mboost-dp1

TradeShift
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Helt enig, BruceLeeglad. Det er jo skidesmart!
Problemet opstår vel blot i det øjeblik at jeg som iværksætter siger "Det vil jeg gerne bruge..." og så sender regninger afsted til firmaer som IKKE bruger det.
Og efter at have kigget på deres hjemmeside synes jeg desværre ikke det er tydeligt hvordan det virker.
Jeg forestiller mig at man stadig kan udfylde et firma, og trykke "Send" og så får de blot en e-mail med det hele inkl. "Pay now" knappen. Men ja, glæder mig da til at se mere på det. Det er jo Paypal og invoice alt i ét!
Og så håber jeg de har lavet noget smart eksportering af en art, så jeg kan fylde alle de betalte direkte i min C5.
Problemet opstår vel blot i det øjeblik at jeg som iværksætter siger "Det vil jeg gerne bruge..." og så sender regninger afsted til firmaer som IKKE bruger det.
Og efter at have kigget på deres hjemmeside synes jeg desværre ikke det er tydeligt hvordan det virker.
Jeg forestiller mig at man stadig kan udfylde et firma, og trykke "Send" og så får de blot en e-mail med det hele inkl. "Pay now" knappen. Men ja, glæder mig da til at se mere på det. Det er jo Paypal og invoice alt i ét!
Og så håber jeg de har lavet noget smart eksportering af en art, så jeg kan fylde alle de betalte direkte i min C5.
Ja det lyder smart, men det kræver jo at modtageren er sat op til samme system (i en eller anden udstrækning).
Vi har ca. 7000 kunder hvoraf langt hovedparten er private, og mange vælger stadig girokort eller telefonisk ordreafgivelse fremfor simpel dankortsbetaling. Lige meget hvor stjerneenkelt systemet bliver, så kan jeg ikke forestille mig at en virksomhed som vores får brug for det.
B2B ja måske i den vestlige verden, men folk i østen (Kina specifikt) har dælme en anden tilgang til faktura og betaling end os. Eller måske vi bare er "heldige" heh.
Vi har ca. 7000 kunder hvoraf langt hovedparten er private, og mange vælger stadig girokort eller telefonisk ordreafgivelse fremfor simpel dankortsbetaling. Lige meget hvor stjerneenkelt systemet bliver, så kan jeg ikke forestille mig at en virksomhed som vores får brug for det.
B2B ja måske i den vestlige verden, men folk i østen (Kina specifikt) har dælme en anden tilgang til faktura og betaling end os. Eller måske vi bare er "heldige" heh.
Nu ikke for sådan at ødelægge "shiftet" for nogle...
Det har vi jo allerede i Danmark det der... godt nok på sådan en måde man kun kan sende til danske kunder eller kunder der er registeret i Danmark...
Men vi har det altså... Det hedder VANS...
Og der er masser af udbydere der tilbyder at man kan indtaste og sende fakturaer til andre virksomheder - så længe de også er registeret som kunde hos en VANS operatør... (Hvilket det her ikke ændre meget på - man skal stadig være kunde)
Til det offentlige som efter lov 1203 (med effekt fra 1/1 07) udelukkende kan modtage elektroniske fakturaer er det oven i købet gratis...
https://www.virk.dk/myndigheder/itst/nemhandel_fak...
Oven i købet så ser jeg det her som mindre smart end det system der eksisterer idag...
For idag er genereringen af e-faktura integreret direkte i de fleste firmaers ERP system... Og modtagelsen er det samme...
Her skal du ind og indtaste det på nettet...
Det format vi benytter i Danmark til det offentlige hedder OIOXML og i 2011 bliver der implementeret et nyt - OIOUBL... Og det er der rigtigt rigtigt mange firmaer der idag benytter til at udveksle med hinanden...
Men det er sjovt at IT- og Telestyrelsen netop har været blandet utroligt meget ind i det her i Danmark i forhold til modtagelse i det offentlige... Og det er derfra de åbenbart er brudt ud...
Så det der med det er HELT NYT - aaaaaarh! aaaaarh... Rolig nu!
Det har vi jo allerede i Danmark det der... godt nok på sådan en måde man kun kan sende til danske kunder eller kunder der er registeret i Danmark...
Men vi har det altså... Det hedder VANS...
Og der er masser af udbydere der tilbyder at man kan indtaste og sende fakturaer til andre virksomheder - så længe de også er registeret som kunde hos en VANS operatør... (Hvilket det her ikke ændre meget på - man skal stadig være kunde)
Til det offentlige som efter lov 1203 (med effekt fra 1/1 07) udelukkende kan modtage elektroniske fakturaer er det oven i købet gratis...
https://www.virk.dk/myndigheder/itst/nemhandel_fak...
Oven i købet så ser jeg det her som mindre smart end det system der eksisterer idag...
For idag er genereringen af e-faktura integreret direkte i de fleste firmaers ERP system... Og modtagelsen er det samme...
Her skal du ind og indtaste det på nettet...
Det format vi benytter i Danmark til det offentlige hedder OIOXML og i 2011 bliver der implementeret et nyt - OIOUBL... Og det er der rigtigt rigtigt mange firmaer der idag benytter til at udveksle med hinanden...
Men det er sjovt at IT- og Telestyrelsen netop har været blandet utroligt meget ind i det her i Danmark i forhold til modtagelse i det offentlige... Og det er derfra de åbenbart er brudt ud...
Så det der med det er HELT NYT - aaaaaarh! aaaaarh... Rolig nu!
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.