mboost-dp1

SXC - costi
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
#1: Det ligger i Amazons sky, så de har ikke nogen "server" :). Skyen er desuden ret skalerbar. Umiddelbart vil jeg tro at kø systemet ikke tager nær så mange ressourcer som den side man gerne vil beskytte - Den skal jo kun tage overhead, så det bliver ikke et problem :).
Edit: #2 var lige 10 sek hurtigere :)
Edit: #2 var lige 10 sek hurtigere :)
Scapegoat (4) skrev:Kommer dagen hvor alle danskere kan bestille via BILLETnet og checke skat på skat.dk samtidig? Jeg har svært ved at tro det, men ikke nogen helt useless service!
Da skat lagde årsopgørelsen for 2009 her i år, var det vidst omkring 40 pct. af alle relevante danskere der prøvede at komme ind på skats hjemmeside..
Er ikke sikker på folk gider at sidde i kø for at svare på næste spørgsmål i en eksamen :)f-style (6) skrev:Mon Cowi (hint firma bag online-eksamens fiaskoen) ville gøre brug af sådan en service. Det kan måske tænkes at netop Cowi kunne se god nytte af en sådan teknologi for at serverne ikke bryder ned.
f-style (6) skrev:Mon Cowi (hint firma bag online-eksamens fiaskoen) ville gøre brug af sådan en service. Det kan måske tænkes at netop Cowi kunne se god nytte af en sådan teknologi for at serverne ikke bryder ned.
Eksamen starter nu.
1 time senere.
Eksamen slutter nu!.
Så skriger alle de stakkels elever. "JAMMEN VI ER STADIG I KØØØØ!"
#0 & #6
FOR FUCK SAKE...
Skat, BilletNet og Cowi's eksamener skal ikke benytte Queue-IT...
de skal hostes i skyen !
det giver jo ingen mening at sætte studerende i kø når eksamenen starter klokken 13 - medmindre eleverne begynder at loade eksamnen klokken 12:30... hvilket igen ikke giver mening, idet der kan opstå snyd...
man skal holde tungen lige i munden med sådanne løsninger for 100.000 brugere !
FOR FUCK SAKE...
Skat, BilletNet og Cowi's eksamener skal ikke benytte Queue-IT...
de skal hostes i skyen !
det giver jo ingen mening at sætte studerende i kø når eksamenen starter klokken 13 - medmindre eleverne begynder at loade eksamnen klokken 12:30... hvilket igen ikke giver mening, idet der kan opstå snyd...
man skal holde tungen lige i munden med sådanne løsninger for 100.000 brugere !
Lyder faktisk som en god idé, så længe at folk ikke bare hopper hen til den side ville ramme før igen.
Plus hvis den server går ned, så kan den vel ikke finde ud af at stille en i kø i skyen?
eller går kaldet igennem Skyen først (hvilket jo nok ville være det bedste)?
Plus hvis den server går ned, så kan den vel ikke finde ud af at stille en i kø i skyen?
eller går kaldet igennem Skyen først (hvilket jo nok ville være det bedste)?
Som #11 siger giver het ingen mening med et kø system. Man står i kø i bilka, ikke på nettet. Og som han siger er løsningen også at lægge de benyttede services direkte i "skyen". Der er ikke nogen der siger at man skulle bruge Google eller Amazon's løsning. Man kunne forstille sig en national "sky" til alt offentligt. Der er heller ikke nogen idé i at alle styrelser, skoler og andre institutter og institutioner har deres egen server. Læg en sky, der giver ressourcer til dem der har brug før det, og resten til forskerne :D
Lyder lidt som en lappe-løsning.
Hvorfor ikke tage problemet ved roden, og få det rettet ordentligt.
Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor sites som BilletNet og Skat.dk ikke i forvejen er hostet i skyen.
Ja, det ville kræve nogle udviklings-timer, men jeg kan garantere, at det hurtigt ville tjene sig ind i de omkostninger, som de sparer på deres nuværende servere og administratorer.
Hvorfor ikke tage problemet ved roden, og få det rettet ordentligt.
Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor sites som BilletNet og Skat.dk ikke i forvejen er hostet i skyen.
