mboost-dp1

UAS Denmark - Danmarks Dronecenter

Dansk dronecenter får adgang til fynsk luftrum

-

Droneudviklere og droneproducenter får nye muligheder for at prøve deres idéer og produkter af, når UAS Denmark – Danmarks Dronecenter åbner i HCA Airport ved Odense i dag.

Som de første, byder centret nemlig på et dedikeret luftrum til test af droner og laboratorier lige ved siden af landingsbanen. Sammen med faciliteter til hurtigere godkendelse af droner til testflyvninger, skal det være med til at sikre de bedste vækstbetingelser for droneindustrien i Danmark.

Den almindelige flytrafik vil uforandret kunne benytte HCA Airport, ligesom anden flytrafik vil kunne benytte luftrummet, når der ikke foregår droneflyvning.

867 km2 af det danske luftrum bliver dedikeret til droneflyvning. Luftrummet, der strækker sig fra Odense op til Juelsminde og Endelave i Kattegat, er unikt internationalt set, og giver dronevirksomheder helt nye muligheder for at flyve langt og ud over havet.

Odense Kommune har siden 2013 investeret i oprettelsen af et testcenter for droner i HCA Airport samt drevet den nationale droneklynge, UAS Denmark, der i dag tæller over 150 organisationer.

Syddansk Universitet er nu også en del af UAS Denmark – Danmarks dronecenter, og skal stå for godkendelsesenheden for avancerede droneflyvninger- f.eks. langdistance-flyvninger med droner udover havet ved Nordfyn.

Det dedikerede luftrum er delt op i tre felter, der giver mulighed for at teste flere droner af gangen.





Gå til bund
Gravatar #51 - Slettet Bruger [2126488522]
11. maj 2017 07:44
CBM (46) skrev:
det er jo overvågning


Det kan jo ses som værende systemematisk elektronisk masseovervågning! Og hvordan ved du at de ikke gæmmer billederne på ubestemt tid?! Perfekt værktøj til mapning af dit køretøjs færden over tid!

Om det så er billeder af biler der ikke kører for stærkt eller bare en log over nummerplader med tidsstempler. Det er jo lige før Søren Pind bliver vild her! :-)

Hvad bliver det næste? At det er OK at lave systematisk masseovervågning på andre typer af infrastruktur? Så som... internettet?
Gravatar #52 - CBM
11. maj 2017 09:00
#49: javist kan man overholde hastigheden men bøde taksterne har nogle høje spring i både hastighed og pris.... Man kunne overveje en mere flydende ordning sådan at 81 kmt var en mindre bøde end fx 95

#51: internet? Nej men det sker alligevel :)

Veje? Så vidt jeg er orienteret så tager stærekasser ikke billeder hvis man kører det tilladte og der optages ikke video :)

Atk er mobile stærekasser, bortset fra de åbenbart kun gemmer sig når der mangler penge i bødekassen/kvoten

Goddammit hvorfor har vi ikke bare teleportere allerede? :)

Hmm.. Biologisk malware i dna via hacket teleporter og overvågning af ens 'færden'? :)

---

Vi må have statslige politi droner til at følge og optage enhver borger 24/7 sådan at alle små lov overtrædelser straks kan håndteres af ordensmagten ... Bortset fra tilfælde hvor det hjælper borgeren fx ifm at anholde kriminelle ifm hjemmerøverier og andet egentlig kriminalitet




Gravatar #53 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
11. maj 2017 09:41
gramps2 (49) skrev:
#43
Den eneste måde ATK kan få penge i kassen er ved at folk bryder loven. Hvis man ikke vil have en bøde kan man lade være med at køre for hurtigt. Jeg har negativ sympati for dem, som får en bøde for at køre for stærkt. Reglerne med hensyn til hvor hurtigt man må (ikke skal!, du må altid køre langsommere) er helt ekstremt simple:

1) I tættere bebygget område må du køre 50 km/t, udenfor tættere bebygget område må du køre 80 km/t, på motorvej må du køre 130 km/t. Skilte ved overgang mellem zoner fortæller dig hvad der gælder.
2) Lokale hastighedsændringer erstatter dem ovenfor, og vises på et rundt skilt med rød ring om.

Hvis man ikke kan finde ud af de to regler, så skal man kraftedme holde sig fra førersædet, for så er ens kognitive evner så dårlige at man er til fare for trafikken.

Hvis du får en bøde for at køre for hurtigt, så skal du ikke skyde skylden på ham, som gav dig bøden. Du er ansvarlig, det var din egen skyld at du fik bøden.


Jeg kunne ikke være mere enig. Og forøvrigt, nu vi er ved det - firkantede blå skilte hvor der f.eks. står 30 i et villakvarter er ikke påbudt hastighed, men anbefalet. Ergo, jeg må godt køre 45. Det forstår mine naboer ikke (dem der kører 60+ lige før det skilt)
Gravatar #54 - Target
11. maj 2017 10:19
gramps2 (49) skrev:
#43
Den eneste måde ATK kan få penge i kassen er ved at folk bryder loven. Hvis man ikke vil have en bøde kan man lade være med at køre for hurtigt. Jeg har negativ sympati for dem, som får en bøde for at køre for stærkt. Reglerne med hensyn til hvor hurtigt man må (ikke skal!, du må altid køre langsommere) er helt ekstremt simple:

1) I tættere bebygget område må du køre 50 km/t, udenfor tættere bebygget område må du køre 80 km/t, på motorvej må du køre 130 km/t. Skilte ved overgang mellem zoner fortæller dig hvad der gælder.
2) Lokale hastighedsændringer erstatter dem ovenfor, og vises på et rundt skilt med rød ring om.

