget godt til sit navn, og der er base for et ganske underholdende spil. forestil dig en mellemting mellem duke nukem, serious sam og gta. hvis det lykkedes for dem at faa humoeren til at fungere, skal det nok saelge fint.
#8 'Total Overdose er så vidt jeg ved kun til PS2'
og xbox og pc. ps2 er target platformen dog, og ikke underligt naar det er her 80 procent af det potientielle salg ligger.
---
jeg haaber at overdose bliver et hit. danmark har brug for at deadline vokser, saa det hele ikke ligger paa io. mottes bud paa vaekst, virker dog noget voldsomt. at integrere 100 mand i et saa lille firma over bare to aar, bliver svaert. derudover er det lidt svaert at se hvor den kvalificerede arbejdskraft skal komme fra.
/daniel
Vis der er nogle der kigger efter nye og inovative spil så tag da lige et kig på http://en.wikipedia.org/wiki/Spore_%28game%29
eller den official site http://spore.ea.com/
eller den official site http://spore.ea.com/
"14 Interressant, EA plejer ellers at være et fy-ord når det kommer til innovative spil, men det så faktisk originalt ud...
Efter at have kigget på de nævnte links (fora, video, billeder, reviewa), så må jeg sige, at det er et spil jeg ser meget frem til!
Det ser simpelthen så spændende og inovativt ud, at det ikke kan blive andet end godt. Og når man ligefrem kan se de fleste af principerne blive præsenteret i en demo af spillet (man ser demoen på video), så kan der jo kun være tale om et spil, der nok skal blive til noget.
Læste desuden, at europæiske demo-grupper skulle være med til at udvikle grafikken til spillet - netop for at pressen størrelsen ned til det minimale.
Som en lille followup til #17, så nævner Will Wright i en video, at han netop ikke ser det som den bedste idé, at lade designere lave alle textures, bare for at de skal være fancy og individuelle. Han ser hellere, at kræfterne bliver sat ind andre steder, da designere/grafikkere er dyre i drift og han vil hellere bruge de samme resourcer på at udvikle spillets features og gameplay.
Alt i alt et meget interessant projekt. Jeg glæder mig :)
Det ser simpelthen så spændende og inovativt ud, at det ikke kan blive andet end godt. Og når man ligefrem kan se de fleste af principerne blive præsenteret i en demo af spillet (man ser demoen på video), så kan der jo kun være tale om et spil, der nok skal blive til noget.
Læste desuden, at europæiske demo-grupper skulle være med til at udvikle grafikken til spillet - netop for at pressen størrelsen ned til det minimale.
Som en lille followup til #17, så nævner Will Wright i en video, at han netop ikke ser det som den bedste idé, at lade designere lave alle textures, bare for at de skal være fancy og individuelle. Han ser hellere, at kræfterne bliver sat ind andre steder, da designere/grafikkere er dyre i drift og han vil hellere bruge de samme resourcer på at udvikle spillets features og gameplay.
Alt i alt et meget interessant projekt. Jeg glæder mig :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.