Ja, det ville kræve nogle udviklings-timer, men jeg kan garantere, at det hurtigt ville tjene sig ind i de omkostninger, som de sparer på deres nuværende servere og administratorer.
Wuziwug og Buchi, vil skyde på at det vil koste et par mia at lægge skats systemer ud i en sky, og sikre dataen m.m.
Store offentlige IT projekter er ikke noget man gør, og ja, det er en lappeløsning, men det er en der virker og den er billigere at bruge, end at udvikle og hoste noget selv :)
Store offentlige IT projekter er ikke noget man gør, og ja, det er en lappeløsning, men det er en der virker og den er billigere at bruge, end at udvikle og hoste noget selv :)
@19
Det lyder som en genial ide, og må lige være en opgave for Cowi.....
(Warning, sarcasme may appear)
Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor sites som BilletNet og Skat.dk ikke i forvejen er hostet i skyen.
Ja, det ville kræve nogle udviklings-timer, men jeg kan garantere, at det hurtigt ville tjene sig ind i de omkostninger, som de sparer på deres nuværende servere og administratorer.
Det lyder som en genial ide, og må lige være en opgave for Cowi.....
(Warning, sarcasme may appear)
wuziwug (19) skrev:Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor sites som BilletNet og Skat.dk ikke i forvejen er hostet i skyen.
Jeg tror #9 svarede godt på det.
Spand (9) skrev:#8
Sikkerhed af dine data. Du må f.eks. ikke behandle kreditkort oplysninger på en amazon instans.
Og når vi end ikke må modtage en SMS med at vi skal til tandlæge, så kommer det her nok også til at give problemer.
Syntes det er en god løsning for de sider der kræver noget sikkerhed. Og for f.eks. Skat er det 1-2dage om året det er et problem, og så er det da fint de kan holde serverne oppe på denne måde. Og folk evt. kan se hvor lang køen er, før det bliver deres tur.
Det burde derudover ikke være nødvendig at alle folk skal se deres opgørelse på frigivelsesdagen. Har de brug for det, burde de få styr på deres økonomi i stedet.
For billetnet er det sikkert og kun få dage om året det er et problem. Og kunne tage denne løsning i stedet for at bruge enorme summer af penge på 'kræfter' der 95% af tiden ikke bliver brugt, syntes jeg bestemt er smart.
Skal billetnet bruge 5 mill ekstra om året på servere, så er det kun billetprisen de udgifter kan ligges over på... Så vil jeg hellere vente 10min foran computeren med en kop kaffe, og vente til det er min tur. Der er jo ikke nogen der hopper foran i køen på denne måde.
Hyhan skrev:Skal billetnet bruge 5 mill ekstra om året på servere, så er det kun billetprisen de udgifter kan ligges over på... Så vil jeg hellere vente 10min foran computeren med en kop kaffe, og vente til det er min tur. Der er jo ikke nogen der hopper foran i køen på denne måde
Det er jo lige præcis derfor man skal bruge skyen. Man kunne sagtens lave en offentlig administreret sky, hvor sikkerhed er i højsædet.
Der er som du siger ikke nogen grund til at have en masse serverkraft som ikke bliver brugt. Men som det er nu er der også en masse serverkraft som ikke bruges, fordi man har middelmådige servere.
Slå alle de middelmådige servere sammen til et cloudesystem, og lad forskerne bruge det om natten. Voila, alle er glade, og alle kan få deres selvangivelse/billet lynhurtigt uanset presset.
ehh Hallo ???
Hvorfor har folk nu fået den opfattelse af at skyen skal holde på ens personlige data. Som jeg læser det styrer Fourkant's software tilgangen til den gældende server.
Det er sku da det sammen som når man ringer til lægen:
Linien er optaget og du bliver nu stillet i kø på vores sky ........
Du er nu i kø som nummer 34 på skyen vent venligst .......
Hvor du så til sidst ryger igennem skyen til lægen og udveksler informationer ik ?!?!
Hvorfor har folk nu fået den opfattelse af at skyen skal holde på ens personlige data. Som jeg læser det styrer Fourkant's software tilgangen til den gældende server.
