mboost-dp1

unknown

Dansk firma opfinder ny kopibeskyttelse

- Via TV 2 -

Det danske firma ProSafe A/S har udviklet et system, der næsten vil gøre det umuligt at kopiere musik leveret via dette. Systemet består i at brugeren downloader et gratis program, som pladeselskaberne har lagt ud, hvorefter at de så får adgang til musikken. Det eneste problem vil så være, at undgå de programmer der optager al lyd der går igennem lydkortet, og skriver det til en wave-fil.





Gå til bund
Gravatar #1 - Coma
27. jan. 2002 19:57
Hvornår giver de op ?
Gravatar #2 - Chronus
27. jan. 2002 20:03
Det kommer da aldrig til at holde. Folk vil da ikke købe CD'er de kun kan afspille på computeren?
Gravatar #3 - KillerViruz
27. jan. 2002 20:05
Hehe... "En mindre revulotion" ;o)
Tag jer sammen...
Den form for kopibeskyttelse er ingen nyhed...
Den har eksisteret i lang tid.
Det er jo selv samme teknik der gør at du ikke kan gemme real audio streams på din HD...
Derudover kan de jo ikke lave noget system der modvirker at man kan have et audio program kørende i baggrunden der optager alt hvad der sker på lydkortets audio-out del...

Jeg tror ProSafe har sovet lidt i timen ;o)
Gravatar #4 - Kram
27. jan. 2002 20:06
La la la ? ..
Gravatar #5 - FISKER_Q|roxor
27. jan. 2002 20:06
LIDT?!
Gravatar #6 - FISKER_Q|roxor
27. jan. 2002 20:07
Kram din lujah :D
Gravatar #7 - Pernicious
27. jan. 2002 20:27
De har da vist ikke hørt om Total Recorder, eller andre lign. programmer! oh well, det gør de jo nok :)
Gravatar #8 - macaw er dum
27. jan. 2002 21:20
det lyder som en platfidus det firma vil pådutte nogen stakkels elektronik producenter (evt. cd-forhandlere).
Gravatar #9 - Praetorian
27. jan. 2002 21:25
kan kun give jer ret, hvad forhindrer os i at gemme streamen vha et af disse programmer der eksisterer der er i stnd ti lat "grappe" stream, elelr for den sags skyld i at køre et audio optager program i baggrunden
Gravatar #10 - mazzoo
27. jan. 2002 21:29
Nu har vi lavet kopi beskyttelsen der VIRKER !
hvorffor ?
Ehhh Det gør den bare ! d:-) 100% Hacker proof !!

<STRONG>-maZZoo</STRONG>
Gravatar #11 - GurliGebis
27. jan. 2002 21:42
Ok, så siger vi at den ikke kan kopieres, og kun kan spilles på en pc (som om :-), men mon softwaren bliver lavet til andet end Windows?
NOPE (tror jeg nok)
Gravatar #12 - Yasw
27. jan. 2002 21:48
Jeg gider sq da ik at bruge penge på CDer, jeg kun kan høre på puteren. Det taber de da penge på.
Gravatar #13 - Piece
27. jan. 2002 22:17
Praetorian, nogen burde køre en hektor på dit #9 indlæg :-)

Det lyder da for simpelt, folk MÅ da tænke længere end som sådan.
Gravatar #14 - Piece
27. jan. 2002 22:22
Så vidt jeg forstår, er det primært til at beskytte downloadet musik mod at blive kopieret, korrekt ?

Så argumenterne med cd'erne vel også ubrugelige, desuden ville det jo være fjollet at lave et produkt der ikke er noget kundegrundlag for.
Gravatar #15 - SaD
27. jan. 2002 23:03
Ja, argumentet med CD´erne er lidt ligegyldigt, men stadigvæk: Det er simpelthen en ordentlig omgang bluff fra ProSafe´s side det her.
Hvis mit lydkort afspiller lyd; kan jeg optage det (og dermed har jeg "hax0red" deres "kopi-beskyttelse) - den er ikke længere.

/SaD

<STRONG>Jeg har forøvrigt sendt dem følgende brev: :()</STRONG>

"Hejsa,Jeg har et grundlæggende spørgsmål til jeres såkaldte kopierings-beskyttelses system: Hvad er det lige der forhindrer en bruger/lytter i digitalt at optage de signaler der bliver processeret på lydkortet? Jeg har for eksempel optisk udgang på mit eksterne lydkort - og det skulle derfor tage mig lige nøjagtig 10 sekunder at rigge en minidisc til den, og voila; jeg har "brudt" jeres "kopi-beskyttelse"? Det kan gøres meget simplere; mulighederne er adskillige; og indebærer på ingen måde eks. at skulle "hacke" noget som helst. Det er simpel optagelse...Jeg spørger af ren og skær interesse, da jeg i mine studier beskæftiger mig med blandt andet DRM. Jeg er meget spændt på at høre hvad I skulle kunne have gjort, der gør at lyd ikke længere afspilles af lydkortet..."
Gravatar #16 - FreakCERS
27. jan. 2002 23:23
glæder mig til at se deres svar...
Gravatar #17 - DUdsen
27. jan. 2002 23:34
Gad vide hvor lenge at hin program er taget ibrug, at der et program at finde på det store stygge net, der er i stand til dette, at omgøre funktionen der ikke mugligør dette at kopiere en trille.
Nu er det bare at finde en bookmaker god og håbe at guld er at vinde.
Gravatar #18 - annoia
28. jan. 2002 01:44
Hektor - Go get #17! Du har min tilladelse!

DUdsen - HVA??!?!