Hvis man ikke kan finde ud af de to regler, så skal man kraftedme holde sig fra førersædet, for så er ens kognitive evner så dårlige at man er til fare for trafikken.

Hvis du får en bøde for at køre for hurtigt, så skal du ikke skyde skylden på ham, som gav dig bøden. Du er ansvarlig, det var din egen skyld at du fik bøden.

Der er vel ikke mange der er uenige i, at man ikke skal køre for stærkt?
Men derfor kan man jo godt diskutere disponeringen af politiets ret knappe ressourcer.
Personligt hører jeg nu også til gruppen der mener, at man hellere skulle overlade fartovervågningen til stærekasser, så politiet kan bruge flere af deres ressourcer på opklaring af indbrud, tyveri, bedrageri osv.
Gravatar #55 - Slettet Bruger [2126488522]
11. maj 2017 12:25
CBM (52) skrev:
Veje? Så vidt jeg er orienteret så tager stærekasser ikke billeder hvis man kører det tilladte og der optages ikke video :)


Det er jo hvad de vil have dig til at tro...

CBM (52) skrev:
Atk er mobile stærekasser, bortset fra de åbenbart kun gemmer sig når der mangler penge i bødekassen/kvoten


Baseret på hvilken undersøgelse laver du den påstand? Hvis det er anekdoter, så referer jeg gerne til mit tidligere indlæg hvor mine anekdoter må modvise din påstand.
Gravatar #56 - CBM
11. maj 2017 13:37
IT-ekspert Yvossen (55) skrev:

Det er jo hvad de vil have dig til at tro...

Baseret på hvilken undersøgelse laver du den påstand? :-)
Gravatar #57 - Slettet Bruger [2126488522]
11. maj 2017 13:50
CBM (56) skrev:
IT-ekspert Yvossen (55) skrev:

Det er jo hvad de vil have dig til at tro...

Baseret på hvilken undersøgelse laver du den påstand? :-)


http://andeposten.dk/wp-content/uploads/2011/08/Jo...
Gravatar #58 - CBM
11. maj 2017 14:11
IT-ekspert Yvossen (57) skrev:
CBM (56) skrev:
IT-ekspert Yvossen (55) skrev:

Det er jo hvad de vil have dig til at tro...

Baseret på hvilken undersøgelse laver du den påstand? :-)


http://andeposten.dk/wp-content/uploads/2011/08/Jo...


En så uprofessionelt foldet sølvpapirs har har jeg ingen respekt for :-)

Her er MIN undersøgelse som beviser alt og som giver ultimativ beskyttelse imod alle tankelæsere o.m.a.

http://beautifuldecay.com/wp-content/uploads/2013/...

Og så er den moderigtig..

Fx kan du med hatten på, tydeligt se hvorfor 42+42=42

Hatten er din... Hatten er din...

- Hvis du selv folder den ud af sølvpapir du selv har anskaffet


Designeren udtaler...
"In an insane world, it was the sanest choice."
Gravatar #59 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
12. maj 2017 03:40
Target (54) skrev:
Der er vel ikke mange der er uenige i, at man ikke skal køre for stærkt?
Men derfor kan man jo godt diskutere disponeringen af politiets ret knappe ressourcer.
Personligt hører jeg nu også til gruppen der mener, at man hellere skulle overlade fartovervågningen til stærekasser, så politiet kan bruge flere af deres ressourcer på opklaring af indbrud, tyveri, bedrageri osv.
Igen, så er det ikke "rigtige" betjente der sidder i størstedelen af ATK vognene. Det er da værre med grænsebetjentene og dem på staden - det er da om noget spild af tid. Jeg ville gerne have grænsen mere markeret, men at sætte betjente op er idioti. Brug hellere toldere og hjemmeværnsfolk til det pjat.
Gravatar #60 - CBM
12. maj 2017 04:51
PHP-Ekspert Thoroughbreed (59) skrev:
Target (54) skrev:
Der er vel ikke mange der er uenige i, at man ikke skal køre for stærkt?
Men derfor kan man jo godt diskutere disponeringen af politiets ret knappe ressourcer.
Personligt hører jeg nu også til gruppen der mener, at man hellere skulle overlade fartovervågningen til stærekasser, så politiet kan bruge flere af deres ressourcer på opklaring af indbrud, tyveri, bedrageri osv.
Igen, så er det ikke "rigtige" betjente der sidder i størstedelen af ATK vognene. Det er da værre med grænsebetjentene og dem på staden - det er da om noget spild af tid. Jeg ville gerne have grænsen mere markeret, men at sætte betjente op er idioti. Brug hellere toldere og hjemmeværnsfolk til det pjat.


Enig, flg burde håndteres af hjemmeværnet :

- grænser (dog uden amerikansk cowboy tilstand)

- bevogtning

- fodboldkampe

- staden? (Antager det er bevogtning?)

Gravatar #61 - gramps2
12. maj 2017 08:21
Target (54) skrev:
Men derfor kan man jo godt diskutere disponeringen af politiets ret knappe ressourcer.
Det kan vi sagtens.

Hvem skal dø så vi kan få opklaret flere indbrud? Du må gerne udpege fire-fem stykker til hvert år.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login