Det er sku da det sammen som når man ringer til lægen:
Linien er optaget og du bliver nu stillet i kø på vores sky ........
Du er nu i kø som nummer 34 på skyen vent venligst .......
Hvor du så til sidst ryger igennem skyen til lægen og udveksler informationer ik ?!?!
done (25) skrev:ehh Hallo ???
Hvorfor har folk nu fået den opfattelse af at skyen skal holde på ens personlige data. Som jeg læser det styrer Fourkant's software tilgangen til den gældende server.
Det er sku da det sammen som når man ringer til lægen:
Linien er optaget og du bliver nu stillet i kø på vores sky ........
Du er nu i kø som nummer 34 på skyen vent venligst .......
Hvor du så til sidst ryger igennem skyen til lægen og udveksler informationer ik ?!?!
Præcis, men der er jo rigtig mange her i tråden der mener HELE system skal i skyen, hvilket vi er nogen der mener er en dårlig ide!
EEH HALLO? Selv!
oxxy (26) skrev:Præcis, men der er jo rigtig mange her i tråden der mener HELE system skal i skyen, hvilket vi er nogen der mener er en dårlig ide!
Hvorfor egentlig? Pga persondata? Skyen skulle jo være hostet af det offentlige selv, ikke Amazon eller Google (man lægger ikke den slags info i udlandet eller private hænder)
lorric (27) skrev:Hvorfor egentlig? Pga persondata? Skyen skulle jo være hostet af det offentlige selv, ikke Amazon eller Google (man lægger ikke den slags info i udlandet eller private hænder)
Se en offentlig "sky" til hosting af ALT offentligt lige fra skat til kommunehjemmesider og infosider til daginstitutioner etc etc vil være en fin ide. Jeg tør bare ikke tænke på et offentligt IT projekt af den størrelsesorden >_<. Men det er klart at det på papiret ville være uendelig meget mere smart med EN ordenlig administreret IT løsning end en masse små servere rundt omkring.
Men den løsning var nu ikke det jeg fik ud af de tidligire skyforslag her i tråden, der har jeg i hvertfald læst at man bare skulle smide det i eksisterende skysystemer og det kunne ikke gå hurtigt nok.
Invitation
Det er dejligt at se den store interesse der for vores http://Queue-it.net løsning. Det ser dog også ud til, at der er lidt forvirring omkring visse aspekter af løsningen. Vi vil derfor gerne invitere alle interesserede til en uformel dialog hos os (fourKant) på Fruebjergvej 3, 2100 København Ø på torsdag den 3. juni kl. 15-17. Så kan vi få en kop kaffe / en øl og diskutere:
- Hvorfor alle IT systemer ikke er så nemme at flytte ud i skyen
- Hvordan vi håndterer 100.000 vis af samtidige brugere
- Hvorfor en virtuel kø ikke er så nem at implementere som det umiddelbart lyder
- Hvordan vi håndterer de udfordringer, der bl.a. er nævnt i de ovenstående indlæg
Hvis du er interesseret, så send en mail til [email protected]. Vi glæder os til at møde jer.
Det er dejligt at se den store interesse der for vores http://Queue-it.net løsning. Det ser dog også ud til, at der er lidt forvirring omkring visse aspekter af løsningen. Vi vil derfor gerne invitere alle interesserede til en uformel dialog hos os (fourKant) på Fruebjergvej 3, 2100 København Ø på torsdag den 3. juni kl. 15-17. Så kan vi få en kop kaffe / en øl og diskutere:
- Hvorfor alle IT systemer ikke er så nemme at flytte ud i skyen
- Hvordan vi håndterer 100.000 vis af samtidige brugere
- Hvorfor en virtuel kø ikke er så nem at implementere som det umiddelbart lyder
- Hvordan vi håndterer de udfordringer, der bl.a. er nævnt i de ovenstående indlæg
Hvis du er interesseret, så send en mail til [email protected]. Vi glæder os til at møde jer.
mpro (29) skrev:Hvis du er interesseret, så send en mail til [email protected]. Vi glæder os til at møde jer.
UPS - Fejl i e-mail: skriv til [email protected]
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.