// annoia
Gravatar #19 - Hektor
28. jan. 2002 02:00
#17 DUdsen:
Jeg _tror_, der skal stå som følger (der tages forbehold for gætværk):
"Gad vide hvor længe efter, at hin program er taget i brug, at der et program at finde på det store stygge net, der er i stand til at omgå funktionen, der ikke muliggør dette: At kopiere en trille.
Nu er det bare om at finde,
en bookmaker god og håbe
at guld er at vinde."

(De sidste tre linjer skal sikkert være et lille rim.)
Gravatar #20 - Coma
28. jan. 2002 05:48
jeg tror mere det er et newbie selvskab der har lavet en slags streaming napster, og nu ønsker opmærksomhed og sender så deres vilde nyhed til tv2....
Gravatar #21 - Disky
28. jan. 2002 06:15
Sad:

Post venligst deres svar hvis de altså svarer.
Gravatar #22 - Beastie
28. jan. 2002 06:48
Kan musikken afspilles - så kan den også kopieres ! Giv op, i kommer aldrig til at lave en ordentlig kopibeskyttelse...
Gravatar #23 - atrox
28. jan. 2002 06:48
For at opsumere, så er det ligegyldigt, hvilken slags kopi-beskyttelse producenterne putter på deres CD'er... de kan ALTID brydes! Nogen få mennesker må jo sidde og udtænke de her programmer, og der findes tonsvis af "hackere/crackere" der er mange gange dygtigere end de er. Derfor er det <STRONG>umuligt </STRONG>at lave<STRONG> </STRONG>en ordentlig kopi-beskyttelse.
Gravatar #24 - Dizz
28. jan. 2002 07:29
*gg* bring em om, de skal nok blive hacket....
Gravatar #25 - knasknaz
28. jan. 2002 08:36
SaD: God mail. Post gerne svaret! ;-)
Jeg ville også have ret let ved at lave digitale kopier af ALT der kommer ud af mit lydkort.
Gravatar #26 - Pong
28. jan. 2002 09:33
Hvad er det lige der forhindrer mig i at installere et andet p2p program ? :)
Gravatar #27 - plaf
28. jan. 2002 09:45
...hvilket jo så vil sige at den form for beskyttelse er komplet værdiløs. siden total recorder og lignende programmer er kommet, kan man rippe alt hvad ens computer kan afspille.
Gravatar #28 - C#
28. jan. 2002 10:19
Skal det firma kræve jeg bruger deres program til at afspille musikken eller det skal køre i bg'en nix du, tror jeg ikke de skal regne med, det program kunne jo være et potentielt spyware prog.

Så kan ikke rigtigt se hvilket marked de prøver at dække
Gravatar #29 - Coma
28. jan. 2002 12:27
ideen er nok at plade selvskaberne sætter en slags server op, som deler den musik de vil have delt..

så instalere brugerne en klient og får så lov at streame det, hvor det vel på en elle rnaden måde bliver vertificeret til at man gerne må høre det eller sådan

Men hvordan fanden har de tænk sig at gøre så man ikke bare optager out puttet fra ens lydkort.........

måske ved at tage lydkortet fra os?
Gravatar #30 - kagen
28. jan. 2002 12:50
Spyware eller ej... Komplet værdiløst eller ej... Der findes masser af folk som er dumme nok til at tro på det og bruge det...

Hvem her ville ikke gribe chancen for at score et par milllioner på sådan et system hvis den bød sig?
Gravatar #31 - Piece
28. jan. 2002 13:03
Rim og remser LOL der bliver nok ekspanderet på newz.dk

Vertificeret ?? inficeret

aaah verificeret :-)
Gravatar #32 - fzkuno
28. jan. 2002 17:57
Faktisk så kunne man godt lave et system som forhindrede at man kunne afspille og så optage vha. lydkortet.
F.eks. bare lave et program med indbygget optager, der så på den måde optog de optagerressourcer som der er på fullduplex lydkort..
Nu er jeg ikke så teknisk snild til det, og jeg har heller ikke haft et full duplex lydkort i over et halvt år, men jeg har en idé om at det ville stoppe for optageevnen.
Problemet ville så være at det nye musik ikke kan afspilles på ældre half duplex lydkort.
Anyways.. Fatter firmaet ikke at de kan spytte nok så mange formater og kryptere dem så de kun kan afspilles af folk med ejerens DNA, som de vil.
Så længe vi har Mp3 og lignende, så vil vi jo bare bruge det istedet for.
Gravatar #33 - dexter
28. jan. 2002 19:39
#32
hvad så med 2 lydkort? eller måske bare 2 maskiner?

altså, det eneste de kan gøre er at gøre det sværere at kopiere musikken, men derved får det jo bare folk til at bruge p2p og hente musikken for så vidt jeg ved er det 100% lovligt da man jo selv har købt musikken.......

btw ret selv stavefejl og indsæt tegn :)
Gravatar #34 - SaD
28. jan. 2002 21:30
<STRONG>Fzkuno:</STRONG>

"Faktisk så kunne man godt lave et system som forhindrede at man kunne afspille og så optage vha. lydkortet.
F.eks. bare lave et program med indbygget optager, der så på den måde optog de optagerressourcer som der er på fullduplex lydkort."

God idé, men...ehrm - Hvor er det lige jeg sætter mine højttalere til henne? Pointen er: Hvis det siger noget, kan jeg altid, på den ene eller anden måde, optage det.

PS: jeg har sørme ikke hørt noget fra dem endnu :)

/SaD
Gravatar #35 - Miwer
29. jan. 2002 03:38
#2 (Chronus)
#12 (Yasw)

Det kunne være I skulle tage og læse nyheden ordentligt igennem, inden I kommenterer. Der bliver ikke nævnt "CD" eller kopiering/afspilning af disse nogle steder.

... dermed ikke sagt, at jeg IKKE er enig med jer ... for jeg ER enig med jer... godt så... nå... hejhej ;)

/Miwer
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login